Niet om jou of je duiding,....quote:Op zondag 13 december 2020 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die speech van Merkel was een trieste vertoning.
En in Duitsland kennen ze dit onderscheid niet?quote:Op zondag 13 december 2020 18:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat is B1-niveau wat er wordt gesproken. Een personferentie moet begrijpbaar zijn voor de hele bevolking. B1-niveau begrijpt 80% van de inwoners. Vanaf B2 (wat jij "normale taal" noemt) begrijpt een groter deel het al niet meer. Jij wel, maar heel veel andere Nederlanders niet.
Die toespraken worden daar op geschreven.
De teksten van Bløf zijn anders van een hoger taalniveau dan de speeches van Mark en Hugoquote:Op zondag 13 december 2020 18:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van een land, waar artiesten als bløf en Marco Borsato zo ontzettend populair konden worden, hoef je op intellectueel vlak natuurlijk niet al te veel te verwachten.
Natuurlijk wel, er is geen enkele reden om dat niet te willen en niemand wil dat dit zo blijft.quote:
Het is ook niet waar, maar het is wel een terugkerende communicatieblunder dat de route naar buiten nergens wordt beschreven.quote:Op zondag 13 december 2020 19:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, er is geen enkele reden om dat niet te willen en niemand wil dat dit zo blijft.
Dit betreft weer van dat vage complotgeneuzel wat nergens op is gebaseerd.
Nogal gemakkelijk om te stellen dat je helemaal geen kritiek mag hebben op de toon, het vocabulaire en de zinsopbouw van de persconferenties. In de media is er de afgelopen maanden wel meer kritiek geweest op de manier waarop het kabinet communiceert. Ik zeg helemaal niet dat ze C1 of C2 moeten gaan praten, maar het taalniveau zou wat mij betreft wel wat meer richting B2 mogen. Om te voorkomen dat Nederlanders de boodschap van de persconferenties minder serieus gaan nemen omdat ze voor hun gevoel op zo'n kinderlijke wijze worden toegesproken.quote:Op zondag 13 december 2020 18:58 schreef wpor het volgende:
[..]
Wanneer men een laag niveau taal gebruikt, begrijpen ook de minder begaafde mensen dat. Ik ga er dan altijd vanuit dat de begaafdere mensen snappen waarom dat taalniveau wordt gebruikt.. Maar ik begin te twijfelen
Er kijken allerlei mensen naar zo'n persconferentie, zeker als er zo'n 7 miljoen kijkers zijn kun je dat - omwille van een zo groot mogelijk bereik - ook maar beter zo basaal mogelijk doen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En in Duitsland kennen ze dit onderscheid niet?
Ik ben bang dat een groot deel van de Nederlanders die niet verder komen dan B1-niveau niet standaard naar de persconferenties kijken. Die zul je waarschijnlijk alsnog op een andere manier moeten begrijpen.
Ik denk omdat het momenteel niet zoveel zin heeft om over dingen te spreken die nog minstens een half jaar niet van toepassing zullen zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook niet waar, maar het is wel een terugkerende communicatieblunder dat de route naar buiten nergens wordt beschreven.
Ik denk dat je een dubbele punt bedoelde, in plaats van een komma.quote:
quote:Morgen persconferentie dat alles weer open gaat, mondkappen verboden worden, en iedere Nederlandse burger 2500,- euro krijgt voor al het ongemak voor afgelopen 9 maanden.
De routekaart was ook zo'n mooi voorbeeld hiervan. In niveau 1 (waakzaam) hadden we nog maatregelen, zelfs bij 0 besmettingen en lege ziekenhuizen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook niet waar, maar het is wel een terugkerende communicatieblunder dat de route naar buiten nergens wordt beschreven.
Veruit de meeste mensen begrijpen de intenties daarvan wel. Alleen de negatieve, zure sloten in dit land zien in alles wel weer een reden om ergens over te kunnen klagen. Gebruikt men B2 of C2 dan zul je ongetwijfeld wel weer gaan zitten janken dat dit kabinet overal in faalt omdat ze een breder publiek zouden kunnen aanspreken.quote:Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nogal gemakkelijk om te stellen dat je helemaal geen kritiek mag hebben op de toon, het vocabulaire en de zinsopbouw van de persconferenties. In de media is er de afgelopen maanden wel meer kritiek geweest op de manier waarop het kabinet communiceert. Ik zeg niet dat ze C1 of C2 moeten praten, maar het taalniveau zou wel wa meer richting B2 mogen. Om te voorkomen dat Nederlanders de boodschap van de persconferenties minder serieus gaan nemen omdat ze voor hun gevoel op zo'n kinderlijke wijze worden toegesproken.
Wat als die route nu nog niet bekend is? Moet er dan maar iets verzonnen worden?quote:Op zondag 13 december 2020 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag ik dromen?quote:Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Automatisch het volgende:
Allemaal onzin, bange wezels nog steeds hier.
Morgen persconferentie dat alles weer open gaat, mondkappen verboden worden, en iedere Nederlandse burger 2500,- euro krijgt voor al het ongemak voor afgelopen 9 maanden.
Je kunt niet aan de gang blijven met branches sluiten, het onderwijs dichthouden en maatregelen tegen je bevolking opleggen zonder dat je communiceert onder welke voorwaarden je daar weer mee ophoudt. Een routekaart die alleen maar in de richting 'meer maatregelen' gebruikt kan worden en waar de optie 'het café is weer gewoon open' totaal ontbreekt is daar een sprekend voorbeeld van. Als je het op die manier aanpakt, dan moet je ook niet raar opkijken dat mensen zich gaan afvragen hoe het nu verder moet, en zelfs dat er mensen zijn die gaan twijfelen aan de zuivere bedoelingen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat als die route nu nog niet bekend is? Moet er dan maar iets verzonnen worden?
Maar wat nu als de route nog niet bekend is dan?quote:Op zondag 13 december 2020 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt niet aan de gang blijven met branches sluiten, het onderwijs dichthouden en maatregelen tegen je bevolking opleggen zonder dat je communiceert onder welke voorwaarden je daar weer mee ophoudt. Een routekaart die alleen maar in de richting 'meer maatregelen' gebruikt kan worden en waar de optie 'het café is weer gewoon open' totaal ontbreekt is daar een sprekend voorbeeld van. Als je het op die manier aanpakt, dan moet je ook niet raar opkijken dat mensen zich gaan afvragen hoe het nu verder moet, en zelfs dat er mensen zijn die gaan twijfelen aan de zuivere bedoelingen.
Dat laatste klinkt heel interessant. Ik pak mijn popcorn erbij....quote:Op zondag 13 december 2020 19:11 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Alle niet noodzakelijke winkels dicht, hotels sluiten. Plus avondklok oud op nieuw.
Het blijven benadrukken dat alles weer normaal wordt kan veel mensen over de streep trekken zich samen als een collectief zich aan de maatregelen te houden en te laten vaccineren met die ene belofte in het achterhoofd hebbene.quote:Op zondag 13 december 2020 19:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk omdat het momenteel niet zoveel zin heeft om over dingen te spreken die nog minstens een half jaar niet van toepassing zullen zijn.
Jij snapt hem!quote:Op zondag 13 december 2020 19:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het blijven benadrukken dat alles weer normaal wordt kan veel mensen over de streep trekken zich samen als een collectief zich aan de maatregelen te houden en te laten vaccineren met die ene belofte in het achterhoofd hebbene.
Er zijn nu mensen die zich niet aan de maatregelen houden en zich niet laten vaccineren omdat ze denken dat dit een blijvertje is. Niets wijst er ook maar op dat ze de maatregelen los gaan laten. Ik denk niet met kwade bedoelingen maar uit voorzichtigheid. Ze slaan door naar een risicoloze samenleving. Apart dat er zo weinig wordt gecommuniceerd over de teruggang naar normaal.
Dan hadden ze daar de afgelopen negen maanden eens over na moeten denken.quote:Op zondag 13 december 2020 19:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar wat nu als de route nog niet bekend is dan?
Ik vind het moeilijk te geloven dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die dit soort waanideeën erop nahouden.quote:Op zondag 13 december 2020 19:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn nu mensen die zich niet aan de maatregelen houden en zich niet laten vaccineren omdat ze denken dat dit een blijvertje is.
zijn er dan serieuze mensen die denken dat over 80 jaar nog steeds de horeca dicht is, evenementen verboden zijn en de 1.5m nog steeds bestaat?quote:Op zondag 13 december 2020 19:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het blijven benadrukken dat alles weer normaal wordt kan veel mensen over de streep trekken zich samen als een collectief zich aan de maatregelen te houden en te laten vaccineren met die ene belofte in het achterhoofd hebbene.
Er zijn nu mensen die zich niet aan de maatregelen houden en zich niet laten vaccineren omdat ze denken dat dit een blijvertje is. Niets wijst er ook maar op dat ze de maatregelen los gaan laten. Ik denk niet met kwade bedoelingen maar uit voorzichtigheid. Ze slaan door naar een risicoloze samenleving. Apart dat er zo weinig wordt gecommuniceerd over de teruggang naar normaal.
Nee, maar wel dat de machtsmiddelen die de regering nu tegen de bevolking inzet maar moeilijk weer zullen verdwijnen.quote:Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn er dan serieuze mensen die denken dat over 80 jaar nog steeds de horeca dicht is, evenemten verboden zijn en de 1.5m nog steeds bestaat?
Dit ligt in de UK al op de tafel. Slaap lekker verder mensenquote:Op zondag 13 december 2020 19:14 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Jij snapt hem!
Over 2 jaar gaan we zo met influenza weer om😂🤫
ze zullen er zijn omdat er bezuinigd is op de GGZ, maar veel zullen het er niet zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 19:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat er daadwerkelijk veel mensen zijn die dit soort waanideeën erop nahouden.
Ons leger is leeg.quote:Op zondag 13 december 2020 19:14 schreef THEFXR het volgende:
hebben wij nog een leger in NL om al die maatregelen te gaan controleren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |