Zelfs meerdere kinderen die zelfs met klachten naar school moeten omdat ze 'al zoveel gemist hebben'. Zit je kind dan naast...quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ken wat schoolgaande kinderen en die geven ook gewoon aan dat ze nu ook niet gerust naar school gaan; dat ze bang zijn dat ze het oplopen omdat het er nou niet bepaald heel veilig aan toe gaat op scholen.
Ook de situatie van nu doet wat met de kinderen inderdaad. Tuurlijk is sluiting ook kut en natuurlijk raakt dat leerlingen ook, maar doen alsof de huidige situatie zoveel beter is...
lekker klotequote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef LTVDK het volgende:
Weer een positieve test in de familie, 3 van de 4 mensen die ik afgelopen week heb gezien positief
O wat naar zeg.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef LTVDK het volgende:
Weer een positieve test in de familie, 3 van de 4 mensen die ik afgelopen week heb gezien positief
Nee dat niet eens, mijn opa was vorige week al aan het sukkelen (sleutels kwijt, moe etc.), die was hier nog even langsgeweest en mijn ouders zijn van het weekend ook nog even bij hem langsgeweest om boodschappen te brengen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lekker klote![]()
Sinterklaas gevierd ? of wat anders ? familie bij elkaar geweest ?
kan toch niet zomaar ineens de halve familie besmet raken ?!
sterkte in ieder geval
Nee pas vanochtend de test gehad, maar zal dan waarschijnlijk ook wel positief zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O wat naar zeg.
Ik las gisteren al zoiets. Beterschap met je Opa en vader.
Zelf nog geen uitslag binnen?
Je kinderen het idee mee geven dat ze een ander ziek kunnen maken buiten hun schuld om klinkt anders behoorlijk als emotionele chantage.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat meen ik wel zeker.
Wekelijks mailtjes hier dat we ze 10 dagen in de gaten moeten houden omdat er weer een kind of leerkracht besmet in de klas heeft gezeten. Nog voordat die periode voorbij is, ligt de volgende mail al klaar. Jij denkt dat dit niets met die koters doet? Niet iedere ouder is 30 en zonder kwalen he?
Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Oh wacht ja ze tellen het bij elkaar op.
Vekeerd gelezen.
Bah. Spannend.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee pas vanochtend de test gehad, maar zal dan waarschijnlijk ook wel positief zijn.
Pff. Beterschap voor iedereenquote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef LTVDK het volgende:
Maar als het RIVM aan de regering meld dat het effect minimaal is dan gaat de regering op basis daarvan een besluit nemen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan gebeuren.![]()
Maar dat vind ik wel degelijk substantieel. 60 IC opnamen en 350 ziekenhuisopnamen.
Minder.
Door 1 week extra sluiting.
Ook al vind je dit effect te weinig om de scholen 1 week te sluiten (dat is ook een politieke beslissing, en niet een van het RIVM), dan nog kan men in elk geval niet volhouden dat scholen weinig tot niets bijdragen aan besmettingen.
60 IC opnamens.
Dat is een aanname, ondertussen dalen de totale IC opnames met de dag.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan gebeuren.![]()
Maar dat vind ik wel degelijk substantieel. 60 IC opnamen en 350 ziekenhuisopnamen.
Minder.
Ook al vind je dit effect te weinig om de scholen 1 week te sluiten (dat is ook een politieke beslissing, en niet een van het RIVM), dan nog kan men in elk geval niet volhouden dat scholen weinig tot niets bijdragen aan besmettingen.
60 IC opnamens.
Beterschap en sterkte! Hopelijk komt iedereen er goed doorheen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef LTVDK het volgende:
Van Dissel heeft deze presentatie gehouden voor de tweede kamer commissie. Eergisteren.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Maar als het RIVM aan de regering meld dat het effect minimaal is dan gaat de regering op basis daarvan een besluit nemen.
Het is toch logisch dat kinderen zich er niet lekker bij voelen wanneer er op hun school of zelfs in de klas besmettingen worden geconstateerd, en ze vervolgens kerst met opa & oma moeten doorbrengen? Die kunnen zelf ook de optelsom wel maken. Je moet er niet aan denken dat er vervolgens iemand in het ziekenhuis komt... wat een schuldgevoel krijg je daarvanquote:Op vrijdag 11 december 2020 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kinderen het idee mee geven dat ze een ander ziek kunnen maken buiten hun schuld om klinkt anders behoorlijk als emotionele chantage.
Vervelend, beterschap daar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:12 schreef LTVDK het volgende:
Dat kunnen tieners niet zelf bedenken, dacht je?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je kinderen het idee mee geven dat ze een ander ziek kunnen maken buiten hun schuld om klinkt anders behoorlijk als emotionele chantage.
Zij kunnen er ook niks aan doen dat ze naar school moeten (of mogen zoals je wilt). Daar hangt inderdaad een risico aan vast.
De gemiddelde puber heeft al moeite met sociale vaardigheden, dat effect wordt versterkt door het veelvuldig gebruik van de telefoon. Als we ze ook nog de plek zouden ontnemen waar ze die vaardigheden op zouden moeten doen dan is dat een hellend vlak.
Maar goed, blijkbaar staan we er dan toch anders in.
Je moet als ouders gewoon zo verstandig zijn, om even geen langdurige kerst te gaan vieren met opa/oma (en de rest van de familie)quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat kinderen zich er niet lekker bij voelen wanneer er op hun school of zelfs in de klas besmettingen worden geconstateerd, en ze vervolgens kerst met opa & oma moeten doorbrengen? Die kunnen zelf ook de optelsom wel maken. Je miet er miet aan denken dat er vervolgens iemand in het ziekenhuis komt... wat een schuldgevoel krijg je daarvan
met de resultaten van het onderzoek van de UMC die Tijn net gepost heeft ?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Van Dissel heeft deze presentatie gehouden voor de tweede kamer commissie. Eergisteren.
Ze zijn allemaal op de hoogte.
Het is een politieke beslissing.
Niet helemaal, heb mijn opa geholpen met opstaan omdat die nogal zwak was en met moeite overeind kwam.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vervelend, beterschap daar.
Enig idee hoe ze het opgedaan hebben ?
Heb jij je aan de richtlijnen gehouden mbt afstand etc? Je mag na 5 dagen met een risicovol contact gaan testen in principe.
Sterkte in elk geval daar.
Het RIVM rekent die modellen door ja. Op verzoek van de regering. Dat is hun taak.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is een aanname, ondertussen dalen de totale IC opnames met de dag.
Niemand kan dus zeggen dat die 60 op realiteit gebasseerd zijn, het zijn modellen
En we weten wat die modellen ons de afgelopen periode gezegd hebben? Heel veel vollere ziekenhuizen.
Ik kan het lastig inschatten die 60, als we nu kijken dan doen we er 28 per dag (https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames), dus dat zou 3 dagen aan opnames schelen en eventueel daardoor 1-2 dagen eerdere versoepelingen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan gebeuren.![]()
Minder.
60 IC opnamens.
Het gaat precies om hoe de kinderen dit uitgelegd wordt. Voor de meesten blijft het een raadsel hoe zij een besmetting oplopen, maw het overkomt mensen en het is niet alsof iedereen die besmet wordt er bewust achteraan gaat om maar besmet te worden. Natuurlijk moeten we ze bij brengen dat ze voorzichtig moeten zijn in hun contact en zeker richting kwetsbaren. Als we ze bij voorbaat al een schuldgevoel aanpraten dat opa of oma dood kan gaan vanwege een knuffeltje omdat we mogelijk besmet zijn dan is de nuance bij voorbaat al gericht op het aanpraten van een schuldgevoel.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat kinderen zich er niet lekker bij voelen wanneer er op hun school of zelfs in de klas besmettingen worden geconstateerd, en ze vervolgens kerst met opa & oma moeten doorbrengen? Die kunnen zelf ook de optelsom wel maken. Je moet er niet aan denken dat er vervolgens iemand in het ziekenhuis komt... wat een schuldgevoel krijg je daarvan
Dit is gepresenteerd:quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met de resultaten van het onderzoek van de UMC die Tijn net gepost heeft ?
ze zitten er anders aardig vaak naast met hun modellen.....quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het RIVM rekent die modellen door ja. Op verzoek van de regering. Dat is hun taak.
Anders kun je net zo goed het hele RIVM opdoeken, als jij niets ziet in modelleren.
Anyway.
Het sterfte percentage is 27% op de IC (staat op dezelfde pagina).
Dus 1 week extra schoolsluiting scheelt 16 doden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |