Dit verschild per deelstaat. En ik heb niet alle uitzonderingen hier neergezet.quote:Op zondag 13 december 2020 19:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In het buitenland wonende Duitsers mogen wel 72 uur bij hun eerstegraagds familie doorbrengen, dus ook met overnachting.
Ook niet als er een onderhouds-noodzaak is? Dat was voor Oostenrijkse huiseigearen iig een reden om wel te mogen komen.quote:Op zondag 13 december 2020 20:09 schreef sigme het volgende:
Grenzen in EU gaan niet dicht voor grensverkeer, maar reizen *in* een land kan wel voor iedereen zeer beperkt zijn.
Zo is de grens Frankrijk-Spanje niet dicht, maar mag niemand in Spanje van de ene regio naar de andere regio reizen zonder schriftelijke toestemming, en die krijg je niet voor het bezoeken van een 2e huis.
Dus ik kan wel de grens over, maar ik kan niet in mijn regio komen, want mijn regio grenst niet aan Frankrijk.
Nope. Of misschien wel als je het heel goed kan onderbouwen, maar wij gaan natuurlijk geen enkele goede reden hebben. Het zou wel mogen als je uit een veilige regio komt en naar een regio gaat en dan door een onveilige regio moet. Maar wij liggen in een onveilige regio (ik weet niet eens of er nog veilige regio's zijn).quote:Op zondag 13 december 2020 20:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook niet als er een onderhouds-noodzaak is? Dat was voor Oostenrijkse huiseigearen iig een reden om wel te mogen komen.
Nou ja, tijdje geleden met nichtje een gesprek waarin we ons afvroegen of oom x en/of tante y het eind van dit jaar wel zouden halen. Dit is oom z.quote:Op zondag 13 december 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat bijzonder om zo stil te staan bij die rouwkaarten Isa.
Je kunt via Greetz of Hallmark ook makkelijk kaarten sturen trouwens.
Moeilijk hoor, afscheid nemen kan je maar een keer, maar toch. Moscowa heeft 1 grote (nog niet enorm groot) zaal maar 50 mensen kunnen er ruim zitten (en er is een balkon). De condoleance ruimtes, en de gangen daar naar toe, daar zou ik me eerder niet fijn voelenquote:Op zondag 13 december 2020 21:39 schreef Isabeau het volgende:
Ach jee, @:AnneX ook al zo ziek! BeterschapEn laten we idd hopen dat het ook dit keer 'gewoon' een flinke bovenste luchtweginfectie is, geen covid. Op het werk de oproep op intranet sinds gisteren om je alsjeblieft direct te laten testen als je ook maar een heel klein klachtje hebt. Dat kan elke dag gewoon bij het ziekenhuis, zonder afspraak en je krijgt dezelfde dag uitslag. Wel een fijn idee dat ik niet in zo'n teststraat hoef te staan met de fiets oid.
Vannacht eens lekker aan het eindeloze feuilleton beginnen![]()
Morgen nog snel een paar rouwkaarten kopen bij de boekwinkel voor die eventueel gaat sluiten. Gezien de staat van mijn familie op het moment is het maar beter een paar in huis te hebben. Pa wil graag dat ik mee ga naar de uitvaart. Ik ben huiverig. Er mogen 50 mensen komen en deze mensen kennende zijn er ook 50. En de familie kennende ook allemaal echt zonder mondkapje. En naar mijn weten heeft Moscowa in Arnhem alleen kleine ruimtes voor een uitvaart (helaas al een aantal keer geweest) en met 50 zit het echt ook best vol. Ik vind maar moeilijk.
Straks in de trein naar het werk omdat ik niet anders kan. Zit tegenwoordig op zondagavond ook stampvolKeuze is staan of pal naast lak-aan-alles studenten gaan zitten. Maar laten we vooral de bieb en de musea weer sluiten
Pap wil per se heen. Snap ik. Ma niet mee. Snap ik ook. Dan maar dochter mee. Ook te begrijpenquote:Op zondag 13 december 2020 21:46 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau Doet men de uitvaart niet ook digitaal?
want ik kan mij goed voorstellen - met alle verdriet en emotie - dat jij en voor je vader er niet happig op bent daar te zijn.
Gebruik je moeder als risico factor!? - argument, puur verstandig!
Alleen met alles wat je erbij noemt als familieleden die geen afstand houden etc.quote:Op zondag 13 december 2020 21:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pap wil per se heen. Snap ik. Ma niet mee. Snap ik ook. Dan maar dochter mee. Ook te begrijpen
Mn.X had laatst een uitvaart in een kleine kerk Geertekerk in Utrecht.quote:Op zondag 13 december 2020 21:52 schreef Isabeau het volgende:
Oh wow, op de website van de overheid staat dat er 100 mensen bij een uitvaart mogen zijn.
Ik zie wel. Moet nu maar mijn werk. Werkend mondkapje in tas gedaan, voel ik me wat veiliger.quote:Op zondag 13 december 2020 21:57 schreef AnneX het volgende:
Mn.X had laatst een uitvaart in een kleine kerk Geertekerk in Utrecht.
Was binnen en bij uitgaan erg goed geregeld. Tafels met 4 stoelen op afstand, etc.
Buiten afstand houden. Alleen de weduwe en volwassen kinderen knuffelden.
Fijn! Hele gerustgesteld. Slaap lekkerquote:Op zondag 13 december 2020 22:28 schreef AnneX het volgende:
Das snel...Negatief getest, en ook niet in de buurt geweest van mensen mèt
Duidelijk.
Nu dan mijn anti hoest/verkapt slaappilletje om te kunnen doorslapen en niet de keel stuk te hoesten.
Bedankt, borisz!quote:Wat is juist: werk ze, werkze of werkse? En waar staat dat ze eigenlijk voor?
Werk ze wordt in twee woorden geschreven, en dus niet als werkze of werkse. Deze vaste combinatie bestaat uit de gebiedende wijs werk en het persoonlijk voornaamwoord ze.
Volgens de Algemene Nederlandse Spraakkunst (ANS, 1997) wordt zo’n gebiedende wijs met ze gebruikt om de toegesprokene een goed verloop te wensen van datgene wat door het werkwoord wordt uitgedrukt. ‘Werk ze’ betekent dus ‘Succes op je werk!’ Ze kan aan nog veel meer werkwoorden worden toegevoegd:
Eet ze!
Fiets ze!
Lees ze!
Loop ze!
Slaap ze!
Sport ze!
Studeer ze!
Vergader ze!
De ANS vermeldt verder dat deze uitdrukkingen informeel zijn en voornamelijk in Nederland voorkomen, niet in Vlaanderen.
Waar komt dat ze vandaan?
Hoe dit gebruik van ze is ontstaan, is niet duidelijk. Het is onwaarschijnlijk dat ze in bijvoorbeeld ‘Werk ze!’ een soort ‘rest’ van een weggevallen lijdend voorwerp is, want het wordt meestal juist toegevoegd aan werkwoorden die géén lijdend voorwerp bij zich hebben. Zinnen als ‘Ik werk de werkdag’ of ‘Ik werk de dossiers’ klinken immers raar.
In een artikel in Onze Taal (juli-augustusnummer, 1998) doet Peter-Arno Coppen een poging het ontstaan van ‘Werk ze!’ te achterhalen. Hij komt erop uit dat ‘Werk ze’ een soort verkorting is van ‘werk op de manier die je het best bevalt en die je het meeste resultaat oplevert’. Dat kleine woordje ze staat dus voor een veel langere wens waarin succes wordt verbonden met ‘zoals je gewend bent als je op je best bent’ (‘zoals altijd’).
+1quote:Op maandag 14 december 2020 06:50 schreef derLudolf het volgende:
Ik schreef altijd al cq was in de veronderstelling dat je het moest schrijven als "werk ze, eet ze"
Wat doe je er dan in?quote:Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef Sarabi het volgende:
Normaal ontbijt ik niet maar nu in de vakantie maak ik afentoe een groene smoothie
Hang in there! Die laatste dagen vielen hier best zwaar, ineens kwam ik gevoelsmatig dagen tekort, ofzo. Maar paar dagen na verhuis de sleutels ingeleverd, en nu voelt het allemaal als ergens in het verleden, ipv pas een dikke week geleden. Wens ik jou ook toe!quote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes Tally!
Nog 4 dagen werken, dan kan het grote inpakken beginnen. Nog heel veel te doen voor die tijd. Pff, wat ben ik blij als we volledig over zijn, en dit huis opgeleverd hebben aan de huurbaas...
Normaal kokoswater, (diepvries) spinazie en banaan. Maar omdat de banaan niet helemaal meer goed was, heb ik er wat avocado bij gedaan.quote:
Jazeker, daarna kerstvakantie. Doel is om 2 dagen flink door te buffelen zodat het grootste gedeelte klaar is, maar lets' see. De kinderen zouden eigenlijk naar mijn ouders gaan, maar ik weet niet of dat wel mogelijk gaat zijn...quote:Op maandag 14 december 2020 09:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Weer een goeie uitslaap gedaan.
Fijn @:Minilot, dat je je beter voelt, hopelijk @:AnneX ook. En succes @:Tally met alles. Inpakken is weer een stapje dichterbij. Moet er ook nog veel gedaan worden in het nieuwe huis? En heb je wel kerstvakantie zodat je “rustig” kunt uitpakken?
Oh jeetje ja, dat zit er wel een beetje aan te komen. Dat is wel echt super onhandig als je moet verhuizen!quote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Jazeker, daarna kerstvakantie. Doel is om 2 dagen flink door te buffelen zodat het grootste gedeelte klaar is, maar lets' see. De kinderen zouden eigenlijk naar mijn ouders gaan, maar ik weet niet of dat wel mogelijk gaat zijn...
Hopelijk kan dat wel doorgaan ja. Kunnen ze anders naar een buitenschoolse opvang voor een paar dagen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Jazeker, daarna kerstvakantie. Doel is om 2 dagen flink door te buffelen zodat het grootste gedeelte klaar is, maar lets' see. De kinderen zouden eigenlijk naar mijn ouders gaan, maar ik weet niet of dat wel mogelijk gaat zijn...
Daar lijkt me buitenschoolse opvang op dit moment nou niet voor bedoeldquote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hopelijk kan dat wel doorgaan ja. Kunnen ze anders naar een buitenschoolse opvang voor een paar dagen.
T komt zo wel heel lastig uit
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn die nog wel open toch?quote:Op maandag 14 december 2020 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar lijkt me buitenschoolse opvang op dit moment nou niet voor bedoeld
Dat wel, maar volgens mij wordt gevraagd zo veel mogelijk thuis te blijven, reisbewegingen te beperken etcquote:Op maandag 14 december 2020 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, volgens mij zijn die nog wel open toch?
Ik heb het nog nooit laten doen. De onderzoekjes vind ik altijd al vervelendquote:Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Uitspuiten van oren vind ik lekker. Zou zelf wel zo'n ding willen hebben
Ja, dus gaat het moeilijk worden om de jongens naar Nederland te brengenquote:Op maandag 14 december 2020 10:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wel, maar volgens mij wordt gevraagd zo veel mogelijk thuis te blijven, reisbewegingen te beperken etc
Daar is het juist wel voor bedoeld. Iedereen die thuiswerkt brengt de kinderen ook gewoon.quote:Op maandag 14 december 2020 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar lijkt me buitenschoolse opvang op dit moment nou niet voor bedoeld
Succesquote:Op maandag 14 december 2020 10:54 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Gesprek is vanmiddag om half 3![]()
Kinderen zeiden vanmorgen: Zij zijn niet slim als je niet mag komen werken, want jij bent hartstikke slim! En kan hard werken.
Dat komt wel goed hoorquote:
mja ik denk dat dit de eerste persconferentie is waar ik echt een hard hoofd in heb eigenlijkquote:Op maandag 14 december 2020 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
EN een toespraak vanuit het torentje EN fractievoorzitters om 12:00 uur bij Mark Rutte op bezoek.
Dat belooft wat.....
Nee joh, die is er helemaal niet in de kerstvakantie.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hopelijk kan dat wel doorgaan ja. Kunnen ze anders naar een buitenschoolse opvang voor een paar dagen.
T komt zo wel heel lastig uit
Succes Tally! Ook met de tandartsafspraak.quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Tally het volgende:
Ik ben zenuwachtiger voor de tandartsafspraak van meneeren dat terwijl het controle is. Maar hij is panisch voor de tandarts.
De kans dat je nieuwe tandarts aardig is, is in ieder geval groter dan dat je vorige tandarts ineens geen eikel meer isquote:Op maandag 14 december 2020 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Succes Tally! Ook met de tandartsafspraak.
Ik moet woensdag ook naar de tandarts. Voor het eerst in 1,5 jaar. Mijn brein heeft besloten dat ik ook ineens bang ben voor de tandarts sinds ik zo slecht reageerde op de verdoving. Het feit dat ik mijn tandarts een enorme eikel vind, helpt totaal niet. Maar ik vind het stom dat ik ineens bang ben geworden dus ik ga wel gewoon. Naar een nieuwe tandarts die wel aardig is. Zegt men.
Groot gelijk hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben zonet naar de kapper geweest. Daar zal men vast ook wat van vinden, want ik ben expres vandaag gegaan en niet later deze week omdat het dan waarschijnlijk niet meer mag, maar hé, ze hadden plek en ik was al weken van plan om deze week te gaan. Het was er hartstikke rustig, want ik had een afspraak om 10 uur en ze zouden volgens hun site pas om 11 uur open gaan, dus iedereen die naar de site had gekeken kwam nog niet. Nu heb ik geen matje meer
Ik ben vorige week ook geweest hoor. Het werden dreads en het brak aan alle kanten af. Ook rond die tijd in de ochtend gegaan, dan is het vaak nog wat rustiger inderdaadquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben zonet naar de kapper geweest. Daar zal men vast ook wat van vinden, want ik ben expres vandaag gegaan en niet later deze week omdat het dan waarschijnlijk niet meer mag, maar hé, ze hadden plek en ik was al weken van plan om deze week te gaan. Het was er hartstikke rustig, want ik had een afspraak om 10 uur en ze zouden volgens hun site pas om 11 uur open gaan, dus iedereen die naar de site had gekeken kwam nog niet. Nu heb ik geen matje meer
Er zijn ook mondhygiënistes die niet zo pijnlijk doen, heb ik gemerkt. Ik heb er gehad dat ik daarna een dag niet kon eten en ik heb er gehad waarbij ik dacht, niet comfortabel maar prima te doen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga sinds ik overgestapt ben naar een andere tandarts, bijna fluitend er naartoe. Het scheelt zoveel hoe iemand je benaderd. En ik heb de ervaring dat aardige tandartsen veel meer tijd nemen dan eikels, en mede daardoor veel behandelingen veel minder pijnlijk verlopen.
(Alleen wel jankend naar de mondhygiëniste.![]()
)
Gewoon controlequote:Op maandag 14 december 2020 11:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De kans dat je nieuwe tandarts aardig is, is in ieder geval groter dan dat je vorige tandarts ineens geen eikel meer is
Moet je iets met verdoving dan? Of is het alleen controle?
Het wisselt wel sterk ja. Maar laat ik zeggen dat ik om verschillende redenen met de laatste 2 niet blij was, (niet eens enkel pijn) en ik nu besloten heb een ander te gaan zoeken buiten de groepspraktijk. Ik wil namelijk niet in het systeem te boek komen te staan als 'die lastige klant', want dat ziet dan mijn toffe tandarts ook.:Pquote:Op maandag 14 december 2020 11:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er zijn ook mondhygiënistes die niet zo pijnlijk doen, heb ik gemerkt. Ik heb er gehad dat ik daarna een dag niet kon eten en ik heb er gehad waarbij ik dacht, niet comfortabel maar prima te doen.
Mijn aardige tandarts is razendsnel trouwens, maar als ik vragen heb, heeft hij ineens wel tijd en goede antwoorden.
Oef, dat is ook wel veel bij elkaar. Nouja, hopelijk helpt een frisse start!quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon controleEn J gaat mee, ook voor controle. De nieuwe tandarts is al jaren een klant van ons en J en zij zijn groot fan van elkaar.
En die verdoving is ook geen punt, ze moeten een verdoving gebruiken waar geen adrenaline in zit en dan reageer ik er normaal op. Dat is bij de vorige tandarts ook al meermaals gedaan en dat gaat prima.
Het is gewoon een idioot psychisch ding. Psychische dingen zijn doorgaans niet idioot maar dit wel. er kwamen in die periode van de allergische reactie (bij tandarts en bij operatie-tje) een aantal dingen samen: die allergie (eigenlijk hyperreactie), ik bleek prikkelbaar darmsyndroom te hebben en alles rond mijn moeder. Ik had het al emotioneel zwaar en dat ik (dacht ik) bijna dood ging tijdens een operatie door de hyperreactie heeft alles enorm verergerd. En ergens heeft mijn brein daar een tandartsangst bij verzonnen. En dat is onzin. Want ondanks dat die tandarts een hufter is, doet hij zijn werk uitstekend. Die hyperreactie bij de tandarts was niet eens eng want ik ging gewoon out en had het niet eens door. Ik vond het pas later eng, toen ik een veel extremer reactie kreeg in het ziekenhuis. Dus ik moet hier gewoon overheen en naar een nieuwe tandarts.
Ik hoop dat het meevalt dan, en dat dat je brein helpt om weer een realistische reactie te hebben op tandartscontrole. Fijn ook dat J mee magquote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon controleEn J gaat mee, ook voor controle. De nieuwe tandarts is al jaren een klant van ons en J en zij zijn groot fan van elkaar.
En die verdoving is ook geen punt, ze moeten een verdoving gebruiken waar geen adrenaline in zit en dan reageer ik er normaal op. Dat is bij de vorige tandarts ook al meermaals gedaan en dat gaat prima.
Het is gewoon een idioot psychisch ding. Psychische dingen zijn doorgaans niet idioot maar dit wel. er kwamen in die periode van de allergische reactie (bij tandarts en bij operatie-tje) een aantal dingen samen: die allergie (eigenlijk hyperreactie), ik bleek prikkelbaar darmsyndroom te hebben waardoor ik me bij stress enorm beroerd voelde en alles rond mijn moeder. Ik had het al emotioneel zwaar en dat ik (dacht ik) bijna dood ging tijdens een operatie door de hyperreactie heeft alles enorm verergerd. En ergens heeft mijn brein daar een tandartsangst bij verzonnen. En dat is onzin. Want ondanks dat die tandarts een hufter is, doet hij zijn werk uitstekend. Die hyperreactie bij de tandarts was niet eens eng want ik ging gewoon out en had het niet eens door. Ik vond het pas later eng, toen ik een veel extremer reactie kreeg in het ziekenhuis. Dus ik moet hier gewoon overheen en naar een nieuwe tandarts.
Liever geen bezoek ontvangenquote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef borisz het volgende:
Here we go
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-19-januari.html
Dat lekken is sneller gegaan dan ik had verwachtquote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef borisz het volgende:
Here we go
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-19-januari.html
Maar geen winkels en geen school....quote:Op maandag 14 december 2020 12:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Liever geen bezoek ontvangendaar zullen mensen naar luisteren
Zekerquote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar geen winkels en geen school....
daar hebben mensen geen keuze in.
Dat zal wel echt schelen.
Alle scholen. Kinderopvang alleen voor vitale beroepen openquote:Op maandag 14 december 2020 12:28 schreef Vanyel het volgende:
Ik vraag me nog af of het alle scholen worden of alleen voortgezet onderwijs.
Ze zeggen nu al 40-45 dus ach je kunt best roepen Befehl ist Befehlquote:Op maandag 14 december 2020 12:01 schreef Tele6 het volgende:
"liever niet" = ga gerust je gang
Bij de meeste mensen. Het is ongeveer de minst dringende manier van nee zeggen
Zou goed kunnen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk stiekem dat ze de scholen sluiten zodat mensen meer gedwongen worden thuis te werken... Het zal wel weer een uitdaging worden, ook afhankelijk van of mijn werk doorgaat, maar we moeten het er maar mee doen.
Mijn man word plaatselijk verdoofd om alleen al de controle te kunnen doen. Zo bang is hij. En vind ik echt sneu. Nu sliep hij al slecht maar voor zo’n afspraak nog slechterquote:Op maandag 14 december 2020 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het lijkt me trouwens wel enorm heftig om zo panisch te zijn voor de tandarts als Tally's man. Meestal duurt dat een leven lang en dat is echt wel beperkend denk ik. Vooral voor mensen die niet gaan door die angst kan dat heel vervelende gevolgen hebben.
Half uurtje rijden zonder file.quote:Op maandag 14 december 2020 12:10 schreef Candaasje het volgende:
Oh ik las nog iets over een sollicitatie, succes Tally!(Beetje in de buurt?)
Oh jeetje dan is hij wel echt heel bang!quote:Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn man word plaatselijk verdoofd om alleen al de controle te kunnen doen. Zo bang is hij. En vind ik echt sneu. Nu sliep hij al slecht maar voor zo’n afspraak nog slechter
Ach gut, dat is echt heel extreem zeg. Wat enorm sneu.quote:Op maandag 14 december 2020 12:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn man word plaatselijk verdoofd om alleen al de controle te kunnen doen. Zo bang is hij. En vind ik echt sneu. Nu sliep hij al slecht maar voor zo’n afspraak nog slechter
Was dat een speciale locatie?quote:Op maandag 14 december 2020 12:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes Tally!
Ik had vanmorgen test, zou binnen 3 uur uitslag hebben maar nog niks (test was 9.15).
Hopelijk komt 'ie snel alsnog, want er zou ook een klusmeneer komen om iets aan m'n ventilatierooster te doen, maar die kan natuurlijk alleen komen als ik negatieve uitslag binnen heb. En als de afspraak verzet moet worden weet ik niet of dat dan nog kan gezien de lockdown
Ja, een XL locatie met sneltesten.quote:Op maandag 14 december 2020 12:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Was dat een speciale locatie?
Mijn moeder had gister een test en nog geen uitslag.
Ik vrees wel want koorts en geen geur.
Nou zitten er natuurlijk ook tanden in zo'n mond, stuk makkelijker om iemand mee aan te vallen dan met je rug of zoquote:Op maandag 14 december 2020 12:56 schreef Candaasje het volgende:
Oef, dat is wel heel heftige angst Tally, inderdaad sneu.![]()
(Misschien troost het hem dat 'ie er niet alleen in staat.Ook bij honden, katten en konijnen is de mondholte een no-go-zone die fel verdedigd wordt. Strijd op leven en dood lijkt het soms wel. Liefst zoveel mogelijk soorten behandeling - waar het kan - zonder anesthesie, maar gebitsbehandelingen is er niet eens discussie over. Dat kost je gewoon je vingers/handen/ogen/allesbinnenbereik)
En succes! Beter misschien dan toch nog vandaag die sollicitatie, dan ergens deze week via Zoom.
Ik wilde deze week eigenlijk nog naar de Intratuin. Ik vrees dat het nu wel stervensdruk zal zijn![]()
Maar goed, ik kijk wel even op het parkeerterrein en bij de fietsenstalling. Ik kan altijd omkeren. En de oliebollenkraam staat buiten
quote:Op maandag 14 december 2020 13:05 schreef Holyme het volgende:
Ik vrees dat ik mijn familie dan volgend jaar wel weer zie, vooral zus+gezin is echt al te lang geleden. Maar gelukkig zijn de winkels wel weer open, en de chocoladewinkels waren al die tijd open. Essentieel hierzo
Ja maar de reactie is ook vaak een stuk heftiger. Niet dat elk dier zomaar alles toelaat, maar bij veel kun je best ver gaan. Totdat je die wang een stukje omhoog schuift, dan spant dat hele lijf aanquote:Op maandag 14 december 2020 13:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou zitten er natuurlijk ook tanden in zo'n mond, stuk makkelijker om iemand mee aan te vallen dan met je rug of zo
Zijn oliebollen vaak vegan? Lactosevrije vriendin durft ze nooit te eten.
Ik denk kramen voor eten wel hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 13:09 schreef derLudolf het volgende:
Markten gaan ook niet door zeker?
Dan bestel ik maar konijn bij Sligro, had al op de markt besteld
In haar geval is het dan ook nog de vraag of de oliebollen samen met iets melkhoudends in dezelfde frituur gebakken zijn en zo... en dan moet je de oliebollenmeneer ook maar op z'n blauwe ogen geloven. Wat dat betreft is veganisme wel echt makkelijker, jij gaat niet stuk van 'sporen van'.quote:Op maandag 14 december 2020 13:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar de reactie is ook vaak een stuk heftiger. Niet dat elk dier zomaar alles toelaat, maar bij veel kun je best ver gaan. Totdat je die wang een stukje omhoog schuift, dan spant dat hele lijf aan![]()
Bij veel kramen zijn ze wel lactosevrij ja. Bij de meeste bakkers en supermarkten niet.
Ik vraag het vaak wel even na want het is niet altijd het geval, maar het traditionele kraam-recept schijnt volgens veel kraamhouders HET originele recept te zijn.
Omdat eerder sprake was dat bakkers en slagers ook dicht zouden moetenquote:Op maandag 14 december 2020 13:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik denk kramen voor eten wel hoor.
Ja hoor het nu, dan ga ik wel twijfelen ja.quote:Op maandag 14 december 2020 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat eerder sprake was dat bakkers en slagers ook dicht zouden moeten
Mijn kat doet niet bij alle nageltjes moeilijk. Ik doe eerst de makkelijke nagels en na veel prijzen krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar. Ze zit dan wel in een lichte houtgreep, met haar kont op mijn schoot tussen mijn borst en bovenarm.quote:Op maandag 14 december 2020 13:14 schreef Holyme het volgende:
Oh ja, dieren en tandjes. Ook leuk met pillen rechtstreeks gevenNou wil ik de nagels van mn kat knippen, dat issie niet gewend want kwam buiten en was niet nodig (wordt komend jaar 11). Nu is het nog geen absolute must, maar wil het 'm toch vast leren. Is ook leuk. Hij bijt niet, slaat niet, maar die vouwt z'n pootjes zo dat er nergens meer een nageltje te bekennen is
Nog 6 te gaan, telkens een beetje...
Mijn kat maakt me dood als ik het probeer.quote:Op maandag 14 december 2020 13:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn kat doet niet bij alle nageltjes moeilijk. Ik doe eerst de makkelijke nagels en na veel prijzen krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar. Ze zit dan wel in een lichte houtgreep, met haar kont op mijn schoot tussen mijn borst en bovenarm.
Uhu, en zou toch wel een lekker stukje vlees en goed brood willen in deze tijdenquote:Op maandag 14 december 2020 13:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja hoor het nu, dan ga ik wel twijfelen ja.
Zou echt idioot zijn. Verspreid tenmisnte de mensen over zulke winkels voor hun boodschappen
Oh absoluut. Ik word dan nog wel eens minder serieus genomen, of ze geven toch iets mee dat wel iets dierlijks bevat (dat gebeurde in Engeland. En dat was naar mijn inziens heel doelbewust. Trutquote:Op maandag 14 december 2020 13:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In haar geval is het dan ook nog de vraag of de oliebollen samen met iets melkhoudends in dezelfde frituur gebakken zijn en zo... en dan moet je de oliebollenmeneer ook maar op z'n blauwe ogen geloven. Wat dat betreft is veganisme wel echt makkelijker, jij gaat niet stuk van 'sporen van'.
Mijn konijnen staren me dood. Ze kunnen niet zoveel gelukkig, als ik ze op hun kont zet met hun 4 poten in de lucht. (Bijten komt om de een of andere reden niet in ze op, als ik ze vast heb. Als ik een poot zo van de vloer zou pakken, dan weet ik niet wat er gebeurt. Vermoedelijk is Cas door weg proberen te spurten dan aan 2 of 3 extra poten kreupelquote:Op maandag 14 december 2020 13:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn kat maakt me dood als ik het probeer.
Present.quote:Op maandag 14 december 2020 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Alle scholen. Kinderopvang alleen voor vitale beroepen open
Hier dezelfde houding als lucky denk ik.quote:Op maandag 14 december 2020 13:21 schreef Holyme het volgende:
Ah nee, ik doe geen houtgreep ofzo, gewoon als ie ligt te soezelen. Liever dat ie chill blijftZo kan ik zonder problemen ook oogje en oortjes poetsen, vindt ie soms zelfs fijn.
Houtgreep is ook niet echt een goed woord. Ze kan makkelijk ontsnappen en spartelt absoluut niet tegen. Maar ik moet wel met mijn duim het nageltje wat naar buiten kunnen drukken en dat lukt zo het beste.quote:Op maandag 14 december 2020 13:21 schreef Holyme het volgende:
Ah nee, ik doe geen houtgreep ofzo, gewoon als ie ligt te soezelen. Liever dat ie chill blijftZo kan ik zonder problemen ook oogje en oortjes poetsen, vindt ie soms zelfs fijn.
Ja, zoiets inderdaad. Iets meer op de kont dan op de rug.quote:Op maandag 14 december 2020 13:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier dezelfde houding als lucky denk ik.
Maar zo zit ie wel vaker... dus echt een houdgreep kun je dat niet noemen.. meer dat ik zn poot dan makkelijker kan vasthouden.
Maarja.. dit is zn favoriete houding dus tja
[ afbeelding ]
Morgen lezen op de site van het ziekenhuis, pas bellen als het er morgenmiddag nog niet te vinden is.quote:Op maandag 14 december 2020 13:12 schreef derLudolf het volgende:
Ziekenhuiszorg, gaat die nog wel door? Ma zou donderdag heen, kijken of het meer dan 30% belast mag worden...
Oh, ik had zo'n lactose-allergisch neefje (dus echt dodelijk allergisch), en die had een eigen frituurpan. Ook elk jaar eigen oliebollen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In haar geval is het dan ook nog de vraag of de oliebollen samen met iets melkhoudends in dezelfde frituur gebakken zijn en zo... en dan moet je de oliebollenmeneer ook maar op z'n blauwe ogen geloven. Wat dat betreft is veganisme wel echt makkelijker, jij gaat niet stuk van 'sporen van'.
Tussen 6 plankjes?quote:Op maandag 14 december 2020 13:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn kat doet niet bij alle nageltjes moeilijk. Ik doe eerst de makkelijke nagels en na veel prijzen krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar. Ze zit dan wel in een lichte houtgreep, met haar kont op mijn schoot tussen mijn borst en bovenarm.
Mja dit maar dan zittend tojdens het knippen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, zoiets inderdaad. Iets meer op de kont dan op de rug.
Coole foto!quote:Op maandag 14 december 2020 13:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier dezelfde houding als lucky denk ik.
Maar zo zit ie wel vaker... dus echt een houdgreep kun je dat niet noemen.. meer dat ik zn poot dan makkelijker kan vasthouden.
Maarja.. dit is zn favoriete houding dus tja
[ afbeelding ]
Kroketten van de krokettenkunstenaar zijn gewoon essentiëel, dus hier geen problemen.quote:Op maandag 14 december 2020 13:41 schreef minilot het volgende:
Ik dacht dat de aangekondigde maatregelen van vanavond verder geen effect op ons zouden hebben wegens toch al nooit naar niet-essentiële winkels en liever geen bezoek thuis, maar ik bedenk nu dat Günther aankomende donderdag zou afzwemmen voor diplomaatje Puppy 2, dus dat zit er even niet in. Naja, als dat het dan is hebben we verder niks te klagen
Wij hebben nog geen update gekregen, denk dat er nog druk overlegd wordt.quote:Op maandag 14 december 2020 13:12 schreef derLudolf het volgende:
Ziekenhuiszorg, gaat die nog wel door? Ma zou donderdag heen, kijken of het meer dan 30% belast mag worden...
De update die ik kreeg was: er wordt niets geupdate voor er officieel bekendgemaakte informatie is, in de achtergrond wordt met de veiligheidsregio wel e.e.a. voorbereid.quote:Op maandag 14 december 2020 14:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben nog geen update gekregen, denk dat er nog druk overlegd wordt.
Hotel zonder ontbijt is wel karig ja, dat snap ik wel.quote:Op maandag 14 december 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Ik mag niet klagen, zat mensen met serieuze problemen door zo'n lockdown. Maar baal stiekem toch wel een beetje dat ik juist nu m'n enige vakantie dit jaar heb.
Een mooie grote?quote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
Wij haalden net nog snel een televisie. Ik doe even![]()
naar mezelf
![]()
Nope, want hij komt in het nieuwe huis aan het voeteneind van het bed, dus dan moet je niet zo'n grote hebben.quote:
Wij doen het welquote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn moeder denkt dat op de kinderen passen nog steeds wel mogelijk is.
Wat denken jullie, mijn eer en geweten?
Pff, ik vind het maar lastig. A) het zou voor ons zoveel makkelijker zijn b) de kinderen hebben mijn ouders al sinds de zomer niet gezien en missen ze.
Bah, kut corona.
Oow nee, daar heb ik ook een mooi kleintje, strak tegen het plafond (zodat je je er niet aan stoot bij onderdoor lopen)quote:Op maandag 14 december 2020 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nope, want hij komt in het nieuwe huis aan het voeteneind van het bed, dus dan moet je niet zo'n grote hebben.
Ik zou het in dit geval gewoon doen. Je hebt echt genoeg stress die dagen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, ik vind het maar lastig. A) het zou voor ons zoveel makkelijker zijn b) de kinderen hebben mijn ouders al sinds de zomer niet gezien en missen ze.
Bah, kut corona.
Scenario a: ze doen dat oppassen ter plaatse. Dan zijn ze de twee nu in NL toegestane bezoekers (geen idee hoe dat in Be zit)quote:Op maandag 14 december 2020 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Bah, kut corona.
Ze zouden de kinderen bij ons ophalen en weer afleveren...quote:Op maandag 14 december 2020 14:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Scenario a: ze doen dat oppassen ter plaatse. Dan zijn ze de twee nu in NL toegestane bezoekers (geen idee hoe dat in Be zit)
Scenario b: ze doen dat thuis; dan zit je met reizen?
Komt door het mondkapjequote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef fietsie het volgende:
Waarom zouden er toch maatregelen nodig zijn...
[ afbeelding ]
En dan die mensen die roepen "Ja want dat komt omdat wij nu pas begonnen zijn met veel testen!"
Eerlijk gezegd, als ik het zelf nu zou organiseren, zou ik ze lekker meegevenquote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze zouden de kinderen bij ons ophalen en weer afleveren...
Ja, dit zag ik dus al iemand op FB roepenquote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
En dan die mensen die roepen "Ja want dat komt omdat wij nu pas begonnen zijn met veel testen!"
Volgens mij zijn winkels die eten verkopen uitgezonderd, want essentieel. Bkloemenwinkels dan weer niet, denk ik.quote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef AnneX het volgende:
Gisteravond al mail van Het Theater: de kaartverkoop, die vandaag zou beginnen m.i.v. seizoen in januari is opgeschort.
MnX ‘moet’ wel even analoge vijfjes kopen voor de staatsloterij. Of kan je die dingen ook digitaal kado doen?
Of er moet een run vanmiddag ontstaan op de collectie Kerstboeken en anders kunnen ze weer in de boekenkist retour. Woensdag zijn we vast weer dicht.
Nondeju...voor noppes een smokey eye gestoten met die zware kist.
Zó Sneu voor de ondernemers en winkeliers met verse waar als slagers en zo.
Ik ookquote:Op maandag 14 december 2020 14:17 schreef fietsie het volgende:
Eerlijk gezegd, als ik het zelf nu zou organiseren, zou ik ze lekker meegeven
quote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ookMaak er niet zo'n dilemma van, Jagar. Er zijn duizenden gezinnenw aar opa en oma nooit gestopt zijn met op de kleinkidneren te passen. Jullie zijn dan nu niet plots een enorme brandhaard oid.
Wie had dat verwacht!quote:Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef PdeHoog het volgende:
G vertelt net dat het al sinds 11:30 best druk is bij haar in de winkel
Dit.quote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik ookMaak er niet zo'n dilemma van, Jagar. Er zijn duizenden gezinnenw aar opa en oma nooit gestopt zijn met op de kleinkidneren te passen. Jullie zijn dan nu niet plots een enorme brandhaard oid.
Je hoeft qua eten en rustmomenten alleen met jullie zelf rekening te houden, als je ouders halen/brengen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ze zouden de kinderen bij ons ophalen en weer afleveren...
Ik denk dat dat niet verboden wordt want grondwetquote:Op maandag 14 december 2020 14:08 schreef derLudolf het volgende:
Er is nog niet concreet gezegd dat gebedshuizen dicht gaat gaan
Holy crapquote:Op maandag 14 december 2020 14:15 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Datquote:Op maandag 14 december 2020 14:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tiepvoudten zijn gewoon... swagger in je schrijvenquote:Op maandag 14 december 2020 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Al mijn typefouten geciteerd voor de eeuwigheid
Volgens mij was golfer laatst kwaad weggelopen. Blues weet ik niet.quote:Op maandag 14 december 2020 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:
thanks allemaal!
Zeg, ander onderwerp: waar zijn Golfer en Bluezz? Die heb ik al heel lang niet meer gezien hier!
Vriend van mij heeft een bloemenzaak in Renkum, die gaat dicht morgen.quote:Op maandag 14 december 2020 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij zijn winkels die eten verkopen uitgezonderd, want essentieel. Bkloemenwinkels dan weer niet, denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Google en alles was wereldwijd ook down.quote:Op maandag 14 december 2020 14:37 schreef Lonaa het volgende:
Stroomstoring in het centrum van Enschede
Jaquote:Op maandag 14 december 2020 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees nu dat veel winkels een extra koopavond heeft tot 20 uur vanavond.
En met kerst pas écht een piek met positieve testen en in de ziekenhuizen.quote:
Ah ja, dat moet ik ook doen. Hem leren z'n nagels ff te showen wanneer ik met het schaartje aankom zal er wel niet inzitten hequote:Op maandag 14 december 2020 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Houtgreep is ook niet echt een goed woord. Ze kan makkelijk ontsnappen en spartelt absoluut niet tegen. Maar ik moet wel met mijn duim het nageltje wat naar buiten kunnen drukken en dat lukt zo het beste.
quote:Op maandag 14 december 2020 14:31 schreef Isabeau het volgende:
Omg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Een kennis van mij heeft 3 ragdol kittens. Vanochtend een filmpje waar ze één van de 3 aan het stofzuigen wasquote:Op maandag 14 december 2020 14:54 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ah ja, dat moet ik ook doen. Hem leren z'n nagels ff te showen wanneer ik met het schaartje aankom zal er wel niet inzitten he![]()
Jagär, ik zou ook oppas regelen
Lockdowndrukte, ik lees over gekkenhuis bij drankhandel, waar mensen met 10 flessen whisky en likeur de deur uitgaan
Ik geloof ook niet dat ze er normaal nog zo enorm veel zouden verkopen na vandaag.quote:Op maandag 14 december 2020 14:55 schreef fietsie het volgende:
Maar dat van die kerstbomen snap ik niet? Toen ik er laats om ging was de voorraad daar al zo goed als op? En bij het lokale tuincentrum was het rond 6 december al krapjes?
quote:Op maandag 14 december 2020 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Lees nu dat veel winkels een extra koopavond heeft tot 20 uur vanavond.
Nee joh....je DENKT dat je IKEA balletjes nodig hebt. Maar zelf maken is beterquote:Op maandag 14 december 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
Ik zal vanavond maar niet meer naar de IKEA gaan, zal wel gekkenhuis zijn. Maar ik heb IKEA balletjes nodig.
Niet qua vega balletjes hoor. Die maak je zelf niet zomaar zo lekker.quote:Op maandag 14 december 2020 15:06 schreef PdeHoog het volgende:
Nee joh....je DENKT dat je IKEA balletjes nodig hebt. Maar zelf maken is beter
Bezorgt IKEA die niet thuis?quote:Op maandag 14 december 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
Ik zal vanavond maar niet meer naar de IKEA gaan, zal wel gekkenhuis zijn. Maar ik heb IKEA balletjes nodig.
Auw. Kusje der opquote:Op maandag 14 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
Kleiner leed dan dan dat van enkele SC'ers maar niettemin: drie muggenbulten. Half december.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Dat is wel idioot hoor. Ik had op 30 november een muggenbult. Dat was ook al idioot.quote:Op maandag 14 december 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
Kleiner leed dan dan dat van enkele SC'ers maar niettemin: drie muggenbulten. Half december.
quote:Op maandag 14 december 2020 15:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een anti-mopper, voor de verandering.
Nope, ik heb er hier een stel letterlijk twee straten verderop dus nooit nodig gehad..quote:Op maandag 14 december 2020 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met een online Turkse supermarkt?
Dat had ik kunnen weten. Teunie heeft dat ook.quote:Op maandag 14 december 2020 15:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope, ik heb er hier een stel letterlijk twee straten verderop dus nooit nodig gehad..
quote:Op maandag 14 december 2020 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen weten. Teunie heeft dat ook.
Dat is niet iets wat ik normaal gezien doe bij mijn oudersquote:Op maandag 14 december 2020 15:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Hoera! Elkaar veilig aflikken, enjoy!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De levertijden / berichtgeving dat PostNL nog eindeloos achterloopt met afleveren van BlackFriday ./ willen voelen wat men koopt ?quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef minilot het volgende:
Toch wel bijzonder dat er blijkbaar nog zoveel mensen zijn die online spullen kopen dusdanig bezwaarlijk vinden dat ze op een moment als nu in de rij gaan staan voor een speelgoedwinkel of de Blokker! Waar zou 'm dat nou in zitten?
Vergeet je Gunther niet hier?quote:Op maandag 14 december 2020 15:14 schreef minilot het volgende:
Nodig met een grote N: geregeld iets te eten en drinken, een warme slaapplek en seks. Al het andere is misbare bijzaak voor me
quote:Op maandag 14 december 2020 15:35 schreef AnneX het volgende:
In de rij voor Ritualsin Dordrecht.
Wierd Duk snapt niet dat dat een goed kerstcadeau is wat er wel chiq uit ziet, maar je weet niets anders te verzinnen voor je moeder/zus/vrouw/dochter etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
En dan ook echt bij de rituals.quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef minilot het volgende:
Toch wel bijzonder dat er blijkbaar nog zoveel mensen zijn die online spullen kopen dusdanig bezwaarlijk vinden dat ze op een moment als nu in de rij gaan staan voor een speelgoedwinkel of de Blokker! Waar zou 'm dat nou in zitten?
Ja dit dus!quote:Op maandag 14 december 2020 15:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wierd Duk snapt niet dat dat een goed kerstcadeau is wat er wel chiq uit ziet, maar je weet niets anders te verzinnen voor je moeder/zus/vrouw/dochter etc.
Ja, ik denkd at er weinig vertrouwen is in de bezorgservices als het zo hectisch gaat worden als voorspeld.quote:Op maandag 14 december 2020 15:36 schreef fietsie het volgende:
De levertijden / berichtgeving dat PostNL nog eindeloos achterloopt met afleveren van BlackFriday ./ willen voelen wat men koopt ?
Ik wilde een piano bestellen: levertijd onbekend. Ander model dan: helaas niet meer leverbaar: Volgend model: medio januari mogelijk leverbaar, wilt u een huur exemplaar tot aan dan?
Misschien is dat ook zo met ovenschalen en mixers?
gmtaquote:
Nah, die is alleen voor de leuk.quote:
quote:Op maandag 14 december 2020 15:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Nah, die is alleen voor de leuk.
En eens dat die rij voor juist de Rituals nog extra hilarisch-tragisch is..
Mja... je kunt toch geen kerst zonder kado voor de vrouw hebben hequote:Op maandag 14 december 2020 15:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Nah, die is alleen voor de leuk.
En eens dat die rij voor juist de Rituals nog extra hilarisch-tragisch is..
Vriendje heeft al 2 kado's voor mij onder de boom liggen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
Ik begin het inenen handig te vinden dat wij nooit cadeaus doen met kerst!
quote:Op maandag 14 december 2020 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Kroketten van de krokettenkunstenaar zijn gewoon essentiëel, dus hier geen problemen.
Schoenen begrijp ik nog minder dan Ritualsquote:Op maandag 14 december 2020 16:14 schreef Holyme het volgende:
Vakantie!![]()
Rijen bij Rituals was hier ook. En schoenen. Iedereen moest ineens schoenen. En dan heb ik het nog maar niet over de Primark
Hoef je niet eens te koken de komende tijdquote:Op maandag 14 december 2020 16:15 schreef Holyme het volgende:
Oh, en met al jullie eetbestelpraat heb ik eens een blik geworpen op thuisbezorgd in deze regio. Holy crap! Zoveel opties
Ik kwam er vandaag achter dat ik dit seizoen (denk zelfs dit jaar) helemaal nog geen panties etc heb gekocht.quote:Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Schoenen begrijp ik nog minder dan Rituals
Of zijn ze bij iedereen opeens versleten.
Jaloers!quote:Op maandag 14 december 2020 16:15 schreef Holyme het volgende:
Oh, en met al jullie eetbestelpraat heb ik eens een blik geworpen op thuisbezorgd in deze regio. Holy crap! Zoveel opties
Zeg maar het komende jaar. Dan heb ik alle opties wel getest tegen eind volgend jaarquote:Op maandag 14 december 2020 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoef je niet eens te koken de komende tijd
Toevallig, dat zal ik een paar dagen geleden ook al te denken.quote:Op maandag 14 december 2020 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag achter dat ik dit seizoen (denk zelfs dit jaar) helemaal nog geen panties etc heb gekocht.
Sinds een dikke week hartje A'penquote:Op maandag 14 december 2020 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Waar woon jij eigenlijk ergens, Holyme?
Tof van zowel kado als manier waarop!quote:Op maandag 14 december 2020 16:18 schreef minilot het volgende:
Overigens bestelde J. de hangiri blijkbaar gisterenavond (zondag!) bij een Aziatischespullen-groothandel en het werd dus vanmorgen al bezorgd, door een Aziatische meneer in een heel klein autootje. Zo kan het dus ook!
Ja, ik ben wel in mijn nopjesquote:Op maandag 14 december 2020 16:22 schreef Holyme het volgende:
[..]
Tof van zowel kado als manier waarop!
Ik maak hier niet iemand blij met Ritualsquote:Op maandag 14 december 2020 15:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja... je kunt toch geen kerst zonder kado voor de vrouw hebben he
#prioriteiten
Een badkuip voor Gunter!quote:Op maandag 14 december 2020 16:09 schreef minilot het volgende:
Overigens werd mijn verjaardagscadeau (paar dagen voor kerst jarig) zojuist bezorgd zonder doos eromheen en ik nam het aan dus ik weet nou al wat ik krijg!![]()
(Een hangiri, voor het nog verder perfectioneren van mijn al zo goeie - al zeg ik het zelf - sushirijst. Goed kadootje, J.!)
draait ook allemaal om de icingquote:Op maandag 14 december 2020 16:23 schreef minilot het volgende:
Ik ga deze week worteltjestaart bakken. Ik hou niet van worteltjestaart, maar worteltjestaart wordt in zo'n beetje een op de drie Donald Duck-weekbladen genoemd en koter wil het graag, dus het moet maar. Voordeel: geen neiging om zelf driekwart taart op te eten.
Ik las in eerste instantie alleen de eerste 2 zinnen en dacht, wat een apart gesprek als dat je reactie isquote:Op maandag 14 december 2020 16:26 schreef Tally het volgende:
Zo gesprek achter de rug. En meneer had alleen tandsteen. Geen grote dingen. Pak van mijn hard.
O my god! Ik zie me toch een knaller van een spelfout.!!!!quote:Op maandag 14 december 2020 16:31 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ik las in eerste instantie alleen de eerste 2 zinnen en dacht, wat een apart gesprek als dat je reactie is![]()
Worteltjestaart*op het lijstje zet
Bij Rutger zag ik van de week een worteltaart voorbij komen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:34 schreef minilot het volgende:
Overigens is het recept voor worteltjestaart op de website van Donald Duck wat twijfelachtig, dus wellicht dat ik even wat beters zoek..
Dank, maar waar mogelijk hou ik onfeilbare recepten uit de How to cook the perfect..-rubriek van The Guardian aan en jeuj, daar blijkt een worteltaart bij te zittenquote:Op maandag 14 december 2020 16:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij Rutger zag ik van de week een worteltaart voorbij komen.
Kreeg jij "De Vraag" ook?quote:Op maandag 14 december 2020 16:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, de vorige keer dat ik keek niet iig. Heb stiekem toch maar even gehaald.
De hoeveelheid wortel verschilt enorm per recept. Veel wortel en verder relatief droog --> zaagseltextuur. Weinig wortel, meer ingrediënten om het lekker "chewy" te maken --> goeie malse taart.quote:Op maandag 14 december 2020 16:36 schreef fietsie het volgende:
@:minilot mij viel in de USA op dat de worteltjestaart die ik daar kreeg, in tegenstelling tot die die ik in NL meermalen heb moeten genieten, niet vezelig was vanbinnen.
De NL versie had steeds iets.... kokos-rasp textuur achtigs...
Zou dat nog in recepten tot uitdrukking komen?
Kan me ook voorstellen dat als je budgetvoederwortelen van de supermarkt gebruikt het een ander resultaat oplevert dan bij Mini haar lokale groentejuwelier betrokken verse bospeen, en hoe je e.e.a. voorbewerkt?quote:Op maandag 14 december 2020 16:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De hoeveelheid wortel verschilt enorm per recept. Veel wortel en verder relatief droog --> zaagseltextuur. Weinig wortel, meer ingrediënten om het lekker "chewy" te maken --> goeie malse taart.
Ik kreeg net 3 kilo Ossenhaas en 2 kilo ribeye-aan-1-stuk geleverd, en gek, nu heb ik het idee dat er dingen ontbreken / missen./...quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit me de hele dag al af te vragen of ik nog iets nodig heb. Vreemd fenomeen.
Dat kan ik me ook wel voorstellen, winterpeen is vaak toch taaier.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kan me ook voorstellen dat als je budgetvoederwortelen van de supermarkt gebruikt het een ander resultaat oplevert dan bij Mini haar lokale groentejuwelier betrokken verse bospeen, en hoe je e.e.a. voorbewerkt?
Ja en of ik niet nog ergens heen moet.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit me de hele dag al af te vragen of ik nog iets nodig heb. Vreemd fenomeen.
Ik heb eten voor de katten, er komt morgen nog meer eten voor de katten, ik heb eten voor mezelf, genoeg boeken om te lezen, tv/netflix, stof om kleding te maken, een fijn huis, kaarsjes en jullie. Het komt helemaal goed.quote:Op maandag 14 december 2020 16:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kreeg de lekkerste versie in een tent, waar iedere dag 10.000 (!) mensen lunch en diner geserveerd kregen, en waar dus giga-bergen van die wotteltjestaat er door heen ging...quote:Op maandag 14 december 2020 16:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook wel voorstellen, winterpeen is vaak toch taaier.
Dát had ik moeten bedenken toen ik een mega worteltjestaart maakte met 200 met de hand gerapste peen. Huilen was dat toen![]()
Wauwquote:Op maandag 14 december 2020 16:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kreeg de lekkerste versie in een tent, waar iedere dag 10.000 (!) mensen lunch en diner geserveerd kregen, en waar dus giga-bergen van die wotteltjestaat er door heen ging...
Oh ja eten voor de katten is ook net binnen inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2020 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb eten voor de katten, er komt morgen nog meer eten voor de katten, ik heb eten voor mezelf, genoeg boeken om te lezen, tv/netflix, stof om kleding te maken, een fijn huis, kaarsjes en jullie. Het komt helemaal goed.
Online brandgel kopenquote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef fietsie het volgende:
OK cullies, prangende vraag:
Stel je hebt een rechaud met zo'n grote "pot" eronder, van RVS (dus niet een blikkie met labels) en daarin is ooit brandgel gebruikt.
Kun je die pot dan ook halfvol gieten met spiritus en de boel in de hens zetten? Of vereist dat juist weer een gaasje?
Natuurlijk is het top om met zo'n vraag te komen 1,5 uur nadat je wederhelft in de Makro was, en daar dus gewoon brandgel had kunnen kopen, maar de vraag steekt nu pas de kop op....
Ik moet alleen nog een kerstcadeau voor de hulp. Dat gaat waarschijnlijk een bon van bol worden die ik opstuur.quote:Op maandag 14 december 2020 16:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh ja eten voor de katten is ook net binnen inderdaad.
Ik heb echt afgelopen 2 weken zoveel online geshopt dat ik niet eens denk dat ik nog iets mis
Zie mijn editquote:Op maandag 14 december 2020 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Online brandgel kopenVoor de veiligheid
Klinkt niet heel veilig met kinderen.quote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef fietsie het volgende:
Stel je hebt een rechaud met zo'n grote "pot" eronder, van RVS (dus niet een blikkie met labels) en daarin is ooit brandgel gebruikt.
Kun je die pot dan ook halfvol gieten met spiritus en de boel in de hens zetten? Of vereist dat juist weer een gaasje?
Natuurlijk is het top om met zo'n vraag te komen 1,5 uur nadat je wederhelft in de Makro was, en daar dus gewoon brandgel had kunnen kopen, maar de vraag steekt nu pas de kop op....
En het moet morgen om 10:00 branden, want de school-kerstviering is dus 10 minuten geleden verplaatst van aanstaande vrijdag naar morgenochtend![]()
Nee daarom zoek ik naar ervaringen hiermee, ik zit ondertussen ook rond te bellen naar wie dat nu hier in de regio vanmiddag nog kan leveren.quote:Op maandag 14 december 2020 17:01 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klinkt niet heel veilig met kinderen.
Wat voor eten gaan jullie erop warmhouden?quote:Op maandag 14 december 2020 16:57 schreef fietsie het volgende:
En het moet morgen om 10:00 branden, want de school-kerstviering is dus 10 minuten geleden verplaatst van aanstaande vrijdag naar morgenochtend![]()
Ah, ik kreeg hier een mail dat blokker tot 20 uur open is (landelijk), zit die in de buurt?quote:
Er is NU iemand op weg naar de Blokker, op de fiets, uit Sint Nicolaasgaquote:Op maandag 14 december 2020 17:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ik kreeg hier een mail dat blokker tot 20 uur open is (landelijk), zit die in de buurt?
Heeft een van de andere ouders niets dat je kan helpen?quote:Op maandag 14 december 2020 17:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee daarom zoek ik naar ervaringen hiermee, ik zit ondertussen ook rond te bellen naar wie dat nu hier in de regio vanmiddag nog kan leveren.
Nee de appgroep bleef stil maar er bood dus wel een moeder zichzelf en haar fiets aan, mocht iemand een adres hebben. Blokker zegt dat de winkel in Joure het op voorraad heeft en tot 20:00 open is, dus ze is net vertrokkenquote:Op maandag 14 december 2020 17:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heeft een van de andere ouders niets dat je kan helpen?
precisieweegschaal (sinds ik 'm heb is die onmisbaar gebleken)quote:Op maandag 14 december 2020 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe heet zo'n keukenweegschaal die op de gram nauwkeurig is voor afwegen van enkele grammen gist enzo?
Een goede.quote:Op maandag 14 december 2020 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe heet zo'n keukenweegschaal die op de gram nauwkeurig is voor afwegen van enkele grammen gist enzo?
Dank je. Kon er niet op komen.quote:Op maandag 14 december 2020 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
precisieweegschaal (sinds ik 'm heb is die onmisbaar gebleken)
Heb je geen paperclips?quote:Op maandag 14 december 2020 17:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er hier iemand met veel kerstbalhaakjes die er een stuk of 10 naar mij op wil sturen?
Welke heb je? Ik zie bij Bol alleen maar dure of met heel slechte recensies.quote:Op maandag 14 december 2020 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
precisieweegschaal (sinds ik 'm heb is die onmisbaar gebleken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |