Zal zo rond de 100-125k liggen nu.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:22 schreef Anton91 het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar hoeveel mensen het RIVM schat dat besmet is met corona. Wat voorbij komt tijdens de testen is natuurlijk niet zoveel als de hoeveelheid die echt ziek is.
Ach ik maak ook eens een flauw grapjequote:Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een flauwe manier weer om het met iemand oneens te zijn.
Niemand zegt ontiegelijk, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde. En tieners beginnen echt wel meer na te denken, dus sommigen zullen zich echt niet fijn voelen. Het zijn net mensen, die tieners.
Ik hoop dat Rutte nu slaap inhaalt, eigenlijk. Die man heeft de hele middag en nacht met Brussel vergaderd (EUCO). Ze zijn net klaar daar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af hoe lang Rutte en de Jonge gaan wachten met "mogelijk al voor de Kerst bij u terug.."
Dinsdag afwachten en dan donderdag persco al?
Misschien wel ja... Misschien schieten we dan nog wel uiteindelijk over de eerste piek heen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal zo rond de 100-125k liggen nu.
Niemand vindt dat we dat moeten doen. Het punt was dat kinderen zelf ook kunnen nadenken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde was dat we kinderen, tieners en volwassenen geen schuldgevoel aan moeten praten vanwege een virus.
Het maakt dan ook niet heel veel uit dat er procentueel gezien (besmettingen op aantal testen) geen grote stijging plaatsvind. We hebben sowieso met aardig wat meer besmettingen te maken dan dat we oorspronkelijk dachten (waar we dus achter komen met meer testen). Gezien het bekend is dat er hele grote groepen een quarantaine niet accepteren en gewoon naar buiten gaan met symptomen of een positieve test.....dat beloofd sowieso weinig goeds.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:22 schreef Anton91 het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar hoeveel mensen het RIVM schat dat besmet is met corona. Wat voorbij komt tijdens de testen is natuurlijk niet zoveel als de hoeveelheid die echt ziek is.
Hugo maakt ook genoeg uren.. ik zeg niet dat ze nu al moeten besluiten, maar ik vraag me vooral af of men (weer) zo lang gaat wachten tot de 22e daadwerkelijk.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat Rutte nu slaap inhaalt, eigenlijk. Die man heeft de hele middag en nacht met Brussel vergaderd (EUCO). Ze zijn net klaar daar.![]()
Laat Hugo het maar even overnemen.
Op onze school blijven ze dus ook zoveel als mogelijk in dezelfde klas, mondkapje op in de gangen en kantines. Ramen daar waar mogelijk open en inderdaad met een winterjas in de klas.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ramen open zetten is ook een kleine stap die wellicht veel verschil kan maken.
De schatting wordt gebaseerd op ziekenhuisopnames.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:22 schreef Anton91 het volgende:
Even afwachten wat Merkel zondag besluit voor DL.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hugo maakt ook genoeg uren.. ik zeg niet dat ze nu al moeten besluiten, maar ik vraag me vooral af of men (weer) zo lang gaat wachten tot de 22e daadwerkelijk.
Ik ook. Tenzij teveel besmettingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op onze school blijven ze dus ook zoveel als mogelijk in dezelfde klas, mondkapje op in de gangen en kantines. Ramen daar waar mogelijk open en inderdaad met een winterjas in de klas.
En toch heb ik in het belang van mijn zoon liever dat hij op die manier les krijgt dan dat hij hele dagen achter de laptop moet zitten.
Duitsland gaat of vlak voor Kerst of vlak daarna waarschijnlijk in lockdown (voor 3-4 weken).quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Even afwachten wat Merkel zondag besluit voor DL.
Dan dinsdag onze extra persco?
Dat laatste klopt sowieso. Eerder vanmorgen moest ik langs voor een test nav het bco van mijn vader die positief is getest (en vrij asymptomatisch de besmetting doorstaat). In de rij daar stonden een aantal mensen gewoon afspraakjes te maken om na de test even langs te komen. Not to mention de mensen die gewoon de looplijnen niet opvolgen. Na 10 maanden vind ik dat vrij bizar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het maakt dan ook niet heel veel uit dat er procentueel gezien (besmettingen op aantal testen) geen grote stijging plaatsvind. We hebben sowieso met aardig wat meer besmettingen te maken dan dat we oorspronkelijk dachten (waar we dus achter komen met meer testen). Gezien het bekend is dat er hele grote groepen een quarantaine niet accepteren en gewoon naar buiten gaan met symptomen of een positieve test.....dat beloofd sowieso weinig goeds.
Maar zou men dat dan moetne gaan handhaven bv? Dat als je positief getest wordt, dat het dan gecontroleerd wordt?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het maakt dan ook niet heel veel uit dat er procentueel gezien (besmettingen op aantal testen) geen grote stijging plaatsvind. We hebben sowieso met aardig wat meer besmettingen te maken dan dat we oorspronkelijk dachten (waar we dus achter komen met meer testen). Gezien het bekend is dat er hele grote groepen een quarantaine niet accepteren en gewoon naar buiten gaan met symptomen of een positieve test.....dat beloofd sowieso weinig goeds.
Ik verwacht DL in lockdown vanaf komende maandag. Tot 10 januari.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Duitsland gaat of vlak voor Kerst of vlak daarna waarschijnlijk in lockdown (voor 3-4 weken).
En ik verwacht dat die onvermijdelijk wordt verlengd met 2-4 weken, om daar nog een keer verleng te worden tot in maart. Kort maar strenge lockdown is een fabeltje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht DL in lockdown vanaf komende maandag. Tot 10 januari.
Niet onderschatten hoe belangrijk Kerst is voor de Duitsers.. dat kan nog wel eens mee gaan wegen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik verwacht DL in lockdown vanaf komende maandag. Tot 10 januari.
(Er is spoedoverleg zondag in DL)
Maar ze hebben toch al gezegd dat Kerstmis gevrijwaard zal worden van eventuele extra maatregelen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hugo maakt ook genoeg uren.. ik zeg niet dat ze nu al moeten besluiten, maar ik vraag me vooral af of men (weer) zo lang gaat wachten tot de 22e daadwerkelijk.
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze al eerder met extra maatregelen kunnen komen (zoals winkels dicht en allerlei andere openbare plekken).quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch al gezegd dat Kerstmis gevrijwaard zal worden van eventuele extra maatregelen.
Helaas welquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die doet zo te zien mee met de rest van Nederland!![]()
Er zijn nu, op een school van ruim 2500 leerlingen, zo’n 15 leraren besmet geweest waarvan er 1 nu langdurig ziek is. Toevallig de leraar Engels van mijn zoon. De laatste 2 weken heeft hij alleen op Engels 2 uur lesuitval gehad. Daarnaast in september/oktober 3 besmettingen in de klas en de laatste 2 maanden hebben we geen mailtjes over besmettingen gehad.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ook. Tenzij teveel besmettingen.
En liever met maatregelen om die besmettingen te voorkomen.
Klinkt op de school van jouw kind ook beter geregeld dan die van mij.
Ik kan me niet voorstellen dat er een extra persconferentie voor de 22e komt zolang de ziekenhuizen geen alarm slaan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Even afwachten wat Merkel zondag besluit voor DL.
Dan dinsdag onze extra persco?
Ja daar komen morgen weer dubbele cijfers te staan.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:26 schreef Arizona het volgende:
Ik denk dat GGD Twente weer een storing heeft, Twente is helemaal niet roodgekleurd vandaag
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #1140 KerstKlockdownquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet onderschatten hoe belangrijk Kerst is voor de Duitsers.. dat kan nog wel eens mee gaan wegen.
Tja, de helft van de mensen die nu in Limburg rondlopen zijn Belgen en Duitsers, lekker komen shoppen. Laat toevallig ook bijvoorbeeld Belgisch-Limburg het heel slecht doen. Het ging beter toen de Belgen de grenzen dichtgooiden, als ik nu naar het winkelcentrum loop en er staan 300 auto's zijn er meer dan 200 van Belgen/Duitsers.quote:
Hier zit dan ook altijd de nodige vertraging in.. kan alsnog komen in de komende weken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:34 schreef VoMy het volgende:
Bemoedigend dat de stijging in de ziekenhuisopnames niet doorzet.
Hoeveel landen zouden er in Europa zijn waar de lijntjes er tijdens de tweede golf niet zo uitzien? Met uitzondering van Zweden waar het eerder een soort trappetje is. En Noorwegen en Finland die nog wel laag blijven, maar daar is social-distancing toch al standaard.quote:
Wat erg zeg.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet alleen de besmettingen dus die door het nieuwe beleid stijgende zijn..
[ twitter ]
Wordt nog wat als Duitsland alle winkels dicht gooitquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tja, de helft van de mensen die nu in Limburg rondlopen zijn Belgen en Duitsers, lekker komen shoppen. Laat toevallig ook bijvoorbeeld Belgisch-Limburg het heel slecht doen. Het ging beter toen de Belgen de grenzen dichtgooiden, als ik nu naar het winkelcentrum loop en er staan 300 auto's zijn er meer dan 200 van Belgen/Duitsers.
Wat is er erg aan dat plaatje?quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat erg zeg.![]()
Dit gaat dan heel rap oplopen?
Moet ook nageven dat de mails meer van mijn oudere tieners komen dan van de brugklasser. Mijn oudste (4e klasser) moet zichzelf al een maand of 2/3 non-stop 'in de gaten houden'. Er lijkt dus wel verschil in leeftijd te zitten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn nu, op een school van ruim 2500 leerlingen, zo’n 15 leraren besmet geweest waarvan er 1 nu langdurig ziek is. Toevallig de leraar Engels van mijn zoon. De laatste 2 weken heeft hij alleen op Engels 2 uur lesuitval gehad. Daarnaast in september/oktober 3 besmettingen in de klas en de laatste 2 maanden hebben we geen mailtjes over besmettingen gehad.
Voorlopig lijkt het redelijk goed te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |