Alleen lijkt het erop dat het CDA daar niet aan wil.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:47 schreef Unmountable het volgende:
Ik gok dat als Omtzigt lijsttrekker wordt er heel veel verdwaalde Forum en/of PVV kiezers wel eens bij het CDA uit kunnen komen, waaronder ikzelf.
Mwah, situatie is nu gewoon weer anders.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar niet wijzer. Ik had liever gehad dat hij de partij de vernieling in bleef draaien ipv het land.
En hoezo is Hoekstra nou favoriet? Er is een hartstikke eerlijke lijsttrekkersverkiezing geweest waarin de nummer 2 bijna de helft van de stemmen kreeg. Als de nr 1 wegvalt dan wordt het dus nr 2. Als die nou maar 10% steun had was er nog wat voor te zeggen, maar nu is er geen excuus.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:25 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Mwah, situatie is nu gewoon weer anders.
Het CDA waar partijgenoten je een mes in de rug stekenquote:Op vrijdag 11 december 2020 09:39 schreef Scheepskok het volgende:
Ik denk dat Hugo er gewoon uit is gewopkt. Herhaling geval Lubbers.
Die lijsttrekkerverkiezingen ook. Lekker partijtje.quote:Op vrijdag 11 december 2020 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het CDA waar partijgenoten je een mes in de rug steken
Je moet er maar lid van willen zijn
quote:Op donderdag 10 december 2020 21:12 schreef BasEnAad het volgende:
Omtzigt zou mij zelfs aan het twijfelen kunnen brengen CDA te gaan stemmen
Idem. Kerk en staat horen gescheiden te zijn, maar het CDA en dhr Omtzigt komen wel heel goed over als je ze naast de rest zet.quote:Op donderdag 10 december 2020 21:19 schreef Filosoofert het volgende:
Ik begin toch steeds meer richting CDA te trekken de laatste maanden.
Nooit iets met die partij gehad, maar voelt langzaamaan een vd weinige "normale" partijen
Rutte is perfect voor het coalitie systeem zoals wij dat in Nederland hebben.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:11 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Precies. Rutte is alles behalve een daadkrachtig staatsman in de coronatijd.
Mensen trappen er wel in.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:23 schreef OProg het volgende:
[..]
In het debat was het ook weer knap hoor. Als het lastig en inhoudelijk werd schoof hij het door naar Tamara van Ark.![]()
Ik moet eerlijk bekennen het gewoon knap te vinden.
Hoekstra gaat nadenken over lijsttrekkerschap CDAquote:Op vrijdag 11 december 2020 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Als ik Wopke of Pieter was zou ik lekker bedanken om kapitein te worden van een zinkend schip
Ondertussen ging De Jonge wel de strijd aan, terwijl hij ook nog de zware post van coronaminister op zich nam en zo de kastanjes uit het vuur mocht halen voor de rest van het kabinet. Het deed de peilingen geen goed en dus moest De Jonge weg. Wopke Hoekstra heeft nog niet gereageerd. Of hij nu wel wil, is niet duidelijk.quote:Dat bevestigen ‘betrouwbare bronnen’ aan RTL Nieuws. De partijtop zou in Hoekstra een betere lijsttrekker zien dan in ‘luis in de pels’ Pieter Omtzigt. De vraag is of CDA-leden dat ook zo zien. De minister van Financiën wilde niet meedoen aan de lijsttrekkersverkiezing, omdat hij ‘meer een bestuurder dan een politicus’ zou zijn. Het zou vreemd zijn als dat een half jaar later plots is veranderd.
We zijn zoveel maanden verder. Er is al één een verkiezing geweest. Misschien zijn ambities in de tussentijd veranderd bij deze en gene. Je zit gewoon in een nieuwe situatie waarbij je moet kijken naar hoe NU iedereen erin staat. Denk ik.quote:
Dus het enige verschil is dat we maanden verder zijn?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
We zijn zoveel maanden verder. Er is al één een verkiezing geweest. Misschien zijn ambities in de tussentijd veranderd bij deze en gene. Je zit gewoon in een nieuwe situatie waarbij je moet kijken naar hoe NU iedereen erin staat. Denk ik.
En er is een verkiezing geweest waar Omtzigt heeft verloren. Stel dat je zelf je verkiesbaar stelt voor voorzitter van de plaatselijke tennisvereniging, en iemand anders krijgt meer stemmen. Maar hij legt vrij kort daarna het bijltje erbij neer. Zou jij staan te juichen om het weer op te pakken?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus het enige verschil is dat we maanden verder zijn?
Zeker. Dus je gaat als bestuur de nr 2 van de lijsttrekkersverkiezing vragen of hij nog wil.quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
We zijn zoveel maanden verder. Er is al één een verkiezing geweest. Misschien zijn ambities in de tussentijd veranderd bij deze en gene. Je zit gewoon in een nieuwe situatie waarbij je moet kijken naar hoe NU iedereen erin staat. Denk ik.
Niet 'en er is een verkiezing geweest', er is gewoon een verkiezing geweest. Waarin Omtzigt verloor met wat was het, 100 stemmen verschil?quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:18 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En er is een verkiezing geweest waar Omtzigt heeft verloren. Stel dat je zelf je verkiesbaar stelt voor voorzitter van de plaatselijke tennisvereniging, en iemand anders krijgt meer stemmen. Maar hij legt vrij kort daarna het bijltje erbij neer. Zou jij staan te juichen om het weer op te pakken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |