abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196719411
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als bijna alles dicht gaat zijn er ook niet veel plekken meer waar je ze op moet, dat scheelt :P
Het afhalen van de kerstmaaltijden :P
pi_196719418
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, jij spoort niet. Ik heb geen rancune, tegen niemand.
Of je liegt of je meent niet wat je post. In ieder geval ben je totaal niet serieus meer te nemen.
pi_196719422
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er met Kerst iets aangepast is. Ten eerste was hij vorige week vrij stellig, en daarmee raak je best wat ondernemers NOG eens extra doordat er bestellingen zijn gedaan die dan niet worden afgehaald.
pi_196719426
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.
Die hebben het echt veel zwaarder gehad dan de verwende sneeuwvlokjes van 40-, nu.
Op zich eens met de stelling, maar het framen van
quote:
de verwende sneeuwvlokjes van 40-
is onnodig.
Ik als 50 plusser kan me wel voorstellen dat jongeren het moeilijk hebben.
Een één op één vergelijking met WO II is te zot voor woorden natuurlijk.
Maar de kwalificatie
quote:
de verwende sneeuwvlokjes van 40-
vind ik niet geldend.
Ik vind het juist opmerkelijk hoeveel jongeren solidair zijn met hun opa of oma.
Volgens mij zouden mijn leeftijdgenoten vroeger in een Corona-situatie vaker de
"Marianna Zwagerman"-stelling hebben ondersteund.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 14 december 2020 @ 10:05:12 #255
3542 Gia
User under construction
pi_196719439
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarom verschillende generaties zo tegenover elkaar zetten?
Daar beginnen de jongeren toch mee! Zij verwijten de ouderen kwetsbaar te zijn, waardoor de jongeren bepaalde zaken moeten ontberen. Zoals festivals. Van levensbelang, ook.
pi_196719440
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Hoeveel echtelijke ruzies zouden ontstaan omdat mevrouw of meneer wel aan de regels wilt meedoen, en de ander niet :{
familieruzies met kerst en O&N ook.

Btw geen ruzie bij mij, maar je merkt heel goed dat de een er anders over denkt dan de ander.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196719453
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2020 10:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Idem. Ik ben helemaal niet voornemend om me niet aan zaken te houden, maar gek genoeg heb ik na een uitleg van hem er nog veel minder moeite mee om me aan alles te houden om het zo maar te zeggen.
Mee eens. Overigens heb (of nou ja, had... want het is wel iets minder geworden) ik dat in mindere mate ook wel met Kuipers.

Ze spreken vanuit het veld. Zien meer, lichten meer toe waarom iets gedaan/besloten wordt. Wat dat betreft zijn Rutte en de Jonge meer een spreekbuis natuurlijk
pi_196719458
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar beginnen de jongeren toch mee! Zij verwijten de ouderen kwetsbaar te zijn, waardoor de jongeren bepaalde zaken moeten ontberen. Zoals festivals. Van levensbelang, ook.
Kinderachtig en kortzichtig.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 10:06:24 #259
5428 crew  miss_sly
pi_196719459
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.
Die hebben het echt veel zwaarder gehad dan de verwende sneeuwvlokjes van 40-, nu.
Het is ook onnodig om jongeren van nu verwende sneeuwvlokjes te noemen. Zij hebben een ander leven gehad. Met hun eigen problemen en moeilijkheden. En zij ondervinden nu hiervan ook problemen die niet minder erg of zwaar zijn dan de problemen die jongeren in andere tijden hadden. Ook niet erger of zwaarder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196719463
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
Overigens wel sterk punt van InRetail :

Sluit de parkeergarages, dan bereik je waarschijnlijk een evengoed effect om de drukte te beperken in de binnensteden/winkelgebieden.
Ik snap hun sentiment om maar naar mogelijkheden te blijven kijken, maar aan de andere kant zitten er sectoren al maanden dicht en moeten zij nu een paar weken water bij de wijn doen, terwijl ze al flink omzet hebben kunnen draaien en er ook nog online-mogelijkheden zijn...

Het gedrag van mensen die continu maar de grenzen blijven opzoeken maakt gewoon dat je nu hard moet ingrijpen, we kunnen niet met de geboden vrijheden omgaan en misbruiken het voor ons eigen gewin.

Zag vandeweek een item over de skipistes in Zwitserland, waar nu blijkbaar veel Nederlanders heen gaan die niet naar Oostenrijk kunnen. "Ja maar het is hier veilig en ik heb er hard voor gewerkt, dus ik vind dat ik het verdiend heb." Vertel dat maar aan de IC-verpleegkundigen die al sinds maart hard werken en wiens verlof is ingetrokken voor de kerstperiode, mede omdat mensen vinden dat ze een vakantie verdiend hebben.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196719464
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Hoeveel echtelijke ruzies zouden ontstaan omdat mevrouw of meneer wel aan de regels wilt meedoen, en de ander niet :{
Dan ben je sowieso al te lang bij elkaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 10:08:02 #262
5428 crew  miss_sly
pi_196719478
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:00 schreef 297534 het volgende:

[..]

Tja, het is wat je het gewone leven noemt. ontslagen worden als je niet doet wat de bezetter zegt, of erger. NSB'ers voor de klas. Films, muziek etc. alleen na goedkeuring van de Duitsers. Joodse collega's en vrienden afgevoerd. Voedsel op de bon. Ik denk toch dat dat meer als onvrijheid voelde dan het thuiswerken van nu.
Ik denk dat je het niet moet vergelijken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 december 2020 @ 10:08:19 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196719480
quote:

[..]

"De jongere" en "De oudere", dat is wel een hele zwart wit redenatie. Net of dat 2 homogene groepen zijn en er niet genoeg nog tussen zit. Sommige "jongeren" zijn zwaar getroffen door de maatregelen, sommige "ouderen"zijn zwaar getroffen door de maatregelen. En sommigen van beide groepen hebben ook schijt aan de regels.
  maandag 14 december 2020 @ 10:08:27 #264
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196719481
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Btw geen ruzie bij mij, maar je merkt heel goed dat de een er anders over denkt dan de ander.
Wat ik vooral lastig vind, is als men heel stellig is hun uitspraken.

Zeker omdat ik van mening ben dat men over het grote geheel niet volledig is geinformeerd /alles weet. Dus hoe kan je dan stellig over iets zijn ,wat zal werken/ niet zal werken.
Dan is een discussie ook erg lastig en laat ik het maar voor wat het is.

Gelukkig hierover geen ruzie met m'n vriend, over het algemeen staan we er wel redelijk hetzelfde in, alleen is hij soms wat harder in zijn mening.
pi_196719484
quote:

[..]

Er is misschien een enkel persoon mee begonnen. Het is aan ons, als volwassenen, om dat van je af te laten glijden en te denken: Ze weten nog niet beter.

Juist door te reageren met "Sneeuwvlokjes van 40-" (waarmee je ook mij aanspreekt) vergroot je het probleem.

Er zijn kwetsbare ouderen, er zijn kwetsbare jongeren. Je kunt het hebben over het ontberen van festivals en dat jij dat onnodig vindt, dat is je goed recht. Maar daarmee alle jongeren te kwalificeren als sneeuwvlokjes en effectief zeggen dat ze niet meoten zeiken om hun festival is totaal onnodig.

Ik ben geen jongere, maar als ik elke dag op die manier de kwalificatie zou krijgen zou ik op een gegeven moment juist denken: "weet je, ik ga gewoon mijn ding doen, want ook als ik 't niet doe doe ik 't niet goed"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2020 10:09:26 ]
pi_196719489
quote:

[..]

Onzin. Zie het leenstelsel. Vader en moeder konden zonder kosten studeren en aan een baan beginnen.
Check it out
pi_196719490
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ze doen dan ook uitspraken over de actuele situatie. Een week later kan de situatie ook compleet anders zijn.

Zo ook de datum van vaccineren. De Jonge zegt: "de week van 4 januari, als het meezit". Als het een halfjaar later word kan hij altijd terugvallen op: "het zat dus niet mee".

Ik zie die persmomenten ook als een dagkoers, het beleid kan altijd weer anders worden.
Geen wonder dat die routekaarten elke keer na ongeveer 2/3 weken weer in de prullenbak worden gegooid.

Het wordt gebracht alsof ze de koers uitzetten, maar eigenlijk is het al 8 maanden enkel reageren met de ijdele hoop dat het iets uitricht.
pi_196719494
quote:

[..]

Ik ken meerdere jongeren die niet verder konden studeren, omdat de practica niet doorgaan/gingen. Dit kost ze tienduizenden euro's. Dit doen ze voor een generatie die het niet langer nodig vond stufi te betalen, geen reet doet om het klimaat te redden en de kans op een eigen woning een stuk kleiner voor ze heeft gemaakt.

Maar he: ze moeten niet zo zeiken. Ze zitten tenslotte niet in een concentratiekamp.

Er zijn tenslotte jongeren die vaak nog op de middelbare school zitten, waar ze worden samengebracht in grote groepen, die denken dat ze dat gedrag ook buiten school mogen voortzetten! Wat een gevaarlijke mensen!!
  maandag 14 december 2020 @ 10:09:52 #269
12221 Tijn