De rest van Nederland heeft niet 6 maanden cursus gehad en er al tig maanden gewoond, ze komen nog niet verder dan bonjour en merci.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle Hollanders hoor.
De talenkennis hier beperkt zich tot een beetje Engels. Dat is het wel.
Bonjour, je suis une baguette, merci. Avec du fromage. Oui.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De rest van Nederland heeft niet 6 maanden cursus gehad en er al tig maanden gewoond, ze komen nog niet verder dan bonjour en merci.
Vogezen/Elzas is wel een mooie streek, maar volgens mij zitten ze aan de verkeerde kant. Ze zitten westelijk van de Vogezen (het gebergte), terwijl de leuke stadjes e.d. juist oostelijk van de Vogezen liggen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 13:18 schreef -0- het volgende:
[..]
Lekker 90 km rijden om te gaan skiën
Die omgeving is behoorlijk inspiratieloos, weinig te beleven.
Klopt, le confinement de la population ging in op 17 maart, maar toen direct ook goed: je mocht je alleen verplaatsen als je formulier bij je had waarin werd uitgelegd waarom, waarheen, hoe laat. Verder binnen blijven, zelfs in je eigen tuin kon je een boete krijgen. En dat duurde bijna 2 maanden, tot 12 mei.quote:Op zaterdag 12 december 2020 15:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In Frankrijk ging het ook pas vanaf half maart dicht. Ik kwam op 14 maart in Val Thorens aan en afstandsregels etc bestonden nog überhaupt niet volgens mij.
(Ik weet niet of er iemand van de frontend meeleest hier maar ik word echt onredelijk woest van die popups die steeds over je toetsenbord heenkomen als je op je mobiel zit en wat wil typen. Dit kan echt nooit de bedoeling zijn)
quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar dat je voor onder de 100k iets dat op een woning lijkt kan kopen, daar komen de Hollanders als strontvliegen op af.
Over een paar jaar is de rest van dat dorp ook leeg, is dat huis van hun nix meer waard en is de burgemeester een paar keer stiekem naar bed geweest met Janine.
Ja richting gerardmer is mooi inderdaad, groen, heuvelachtig en wat leuke dorpjes. Maar dat is dus een uur rijden ruim aldus henzelf. Als je daar wil zijn is er genoeg in die buurt zelf.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vogezen/Elzas is wel een mooie streek, maar volgens mij zitten ze aan de verkeerde kant. Ze zitten westelijk van de Vogezen (het gebergte), terwijl de leuke stadjes e.d. juist oostelijk van de Vogezen liggen.
Daar begint het. Vanaf daar verder oostelijk. Ik dacht bijv. aan Colmar, maar dat is vanuit hun nog een flink eind rijden.quote:Op zondag 13 december 2020 01:57 schreef -0- het volgende:
Ja richting gerardmer is mooi inderdaad, groen, heuvelachtig en wat leuke dorpjes. Maar dat is dus een uur rijden ruim aldus henzelf. Als je daar wil zijn is er genoeg in die buurt zelf.
Stel je niet aan die gozer was bij zijn moederquote:Op zondag 13 december 2020 19:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Naar het buitenland vertrekken als jullie een zoon van elf hebt blijft toch wel bedenkelijk.
En natuurlijk weer vastgoed kopen van een andere Nederlander, zo krijg je vast een goede deal, toch?
Ohja, één ouder is genoeg.quote:Op zondag 13 december 2020 21:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Stel je niet aan die gozer was bij zijn moeder
Jaquote:
Vaak wel, ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |