Mja, idem. Ik hou er niet zo van om zo iemand te zijn om dan juist de (te verwachten) drukte op te zoeken, maar ik heb toch eigenlijk wel wat nieuwe broeken nodig en nee, ik koop dat soort dingen niet online. Als er echt een serieus risico is dat alles wat niet strikt noodzakelijk is dicht wordt gegooid, ga ik toch echt nog even snel voor dergelijke zaken shoppen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, dat zit er dus dik in dat wij Duitsland gaan volgen. Dan ga ik dinsdag maar nog even op pad voor nieuwe schoenen.
Ik denk dat zonder avondklok alsnog iedereen naar alle buurtbewoners loopt met oud en nieuw om 12 uur. Overal groepjes zoals altijd. En afstand houden zal ook wel weinig gebeuren als er wat gezopen is.quote:Op zondag 13 december 2020 12:17 schreef -XOR- het volgende:
Dingen als een avondklok hebben geen enkele zin maar leveren wel weer restricties op voor burgers en bedrijven.
Lekker omhelzen, huggen, gelukkig nieuwjaar wensen.quote:Op zondag 13 december 2020 12:23 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik denk dat zonder avondklok alsnog iedereen naar alle buurtbewoners loopt met oud en nieuw om 12 uur. Overal groepjes zoals altijd. En afstand houden zal ook wel weinig gebeuren als er wat gezopen is.
Dan voer je desnoods een avondklok in voor oud en nieuw, maar niet voor de hele winter, zo er al besmettingen in de buitenlucht zijn.quote:Op zondag 13 december 2020 12:23 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik denk dat zonder avondklok alsnog iedereen naar alle buurtbewoners loopt met oud en nieuw om 12 uur. Overal groepjes zoals altijd. En afstand houden zal ook wel weinig gebeuren als er wat gezopen is.
Om eerlijk te zijn moet ik wel even op pad, omdat ik de laatste keren mijn schoenen online heb gekocht. Echter heb ik nu last van mijn rechtervoet vanwege mijn huidige schoenen. Dus het lijkt voor mij wel even verstandig om even fysiek te gaan kijken en te passen. Ook speelt mee dat ik hielspoor heb en daarvoor inlegzolen heb.quote:Op zondag 13 december 2020 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mja, idem. Ik hou er niet zo van om zo iemand te zijn om dan juist de (te verwachten) drukte op te zoeken, maar ik heb toch eigenlijk wel wat nieuwe broeken nodig en nee, ik koop dat soort dingen niet online. Als er echt een serieus risico is dat alles wat niet strikt noodzakelijk is dicht wordt gegooid, ga ik toch echt nog even snel voor dergelijke zaken shoppen.
In de action komen er minder mensen binnen anderhalve meter van je dan in een restaurant.quote:Op zondag 13 december 2020 12:21 schreef Revanches het volgende:
In een action breng je geen 2 uur door... Een restaurant wel. Daarnaast alcohol en mensen worden losser, minder afstand etc.
quote:Op zondag 13 december 2020 12:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In de action komen er minder mensen binnen anderhalve meter van je dan in een restaurant.
Zojuist gedaan.quote:Op zondag 13 december 2020 12:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mja, idem. Ik hou er niet zo van om zo iemand te zijn om dan juist de (te verwachten) drukte op te zoeken, maar ik heb toch eigenlijk wel wat nieuwe broeken nodig en nee, ik koop dat soort dingen niet online. Als er echt een serieus risico is dat alles wat niet strikt noodzakelijk is dicht wordt gegooid, ga ik toch echt nog even snel voor dergelijke zaken shoppen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)g-coronamaatregelen/quote:Nederland overlegt over verstrenging coronamaatregelen, viroloog Ab Osterhaus: "Mensen houden zich niet aan de regels"
In Nederland is er overleg aan de gang over een mogelijke verstrenging van de coronamaatregelen. Mogelijk komt er ook een aanpassing van de regels voor Kerstmis. De besmettingscijfers maar ook de ziekenhuisopnames en het aantal patiënten op intensieve zorg stijgt snel. "De situatie is dramatisch, en dat is waarschijnlijk omdat mensen zich niet aan de regels houden", zegt viroloog Ab Osterhaus in De Zevende Dag.
Paulien Lambert
29 min
Het gaat niet goed met de cijfers in Nederland: gisteren was er een stijging van bijna 9000 gevallen per dag, het hoogste cijfer sinds oktober. "Maar het zijn niet alleen de besmettingen, ook de ziekenhuisopnames en het aantal patiënten op intensieve zorg loopt op, dat is ook de trend in Europa", zegt viroloog Ab Osterhaus.
Bekijk hieronder het gesprek met Ab Osterhaus uit De Zevende Dag:
"We zien dat er weinig homogeniteit is in Europa. In Duitsland gaan de winkels opnieuw sluiten, in België was dat ook zo, maar in Nederland doen we dat niet. Dat creëert dan een watervaleffect, zoals we dat eerder gezien hebben, waarbij bijvoorbeeld Belgen in Nederland komen winkelen, en dat zal ook met de Duitsers gebeuren als wij onze winkels niet sluiten", aldus Osterhaus.
Ook over Kerstmis is de viroloog niet optimistisch: "Als we nu de regels niet strak houden dan gaan we daar in januari de prijs voor betalen, en dat zal voor Nederland erg belangrijk zijn, omdat we nu al bijna tegen onze grens aanlopen."
Overleg aan de gang
Momenteel zit het kabinet van premier Mark Rutte samen met experts om de situatie in te schatten. Voorlopig mogen de Nederlanders met kerst drie mensen thuis uitnodigen. Maar Rutte waarschuwde eerder deze week al dat daar nog verandering in zou kunnen komen als de cijfers niet verbeteren. Waarschijnlijk zal er volgende week dinsdag pas duidelijkheid komen op een persconferentie van de premier.
De maatregelen worden eerst "gelekt", dan kijken ze even hoe men reageert, en dan kunnen ze afhankelijk van de reacties nog wat finetunen.quote:Op zondag 13 december 2020 13:18 schreef Mazikeen het volgende:
Maar waarom nu overleg en dan pas dinsdag persco? Doe dan gelijk vanavond ofzo
Deels wel, maar als de bakkers inderdaad dicht gaan: probeer Volkoren Waldkorn van Jumbo eens.quote:
Neenquote:Op zondag 13 december 2020 13:47 schreef Scheepskok het volgende:
Bij het sluiten van winkels betekent dan ook dat bakkers en groenteboeren moeten sluiten?
Dus kunnen we alleen supermarktmeuk eten?
Supermarktbrood
Supermarktgroente
Geen kant- en klaarmaaltijden van de groenteboer.
Vrouwenzooi voor onze maandelijkse jeweetwel kun je ook bij de super kopen, of apotheek, of online. Evenals andere toiletartikelen en dingen voor de baby.quote:Op zondag 13 december 2020 14:03 schreef Xenorium het volgende:
Drogist lijkt me ook best essentieel, dingen voor de baby, vrouwenzooi voor hun maandelijkse je weet wel, andere middeltjes voor lichte ziektes etc.
Lijkt me niet dat ze die sluiten, misschien moeten ze wel dan hun speelgoed en andere meuk weghalen of bedekken.
Als je het zoooo erg vind om twee weken supermarkt brood te eten, bak je er toch zelf eentje? Of je besteld bij een bakker die bezorgd. Er is overal wel een mouw aan te passen.quote:Op zondag 13 december 2020 13:47 schreef Scheepskok het volgende:
Bij het sluiten van winkels betekent dan ook dat bakkers en groenteboeren moeten sluiten?
Supermarktbrood
Supermarktgroente
Geen kant- en klaarmaaltijden van de groenteboer.
Deze is erg goed te hachelen en gewoon lekkerquote:Op zondag 13 december 2020 13:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Deels wel, maar als de bakkers inderdaad dicht gaan: probeer Volkoren Waldkorn van Jumbo eens.
Heb je tijdens de lockdown nog niet geleerd om je eigen brood te bakken dan? Afgaande op de enorme run op gist en bloem deed iedereen en z'n moeder dat.quote:Op zondag 13 december 2020 13:47 schreef Scheepskok het volgende:
Supermarktbrood
Ik denk dat ik dat maar doe. Kan ik in CUL over vertellen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:09 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Als je het zoooo erg vind om twee weken supermarkt brood te eten, bak je er toch zelf eentje? Of je besteld bij een bakker die bezorgd. Er is overal wel een mouw aan te passen.
Ik vrees van niet want ik zie heel veel mensen hun reet afvegen met de corona maatregelen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iedereen nog schijtlint in huis
Waren in het voorjaar ook hier dichtquote:Op zondag 13 december 2020 14:46 schreef 297534 het volgende:
Zouden nu campings en vakantieparken ook dicht gaan? Die zijn altijd opengebleven, als ik me niet vergis. Maar in omliggende landen zijn die wel dicht.
Oh toch. Lastig te onthouden.quote:Op zondag 13 december 2020 14:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waren in het voorjaar ook hier dicht
Het is toch fijn dat je het ziet aankomen? Kun je nog snel je Kerstinkopen doen de komende dagen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:44 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom er eerst weer een weekend overheen laten gaan? Die fout maken ze ook elke keer weer.
Nog even lekker een paar dagen topdrukte in de winkels, uitstekend beleid inderdaad.quote:Op zondag 13 december 2020 14:52 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het is toch fijn dat je het ziet aankomen? Kun je nog snel je Kerstinkopen doen de komende dagen.
We bakken al maanden ons eigen broood inderdaad. We vinden het erg lekker, en deze blijft er in, ook als alles weer (redelijk) normaal wordt.quote:Op zondag 13 december 2020 14:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Heb je tijdens de lockdown nog niet geleerd om je eigen brood te bakken dan? Afgaande op de enorme run op gist en bloem deed iedereen en z'n moeder dat.
+ dingen die je er puur voor je lol zou kunnen kopen tijdelijk de winkel uit.quote:Op zondag 13 december 2020 14:50 schreef Oliver23 het volgende:
Terugkomend op het Kruidvat. Ze verkopen veel geneesmiddelen en hebben gediplomeerde drogisten hebben lopen op de werkvloer. Dat kun je dan op een of andere manier weer als gezondheidszorg zien. Denk dat die gewoon open blijven, maar wel een heel streng deurbeleid moeten handteren. (Etos idem).
Per direct alles dicht en iedereen krijgt thuis 10 ballen en een kerststol opgestuurd. Klaar.quote:Op zondag 13 december 2020 14:52 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het is toch fijn dat je het ziet aankomen? Kun je nog snel je Kerstinkopen doen de komende dagen.
Ik snap dat ook niet hoor. Dat kunnen ze toch op de klompen aanvoelen dat dat zo gaat werken? Maar goed. Gelukkig hebben we de afgelopen maanden al wat lopen sprokkelen voor de Kerst en Oud en Nieuw. Als alles dicht gaat, hebben we genoeg (lekker) eten in de vriezer, en ook aan cadeaus voor de familie ontbreekt het niet. Wij zijn al lang klaarquote:Op zondag 13 december 2020 14:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nog even lekker een paar dagen topdrukte in de winkels, uitstekend beleid inderdaad.
Ben je scheepskok? Dan kun je dat vast!quote:Op zondag 13 december 2020 14:20 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat maar doe. Kan ik in CUL over vertellen.
Hier hebben we geen Jumbo. Wel veel trekkers.
Even nagekeken. Maar landelijk zijn die parken nooit gesloten. Bijzonder wel. Maar dat is in ieder geval iets dat ze nog kunnen doen.quote:Op zondag 13 december 2020 14:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waren in het voorjaar ook hier dicht
Haha nee hoor. Heb wel ooit in de scheepvaart gewerkt en veel met scheepskoks te maken gehad.quote:Op zondag 13 december 2020 15:11 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ben je scheepskok? Dan kun je dat vast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |