abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196668042
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef Unmountable het volgende:
Ik gok dat als Omtzigt lijsttrekker wordt er heel veel verdwaalde Forum en/of PVV kiezers wel eens bij het CDA uit kunnen komen, waaronder ikzelf.
Alleen lijkt het erop dat het CDA daar niet aan wil.

En als dat daadwerkelijk zo is zegt dat genoeg voor mij over het CDA.
pi_196668058
Mooi ook (en terecht) dat Mona Keijzer wederom nergens wordt genoemd als optie. :D
pi_196668115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar niet wijzer. Ik had liever gehad dat hij de partij de vernieling in bleef draaien ipv het land.

En hoezo is Hoekstra nou favoriet? Er is een hartstikke eerlijke lijsttrekkersverkiezing geweest waarin de nummer 2 bijna de helft van de stemmen kreeg. Als de nr 1 wegvalt dan wordt het dus nr 2. Als die nou maar 10% steun had was er nog wat voor te zeggen, maar nu is er geen excuus.
Mwah, situatie is nu gewoon weer anders.
Somebody that I used to know
pi_196668131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mwah, situatie is nu gewoon weer anders.
Hoe dan?
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:33:08 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:37:15 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196668247
Martijn van Helvert :r
Veel praten en niks zeggen en maar het positieve blijven benadrukken :')
Druk nu op Hoekstra _O-
Het mag gewoon geen Omtzigt worden :|W
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:39:18 #107
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196668273
Ik denk dat Hugo er gewoon uit is gewopkt. Herhaling geval Lubbers.
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:41:19 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196668298
17 juni nog van dit jaar .......

Wopke Hoekstra wil geen CDA-lijsttrekker worden

Wopke Hoekstra is niet beschikbaar als lijsttrekker voor het CDA. "Ik vind dat ik uiteindelijk meer een bestuurder ben dan een beroepspoliticus. Ik wil dicht bij mezelf blijven", zegt de minister van Financiën in een interview met De Telegraaf.

Hoekstra werd genoemd als belangrijke kandidaat om het CDA te leiden bij de Tweede Kamerverkiezingen van volgend jaar. Ook de namen van minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid en staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken gaan rond.

"Veel mensen binnen en buiten het CDA hebben me het afgelopen jaar geënthousiasmeerd over het leiderschap na te denken", zegt Hoekstra in het interview. "Toch ben ik steeds tot dezelfde conclusie gekomen. Namelijk dat ik het niet moet doen."

Andere rol

Volgens de minister is het partijleiderschap van het CDA heel wat anders dan zijn huidige baan. "Met een volksvertegenwoordigende verantwoordelijkheid en met alles wat daarbij komt kijken. Een partijleider is iets anders dan een minister, verschillende rollen vragen andere dingen."

Hoekstra zegt dat hij zelf al voor de kerst had bepaald dat hij geen kandidaat wil worden. "Toen zijn er een paar mensen geweest, zowel binnen het CDA als daarbuiten, die me aanraadden nog een half jaar te wachten met het doorhakken van de knoop. Maar ik heb de afgelopen tijd, bijvoorbeeld in februari, aan de partijtop het signaal afgegeven dat ze rekening moesten houden met dat ik het niet zou doen."

Maandag begon het CDA met de procedure voor het kiezen van de lijsttrekker. Kandidaten kunnen zich tot 24 juni melden. Als het partijbestuur vindt dat er meerdere kandidaten geschikt zijn, dan volgt er een lijsttrekkersverkiezing onder leden.

Vierkant achter lijsttrekker

Hoekstra zegt dat hij de afgelopen tijd met zowel De Jonge als Keijzer veel gesprekken heeft gevoerd. "Ik ga vierkant achter de lijsttrekker staan, wie het ook wordt."

Hij lijkt bij de Tweede Kamerverkiezingen ook niet op de kandidatenlijst te komen. "Dat ligt niet onmiddellijk voor de hand." Over een nieuwe periode als minister, zegt hij: "Dat is iets om dan te bespreken. De baan die ik nu heb is de mooiste baan die ik ooit gehad heb. Het ministerschap is een voorrecht en geen recht."

Bekijk hier hoe Hoekstra zijn besluit toelicht. "Dit is de echt de beste keuze".

https://nos.nl/artikel/23(...)ttrekker-worden.html

Ik pak de popcorn en ga rustig zitten en kijken hoe Wopke hier zich uit gaat lullen
Hij zit niet alleen klem binnen het cda maar ook met het KLM dossier e nadat is dikke ^O^ Voor deze opper rat
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:42:41 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196668326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:39 schreef Scheepskok het volgende:
Ik denk dat Hugo er gewoon uit is gewopkt. Herhaling geval Lubbers.
Het CDA waar partijgenoten je een mes in de rug steken

Je moet er maar lid van willen zijn :X
  vrijdag 11 december 2020 @ 09:51:57 #110
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196668439
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het CDA waar partijgenoten je een mes in de rug steken

Je moet er maar lid van willen zijn :X
Die lijsttrekkerverkiezingen ook. Lekker partijtje.
Praat over de hel en je komt er.
pi_196668559
Als het Omtzigt wordt ga ik op hem stemmen
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:25:38 #112
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_196668876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:12 schreef BasEnAad het volgende:
Omtzigt zou mij zelfs aan het twijfelen kunnen brengen CDA te gaan stemmen :'(
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:19 schreef Filosoofert het volgende:
Ik begin toch steeds meer richting CDA te trekken de laatste maanden.

Nooit iets met die partij gehad, maar voelt langzaamaan een vd weinige "normale" partijen
Idem. Kerk en staat horen gescheiden te zijn, maar het CDA en dhr Omtzigt komen wel heel goed over als je ze naast de rest zet.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_196668900
Als ik Wopke of Pieter was zou ik lekker bedanken om kapitein te worden van een zinkend schip
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:20:00 #114
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_196669636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:11 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Precies. Rutte is alles behalve een daadkrachtig staatsman in de coronatijd.
Rutte is perfect voor het coalitie systeem zoals wij dat in Nederland hebben.
Zoveel partijen dat je vaak een coalitie moet maken met 4-5 tot 6 partijen.

Rutte zegt vandaag dit maar zegt morgen net zo goed wat anders.

Rutte wij willen alternatieve energie maar geen gekke windmolens.
Samenwerken met andere partijen wij willen geen kernenergie! Geen probleem Rutte zet windmolens neer.
Het hard auto rijden (130>100) hetzelfde.

Zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen.
VVD is voor kleine overheid onder Rutte de overheid gegroeid en de regels verdubbeld.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:24:04 #115
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_196669685
quote:
11s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:23 schreef OProg het volgende:

[..]

In het debat was het ook weer knap hoor. Als het lastig en inhoudelijk werd schoof hij het door naar Tamara van Ark. _O-

Ik moet eerlijk bekennen het gewoon knap te vinden.
Mensen trappen er wel in.

Net als mensen die zeggen dat PVV alleen qua immigratie en EU rechts is maar van de rest links qua sociaal beleid.
Henk en Ingrid bijvoorbeeld.

Echter als je de stemming in de tweede kamer volgt PVV stemt vaak mee met VVD.
Geert is gewoon een oud VVD kamerlid.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:03:08 #116
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196670272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik Wopke of Pieter was zou ik lekker bedanken om kapitein te worden van een zinkend schip
Hoekstra gaat nadenken over lijsttrekkerschap CDA :') _O-

Wopke Hoekstra gaat nadenken over het lijsttrekkerschap als het bestuur van het CDA een beroep op hem doet. Dat zegt de minister van Financiën een dag nadat Hugo de Jonge zich heeft teruggetrokken.

Hoekstra zei het al ’ontzettend moedig’ vinden dat De Jonge het lijsttrekkerschap op zich nam. :') „En gisteren heeft hij ook iets ontzettend dappers gedaan”, voegt de minister van Financiën daar vrijdagochtend aan toe over het besluit van De Jonge om zich terug te trekken. „Ontzettend stoer en dapper.”

Over of hij de handschoen wil oppakken was Hoekstra minder uitgesproken. „Ik ben niet aan zet, het bestuur is aan zet. Ik zal erover na moeten denken, zal het thuis moeten bespreken.”

Nu De Jonge zich terugtrekt als lijsttrekker van het CDA neemt de druk op Hoekstra toe om de handschoen op te pakken. Achter de schermen wordt door CDA’ers nadrukkelijk gekeken naar de minister van Financiën, die aanvankelijk al werd genoemd als de favoriet om lijsttrekker te worden.

Hoekstra bedankte in juni voor de eer.
De populaire minister zei toen in De Telegraaf dat hij zichzelf meer als bestuurder ziet. „Ik vind dat ik uiteindelijk meer een bestuurder ben dan een beroepspoliticus. Ik wil dicht bij mezelf blijven.” Het CDA-bestuur komt vandaag bijeen voor overleg.

’Verdrietig maar verstandig’
Een ’verdrietige, maar verstandige’ beslissing: zo typeert CDA-minister Ferd Grapperhaus (Justitie) de beslissing van Hugo de Jonge om te stoppen als CDA-lijsttrekker. De Jonge zegt weken over de beslissing na te hebben gedacht.

De coronaminister zegt vrijdagochtend niet opgelucht te zijn nu hij de knoop over het CDA-leiderschap heeft doorgehakt. „Dat is niet het goede woord”, zegt De Jonge. Hij maakte donderdagavond bekend te stoppen als lijsttrekker van de partij. De combinatie met het zware ministerschap in de coronacrisis werd hem te veel en landsbelang moest dan boven het partijbelang gaan, was De Jonge’s afweging.

Volgens Grapperhaus, die zich voor de zomer achter De Jonge schaarde toen hij zich kandidaat stelde als CDA-lijsttrekker, is het een ’begrijpelijk’ besluit. Hij zegt de afgelopen tijd te hebben gezien ’hoeveel tijd het kost’ voor De Jonge om de coronacrisis te bestrijden. „Dus is dit verdrietig, maar verstandig.”

’Weken over nagedacht’
De Jonge zelf zegt dat hij niet over één nacht ijs is gegaan. Hij heeft er ’echt wel weken’ over nagedacht. „Een misschien wel langer. Maar ik denk dat ik zowel het ministerschap als de partij het meeste recht doe met deze beslissing.”

Staatssecretaris Raymond Knops (Binnenlandse Zaken), campagneleider van het CDA noemt het een ’treurig moment’. „Maar ik heb respect voor zijn besluit.” Ook CDA-staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) zegt ’groot respect voor Hugo’ te hebben. „Ik ben onder de indruk. Het landsbelang gaat voor het partijbelang, gaat voor het eigen belang.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ijsttrekkerschap-cda

Toch leuk dat je van iedereen een Judas kus krijgt in de krant :') _O- _O- _O-
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:30 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196670317
CDA’ers maken elkaar het leven zuur

Volgende week houdt het CDA zijn partijcongres in aanloop naar de verkiezingen van maart volgend jaar. Hugo de Jonge moet de kar trekken, maar ligt wekelijks onder vuur om zijn optreden als minister in coronatijd. Ook binnen zijn eigen CDA wordt hard over hem geoordeeld. Of hebben sommige christendemocraten nog andere motieven?

https://www.telegraaf.nl/(...)lkaar-het-leven-zuur

Dit was 5 december in de Telegraaf te lezen 5 dagen later is Hugo weg :') _O- _O-
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:10:04 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196670400
Filmpje met Ferd Grapperhaus :') de joker die al lang had moeten aftreden, Wopke :') die al lang gezegd heeft het niet te willen, en tot slot Hugo zelf :')

Wat een clubje zeg :r je zal er maar lid van zijn :X

https://www.telegraaf.nl/(...)esluit-hugo-de-jonge
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:15:02 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196670472
‘CDA wil Wopke Hoekstra als lijsttrekker, niet Omtzigt’

Nu Hugo de Jonge is teruggetreden als lijsttrekker van het CDA, lijkt het logisch dat Pieter Omtzigt die taak op zich gaat nemen. Hij verloor immers op een haar na de lijsttrekkersverkiezing van de partij deze zomer. Maar het CDA heeft kennelijk lak aan verkiezingsuitslagen, want naar verluidt geniet Wopke Hoekstra de voorkeur.

quote:
Dat bevestigen ‘betrouwbare bronnen’ aan RTL Nieuws. De partijtop zou in Hoekstra een betere lijsttrekker zien dan in ‘luis in de pels’ Pieter Omtzigt. De vraag is of CDA-leden dat ook zo zien. De minister van Financiën wilde niet meedoen aan de lijsttrekkersverkiezing, omdat hij ‘meer een bestuurder dan een politicus’ zou zijn. Het zou vreemd zijn als dat een half jaar later plots is veranderd.
Ondertussen ging De Jonge wel de strijd aan, terwijl hij ook nog de zware post van coronaminister op zich nam en zo de kastanjes uit het vuur mocht halen voor de rest van het kabinet. Het deed de peilingen geen goed en dus moest De Jonge weg. Wopke Hoekstra heeft nog niet gereageerd. Of hij nu wel wil, is niet duidelijk.

https://www.welingelichte(...)er-niet-omtzigt.html

Nou Ploum dat wordt weer verkiezingen houden met grove nalatigheden aangevuld met een notarisverklaring :') :') _O-

Wil je dat nu ook in je eigen organisatie.......
https://www.ploum.nl/over-ploum/bestuur/
:B _O-
pi_196671257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe dan?
We zijn zoveel maanden verder. Er is al één een verkiezing geweest. Misschien zijn ambities in de tussentijd veranderd bij deze en gene. Je zit gewoon in een nieuwe situatie waarbij je moet kijken naar hoe NU iedereen erin staat. Denk ik.
pi_196671261
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

We zijn zoveel maanden verder. Er is al één een verkiezing geweest. Misschien zijn ambities in de tussentijd veranderd bij deze en gene. Je zit gewoon in een nieuwe situatie waarbij je moet kijken naar hoe NU iedereen erin staat. Denk ik.
Dus het enige verschil is dat we maanden verder zijn?
pi_196671388
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus het enige verschil is dat we maanden verder zijn?
En er is een verkiezing geweest waar Omtzigt heeft verloren. Stel dat je zelf je verkiesbaar stelt voor voorzitter van de plaatselijke tennisvereniging, en iemand anders krijgt meer stemmen. Maar hij legt vrij kort daarna het bijltje erbij neer. Zou jij staan te juichen om het weer op te pakken?
pi_196671445
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zeker. Dus je gaat als bestuur de nr 2 van de lijsttrekkersverkiezing vragen of hij nog wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196671534
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En er is een verkiezing geweest waar Omtzigt heeft verloren. Stel dat je zelf je verkiesbaar stelt voor voorzitter van de plaatselijke tennisvereniging, en iemand anders krijgt meer stemmen. Maar hij legt vrij kort daarna het bijltje erbij neer. Zou jij staan te juichen om het weer op te pakken?
Niet 'en er is een verkiezing geweest', er is gewoon een verkiezing geweest. Waarin Omtzigt verloor met wat was het, 100 stemmen verschil?

Die verkiezing was op 15 juli, om een lijsttrekker te kiezen voor de verkiezingen van 2021. Als De Jonge ermee stopt, lijkt me niet meer dan volkomen logisch om dan de nummer 2 te pakken, Omtzigt dus. Sterker nog, als ik Omtzigt was en ik zou niet vandaag nog horen dat ik die plek zou krijgen, zou ik vandaag nog opstappen.
pi_196671665
Dit wordt gewoon Hoekstra dus. Uiteindelijk flinke mazzel voor het CDA, dit gaat ze stemmen opleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')