Dat denk ik niet, eerder weer langzame groei of aanhoudende stabilisatie. Hoe dan ook blijft de druk op de zorg ongekend hoog.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat erg zeg.![]()
Dit gaat dan heel rap oplopen?
Als ze daarmee ook de grenzen dichtgooien voorzie ik geen problemen. Ik weet nog in het begin toen in België alles dichtgegooid werd, maar nog niet de grenzen, leek alsof je in België woonde. Overal Belgen die maar hier kwamen shoppen, en niet noodzakelijke boodschappen, nee met het hele gezin lekker op de wandeltour langs de winkels.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt nog wat als Duitsland alle winkels dicht gooit
quote:'Kappertoerisme': Belgen met 'uitgroei van 3 centimeter' naar Nederlandse kappers
Kappers in Vlaanderen zijn al wekenlang gesloten. Daarom zien Nederlandse kappers in grensgemeenten een toename van Belgische klanten. "Het is een gekkenhuis hier", vertelt Kitty Borrenbergs van kapsalon Borrie in Luyksgestel. "We hebben extra personeel in moeten zetten om de drukte aan te kunnen."
Zo kansloos dit soort dingenquote:
Klopt hier (omgeving Maastricht)is het echt niet normaal hoeveel toestroom van Belgen en Duitsers we weer hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tja, de helft van de mensen die nu in Limburg rondlopen zijn Belgen en Duitsers, lekker komen shoppen. Laat toevallig ook bijvoorbeeld Belgisch-Limburg het heel slecht doen. Het ging beter toen de Belgen de grenzen dichtgooiden, als ik nu naar het winkelcentrum loop en er staan 300 auto's zijn er meer dan 200 van Belgen/Duitsers.
Ik denk niet dat de groei door kerst gaat vertragen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, eerder weer langzame groei of aanhoudende stabilisatie. Hoe dan ook blijft de druk op de zorg ongekend hoog.
Sowieso staat de halve IKEA parkeerplaats in Breda vol met wit/rode kentekens.quote:
'Gelukkig' zie je het resultaat van eventuele maatregelen al na 2 weken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat erg zeg.![]()
Dit gaat dan heel rap oplopen?
Begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ze die nog steeds nog angstig dicht houden in België.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:40 schreef Benny het volgende:
[..]
Kappertoerisme... Wie had een jaar geleden gedacht dat dat een ding zou zijn
Als ze daar minder besmettingen hebben dan hier, lijken me die uitstapjes geen echt risico voor ons.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ze die nog steeds nog angstig dicht houden in België.
Dus we gaan stabiliseren rond de 10.000 besmettingen per dag richting Kerst?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:41 schreef _serial_ het volgende:
Update van 11 December (vrijdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
Ik heb overigens de verwachting dat we +/- 14 dagen na begin van veranderd testbeleid weer op een redelijk vlakke lijn uit gaan komen
Dat is over 4 dagen
Vaak genoeg in films gezien dat mensen worden aangepakt met een schaar. Gevaarlijk voorwerp. Dat kunnen we niet hebben. We moeten de zorg ontlastenquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ze die nog steeds nog angstig dicht houden in België.
Mooi aantal om met een combi van vaccinaties en natuurlijke immuniteitquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus we gaan stabiliseren rond de 10.000 besmettingen per dag richting Kerst?
Ow dat is niet alleen met de kappers (die zitten tot februari al vol hier)quote:
Bangmakerij!quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Vaak genoeg in films gezien dat mensen worden aangepakt met een schaar. Gevaarlijk voorwerp. Dat kunnen we niet hebben. We moeten de zorg ontlasten
Tja ze houden zich er niet aan, zelfs ik (winkel graag in Maastricht) ben niet meer in Maastricht geweest sinds de Corona uitbraak. Nu is Maastricht altijd wel al een trekpleister geweest voor Belgen, Duitsers en ook Franssen, maar het loopt zwaar uit de hand. Ze moeten hier gewoon de grenzen dichtgooien voor niet noodzakelijk verkeer, maar dat weigert het kabinet. Toen België het maar deed ging het wel goed, al zag je geregeld toch Belgen de sluiproutes nemen om 10 euro goedkoper boodschappen te kunnen doen hier.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Klopt hier (omgeving Maastricht)is het echt niet normaal hoeveel toestroom van Belgen en Duitsers we weer hebben.
Ja, ik verwacht dat na 14 dagen na het ingaan van verruimde testbeleid het weer gaat stabiliseren/dalen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus we gaan stabiliseren rond de 10.000 besmettingen per dag richting Kerst?
Die snap ik effe niet, van die 10K is 70-80% toch bekend tot max 5 dagen geleden?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
(overigens is 10k in realiteit hooguit 5-6K, +25% tot van voor het verruimde testbeleid)
Worden nog mooie cijfers als we straks elke maand de hele bevolking asymptomatisch testen, wat voor shocking cijfers je dan krijgt. Kijken wie er dan nog wil vasthouden aan maximaal 3.600 besmettingen per dag als voorwaarde om te versoepelen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht dat na 14 dagen na het ingaan van verruimde testbeleid het weer gaat stabiliseren/dalen.
(overigens is 10k in realiteit hooguit 5-6K, +25% tot van voor het verruimde testbeleid)
Mwah.... als die mensen nu thuis blijven, scheelt het ook heel snel veel besmettingen natuurlijk. Zou de dalende lijn ook veel sneller moeten gaan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Worden nog mooie cijfers als we straks elke maand de hele bevolking asymptomatisch testen, wat voor shocking cijfers je dan krijgt. Kijken wie er dan nog wil vasthouden aan maximaal 3.600 besmettingen per dag als voorwaarde om te versoepelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |