Ik vind het eerder naïef om te denken dat Rutte wel nog met Wilders samen gaat werken. Hij heeft laatst nog letterlijk gezegd dat hij liever met de SP en de PvdD gaat samenwerken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kijk die debatten.
Hoe jij redeneert was ook het sentiment 2010, en toen kwam er gewoon een gedoogconstructie.
Excuus dat ik je meid noemde, door jouw grenzeloze naïviteit was ik abuis.
Bij vet gemarkeerde ga je fout. Tussen wat Rutte zegt, en wat hij doet, zit soms een gat zo groot als de grand canyon.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het eerder naïef om te denken dat Rutte wel nog met Wilders samen gaat werken. Hij heeft laatst nog letterlijk gezegd dat hij liever met de SP en de PvdD gaat samenwerken.
Hierin echt niet. Maar goed, dit topic gaat over het CDA en ook daar komt samenwerking met PVV nooit door het congres. Dat weet iedereen, dus gaan ze niet onderhandelen. Hoekstra zal gewoon naar links moeten kijken. Zoals het programma van het CDA ook naar links kijkt. Zoals Hoekstra ook al vaker heeft samengewerkt met met name GroenLinks de afgelopen tijd. En zoals het CDA heel vaak naar links heeft gekeken in haar geschiedenis.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij vet gemarkeerde ga je fout. Tussen wat Rutte zegt, en wat hij doet, zit soms een gat zo groot als de grand canyon.
Zelfs al zou Rutte open staan voor een coalitie met de PVV, dan gaat Wilders daar nooit in mee. Die heeft daar niets mee te winnen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij vet gemarkeerde ga je fout. Tussen wat Rutte zegt, en wat hij doet, zit soms een gat zo groot als de grand canyon.
Ik leid uit jouw post af dat je niet bekend bent met de wet van Nolens.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hierin echt niet. Maar goed, dit topic gaat over het CDA en ook daar komt samenwerking met PVV nooit door het congres. Dat weet iedereen, dus gaan ze niet onderhandelen. Hoekstra zal gewoon naar links moeten kijken. Zoals het programma van het CDA ook naar links kijkt. Zoals Hoekstra ook al vaker heeft samengewerkt met met name GroenLinks de afgelopen tijd. En zoals het CDA heel vaak naar links heeft gekeken in haar geschiedenis.
Geen idee, ik weet eerlijk gezegd niet wat Wilders precies wil.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs al zou Rutte open staan voor een coalitie met de PVV, dan gaat Wilders daar nooit in mee. Die heeft daar niets mee te winnen.
Uit dat artikel blijkt dat inderdaad, hoewel dat alweer 10 jaar geleden is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:56 schreef Hanca het volgende:
Hoekstra stemde tegen de gedoogconstructie met Wilders van Rutte 1.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201211_97610048
Dat is duidelijk, hij is gewoon tegen samenwerking met PVV.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra gaat daar helemaal niet in zijn eentje over. De rest van zijn fractie, het CDA congres en de andere partijen (Rutte gaat echt niet met Wilders) hebben ook wat in te brengen. Een lijsttrekker heeft wat invloed, maar zeker geen onbeperkte macht.
Dat strookt gewoon. Ik kende de mening van Hoekstra niet en dus wist ik dat als hij het al wilde, hij samenwerking met PVV niet door het congres ging krijgen. Nu ken ik de mening van Hoekstra: hij zou zelf tegen stemmen op dat congres en dus gaat hij het niet eens willen proberen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit dat artikel blijkt dat inderdaad, hoewel dat alweer 10 jaar geleden is.
Maar hoe strookt dat met jouw eerdere opmerking?
[..]
Je stelde daarnet nog dat Hoekstra daar niet over kan beslissen, een lijsttrekker had immers geen onbeperkte macht. Je bent niet erg consistent.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat strookt gewoon. Ik kende de mening van Hoekstra niet en dus wist ik dat als hij het al wilde, hij samenwerking met PVV niet door het congres ging krijgen. Nu ken ik de mening van Hoekstra: hij zou zelf tegen stemmen op dat congres en dus gaat hij het niet eens willen proberen.
De kans dat Hoekstra het nu wel wil is piepklein, Wilders is intussen een veroordeelde haatzaaier geworden. Dat maakt het er niet beter op.
Ik ben consistent genoeg. Een lijsttrekker gaat er niet volledig over, maar Hoekstra wil het niet eens...quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je stelde daarnet nog dat Hoekstra daar niet over kan beslissen, een lijsttrekker had immers geen onbeperkte macht. Je bent niet erg consistent.
Tjah, Wilders is geen onbeschreven blad nee, echter hebben ze daar bij het CDA een zekere wendbaarheid voor opgebouwd. Ze werken Europees samen -of hebben gewerkt- met Berlusconi, Kurtz, Orban. Dan vind ik ome Geert nog wel meevallen eigenlijk.
Maar troostje: wellicht dat na de verkiezingen al een stevig motorblok is gevormd met CDA-VVD, flikker dan SGP en d66 bij en je bent klaar.
Jawel hoor. Schikken wel in als er wat uitgeruild kan worden en het getalsmatig echt niet anders kan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
SGP en D66? Ik mag hopen dat je een grapje maakt... dat is echt bespottelijk. Weet je überhaupt iets over die beide partijen?
Nee, dat doen ze niet. Echt niet. Je bent kansloos aan het wensdenken. PvdD gaat nog eerder een barbecue houden voor de hele kamer met ritueel geslachte dieren, dan dat SGP en D66 gaan samenwerken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel hoor. Schikken wel in als er wat uitgeruild kan worden en het getalsmatig echt niet anders kan.
De SGP en uitruilen en inschikken voor D66?quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel hoor. Schikken wel in als er wat uitgeruild kan worden en het getalsmatig echt niet anders kan.
Wensdenken? Nee hoor. Acht de kans op een paars kabinet ook heel reëel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet. Echt niet. Je bent kansloos aan het wensdenken. PvdD gaat nog eerder een barbecue houden voor de hele kamer met ritueel geslachte dieren, dan dat SGP en D66 gaan samenwerken.
CU en SGP verschillen enorm. Nee, D66 en SGP gaan nooit samen regeren, ze heffen beide zichzelf nog liever op. Echt, je hebt blijkbaar totaal geen kaas gegeten van Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wensdenken? Nee hoor. Acht de kans op een paars kabinet ook heel reëel.
Maar jouw beeld is dat politici er heel principieel en fundamenteel instaan. Cu regeert nu ook met D66, terwijl CU en SGP op medisch- ethische thema's niet eens zoveel verschillen.
Op medisch ethische thema's wel, maar politiek gaat over meer dan alleen euthanasie, abortus, en kussende homo's. Economisch staan ze al weer wat dichter bij elkaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
De SGP en uitruilen en inschikken voor D66?
Dat zijn tegenpolen van elkaar.
Al opgezocht van de wet Nolens inhoudt?quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU en SGP verschillen enorm. Nee, D66 en SGP gaan nooit samen regeren, ze heffen beide zichzelf nog liever op. Echt, je hebt blijkbaar totaal geen kaas gegeten van Nederlandse politiek.
Die wet is totaal oninteressant, ga jij maar een cursus politiek voor dummies volgen. Echt, Esther Ouwehand begint eerder een megastal dan dat D66 met SGP wil samenwerken en vica versa. Vergeet samenwerken tussen SGP en D66 nou maar gewoon.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al opgezocht van de wet Nolens inhoudt?
Het CDA heeft de rubberen ruggengraat uitgevonden. Als ze het landsbelang als excuus kunnen verzinnen gaan die gewoon weer met de PVV in zee... Sowieso zullen ze met 15-20 zetels weinig te eisen hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoekstra regeert nu al met D66. Dat gaat geen probleem opleveren. Als PvdA alleen wil regeren als GL meedoet, dat gaat dat inderdaad problematisch worden. Desondanks blijft regeren met PVV 100% uitgesloten.
Hihi, je weet het dus niet. Niet gehinderd van enige kennis van zaken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is totaal oninteressant, ga jij maar een cursus politiek voor dummies volgen. Echt, Esther Ouwehand begint eerder een megastal dan dat D66 met SGP wil samenwerken en vica versa. Vergeet samenwerken tussen SGP en D66 nou maar gewoon.
Twee partijen die verder uit elkaar staan ga je inderdaad niet vindenquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is totaal oninteressant, ga jij maar een cursus politiek voor dummies volgen. Echt, Esther Ouwehand begint eerder een megastal dan dat D66 met SGP wil samenwerken en vica versa. Vergeet samenwerken tussen SGP en D66 nou maar gewoon.
Ook economisch staan D66 en SGP zeer ver uit elkaar.
Het congres gaat dat dan vetoën. Nooit meer zaken doen met die bruinhemden...desnoods moet er met GL geregeerd worden (brrrr).quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het CDA heeft de rubberen ruggengraat uitgevonden. Als ze het landsbelang als excuus kunnen verzinnen gaan die gewoon weer met de PVV in zee... Sowieso zullen ze met 15-20 zetels weinig te eisen hebben.
Ik weet het prima. Maar dit gaat veel verder dan dat stukje geschiedenis wat ik prima ken. SGP en D66 liggen niet alleen ideologisch uit elkaar, ze zijn letterlijk elkaars vijanden. Jij hebt er totaal geen gevoel voor, dat blijkt wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi, je weet het dus niet. Niet gehinderd van enige kennis van zaken.
Toch gingen ze zonder veel problemen akkoord met besturen met, het extremere FvD, in Brabant. Het CDA heeft gewoon erg weinig last van principes als de macht lonkt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het congres gaat dat dan vetoën. Nooit meer zaken doen met die bruinhemden...desnoods moet er met GL geregeerd worden (brrrr).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |