abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196712719
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 13 december 2020 @ 20:03:49 #2
63722 z80
I fink you freaky
pi_196712759
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 19:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In het buitenland wonende Duitsers mogen wel 72 uur bij hun eerstegraagds familie doorbrengen, dus ook met overnachting.
Dit verschild per deelstaat. En ik heb niet alle uitzonderingen hier neergezet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_196712868
Grenzen in EU gaan niet dicht voor grensverkeer, maar reizen *in* een land kan wel voor iedereen zeer beperkt zijn.
Zo is de grens Frankrijk-Spanje niet dicht, maar mag niemand in Spanje van de ene regio naar de andere regio reizen zonder schriftelijke toestemming, en die krijg je niet voor het bezoeken van een 2e huis.
Dus ik kan wel de grens over, maar ik kan niet in mijn regio komen, want mijn regio grenst niet aan Frankrijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196712949
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196712971
quote:
3s.gif Op zondag 13 december 2020 20:09 schreef sigme het volgende:
Grenzen in EU gaan niet dicht voor grensverkeer, maar reizen *in* een land kan wel voor iedereen zeer beperkt zijn.
Zo is de grens Frankrijk-Spanje niet dicht, maar mag niemand in Spanje van de ene regio naar de andere regio reizen zonder schriftelijke toestemming, en die krijg je niet voor het bezoeken van een 2e huis.
Dus ik kan wel de grens over, maar ik kan niet in mijn regio komen, want mijn regio grenst niet aan Frankrijk.
Ook niet als er een onderhouds-noodzaak is? Dat was voor Oostenrijkse huiseigearen iig een reden om wel te mogen komen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_196713506
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 20:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ook niet als er een onderhouds-noodzaak is? Dat was voor Oostenrijkse huiseigearen iig een reden om wel te mogen komen.
Nope. Of misschien wel als je het heel goed kan onderbouwen, maar wij gaan natuurlijk geen enkele goede reden hebben. Het zou wel mogen als je uit een veilige regio komt en naar een regio gaat en dan door een onveilige regio moet. Maar wij liggen in een onveilige regio (ik weet niet eens of er nog veilige regio's zijn).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196714442
Ach jee, @AnneX ook al zo ziek! Beterschap :* En laten we idd hopen dat het ook dit keer 'gewoon' een flinke bovenste luchtweginfectie is, geen covid. Op het werk de oproep op intranet sinds gisteren om je alsjeblieft direct te laten testen als je ook maar een heel klein klachtje hebt. Dat kan elke dag gewoon bij het ziekenhuis, zonder afspraak en je krijgt dezelfde dag uitslag. Wel een fijn idee dat ik niet in zo'n teststraat hoef te staan met de fiets oid.

Vannacht eens lekker aan het eindeloze feuilleton beginnen 8-)

Morgen nog snel een paar rouwkaarten kopen bij de boekwinkel voor die eventueel gaat sluiten. Gezien de staat van mijn familie op het moment is het maar beter een paar in huis te hebben. Pa wil graag dat ik mee ga naar de uitvaart. Ik ben huiverig. Er mogen 50 mensen komen en deze mensen kennende zijn er ook 50. En de familie kennende ook allemaal echt zonder mondkapje. En naar mijn weten heeft Moscowa in Arnhem alleen kleine ruimtes voor een uitvaart (helaas al een aantal keer geweest) en met 50 zit het echt ook best vol. Ik vind maar moeilijk.

Straks in de trein naar het werk omdat ik niet anders kan. Zit tegenwoordig op zondagavond ook stampvol :') Keuze is staan of pal naast lak-aan-alles studenten gaan zitten. Maar laten we vooral de bieb en de musea weer sluiten *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196714481
Ik heb nog een paar van die échte medische mondkapjes liggen, die ze op de covidafdelingen dragen. Ik denk dat ik die mee neem voor in de trein.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196714506
Wat bijzonder om zo stil te staan bij die rouwkaarten Isa.
Je kunt via Greetz of Hallmark ook makkelijk kaarten sturen trouwens.
Spoilers!
pi_196714551
@Isabeau Doet men de uitvaart niet ook digitaal?
want ik kan mij goed voorstellen - met alle verdriet en emotie - dat jij en voor je vader er niet happig op bent daar te zijn.
Gebruik je moeder als risico factor!? - argument, puur verstandig!

En zet ook een bril op ! i.c.m. De medische mondkapjes.
pi_196714556
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat bijzonder om zo stil te staan bij die rouwkaarten Isa.
Je kunt via Greetz of Hallmark ook makkelijk kaarten sturen trouwens.
Nou ja, tijdje geleden met nichtje een gesprek waarin we ons afvroegen of oom x en/of tante y het eind van dit jaar wel zouden halen. Dit is oom z.
pi_196714561
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 21:39 schreef Isabeau het volgende:
Ach jee, @:AnneX ook al zo ziek! Beterschap :* En laten we idd hopen dat het ook dit keer 'gewoon' een flinke bovenste luchtweginfectie is, geen covid. Op het werk de oproep op intranet sinds gisteren om je alsjeblieft direct te laten testen als je ook maar een heel klein klachtje hebt. Dat kan elke dag gewoon bij het ziekenhuis, zonder afspraak en je krijgt dezelfde dag uitslag. Wel een fijn idee dat ik niet in zo'n teststraat hoef te staan met de fiets oid.

Vannacht eens lekker aan het eindeloze feuilleton beginnen 8-)

Morgen nog snel een paar rouwkaarten kopen bij de boekwinkel voor die eventueel gaat sluiten. Gezien de staat van mijn familie op het moment is het maar beter een paar in huis te hebben. Pa wil graag dat ik mee ga naar de uitvaart. Ik ben huiverig. Er mogen 50 mensen komen en deze mensen kennende zijn er ook 50. En de familie kennende ook allemaal echt zonder mondkapje. En naar mijn weten heeft Moscowa in Arnhem alleen kleine ruimtes voor een uitvaart (helaas al een aantal keer geweest) en met 50 zit het echt ook best vol. Ik vind maar moeilijk.

Straks in de trein naar het werk omdat ik niet anders kan. Zit tegenwoordig op zondagavond ook stampvol :') Keuze is staan of pal naast lak-aan-alles studenten gaan zitten. Maar laten we vooral de bieb en de musea weer sluiten *O*
Moeilijk hoor, afscheid nemen kan je maar een keer, maar toch. Moscowa heeft 1 grote (nog niet enorm groot) zaal maar 50 mensen kunnen er ruim zitten (en er is een balkon). De condoleance ruimtes, en de gangen daar naar toe, daar zou ik me eerder niet fijn voelen
We have far more in common than that which devides us..
pi_196714573
Beterschap, @AnneX!

Voor mij hebben jullie lieve beterschapswensen zeker geholpen. Ik heb vooral nog rugpijn, maar die is met paracetamol wel behoorlijk onder controle te houden. En ik ben ook verkouden, dus morgenochtend coronatest. Sneltest, dus hopelijk voor de lunch al uitslag. Had vandaag ook al gekund, maar voelde me daar vanochtend nog te slecht voor en hoefde toch t huis niet uit.

Ha, ik ga zo ook sigmetopic eens lezen voor het slapen gaan!
pi_196714583
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau Doet men de uitvaart niet ook digitaal?
want ik kan mij goed voorstellen - met alle verdriet en emotie - dat jij en voor je vader er niet happig op bent daar te zijn.
Gebruik je moeder als risico factor!? - argument, puur verstandig!
Pap wil per se heen. Snap ik. Ma niet mee. Snap ik ook. Dan maar dochter mee. Ook te begrijpen :{
pi_196714592
En heftig @Isabeau, ik kan me het dilemma goed voorstellen.
pi_196714674
Oh wow, op de website van de overheid staat dat er 100 mensen bij een uitvaart mogen zijn.

edit: oh folder van Moscowa zelf heeft het over zaal voor 43 en zaal voor 52 mensen.
https://www.moscowa.nl/viewer/file.aspx?FileInfoID=12723
pi_196714711
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 21:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pap wil per se heen. Snap ik. Ma niet mee. Snap ik ook. Dan maar dochter mee. Ook te begrijpen :{
Alleen met alles wat je erbij noemt als familieleden die geen afstand houden etc.
misschien nog eens overleggen met je vader.

Moet echt nog een uurtje wakker blijven voordat ik weer zo’n pilletje neem.
Daaraan kan ik dus verslaafd raken. Even tellen:na vanavond zijn er nog 15.
pi_196714742
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 21:52 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow, op de website van de overheid staat dat er 100 mensen bij een uitvaart mogen zijn.
Mn.X had laatst een uitvaart in een kleine kerk Geertekerk in Utrecht.
Was binnen en bij uitgaan erg goed geregeld. Tafels met 4 stoelen op afstand, etc.
Buiten afstand houden. Alleen de weduwe en volwassen kinderen knuffelden.
pi_196714778
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 21:57 schreef AnneX het volgende:

Mn.X had laatst een uitvaart in een kleine kerk Geertekerk in Utrecht.
Was binnen en bij uitgaan erg goed geregeld. Tafels met 4 stoelen op afstand, etc.
Buiten afstand houden. Alleen de weduwe en volwassen kinderen knuffelden.
Ik zie wel. Moet nu maar mijn werk. Werkend mondkapje in tas gedaan, voel ik me wat veiliger.

Beterschap :*
pi_196715282
Das snel...Negatief getest, en ook niet in de buurt geweest van mensen mèt
Duidelijk. w/

Nu dan mijn anti hoest/verkapt slaappilletje om te kunnen doorslapen en niet de keel stuk te hoesten.
pi_196715343
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2020 22:28 schreef AnneX het volgende:
Das snel...Negatief getest, en ook niet in de buurt geweest van mensen mèt
Duidelijk. w/

Nu dan mijn anti hoest/verkapt slaappilletje om te kunnen doorslapen en niet de keel stuk te hoesten.
Fijn! Hele gerustgesteld. Slaap lekker
pi_196715348
Gelukkig maar AnneX O+ hopelijk slaap je lekker.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 december 2020 @ 22:38:01 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196715440
Met dat nieuws slaap je vast een stuk beter AnneX ;)
Werkse Isa :)

Nog één weekje werken. Wel een volle, maar wel overzichtelijke week. Dan twee weken vrij *O*.

[ Bericht 27% gewijzigd door borisz op 13-12-2020 22:44:09 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_196716101
Fijn Annex! Dat slaapt vast lekker.

Hier ook nog 1 propvolle week werken. Ik heb er zin in na een ontspannen weekend.
Spoilers!
pi_196716188
Nog anderhalve week. Morgen vrij. En dinsdag heel leuk “werk”. Een pakket samenstellen bij de landwinkel voor een collega, mag 100 euro uitgeven :Y weliswaar niet voor mezelf maar ik vind het toch enorm leuk om te doen
pi_196716681
Aangezien ik altijd werkze schrijf was ik benieuwd wat nu correct is: werkze of werkse. Nu blijken beide vormen niet goed te zijn :+

quote:
Wat is juist: werk ze, werkze of werkse? En waar staat dat ze eigenlijk voor?

Werk ze wordt in twee woorden geschreven, en dus niet als werkze of werkse. Deze vaste combinatie bestaat uit de gebiedende wijs werk en het persoonlijk voornaamwoord ze.

Volgens de Algemene Nederlandse Spraakkunst (ANS, 1997) wordt zo’n gebiedende wijs met ze gebruikt om de toegesprokene een goed verloop te wensen van datgene wat door het werkwoord wordt uitgedrukt. ‘Werk ze’ betekent dus ‘Succes op je werk!’ Ze kan aan nog veel meer werkwoorden worden toegevoegd:

Eet ze!
Fiets ze!
Lees ze!
Loop ze!
Slaap ze!
Sport ze!
Studeer ze!
Vergader ze!
De ANS vermeldt verder dat deze uitdrukkingen informeel zijn en voornamelijk in Nederland voorkomen, niet in Vlaanderen.

Waar komt dat ze vandaan?
Hoe dit gebruik van ze is ontstaan, is niet duidelijk. Het is onwaarschijnlijk dat ze in bijvoorbeeld ‘Werk ze!’ een soort ‘rest’ van een weggevallen lijdend voorwerp is, want het wordt meestal juist toegevoegd aan werkwoorden die géén lijdend voorwerp bij zich hebben. Zinnen als ‘Ik werk de werkdag’ of ‘Ik werk de dossiers’ klinken immers raar.

In een artikel in Onze Taal (juli-augustusnummer, 1998) doet Peter-Arno Coppen een poging het ontstaan van ‘Werk ze!’ te achterhalen. Hij komt erop uit dat ‘Werk ze’ een soort verkorting is van ‘werk op de manier die je het best bevalt en die je het meeste resultaat oplevert’. Dat kleine woordje ze staat dus voor een veel langere wens waarin succes wordt verbonden met ‘zoals je gewend bent als je op je best bent’ (‘zoals altijd’).
Bedankt, borisz!
pi_196717019
Ha, interessant!
Werk ze dan inderdaad! :)

Ik moet morgen weer werken, maar heb door m'n ellendige weekend helemaal geen zin, haha. Ik word bijna altijd in het weekend ziek, echt kut. Maargoed. Nog eeeeven! Tussen kerst en oud en nieuw verplicht vrij dus daar kijk ik wel naar uit!

En nu ga ik niet meer klagen :D
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 06:49:08 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196717747
Mogguh
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 06:50:05 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196717755
Ik schreef altijd al cq was in de veronderstelling dat je het moest schrijven als "werk ze, eet ze"
pi_196717872
Idd wist ik niet zeg. Deed altijd se direct aan t woord.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_196717915
Goeiemorgen. Laatste dagje wekker voor 3 weken *O*
pi_196717918
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 06:50 schreef derLudolf het volgende:
Ik schreef altijd al cq was in de veronderstelling dat je het moest schrijven als "werk ze, eet ze"
+1
pi_196717958
Me inderdaad nooit afgevraagd of het iets anders zou zijn dan werk ze, maar wist eigenlijk niet wat daar nou de oorsprong van was dus alsnog bedankt @Isabeau! :)

En: nachtrust _O_ Zelfs ondanks enkele malen onderbroken door piepende Günther, voel ik me tien keer beter dan gister ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_196718038
Hier weer leeg huis na een week continu iemand om me heen.
Valt extra op doordat er ook heel de week thuisonderwijs is geweest.

En 501 dagen samen met lief. O+
  maandag 14 december 2020 @ 08:30:55 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196718258
Nog 1,5 week tot vakantie *O*
pi_196718396
Goedemorgen :W

Zometeen online brainstormen met de ontwerper van ons etiket.
pi_196718446
:O Eerste meeting in progress. Tweede meeting er direct achteraan. Daarna kan ik eindelijk weer doorwerken :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196718468
Van mij mag het wel morgenmiddag 12 uur zijn |:) dan is alles achter de rug. De afspraken vandaag, sollicitatiegesprek en het uitspuiten van mn oren.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_196718578
Ontbeten met pannenkoekjes. :9
pi_196718866
Succes vandaag @Tally!

Pannenkoekjes, lekker. Hier wordt het zo havermout in vanillekipferl smaak, zin in. Eerst nog even was ophangen en inzetten.

En herkenbaar wel, van die meetings. Hier zit ieber weer op voor vandaag :P
pi_196718939
Succes Tally!

Nog 4 dagen werken, dan kan het grote inpakken beginnen. Nog heel veel te doen voor die tijd. Pff, wat ben ik blij als we volledig over zijn, en dit huis opgeleverd hebben aan de huurbaas...
pi_196718966
Uitspuiten van oren vind ik lekker. Zou zelf wel zo'n ding willen hebben :P
pi_196718982
Slecht geslapen en na 5u niet meer. Maar voel me al minder verrot dan een uur geleden.
pi_196719029
Normaal ontbijt ik niet maar nu in de vakantie maak ik afentoe een groene smoothie :9
pi_196719099
Mogge!

Weer een goeie uitslaap gedaan.

Fijn @minilot, dat je je beter voelt, hopelijk @AnneX ook. En succes @Tally met alles. Inpakken is weer een stapje dichterbij. Moet er ook nog veel gedaan worden in het nieuwe huis? En heb je wel kerstvakantie zodat je “rustig” kunt uitpakken?
pi_196719107
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef Sarabi het volgende:
Normaal ontbijt ik niet maar nu in de vakantie maak ik afentoe een groene smoothie :9
Wat doe je er dan in?
pi_196719178
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes Tally!

Nog 4 dagen werken, dan kan het grote inpakken beginnen. Nog heel veel te doen voor die tijd. Pff, wat ben ik blij als we volledig over zijn, en dit huis opgeleverd hebben aan de huurbaas...
Hang in there! Die laatste dagen vielen hier best zwaar, ineens kwam ik gevoelsmatig dagen tekort, ofzo. Maar paar dagen na verhuis de sleutels ingeleverd, en nu voelt het allemaal als ergens in het verleden, ipv pas een dikke week geleden. Wens ik jou ook toe!
pi_196719234
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat doe je er dan in?
Normaal kokoswater, (diepvries) spinazie en banaan. Maar omdat de banaan niet helemaal meer goed was, heb ik er wat avocado bij gedaan.
pi_196719330
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Weer een goeie uitslaap gedaan.

Fijn @:Minilot, dat je je beter voelt, hopelijk @:AnneX ook. En succes @:Tally met alles. Inpakken is weer een stapje dichterbij. Moet er ook nog veel gedaan worden in het nieuwe huis? En heb je wel kerstvakantie zodat je “rustig” kunt uitpakken?
Jazeker, daarna kerstvakantie. Doel is om 2 dagen flink door te buffelen zodat het grootste gedeelte klaar is, maar lets' see. De kinderen zouden eigenlijk naar mijn ouders gaan, maar ik weet niet of dat wel mogelijk gaat zijn...
  maandag 14 december 2020 @ 10:09:48 #50
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196719503
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jazeker, daarna kerstvakantie. Doel is om 2 dagen flink door te buffelen zodat het grootste gedeelte klaar is, maar lets' see. De kinderen zouden eigenlijk naar mijn ouders gaan, maar ik weet niet of dat wel mogelijk gaat zijn...
Oh jeetje ja, dat zit er wel een beetje aan te komen. Dat is wel echt super onhandig als je moet verhuizen!
pi_196719749
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hopelijk kan dat wel doorgaan ja. Kunnen ze anders naar een buitenschoolse opvang voor een paar dagen.
T komt zo wel heel lastig uit
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 10:41:15 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196719998
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hopelijk kan dat wel doorgaan ja. Kunnen ze anders naar een buitenschoolse opvang voor een paar dagen.
Daar lijkt me buitenschoolse opvang op dit moment nou niet voor bedoeld :@
pi_196720048
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 10:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn die nog wel open toch?
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 10:50:41 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196720123
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn die nog wel open toch?
Dat wel, maar volgens mij wordt gevraagd zo veel mogelijk thuis te blijven, reisbewegingen te beperken etc
pi_196720174
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Uitspuiten van oren vind ik lekker. Zou zelf wel zo'n ding willen hebben :P
Ik heb het nog nooit laten doen. De onderzoekjes vind ik altijd al vervelend :')
pi_196720192
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 10:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat wel, maar volgens mij wordt gevraagd zo veel mogelijk thuis te blijven, reisbewegingen te beperken etc
Ja, dus gaat het moeilijk worden om de jongens naar Nederland te brengen
pi_196720195
En dank jullie wel. Gesprek is vanmiddag om half 3 *O*

Kinderen zeiden vanmorgen: Zij zijn niet slim als je niet mag komen werken, want jij bent hartstikke slim! En kan hard werken. O+
  maandag 14 december 2020 @ 10:56:19 #58
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196720217
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 10:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar is het juist wel voor bedoeld. Iedereen die thuiswerkt brengt de kinderen ook gewoon.
Er zijn geen beperkingen op, zelfs geen advies. (in Nederland tenminste)
pi_196720219
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 10:54 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Gesprek is vanmiddag om half 3 *O*

Kinderen zeiden vanmorgen: Zij zijn niet slim als je niet mag komen werken, want jij bent hartstikke slim! En kan hard werken. O+
Succes ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196720241
Nou over een paar dagen krijgen we de eerste schetsen *O*

Nu nog maar even naar de brouwwinkel want wie weet of we daar morgen nog heen mogen.
pi_196720254
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Succes ^O^
Dat komt wel goed hoor ;) enige wat een dealbreaker kan zijn is het salaris of de werkdagen.
Die stonden nergens vermeld.
pi_196720308
Ik ben zenuwachtiger voor de tandartsafspraak van meneer :') en dat terwijl het controle is. Maar hij is panisch voor de tandarts.
pi_196720420
EN een toespraak vanuit het torentje EN fractievoorzitters om 12:00 uur bij Mark Rutte op bezoek.

Dat belooft wat.....
pi_196720536
En net maar mooi ff een paar klusweken geregeld bij de baas :Y) Dus in Maart lekker 2 weken aan de slag. Hopelijk is het genoeg :D
pi_196720556
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
EN een toespraak vanuit het torentje EN fractievoorzitters om 12:00 uur bij Mark Rutte op bezoek.

Dat belooft wat.....
mja ik denk dat dit de eerste persconferentie is waar ik echt een hard hoofd in heb eigenlijk
beduidend meer ook dan eerst.
pi_196720559
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee joh, die is er helemaal niet in de kerstvakantie.

Dan redden we het vast ook wel zo, met een heleboel ipad/televisie mocht het echt nodig zijn.

ach ja, het is nu eenmaal zo...
pi_196720583
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Tally het volgende:
Ik ben zenuwachtiger voor de tandartsafspraak van meneer :') en dat terwijl het controle is. Maar hij is panisch voor de tandarts.
Succes Tally! Ook met de tandartsafspraak.

Ik moet woensdag ook naar de tandarts. Voor het eerst in 1,5 jaar. Mijn brein heeft besloten dat ik ook ineens bang ben voor de tandarts sinds ik zo slecht reageerde op de verdoving. Het feit dat ik mijn tandarts een enorme eikel vind, helpt totaal niet. Maar ik vind het stom dat ik ineens bang ben geworden dus ik ga wel gewoon. Naar een nieuwe tandarts die wel aardig is. Zegt men.
Spoilers!
pi_196720642
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Succes Tally! Ook met de tandartsafspraak.

Ik moet woensdag ook naar de tandarts. Voor het eerst in 1,5 jaar. Mijn brein heeft besloten dat ik ook ineens bang ben voor de tandarts sinds ik zo slecht reageerde op de verdoving. Het feit dat ik mijn tandarts een enorme eikel vind, helpt totaal niet. Maar ik vind het stom dat ik ineens bang ben geworden dus ik ga wel gewoon. Naar een nieuwe tandarts die wel aardig is. Zegt men.
De kans dat je nieuwe tandarts aardig is, is in ieder geval groter dan dat je vorige tandarts ineens geen eikel meer is ^O^
Moet je iets met verdoving dan? Of is het alleen controle?
pi_196720663
Ik ben zonet naar de kapper geweest. Daar zal men vast ook wat van vinden, want ik ben expres vandaag gegaan en niet later deze week omdat het dan waarschijnlijk niet meer mag, maar hé, ze hadden plek en ik was al weken van plan om deze week te gaan. Het was er hartstikke rustig, want ik had een afspraak om 10 uur en ze zouden volgens hun site pas om 11 uur open gaan, dus iedereen die naar de site had gekeken kwam nog niet. Nu heb ik geen matje meer *G*
pi_196720673
@Tally succes! Zowel voor je sollicitatie als voor je man z'n tandartsafspraak :*
Ze zouden inderdaad wel gek zijn als ze je niet aannemen :Y
pi_196720686
Ik ga sinds ik overgestapt ben naar een andere tandarts, bijna fluitend er naartoe. Het scheelt zoveel hoe iemand je benaderd. En ik heb de ervaring dat aardige tandartsen veel meer tijd nemen dan eikels, en mede daardoor veel behandelingen veel minder pijnlijk verlopen.

(Alleen wel jankend naar de mondhygiëniste. :X ;( )
pi_196720687
@Jagärtrut ik hoop zo voor jullie dat de verhuizing een beetje soepel verloopt!

Jullie hebben in ieder geval de buikgriep niet tijdens de verhuizing maar al gehad. Dat is in ieder geval een lichtpuntje O-)
  maandag 14 december 2020 @ 11:30:00 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196720709
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben zonet naar de kapper geweest. Daar zal men vast ook wat van vinden, want ik ben expres vandaag gegaan en niet later deze week omdat het dan waarschijnlijk niet meer mag, maar hé, ze hadden plek en ik was al weken van plan om deze week te gaan. Het was er hartstikke rustig, want ik had een afspraak om 10 uur en ze zouden volgens hun site pas om 11 uur open gaan, dus iedereen die naar de site had gekeken kwam nog niet. Nu heb ik geen matje meer *G*
Groot gelijk hoor.
pi_196720710
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vorige week ook geweest hoor. Het werden dreads en het brak aan alle kanten af. Ook rond die tijd in de ochtend gegaan, dan is het vaak nog wat rustiger inderdaad :Y
pi_196720714
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 11:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga sinds ik overgestapt ben naar een andere tandarts, bijna fluitend er naartoe. Het scheelt zoveel hoe iemand je benaderd. En ik heb de ervaring dat aardige tandartsen veel meer tijd nemen dan eikels, en mede daardoor veel behandelingen veel minder pijnlijk verlopen.

(Alleen wel jankend naar de mondhygiëniste. :X ;( )
Er zijn ook mondhygiënistes die niet zo pijnlijk doen, heb ik gemerkt. Ik heb er gehad dat ik daarna een dag niet kon eten en ik heb er gehad waarbij ik dacht, niet comfortabel maar prima te doen.

Mijn aardige tandarts is razendsnel trouwens, maar als ik vragen heb, heeft hij ineens wel tijd en goede antwoorden. O+
pi_196720740
De kapper zei dat over een maand of 2-3 het haar aan de zijkant op gelijke lengte gekomen zal zijn met m'n nek en dan kan ik gewoon alles laten groeien zonder dat het een matje wordt *G*
(ik weet niet of je er iets bij kunt voorstellen, maar ik ben het aan het laten groeien en zolang de zijkanten korter zijn dan de nek moet ik iedere keer naar de kapper om het in de nek korter te laten maken, maar dat hoeft dus over 2-3 maanden niet meer)
pi_196720801
Ik wil ook zo graag naar de kapper....M'n haar ziet er echt niet uit op het moment...Ik heb gruwelijk dik haar, en het gaat zo lijzig hangen als het te lang wordt. Behalve misschien als het echt lang is, maar dat is het niet....

/firstworldproblems....
pi_196720811
Mondhygiënist hoeft volgens mij niet echt pijn te doen, er zijn nogal veel verschillende methodes volgens mij.

Over een paar maanden moet ik naar een nieuwe, eens kijken of dat bevalt. Anders weer heel snel terug naar mijn oude.
pi_196720837
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De kans dat je nieuwe tandarts aardig is, is in ieder geval groter dan dat je vorige tandarts ineens geen eikel meer is ^O^
Moet je iets met verdoving dan? Of is het alleen controle?
Gewoon controle :) En J gaat mee, ook voor controle. De nieuwe tandarts is al jaren een klant van ons en J en zij zijn groot fan van elkaar.
En die verdoving is ook geen punt, ze moeten een verdoving gebruiken waar geen adrenaline in zit en dan reageer ik er normaal op. Dat is bij de vorige tandarts ook al meermaals gedaan en dat gaat prima.

Het is gewoon een idioot psychisch ding. Psychische dingen zijn doorgaans niet idioot maar dit wel. er kwamen in die periode van de allergische reactie (bij tandarts en bij operatie-tje) een aantal dingen samen: die allergie (eigenlijk hyperreactie), ik bleek prikkelbaar darmsyndroom te hebben waardoor ik me bij stress enorm beroerd voelde en alles rond mijn moeder. Ik had het al emotioneel zwaar en dat ik (dacht ik) bijna dood ging tijdens een operatie door de hyperreactie heeft alles enorm verergerd. En ergens heeft mijn brein daar een tandartsangst bij verzonnen. En dat is onzin. Want ondanks dat die tandarts een hufter is, doet hij zijn werk uitstekend. Die hyperreactie bij de tandarts was niet eens eng want ik ging gewoon out en had het niet eens door. Ik vond het pas later eng, toen ik een veel extremer reactie kreeg in het ziekenhuis. Dus ik moet hier gewoon overheen en naar een nieuwe tandarts.
Spoilers!
pi_196720841
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Er zijn ook mondhygiënistes die niet zo pijnlijk doen, heb ik gemerkt. Ik heb er gehad dat ik daarna een dag niet kon eten en ik heb er gehad waarbij ik dacht, niet comfortabel maar prima te doen.

Mijn aardige tandarts is razendsnel trouwens, maar als ik vragen heb, heeft hij ineens wel tijd en goede antwoorden. O+
Het wisselt wel sterk ja. Maar laat ik zeggen dat ik om verschillende redenen met de laatste 2 niet blij was, (niet eens enkel pijn) en ik nu besloten heb een ander te gaan zoeken buiten de groepspraktijk. Ik wil namelijk niet in het systeem te boek komen te staan als 'die lastige klant', want dat ziet dan mijn toffe tandarts ook.:P

Maar het zal echt nooit mijn hobby worden. En nu ik op zoek ben naar een andere, vrees ik alweer voor dat sonderen met zo'n pocketsonde :X Nog niet gesproken over de pijn in mijn portemonnee. Noemen ze dierenartsen zakenvullers :D .
pi_196720885
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gewoon controle :) En J gaat mee, ook voor controle. De nieuwe tandarts is al jaren een klant van ons en J en zij zijn groot fan van elkaar.
En die verdoving is ook geen punt, ze moeten een verdoving gebruiken waar geen adrenaline in zit en dan reageer ik er normaal op. Dat is bij de vorige tandarts ook al meermaals gedaan en dat gaat prima.

Het is gewoon een idioot psychisch ding. Psychische dingen zijn doorgaans niet idioot maar dit wel. er kwamen in die periode van de allergische reactie (bij tandarts en bij operatie-tje) een aantal dingen samen: die allergie (eigenlijk hyperreactie), ik bleek prikkelbaar darmsyndroom te hebben en alles rond mijn moeder. Ik had het al emotioneel zwaar en dat ik (dacht ik) bijna dood ging tijdens een operatie door de hyperreactie heeft alles enorm verergerd. En ergens heeft mijn brein daar een tandartsangst bij verzonnen. En dat is onzin. Want ondanks dat die tandarts een hufter is, doet hij zijn werk uitstekend. Die hyperreactie bij de tandarts was niet eens eng want ik ging gewoon out en had het niet eens door. Ik vond het pas later eng, toen ik een veel extremer reactie kreeg in het ziekenhuis. Dus ik moet hier gewoon overheen en naar een nieuwe tandarts.
Oef, dat is ook wel veel bij elkaar. Nouja, hopelijk helpt een frisse start! :*
(En je hebt in elk geval rationeel het inzicht al waar het mis is gelopen)
pi_196721054
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is gewoon een idioot psychisch ding. Psychische dingen zijn doorgaans niet idioot maar dit wel. er kwamen in die periode van de allergische reactie (bij tandarts en bij operatie-tje) een aantal dingen samen: die allergie (eigenlijk hyperreactie), ik bleek prikkelbaar darmsyndroom te hebben waardoor ik me bij stress enorm beroerd voelde en alles rond mijn moeder. Ik had het al emotioneel zwaar en dat ik (dacht ik) bijna dood ging tijdens een operatie door de hyperreactie heeft alles enorm verergerd. En ergens heeft mijn brein daar een tandartsangst bij verzonnen. En dat is onzin. Want ondanks dat die tandarts een hufter is, doet hij zijn werk uitstekend. Die hyperreactie bij de tandarts was niet eens eng want ik ging gewoon out en had het niet eens door. Ik vond het pas later eng, toen ik een veel extremer reactie kreeg in het ziekenhuis. Dus ik moet hier gewoon overheen en naar een nieuwe tandarts.
Ik hoop dat het meevalt dan, en dat dat je brein helpt om weer een realistische reactie te hebben op tandartscontrole. Fijn ook dat J mee mag :)

Het was ook wel veel narigheid tegelijk zeg :{ :*
pi_196721278
Het gekke is dat ik later pas door had hoe die periode is verlopen en dat er eigenlijk best veel tegelijk kwam. Fascinerend wel hoe zoiets gaat. Het was weer leerzaam :)
Darmen zijn onder controle, moeder is onder controle. Nu de tandarts nog. En ooit het ziekenhuis :X
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 11:58:46 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196721318
pi_196721347
quote:
Liever geen bezoek ontvangen :') daar zullen mensen naar luisteren
pi_196721368
"liever niet" = ga gerust je gang
Bij de meeste mensen. Het is ongeveer de minst dringende manier van nee zeggen :X
pi_196721396
Oefff vannacht al
pi_196721466
Tele blij dat ze nog naar de kapper is geweest :D
pi_196721518
quote:
Dat lekken is sneller gegaan dan ik had verwacht _O-

Verder wel serieuze maatregelen dit keer :{
pi_196721624
Oh ik las nog iets over een sollicitatie, succes Tally! *O* (Beetje in de buurt?)
pi_196721747
Het lijkt me trouwens wel enorm heftig om zo panisch te zijn voor de tandarts als Tally's man. Meestal duurt dat een leven lang en dat is echt wel beperkend denk ik. Vooral voor mensen die niet gaan door die angst kan dat heel vervelende gevolgen hebben.
Spoilers!
pi_196721817
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Liever geen bezoek ontvangen :') daar zullen mensen naar luisteren
Maar geen winkels en geen school....
daar hebben mensen geen keuze in.
Dat zal wel echt schelen.
pi_196721898
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar geen winkels en geen school....
daar hebben mensen geen keuze in.
Dat zal wel echt schelen.
Zeker :Y
Ben benieuwd hoe (meerdere) vrienden van ons het gaan doen. Die werden in maart al gek van zo lang de kinderen thuis.
pi_196722111
Ferme maatregelen. Ik ben erg benieuwd hoe de komende weken gaan verlopen. En ook of we naar onze vrienden gaan met oudjaar en of mijn schoonmoeder en zwager nog komen met kerst als er geen verbod komt.
Spoilers!
pi_196722151
Ik vraag me nog af of het alle scholen worden of alleen voortgezet onderwijs.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_196722215
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik vraag me nog af of het alle scholen worden of alleen voortgezet onderwijs.
Alle scholen. Kinderopvang alleen voor vitale beroepen open
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 12:33:38 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196722268
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:01 schreef Tele6 het volgende:
"liever niet" = ga gerust je gang
Bij de meeste mensen. Het is ongeveer de minst dringende manier van nee zeggen :X
Ze zeggen nu al 40-45 dus ach je kunt best roepen Befehl ist Befehl
pi_196722272
Ik denk stiekem dat ze de scholen sluiten zodat mensen meer gedwongen worden thuis te werken... Het zal wel weer een uitdaging worden, ook afhankelijk van of mijn werk doorgaat, maar we moeten het er maar mee doen.
pi_196722286
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk stiekem dat ze de scholen sluiten zodat mensen meer gedwongen worden thuis te werken... Het zal wel weer een uitdaging worden, ook afhankelijk van of mijn werk doorgaat, maar we moeten het er maar mee doen.
Zou goed kunnen.
pi_196722302
Ik heb zo een sollicitatiegesprek op een school :')
Timing he.
pi_196722330
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het lijkt me trouwens wel enorm heftig om zo panisch te zijn voor de tandarts als Tally's man. Meestal duurt dat een leven lang en dat is echt wel beperkend denk ik. Vooral voor mensen die niet gaan door die angst kan dat heel vervelende gevolgen hebben.
Mijn man word plaatselijk verdoofd om alleen al de controle te kunnen doen. Zo bang is hij. En vind ik echt sneu. Nu sliep hij al slecht maar voor zo’n afspraak nog slechter ;(
  maandag 14 december 2020 @ 12:36:21 #102
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196722331
Ik ging 1x in de week naar kantoor voor nieuwe collega's.
Meteen maar afgezegd voor morgen. Het is weer klaar met alles.
pi_196722344
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 12:10 schreef Candaasje het volgende:
Oh ik las nog iets over een sollicitatie, succes Tally! *O* (Beetje in de buurt?)
Half uurtje rijden zonder file.
  maandag 14 december 2020 @ 12:39:27 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196722399
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn man word plaatselijk verdoofd om alleen al de controle te kunnen doen. Zo bang is hij. En vind ik echt sneu. Nu sliep hij al slecht maar voor zo’n afspraak nog slechter ;(
Oh jeetje dan is hij wel echt heel bang!
Ik heb altijd wel angst maar dat uit zich vooral in compleet verkrampt in die stoel liggen.
Eigenlijk nooit hele erg dingen gehad qua pijn ofzo dus geen idee waarom.
Vriendje heeft het zo erg dat hij al jaren niet gaat. Dat vind ik wel eng, straks heeft hij ineens van alles ofzo.
pi_196722422
Succes Tally!

Ik had vanmorgen test, zou binnen 3 uur uitslag hebben maar nog niks (test was 9.15).
Hopelijk komt 'ie snel alsnog, want er zou ook een klusmeneer komen om iets aan m'n ventilatierooster te doen, maar die kan natuurlijk alleen komen als ik negatieve uitslag binnen heb. En als de afspraak verzet moet worden weet ik niet of dat dan nog kan gezien de lockdown :+
pi_196722477
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Ach gut, dat is echt heel extreem zeg. Wat enorm sneu.
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 12:45:37 #107
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196722549
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes Tally!

Ik had vanmorgen test, zou binnen 3 uur uitslag hebben maar nog niks (test was 9.15).
Hopelijk komt 'ie snel alsnog, want er zou ook een klusmeneer komen om iets aan m'n ventilatierooster te doen, maar die kan natuurlijk alleen komen als ik negatieve uitslag binnen heb. En als de afspraak verzet moet worden weet ik niet of dat dan nog kan gezien de lockdown :+
Was dat een speciale locatie?
Mijn moeder had gister een test en nog geen uitslag.

Ik vrees wel want koorts en geen geur.
pi_196722605
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Was dat een speciale locatie?
Mijn moeder had gister een test en nog geen uitslag.

Ik vrees wel want koorts en geen geur.
Ja, een XL locatie met sneltesten.
Wel te merken dat het drukker wordt, vorige keer daar was ik de enige in die hele teststraat en had ik na een uur de uitslag, nu waren er vier keer zoveel loketten open en stond er een behoorlijke rij. Liep allemaal wel vlot door, maar wel veel meer mensen dan vorige keer.

Spannend van je moeder, hopelijk toch negatief..
pi_196722790
Ik had gehoopt dat de chocoladewinkel extra open zou gaan zoals alle winkeltjes nu in de stad. Maar die helaas niet ;(
pi_196722801
Oef, dat is wel heel heftige angst Tally, inderdaad sneu. :{

(Misschien troost het hem dat 'ie er niet alleen in staat. :+ Ook bij honden, katten en konijnen is de mondholte een no-go-zone die fel verdedigd wordt. Strijd op leven en dood lijkt het soms wel. Liefst zoveel mogelijk soorten behandeling - waar het kan - zonder anesthesie, maar gebitsbehandelingen is er niet eens discussie over. Dat kost je gewoon je vingers/handen/ogen/allesbinnenbereik)

En succes! Beter misschien dan toch nog vandaag die sollicitatie, dan ergens deze week via Zoom.

Ik wilde deze week eigenlijk nog naar de Intratuin. Ik vrees dat het nu wel stervensdruk zal zijn :')
Maar goed, ik kijk wel even op het parkeerterrein en bij de fietsenstalling. Ik kan altijd omkeren. En de oliebollenkraam staat buiten :9
pi_196722946
Denk dat horeca nog steeds hetzelfde blijft, dus wat open is voor afhaal is nog steeds open.
Wat een toeval dat mijn ouders vandaag hadden gepland een kerstboom te kopen en bij mij neer te zetten :o
Hopelijk is het nu niet mega mega druk bij de Gamma.
  maandag 14 december 2020 @ 13:04:11 #112
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196722979
Vriendje is nu naar de milieustraat voor het geval dat _O-
We hebben nog best veel puin en nog kilo's die dit jaar gratis mochten.
pi_196723010
Ik vrees dat ik mijn familie dan volgend jaar wel weer zie, vooral zus+gezin is echt al te lang geleden. Maar gelukkig zijn de winkels wel weer open, en de chocoladewinkels waren al die tijd open. Essentieel hierzo :')
pi_196723028
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 12:56 schreef Candaasje het volgende:
Oef, dat is wel heel heftige angst Tally, inderdaad sneu. :{

(Misschien troost het hem dat 'ie er niet alleen in staat. :+ Ook bij honden, katten en konijnen is de mondholte een no-go-zone die fel verdedigd wordt. Strijd op leven en dood lijkt het soms wel. Liefst zoveel mogelijk soorten behandeling - waar het kan - zonder anesthesie, maar gebitsbehandelingen is er niet eens discussie over. Dat kost je gewoon je vingers/handen/ogen/allesbinnenbereik)

En succes! Beter misschien dan toch nog vandaag die sollicitatie, dan ergens deze week via Zoom.

Ik wilde deze week eigenlijk nog naar de Intratuin. Ik vrees dat het nu wel stervensdruk zal zijn :')
Maar goed, ik kijk wel even op het parkeerterrein en bij de fietsenstalling. Ik kan altijd omkeren. En de oliebollenkraam staat buiten :9
Nou zitten er natuurlijk ook tanden in zo'n mond, stuk makkelijker om iemand mee aan te vallen dan met je rug of zo :P

Zijn oliebollen vaak vegan? Lactosevrije vriendin durft ze nooit te eten.
pi_196723037
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:05 schreef Holyme het volgende:
Ik vrees dat ik mijn familie dan volgend jaar wel weer zie, vooral zus+gezin is echt al te lang geleden. Maar gelukkig zijn de winkels wel weer open, en de chocoladewinkels waren al die tijd open. Essentieel hierzo :')
:D
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 13:09:45 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196723129
Markten gaan ook niet door zeker?
Dan bestel ik maar konijn bij Sligro, had al op de markt besteld
pi_196723131
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou zitten er natuurlijk ook tanden in zo'n mond, stuk makkelijker om iemand mee aan te vallen dan met je rug of zo :P

Zijn oliebollen vaak vegan? Lactosevrije vriendin durft ze nooit te eten.
Ja maar de reactie is ook vaak een stuk heftiger. Niet dat elk dier zomaar alles toelaat, maar bij veel kun je best ver gaan. Totdat je die wang een stukje omhoog schuift, dan spant dat hele lijf aan :P

Bij veel kramen zijn ze wel lactosevrij ja :Y . Bij de meeste bakkers en supermarkten niet.
Ik vraag het vaak wel even na want het is niet altijd het geval, maar het traditionele kraam-recept schijnt volgens veel kraamhouders HET originele recept te zijn.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 13:12:54 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196723215
Ziekenhuiszorg, gaat die nog wel door? Ma zou donderdag heen, kijken of het meer dan 30% belast mag worden...
pi_196723273
Oh ja, dieren en tandjes. Ook leuk met pillen rechtstreeks geven :') Nou wil ik de nagels van mn kat knippen, dat issie niet gewend want kwam buiten en was niet nodig (wordt komend jaar 11). Nu is het nog geen absolute must, maar wil het 'm toch vast leren. Is ook leuk. Hij bijt niet, slaat niet, maar die vouwt z'n pootjes zo dat er nergens meer een nageltje te bekennen is :+ Nog 6 te gaan, telkens een beetje...
  maandag 14 december 2020 @ 13:15:01 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196723287
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:09 schreef derLudolf het volgende:
Markten gaan ook niet door zeker?
Dan bestel ik maar konijn bij Sligro, had al op de markt besteld
Ik denk kramen voor eten wel hoor.
pi_196723328
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 13:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja maar de reactie is ook vaak een stuk heftiger. Niet dat elk dier zomaar alles toelaat, maar bij veel kun je best ver gaan. Totdat je die wang een stukje omhoog schuift, dan spant dat hele lijf aan :P

Bij veel kramen zijn ze wel lactosevrij ja :Y . Bij de meeste bakkers en supermarkten niet.
Ik vraag het vaak wel even na want het is niet altijd het geval, maar het traditionele kraam-recept schijnt volgens veel kraamhouders HET originele recept te zijn.
In haar geval is het dan ook nog de vraag of de oliebollen samen met iets melkhoudends in dezelfde frituur gebakken zijn en zo... en dan moet je de oliebollenmeneer ook maar op z'n blauwe ogen geloven. Wat dat betreft is veganisme wel echt makkelijker, jij gaat niet stuk van 'sporen van'. :Y
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 13:16:48 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196723348
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik denk kramen voor eten wel hoor.
Omdat eerder sprake was dat bakkers en slagers ook dicht zouden moeten :')
  maandag 14 december 2020 @ 13:18:11 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196723398
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Omdat eerder sprake was dat bakkers en slagers ook dicht zouden moeten :')
Ja hoor het nu, dan ga ik wel twijfelen ja.
Zou echt idioot zijn. Verspreid tenmisnte de mensen over zulke winkels voor hun boodschappen
pi_196723436
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:14 schreef Holyme het volgende:
Oh ja, dieren en tandjes. Ook leuk met pillen rechtstreeks geven :') Nou wil ik de nagels van mn kat knippen, dat issie niet gewend want kwam buiten en was niet nodig (wordt komend jaar 11). Nu is het nog geen absolute must, maar wil het 'm toch vast leren. Is ook leuk. Hij bijt niet, slaat niet, maar die vouwt z'n pootjes zo dat er nergens meer een nageltje te bekennen is :+ Nog 6 te gaan, telkens een beetje...
Mijn kat doet niet bij alle nageltjes moeilijk. Ik doe eerst de makkelijke nagels en na veel prijzen krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar. Ze zit dan wel in een lichte houtgreep, met haar kont op mijn schoot tussen mijn borst en bovenarm.
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 13:19:56 #125
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196723447
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn kat doet niet bij alle nageltjes moeilijk. Ik doe eerst de makkelijke nagels en na veel prijzen krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar. Ze zit dan wel in een lichte houtgreep, met haar kont op mijn schoot tussen mijn borst en bovenarm.
Mijn kat maakt me dood als ik het probeer.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 13:20:37 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196723465
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja hoor het nu, dan ga ik wel twijfelen ja.
Zou echt idioot zijn. Verspreid tenmisnte de mensen over zulke winkels voor hun boodschappen
Uhu, en zou toch wel een lekker stukje vlees en goed brood willen in deze tijden :P
pi_196723499
Ah nee, ik doe geen houtgreep ofzo, gewoon als ie ligt te soezelen. Liever dat ie chill blijft :) Zo kan ik zonder problemen ook oogje en oortjes poetsen, vindt ie soms zelfs fijn.
pi_196723501
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In haar geval is het dan ook nog de vraag of de oliebollen samen met iets melkhoudends in dezelfde frituur gebakken zijn en zo... en dan moet je de oliebollenmeneer ook maar op z'n blauwe ogen geloven. Wat dat betreft is veganisme wel echt makkelijker, jij gaat niet stuk van 'sporen van'. :Y
Oh absoluut. Ik word dan nog wel eens minder serieus genomen, of ze geven toch iets mee dat wel iets dierlijks bevat (dat gebeurde in Engeland. En dat was naar mijn inziens heel doelbewust. Trut :r ) maar zolang ze maar op de kassa aanslaan dat het de vegan variant was (zodat het in de administratie wel klopt, en ze er dus voldoende of meer van blijven inkopen), overleef ik het wel.

Ik geef het ook wel vaak aan bij de keuken, dat het geen allergie is. Scheelt een hoop protocollen voor ze. :)
pi_196723607
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Mijn kat maakt me dood als ik het probeer.
Mijn konijnen staren me dood. Ze kunnen niet zoveel gelukkig, als ik ze op hun kont zet met hun 4 poten in de lucht. (Bijten komt om de een of andere reden niet in ze op, als ik ze vast heb. Als ik een poot zo van de vloer zou pakken, dan weet ik niet wat er gebeurt. Vermoedelijk is Cas door weg proberen te spurten dan aan 2 of 3 extra poten kreupel :') )

Nox neemt dan wel weer wraak door zwarte nagels te hebben. ;(
pi_196723618
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Alle scholen. Kinderopvang alleen voor vitale beroepen open
Present.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_196723678
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:21 schreef Holyme het volgende:
Ah nee, ik doe geen houtgreep ofzo, gewoon als ie ligt te soezelen. Liever dat ie chill blijft :) Zo kan ik zonder problemen ook oogje en oortjes poetsen, vindt ie soms zelfs fijn.
Hier dezelfde houding als lucky denk ik.

Maar zo zit ie wel vaker... dus echt een houdgreep kun je dat niet noemen.. meer dat ik zn poot dan makkelijker kan vasthouden.

Maarja.. dit is zn favoriete houding dus tja :X

maandag 14 december 2020 @ 13:27:10 #132
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_196723679
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Present.
Jup. Hier ook.
pi_196723727
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:21 schreef Holyme het volgende:
Houtgreep is ook niet echt een goed woord. Ze kan makkelijk ontsnappen en spartelt absoluut niet tegen. Maar ik moet wel met mijn duim het nageltje wat naar buiten kunnen drukken en dat lukt zo het beste.
Spoilers!
pi_196723788
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar zo zit ie wel vaker... dus echt een houdgreep kun je dat niet noemen.. meer dat ik zn poot dan makkelijker kan vasthouden.

[ afbeelding ]
Ja, zoiets inderdaad. Iets meer op de kont dan op de rug.
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 13:30:20 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196723798
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:12 schreef derLudolf het volgende:
Ziekenhuiszorg, gaat die nog wel door? Ma zou donderdag heen, kijken of het meer dan 30% belast mag worden...
Morgen lezen op de site van het ziekenhuis, pas bellen als het er morgenmiddag nog niet te vinden is.

Op basis van lekkage en speculatie zullen er geen informatie bulletins worden gepubliceerd, dat gebeurt pas na het moment van Rutte.
pi_196723847
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh, ik had zo'n lactose-allergisch neefje (dus echt dodelijk allergisch), en die had een eigen frituurpan. Ook elk jaar eigen oliebollen.
pi_196723876
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tussen 6 plankjes?
pi_196724027
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, zoiets inderdaad. Iets meer op de kont dan op de rug.
Mja dit maar dan zittend tojdens het knippen.
Dit was daarnet... toen meneer perse op schoot moest terwijl ik achter de laptop zat. I
pi_196724158
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2020 13:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Tussen 6 plankjes?
Oeps :@
Spoilers!
pi_196724175
Ik dacht dat de aangekondigde maatregelen van vanavond verder geen effect op ons zouden hebben wegens toch al nooit naar niet-essentiële winkels en liever geen bezoek thuis, maar ik bedenk nu dat Günther aankomende donderdag zou afzwemmen voor diplomaatje Puppy 2, dus dat zit er even niet in. Naja, als dat het dan is hebben we verder niks te klagen :)
pi_196724269
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Coole foto! :D
pi_196724292
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:41 schreef minilot het volgende:
Ik dacht dat de aangekondigde maatregelen van vanavond verder geen effect op ons zouden hebben wegens toch al nooit naar niet-essentiële winkels en liever geen bezoek thuis, maar ik bedenk nu dat Günther aankomende donderdag zou afzwemmen voor diplomaatje Puppy 2, dus dat zit er even niet in. Naja, als dat het dan is hebben we verder niks te klagen :)
Kroketten van de krokettenkunstenaar zijn gewoon essentiëel, dus hier geen problemen.
pi_196724638
Hier valt een kappersbezoek, de aanschaf van een kettingzaagketting (doen we online wel) en een bezoek aan een bestratingsbedrijf in het water. Ah well. Dat overleven we best. En ik maak de keuze om niet naar de Turkse super te gaan. Dat scheelt toch weer een winkel.
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 13:59:11 #144
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196724701
Ik had nog steeds het plan een plantenhanger te macrameeën dus net maar even touw besteld. Dan is het er hopelijk voor de kerst en kan ik dat mooi gaan doen tijdens de vrije dagen. Wilde eigenlijk naar de winkel om een juiste dikte te zoeken maar dat nu maar gegokt.
pi_196724912
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 13:12 schreef derLudolf het volgende:
Wij hebben nog geen update gekregen, denk dat er nog druk overlegd wordt.
  maandag 14 december 2020 @ 14:08:43 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196724951
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij hebben nog geen update gekregen, denk dat er nog druk overlegd wordt.
De update die ik kreeg was: er wordt niets geupdate voor er officieel bekendgemaakte informatie is, in de achtergrond wordt met de veiligheidsregio wel e.e.a. voorbereid.
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 14:08:55 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196724956
Er is nog niet concreet gezegd dat gebedshuizen dicht gaat gaan :')
pi_196724957
Wij haalden net nog snel een televisie. Ik doe even :') :') naar mezelf :') :+
pi_196724963
Ik mag niet klagen, zat mensen met serieuze problemen door zo'n lockdown. Maar baal stiekem toch wel een beetje dat ik juist nu m'n enige vakantie dit jaar heb. :')
pi_196724984
Ik heb vanmorgen vroeg alle dingen gehaald die nog nodig. Alleen nu gaan mijn ouders dus ook niet naar Landal want alles dicht. En in je huisje hangen is ook niets. Dus wil ze nog een kerstboom. Zo even kijken of ik nog tijd heb om dr eentje voor dr te halen.
pi_196724991
Ik kijk wel enorm uit naar de vakantie, lekker cocoonen O+ (met een nieuwe televisie :+ )
  maandag 14 december 2020 @ 14:10:12 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196724992
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Ik mag niet klagen, zat mensen met serieuze problemen door zo'n lockdown. Maar baal stiekem toch wel een beetje dat ik juist nu m'n enige vakantie dit jaar heb. :')
Hotel zonder ontbijt is wel karig ja, dat snap ik wel.
  maandag 14 december 2020 @ 14:12:43 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725058
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
Wij haalden net nog snel een televisie. Ik doe even :') :') naar mezelf :') :+
Een mooie grote?
pi_196725066
Mijn moeder denkt dat op de kinderen passen nog steeds wel mogelijk is.

Wat denken jullie, mijn eer en geweten?

Pff, ik vind het maar lastig. A) het zou voor ons zoveel makkelijker zijn b) de kinderen hebben mijn ouders al sinds de zomer niet gezien en missen ze.

Bah, kut corona.
pi_196725074
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef fietsie het volgende:

[..]

Een mooie grote?
Nope, want hij komt in het nieuwe huis aan het voeteneind van het bed, dus dan moet je niet zo'n grote hebben.
pi_196725086
Wat een tandartsen angst. Het is ook niet mijn favoriete uitje, maar tot nu toe word ik netjes van mijn pijn (en ik heb wat pijn gehad) afgeholpen.

De diva's laten redelijk makkelijk de nagels knippen, maar vriendinnen hebben een (kut)kater en die moet zelfs een roesje om de nagels te laten knippen.

Ik had de kapper afgelopen vrijdag afgezegd omdat ik wat snotterig was. Dat is niet verontrustend, heb ik heel vaak, maar vond het voor hun vervelend. Nu wel een beetje spijt van.

Net wel even naar het winkelcentrum geweest om naaigaren te halen. Bleek ook wel dat ik online een totaal verkeerde kleur had uitgezocht. Mogen er 3 klanten in die winkel staat ook buiten aangegeven. Ik ging er in toen er iemand vertrok, achter mij stonden 4 anderen. Maar de 2 dames die er ook al waren hadden al afgerekend, maar die stonden te "och och och wat een toestand" te zeuren. Doe dat buiten, dan kunnen 2 andere klanten naar binnen.
Maar druk, niet normaal, parkeerplaats helemaal vol en enorm druk met mensen (wel allemaal mondkapje om).
Van de week kwam ik weer mijn Herder molenmesje tegen, wist niet dat ik 'm kwijt was (gebruik meestal mijn globals) maar oh wat is dat toch een fijn ding. Dus net nog maar één gekocht.
pi_196725087
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:

Pff, ik vind het maar lastig. A) het zou voor ons zoveel makkelijker zijn b) de kinderen hebben mijn ouders al sinds de zomer niet gezien en missen ze.

Bah, kut corona.
Wij doen het wel :Y
  maandag 14 december 2020 @ 14:13:53 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725089
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nope, want hij komt in het nieuwe huis aan het voeteneind van het bed, dus dan moet je niet zo'n grote hebben.
Oow nee, daar heb ik ook een mooi kleintje, strak tegen het plafond (zodat je je er niet aan stoot bij onderdoor lopen)
  maandag 14 december 2020 @ 14:14:30 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196725104
quote:

Bah, kut corona.
Ik zou het in dit geval gewoon doen. Je hebt echt genoeg stress die dagen.
Dan maakt het je leven zoveel makkelijker.
  maandag 14 december 2020 @ 14:14:54 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725119
quote:

Bah, kut corona.
Scenario a: ze doen dat oppassen ter plaatse. Dan zijn ze de twee nu in NL toegestane bezoekers (geen idee hoe dat in Be zit)
Scenario b: ze doen dat thuis; dan zit je met reizen?
  maandag 14 december 2020 @ 14:15:46 #161
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725146
Waarom zouden er toch maatregelen nodig zijn...

En dan die mensen die roepen "Ja want dat komt omdat wij nu pas begonnen zijn met veel testen!"
pi_196725175
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

Scenario a: ze doen dat oppassen ter plaatse. Dan zijn ze de twee nu in NL toegestane bezoekers (geen idee hoe dat in Be zit)
Scenario b: ze doen dat thuis; dan zit je met reizen?
Ze zouden de kinderen bij ons ophalen en weer afleveren...
pi_196725177
Gisteravond al mail van Het Theater: de kaartverkoop, die vandaag zou beginnen m.i.v. seizoen in januari is opgeschort.
MnX ‘moet’ wel even analoge vijfjes kopen voor de staatsloterij. Of kan je die dingen ook digitaal kado doen?
Of er moet een run vanmiddag ontstaan op de collectie Kerstboeken en anders kunnen ze weer in de boekenkist retour. Woensdag zijn we vast weer dicht.
Nondeju...voor noppes een smokey eye gestoten met die zware kist.

Zó Sneu voor de ondernemers en winkeliers met verse waar als slagers en zo. -O-
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 14:17:46 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196725213
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef fietsie het volgende:

[ afbeelding ]

En dan die mensen die roepen "Ja want dat komt omdat wij nu pas begonnen zijn met veel testen!"
Komt door het mondkapje
  maandag 14 december 2020 @ 14:17:53 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725216
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, als ik het zelf nu zou organiseren, zou ik ze lekker meegeven
pi_196725234
quote:

[ afbeelding ]

Ja, dit zag ik dus al iemand op FB roepen :') Dat we het testen moesten stoppen.
pi_196725264
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef AnneX het volgende:
Gisteravond al mail van Het Theater: de kaartverkoop, die vandaag zou beginnen m.i.v. seizoen in januari is opgeschort.
MnX ‘moet’ wel even analoge vijfjes kopen voor de staatsloterij. Of kan je die dingen ook digitaal kado doen?
Of er moet een run vanmiddag ontstaan op de collectie Kerstboeken en anders kunnen ze weer in de boekenkist retour. Woensdag zijn we vast weer dicht.
Nondeju...voor noppes een smokey eye gestoten met die zware kist.

Zó Sneu voor de ondernemers en winkeliers met verse waar als slagers en zo. -O-
Volgens mij zijn winkels die eten verkopen uitgezonderd, want essentieel. Bkloemenwinkels dan weer niet, denk ik.
pi_196725275
G vertelt net dat het al sinds 11:30 best druk is bij haar in de winkel :')
pi_196725294
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:17 schreef fietsie het volgende:

Eerlijk gezegd, als ik het zelf nu zou organiseren, zou ik ze lekker meegeven
Ik ook 8-) Maak er niet zo'n dilemma van, Jagar. Er zijn duizenden gezinnenw aar opa en oma nooit gestopt zijn met op de kleinkidneren te passen. Jullie zijn dan nu niet plots een enorme brandhaard oid.
pi_196725315
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook 8-) Maak er niet zo'n dilemma van, Jagar. Er zijn duizenden gezinnenw aar opa en oma nooit gestopt zijn met op de kleinkidneren te passen. Jullie zijn dan nu niet plots een enorme brandhaard oid.
:Y
pi_196725318
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef PdeHoog het volgende:
G vertelt net dat het al sinds 11:30 best druk is bij haar in de winkel :')
Wie had dat verwacht!

Ik ga nu ook naar de boekwinkel :+ Maar dat was gepland. En niet voor kerst.
pi_196725331
De voedingswinkels waren hier gewoon open.

Nu alle winkels maar ik voel geen behoefte om in die drukte gaan banjeren.
Werewolf
pi_196725357
quote:
Dit.
pi_196725371
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Je hoeft qua eten en rustmomenten alleen met jullie zelf rekening te houden, als je ouders halen/brengen.
#2cents.
pi_196725379
Al mijn typefouten geciteerd voor de eeuwigheid ;(
pi_196725380
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef derLudolf het volgende:
Er is nog niet concreet gezegd dat gebedshuizen dicht gaat gaan :')
Ik denk dat dat niet verboden wordt want grondwet :+
pi_196725429
quote:

[ afbeelding ]

Holy crap :o Dat had ik nog niet gezien :o
pi_196725438
thanks allemaal!

Zeg, ander onderwerp: waar zijn Golfer en Bluezz? Die heb ik al heel lang niet meer gezien hier!
pi_196725442
quote:

[..]

Dat :Y
  maandag 14 december 2020 @ 14:29:32 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725597
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Al mijn typefouten geciteerd voor de eeuwigheid ;(
Tiepvoudten zijn gewoon... swagger in je schrijven :P
pi_196725600
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:
thanks allemaal!

Zeg, ander onderwerp: waar zijn Golfer en Bluezz? Die heb ik al heel lang niet meer gezien hier!
Volgens mij was golfer laatst kwaad weggelopen. Blues weet ik niet.
pi_196725640
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij zijn winkels die eten verkopen uitgezonderd, want essentieel. Bkloemenwinkels dan weer niet, denk ik.
Vriend van mij heeft een bloemenzaak in Renkum, die gaat dicht morgen.
pi_196725645
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 december 2020 @ 14:35:44 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196725739
Rijen voor de koffieshops.
pi_196725776
Stroomstoring in het centrum van Enschede *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196725866
Yeah voor Lego fans: je kunt het huren ook!
https://bouwsteenwinkel.nl/lego-uitleen-bussum >:O
pi_196725879
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef Lonaa het volgende:
Stroomstoring in het centrum van Enschede *O*
Google en alles was wereldwijd ook down. *O*
  maandag 14 december 2020 @ 14:43:30 #188
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196725946
gratis kerstbomen op een aantal plekken *O*
het is wel echt een kutperiode voor al die ondernemers zo.
pi_196725987
pi_196726108
Lees nu dat veel winkels een extra koopavond heeft tot 20 uur vanavond.
  maandag 14 december 2020 @ 14:50:37 #191
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196726137
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja _O-
Dat wordt vanavond echt drukte
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 14:50:39 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196726141
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:35 schreef fietsie het volgende:
Rijen voor de koffieshops.
:')
  maandag 14 december 2020 @ 14:53:55 #193
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_196726213
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja _O-
Dat wordt vanavond echt drukte
En met kerst pas écht een piek met positieve testen en in de ziekenhuizen. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196726249
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Houtgreep is ook niet echt een goed woord. Ze kan makkelijk ontsnappen en spartelt absoluut niet tegen. Maar ik moet wel met mijn duim het nageltje wat naar buiten kunnen drukken en dat lukt zo het beste.
Ah ja, dat moet ik ook doen. Hem leren z'n nagels ff te showen wanneer ik met het schaartje aankom zal er wel niet inzitten he :P

Jagär, ik zou ook oppas regelen :Y

Lockdowndrukte, ik lees over gekkenhuis bij drankhandel, waar mensen met 10 flessen whisky en likeur de deur uitgaan :')
  maandag 14 december 2020 @ 14:55:37 #195
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196726264
Maar dat van die kerstbomen snap ik niet? Toen ik er laats om ging was de voorraad daar al zo goed als op? En bij het lokale tuincentrum was het rond 6 december al krapjes?
pi_196726266
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:31 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omg.

Spoilers!
pi_196726311
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 14:54 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ah ja, dat moet ik ook doen. Hem leren z'n nagels ff te showen wanneer ik met het schaartje aankom zal er wel niet inzitten he :P

Jagär, ik zou ook oppas regelen :Y

Lockdowndrukte, ik lees over gekkenhuis bij drankhandel, waar mensen met 10 flessen whisky en likeur de deur uitgaan :')
Een kennis van mij heeft 3 ragdol kittens. Vanochtend een filmpje waar ze één van de 3 aan het stofzuigen was _O- Beestje ging er voor liggen. Een van de anderen vloog de stofzuiger aan en de ander zat boven op de stoel toe te kijken
  maandag 14 december 2020 @ 14:58:58 #198
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196726339
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:55 schreef fietsie het volgende:
Maar dat van die kerstbomen snap ik niet? Toen ik er laats om ging was de voorraad daar al zo goed als op? En bij het lokale tuincentrum was het rond 6 december al krapjes?
Ik geloof ook niet dat ze er normaal nog zo enorm veel zouden verkopen na vandaag.
maar goed. Het zal.
pi_196726461
Ik zal vanavond maar niet meer naar de IKEA gaan, zal wel gekkenhuis zijn. Maar ik heb IKEA balletjes nodig. ;(
pi_196726481
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
pi_196726499
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
Ik zal vanavond maar niet meer naar de IKEA gaan, zal wel gekkenhuis zijn. Maar ik heb IKEA balletjes nodig. ;(
Nee joh....je DENKT dat je IKEA balletjes nodig hebt. Maar zelf maken is beter :Y
pi_196726522
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:06 schreef PdeHoog het volgende:
Nee joh....je DENKT dat je IKEA balletjes nodig hebt. Maar zelf maken is beter :Y
Niet qua vega balletjes hoor. Die maak je zelf niet zomaar zo lekker. :9
pi_196726537
Ik vind de notenballetjes van de Jumbo ook nog wel gaan, in de categorie vegaballetjes. (Voor het geval je niet meer naar Ikea zou kunnen.)
  maandag 14 december 2020 @ 15:09:37 #204
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196726576
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
Bezorgt IKEA die niet thuis?
pi_196726588
Ik heb uitgebreid de lokale horeca gesponsord voor kerst.
pi_196726592
Ik vermoed dat we deze kerst allemaal gaan ondervinden wat we nodig hebben.. en wat we Nodig hebben.
pi_196726639
Kleiner leed dan dan dat van enkele SC'ers maar niettemin }:| : drie muggenbulten. Half december. }:|
pi_196726679
Nodig met een grote N: geregeld iets te eten en drinken, een warme slaapplek en seks. Al het andere is misbare bijzaak voor me :)
pi_196726692
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
Kleiner leed dan dan dat van enkele SC'ers maar niettemin }:| : drie muggenbulten. Half december. }:|
Auw. Kusje der op :*
Werewolf
pi_196726721
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 15:15 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Auw. Kusje der op :*
Niet auw, wel jeuk, toch bedankt! :*
pi_196726742
Ik heb een anti-mopper, voor de verandering. Het is enorm makkelijk om wijzigingen bij de KvK aan te brengen. Die software zit echt enorm goed in elkaar. Je identificeert met DigID en het overmaken van 1 cent. Wijzigingen aanbrengen is echt een fluitje van een cent.

Administrationeel-negatief als ik ben, ging ik uit van GEDOE. Maar er is niet eens een klein beetje gedoe. Geweldig O+
SPOILER
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 15:18:33 #212
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196726758
Ouders beide negatief getest *O*
pi_196726767
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
Dat is wel idioot hoor. Ik had op 30 november een muggenbult. Dat was ook al idioot.

Heb jij ervaring met een online Turkse supermarkt?
Spoilers!
pi_196726776
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een anti-mopper, voor de verandering.
:D De zelfkennis! O+
pi_196726792
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb jij ervaring met een online Turkse supermarkt?
Nope, ik heb er hier een stel letterlijk twee straten verderop dus nooit nodig gehad..
pi_196726809
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope, ik heb er hier een stel letterlijk twee straten verderop dus nooit nodig gehad..
Dat had ik kunnen weten. Teunie heeft dat ook.
Spoilers!
pi_196726823
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:18 schreef gcjoel het volgende:
Ouders beide negatief getest *O*
Hoera! Elkaar veilig aflikken, enjoy! ;)
pi_196726861
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat had ik kunnen weten. Teunie heeft dat ook.
:Y

Ik heb Teunie overigens nog nooit in het echt gezien..
..misschien is het wel een gefingeerd vrouwtje! :o
  maandag 14 december 2020 @ 15:25:24 #219
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196726908
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoera! Elkaar veilig aflikken, enjoy! ;)
Dat is niet iets wat ik normaal gezien doe bij mijn ouders _O-
pi_196727088
Boekwinkel was prima te doen. Maar ik zag bij heel veel andere winkels (Intertoys, Blokker) echt een enorme rij buiten :+ Verder de winkelstraat zoveel mogelijk vermeden. Zag er 'gezellig druk' uit. Voor een maandagmiddag.

Meer heb ik niet nodig. Ik heb ook Simpel gekocht, omdat ik een cadeaubon van die boekwinkel had gekregen voor mijn verjaardag.
pi_196727122
In de rij voor Rituals 8)7 in Dordrecht.
SPOILER
pi_196727143
Toch wel bijzonder dat er blijkbaar nog zoveel mensen zijn die online spullen kopen dusdanig bezwaarlijk vinden dat ze op een moment als nu in de rij gaan staan voor een speelgoedwinkel of de Blokker! Waar zou 'm dat nou in zitten?
  maandag 14 december 2020 @ 15:36:57 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196727162
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef minilot het volgende:
Toch wel bijzonder dat er blijkbaar nog zoveel mensen zijn die online spullen kopen dusdanig bezwaarlijk vinden dat ze op een moment als nu in de rij gaan staan voor een speelgoedwinkel of de Blokker! Waar zou 'm dat nou in zitten?
De levertijden / berichtgeving dat PostNL nog eindeloos achterloopt met afleveren van BlackFriday ./ willen voelen wat men koopt ?

Ik wilde een piano bestellen: levertijd onbekend. Ander model dan: helaas niet meer leverbaar: Volgend model: medio januari mogelijk leverbaar, wilt u een huur exemplaar tot aan dan?
Misschien is dat ook zo met ovenschalen en mixers?
pi_196727183
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:14 schreef minilot het volgende:
Nodig met een grote N: geregeld iets te eten en drinken, een warme slaapplek en seks. Al het andere is misbare bijzaak voor me :)
Vergeet je Gunther niet hier? :P
pi_196727229
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef AnneX het volgende:
In de rij voor Rituals 8)7 in Dordrecht.
SPOILER
Wierd Duk snapt niet dat dat een goed kerstcadeau is wat er wel chiq uit ziet, maar je weet niets anders te verzinnen voor je moeder/zus/vrouw/dochter etc.
  maandag 14 december 2020 @ 15:40:45 #226
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196727244
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef minilot het volgende:
En dan ook echt bij de rituals.
Het kado voor als je iemand niet echt kent en geen kadobon wil geven _O-
  maandag 14 december 2020 @ 15:41:08 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196727250
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wierd Duk snapt niet dat dat een goed kerstcadeau is wat er wel chiq uit ziet, maar je weet niets anders te verzinnen voor je moeder/zus/vrouw/dochter etc.
Ja dit dus! :D
pi_196727257
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef fietsie het volgende:

De levertijden / berichtgeving dat PostNL nog eindeloos achterloopt met afleveren van BlackFriday ./ willen voelen wat men koopt ?

Ik wilde een piano bestellen: levertijd onbekend. Ander model dan: helaas niet meer leverbaar: Volgend model: medio januari mogelijk leverbaar, wilt u een huur exemplaar tot aan dan?
Misschien is dat ook zo met ovenschalen en mixers?

Ja, ik denkd at er weinig vertrouwen is in de bezorgservices als het zo hectisch gaat worden als voorspeld.
pi_196727267
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:41 schreef gcjoel het volgende:

Ja dit dus! :D
gmta *;
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2020 @ 15:47:30 #230
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_196727401
Als Rutte spreekt ga ik nog wel sporten, nu het nog kan :+.
pi_196727403
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vergeet je Gunther niet hier? :P
Nah, die is alleen voor de leuk. :7

En eens dat die rij voor juist de Rituals nog extra hilarisch-tragisch is.. :')
pi_196727567
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:47 schreef minilot het volgende:

[..]

_O-
pi_196727588
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Mja... je kunt toch geen kerst zonder kado voor de vrouw hebben he

#prioriteiten
pi_196727884
Ik begin het inenen handig te vinden dat wij nooit cadeaus doen met kerst! *O*
  maandag 14 december 2020 @ 16:08:46 #235
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196727936
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
Ik begin het inenen handig te vinden dat wij nooit cadeaus doen met kerst! *O*
Vriendje heeft al 2 kado's voor mij onder de boom liggen.
En ik heb nu een goed excuus waarom ik niks heb *)
pi_196727958
Overigens werd mijn verjaardagscadeau (paar dagen voor kerst jarig) zojuist bezorgd zonder doos eromheen en ik nam het aan dus ik weet nou al wat ik krijg! 8)7
(Een hangiri, voor het nog verder perfectioneren van mijn al zo goeie - al zeg ik het zelf - sushirijst. Goed kadootje, J.! ^O^ )
pi_196728016
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2020 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Kroketten van de krokettenkunstenaar zijn gewoon essentiëel, dus hier geen problemen.
:D O+
Welke smaak is jouw favoriet?
pi_196728053
Vakantie! *O*

Rijen bij Rituals was hier ook. En schoenen. Iedereen moest ineens schoenen. En dan heb ik het nog maar niet over de Primark :')
pi_196728077
Oja niet vergeten mijn kerstcadeau voor mijn man nog op te halen. Bij mijn ouders laten bezorgen omdat hij het anders al misschien herkende.
pi_196728079
Oh, en met al jullie eetbestelpraat heb ik eens een blik geworpen op thuisbezorgd in deze regio. Holy crap! Zoveel opties _O-
pi_196728096
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:14 schreef Holyme het volgende:
Vakantie! *O*

Rijen bij Rituals was hier ook. En schoenen. Iedereen moest ineens schoenen. En dan heb ik het nog maar niet over de Primark :')
Schoenen begrijp ik nog minder dan Rituals :D

Of zijn ze bij iedereen opeens versleten.
pi_196728107
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:15 schreef Holyme het volgende:
Oh, en met al jullie eetbestelpraat heb ik eens een blik geworpen op thuisbezorgd in deze regio. Holy crap! Zoveel opties _O-
Hoef je niet eens te koken de komende tijd :P
pi_196728131
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Schoenen begrijp ik nog minder dan Rituals :D

Of zijn ze bij iedereen opeens versleten.
Ik kwam er vandaag achter dat ik dit seizoen (denk zelfs dit jaar) helemaal nog geen panties etc heb gekocht.
pi_196728132
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:15 schreef Holyme het volgende:
Jaloers!
pi_196728135
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoef je niet eens te koken de komende tijd :P
Zeg maar het komende jaar. Dan heb ik alle opties wel getest tegen eind volgend jaar :o
pi_196728142
Waar woon jij eigenlijk ergens, Holyme?
pi_196728151
Overigens bestelde J. de hangiri blijkbaar gisterenavond (zondag!) bij een Aziatischespullen-groothandel en het werd dus vanmorgen al bezorgd, door een Aziatische meneer in een heel klein autootje. Zo kan het dus ook! :D
pi_196728153
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik kwam er vandaag achter dat ik dit seizoen (denk zelfs dit jaar) helemaal nog geen panties etc heb gekocht.
Toevallig, dat zal ik een paar dagen geleden ook al te denken.
pi_196728155
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar woon jij eigenlijk ergens, Holyme?
Sinds een dikke week hartje A'pen :)
pi_196728171
@Holyme Al gepland om iets zoetigs te bakken in je verse oven? *O*
pi_196728220
Panties heb ik tijdens lockdown dus moeten bestellen _O-

@minilot collega maakt bizar lekkere bokkenpootjes. Die wil ik eens maken. En verder... Ik doe het ff heel rustig aan met ovenrecepten en thuisbezorgd, voelt beetje alsof ik op vakantie ben en er een eetwereld voor me open is gegaan :') En ik heb minder zin in vakantieterwijlikthuisbenkilo's :P
pi_196728237
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:18 schreef minilot het volgende:
Overigens bestelde J. de hangiri blijkbaar gisterenavond (zondag!) bij een Aziatischespullen-groothandel en het werd dus vanmorgen al bezorgd, door een Aziatische meneer in een heel klein autootje. Zo kan het dus ook! :D
Tof van zowel kado als manier waarop!
pi_196728258
Ik ga deze week worteltjestaart bakken. Ik hou niet van worteltjestaart, maar worteltjestaart wordt in zo'n beetje een op de drie Donald Duck-weekbladen genoemd en koter wil het graag, dus het moet maar. Voordeel: geen neiging om zelf driekwart taart op te eten. ^O^
pi_196728269
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:22 schreef Holyme het volgende:

[..]

Tof van zowel kado als manier waarop!
Ja, ik ben wel in mijn nopjes O+
pi_196728320
Zo gesprek achter de rug. En meneer had alleen tandsteen. Geen grote dingen. Pak van mijn hart.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tally op 14-12-2020 16:32:12 ]
pi_196728321
Ben in ieder geval wel erg blij dat ik een paar weken geleden toch maar een AH bezorgbundel heb genomen. Geen gedoe meer om een bezorgplekje te krijgen.
  maandag 14 december 2020 @ 16:27:07 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728340
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja... je kunt toch geen kerst zonder kado voor de vrouw hebben he

#prioriteiten
Ik maak hier niet iemand blij met Rituals -O-
  maandag 14 december 2020 @ 16:27:42 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728350
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef minilot het volgende:
Overigens werd mijn verjaardagscadeau (paar dagen voor kerst jarig) zojuist bezorgd zonder doos eromheen en ik nam het aan dus ik weet nou al wat ik krijg! 8)7
(Een hangiri, voor het nog verder perfectioneren van mijn al zo goeie - al zeg ik het zelf - sushirijst. Goed kadootje, J.! ^O^ )
Een badkuip voor Gunter!
  maandag 14 december 2020 @ 16:28:25 #259
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196728366
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:23 schreef minilot het volgende:
Ik ga deze week worteltjestaart bakken. Ik hou niet van worteltjestaart, maar worteltjestaart wordt in zo'n beetje een op de drie Donald Duck-weekbladen genoemd en koter wil het graag, dus het moet maar. Voordeel: geen neiging om zelf driekwart taart op te eten. ^O^
draait ook allemaal om de icing :9
pi_196728376
Ik heb een paar weken lang voornamelijk boodschappen gedaan bij AH omdat die in mijn dorp als enige om 07:00 al open zijn en ik dan toch precies klaar was met hardlopen en jemig, wat was dat meteen te merken in de uitgaven aan boodschappen! :X
Ondanks het gemak van heel vroeg boodschappen kunnen doen nu toch maar weer gewoon naar de Lidl, want het scheelde echt veel te veel..
pi_196728413
De cadeautjes zijn hier allemaal binnen. Ik wacht er nog op eentje die als het goed is morgen binnenkomt.
Vanavond moet ik nog wel even de deur uit. Omdat er coronabingo (online) zou zijn voor het supporten van de locals. Die hebben het na vandaag zeker nodig. Dus meer boekjes kopen :')
pi_196728426
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:26 schreef Tally het volgende:
Zo gesprek achter de rug. En meneer had alleen tandsteen. Geen grote dingen. Pak van mijn hard.
Ik las in eerste instantie alleen de eerste 2 zinnen en dacht, wat een apart gesprek als dat je reactie is :') Ging het goed?

Worteltjestaart O+ *op het lijstje zet
pi_196728438
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 16:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik las in eerste instantie alleen de eerste 2 zinnen en dacht, wat een apart gesprek als dat je reactie is :')

Worteltjestaart O+ *op het lijstje zet
O my god! Ik zie me toch een knaller van een spelfout.!!!!
pi_196728464
En ik krijg net een berichtje dat de chocoladewinkel nu open is en tot 20:00 open blijft.
pi_196728507
Overigens is het recept voor worteltjestaart op de website van Donald Duck wat twijfelachtig, dus wellicht dat ik even wat beters zoek..
pi_196728537
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:34 schreef minilot het volgende:
Overigens is het recept voor worteltjestaart op de website van Donald Duck wat twijfelachtig, dus wellicht dat ik even wat beters zoek..
Bij Rutger zag ik van de week een worteltaart voorbij komen.

https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/carrot-cake/
  maandag 14 december 2020 @ 16:36:53 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728560
@minilot mij viel in de USA op dat de worteltjestaart die ik daar kreeg, in tegenstelling tot die die ik in NL meermalen heb moeten genieten, niet vezelig was vanbinnen.
De NL versie had steeds iets.... kokos-rasp textuur achtigs...
Zou dat nog in recepten tot uitdrukking komen?
pi_196728577
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij Rutger zag ik van de week een worteltaart voorbij komen.
Dank, maar waar mogelijk hou ik onfeilbare recepten uit de How to cook the perfect..-rubriek van The Guardian aan en jeuj, daar blijkt een worteltaart bij te zitten ^O^
https://www.theguardian.c(...)-perfect-carrot-cake
pi_196728721
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 15:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

Bezorgt IKEA die niet thuis?
Nee, de vorige keer dat ik keek niet iig. Heb stiekem toch maar even gehaald. :9
  maandag 14 december 2020 @ 16:44:11 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728745
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, de vorige keer dat ik keek niet iig. Heb stiekem toch maar even gehaald. :9
Kreeg jij "De Vraag" ook?
https://www.nu.nl/economi(...)e-winkel-moeten.html
pi_196728752
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:36 schreef fietsie het volgende:
@:minilot mij viel in de USA op dat de worteltjestaart die ik daar kreeg, in tegenstelling tot die die ik in NL meermalen heb moeten genieten, niet vezelig was vanbinnen.
De NL versie had steeds iets.... kokos-rasp textuur achtigs...
Zou dat nog in recepten tot uitdrukking komen?
De hoeveelheid wortel verschilt enorm per recept. Veel wortel en verder relatief droog --> zaagseltextuur. Weinig wortel, meer ingrediënten om het lekker "chewy" te maken --> goeie malse taart.
  maandag 14 december 2020 @ 16:45:31 #272
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728789
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]

De hoeveelheid wortel verschilt enorm per recept. Veel wortel en verder relatief droog --> zaagseltextuur. Weinig wortel, meer ingrediënten om het lekker "chewy" te maken --> goeie malse taart.
Kan me ook voorstellen dat als je budgetvoederwortelen van de supermarkt gebruikt het een ander resultaat oplevert dan bij Mini haar lokale groentejuwelier betrokken verse bospeen, en hoe je e.e.a. voorbewerkt?
pi_196728790
Ik zit me de hele dag al af te vragen of ik nog iets nodig heb. Vreemd fenomeen.
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 16:46:19 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728804
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit me de hele dag al af te vragen of ik nog iets nodig heb. Vreemd fenomeen.
Ik kreeg net 3 kilo Ossenhaas en 2 kilo ribeye-aan-1-stuk geleverd, en gek, nu heb ik het idee dat er dingen ontbreken / missen./...
pi_196728854
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef fietsie het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat als je budgetvoederwortelen van de supermarkt gebruikt het een ander resultaat oplevert dan bij Mini haar lokale groentejuwelier betrokken verse bospeen, en hoe je e.e.a. voorbewerkt?
Dat kan ik me ook wel voorstellen, winterpeen is vaak toch taaier. :Y

Dát had ik moeten bedenken toen ik een mega worteltjestaart maakte met 200 met de hand gerapste peen. Huilen was dat toen :'( :')
pi_196728862
quote:
Ja en of ik niet nog ergens heen moet. :Y
pi_196728890
quote:
Ik heb eten voor de katten, er komt morgen nog meer eten voor de katten, ik heb eten voor mezelf, genoeg boeken om te lezen, tv/netflix, stof om kleding te maken, een fijn huis, kaarsjes en jullie. Het komt helemaal goed.
  maandag 14 december 2020 @ 16:50:30 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196728912
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook wel voorstellen, winterpeen is vaak toch taaier. :Y

Dát had ik moeten bedenken toen ik een mega worteltjestaart maakte met 200 met de hand gerapste peen. Huilen was dat toen :'( :')
Ik kreeg de lekkerste versie in een tent, waar iedere dag 10.000 (!) mensen lunch en diner geserveerd kregen, en waar dus giga-bergen van die wotteltjestaat er door heen ging...
pi_196728930
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik kreeg de lekkerste versie in een tent, waar iedere dag 10.000 (!) mensen lunch en diner geserveerd kregen, en waar dus giga-bergen van die wotteltjestaat er door heen ging...
Wauw :D
Die zullen hun recept goed geoptimaliseerd hebben O+
  maandag 14 december 2020 @ 16:51:37 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196728939
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb eten voor de katten, er komt morgen nog meer eten voor de katten, ik heb eten voor mezelf, genoeg boeken om te lezen, tv/netflix, stof om kleding te maken, een fijn huis, kaarsjes en jullie. Het komt helemaal goed.
Oh ja eten voor de katten is ook net binnen inderdaad.
Ik heb echt afgelopen 2 weken zoveel online geshopt dat ik niet eens denk dat ik nog iets mis _O-
pi_196728995
Ik moet wel nog een verjaardagscadeau voor B regelen eigenlijk, en hij is oudjaarsdag jarig... mogelijk krijgt hij een tegoedbon voor een cadeau dat nog bezorgd moet worden.
  maandag 14 december 2020 @ 16:57:32 #282
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196729052
OK cullies, prangende vraag:

Stel je hebt een rechaud met zo'n grote "pot" eronder, van RVS (dus niet een blikkie met labels) en daarin is ooit brandgel gebruikt.

Kun je die pot dan ook halfvol gieten met spiritus en de boel in de hens zetten? Of vereist dat juist weer een gaasje?

Natuurlijk is het top om met zo'n vraag te komen 1,5 uur nadat je wederhelft in de Makro was, en daar dus gewoon brandgel had kunnen kopen, maar de vraag steekt nu pas de kop op....

En het moet morgen om 10:00 branden, want de school-kerstviering is dus 10 minuten geleden verplaatst van aanstaande vrijdag naar morgenochtend :P
pi_196729088
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef fietsie het volgende:

Stel je hebt een rechaud met zo'n grote "pot" eronder, van RVS (dus niet een blikkie met labels) en daarin is ooit brandgel gebruikt.

Kun je die pot dan ook halfvol gieten met spiritus en de boel in de hens zetten? Of vereist dat juist weer een gaasje?

Natuurlijk is het top om met zo'n vraag te komen 1,5 uur nadat je wederhelft in de Makro was, en daar dus gewoon brandgel had kunnen kopen, maar de vraag steekt nu pas de kop op....
Online brandgel kopen ;) Voor de veiligheid
pi_196729110
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Oh ja eten voor de katten is ook net binnen inderdaad.
Ik heb echt afgelopen 2 weken zoveel online geshopt dat ik niet eens denk dat ik nog iets mis _O-
Ik moet alleen nog een kerstcadeau voor de hulp. Dat gaat waarschijnlijk een bon van bol worden die ik opstuur.
  maandag 14 december 2020 @ 16:59:50 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196729111
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Online brandgel kopen ;) Voor de veiligheid
Zie mijn edit
  maandag 14 december 2020 @ 17:01:17 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_196729141
quote:

En het moet morgen om 10:00 branden, want de school-kerstviering is dus 10 minuten geleden verplaatst van aanstaande vrijdag naar morgenochtend :P

Klinkt niet heel veilig met kinderen.
  maandag 14 december 2020 @ 17:02:27 #287
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196729172
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Klinkt niet heel veilig met kinderen.
Nee daarom zoek ik naar ervaringen hiermee, ik zit ondertussen ook rond te bellen naar wie dat nu hier in de regio vanmiddag nog kan leveren.
pi_196729182
quote:

Wat voor eten gaan jullie erop warmhouden?
pi_196729192
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 16:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zie mijn edit
Ah, ik kreeg hier een mail dat blokker tot 20 uur open is (landelijk), zit die in de buurt?
  maandag 14 december 2020 @ 17:07:14 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196729271
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ah, ik kreeg hier een mail dat blokker tot 20 uur open is (landelijk), zit die in de buurt?
Er is NU iemand op weg naar de Blokker, op de fiets, uit Sint Nicolaasga :P

Dank :)
pi_196729281
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee daarom zoek ik naar ervaringen hiermee, ik zit ondertussen ook rond te bellen naar wie dat nu hier in de regio vanmiddag nog kan leveren.
Heeft een van de andere ouders niets dat je kan helpen?
Spoilers!
  maandag 14 december 2020 @ 17:08:27 #292
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196729307
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heeft een van de andere ouders niets dat je kan helpen?
Nee de appgroep bleef stil maar er bood dus wel een moeder zichzelf en haar fiets aan, mocht iemand een adres hebben. Blokker zegt dat de winkel in Joure het op voorraad heeft en tot 20:00 open is, dus ze is net vertrokken :P
pi_196729338
Hoe heet zo'n keukenweegschaal die op de gram nauwkeurig is voor afwegen van enkele grammen gist enzo?
Spoilers!
pi_196729350
Worteltjestaart is alleen lekker met heel veel roomkaas erop. :9
pi_196729392
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe heet zo'n keukenweegschaal die op de gram nauwkeurig is voor afwegen van enkele grammen gist enzo?
precisieweegschaal (sinds ik 'm heb is die onmisbaar gebleken)
  maandag 14 december 2020 @ 17:13:55 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_196729418
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een goede.
pi_196729482
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dank je. Kon er niet op komen.
Spoilers!
pi_196729508
Is er hier iemand met veel kerstbalhaakjes die er een stuk of 10 naar mij op wil sturen?
Spoilers!
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 17:19:59 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196729551
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er hier iemand met veel kerstbalhaakjes die er een stuk of 10 naar mij op wil sturen?
Heb je geen paperclips?
pi_196729589
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2020 17:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je geen paperclips?
_O_
pi_196729728
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Welke heb je? Ik zie bij Bol alleen maar dure of met heel slechte recensies.

@derLudolf _O_
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')