SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
Thanks! Zo lukte het wel, super!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:49 schreef Gretzl het volgende: [..] Iemand in die Facebookgroep van @:cassa95 heeft 50.000 op 'Verras me' geklikt en heeft nu alle noteringen verzameld in één spreadsheet. Edit: al gezegd, maar mocht je de .xls willen hebben @:poppejans e.a. [..]
Geen idee, misschien voor het eerst in de keuzelijst?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
Iemand hier die een poging waagt om die bizarre entry van Meat Loaf - Heaven Can Wait kan verklaren? Dat nummer is toch door niemand gepusht (en heeft blijkens de statistieken ook nauwelijks airplay gehad, 1x in een heel jaar).
Hoor 10x liever Guano Apes dan de meeste mainstream binnenkomers van dit jaar. Bijzonder dat ze er opeens bij kwamen op de keuzelijst, en nog bijzonderder dat ze het meteen redden.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:10 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Guano Apes zooo tof live. Ooit op Lowlands gezien. Dat geluid dat uit die klein frontvrouw komt!
Kerel, die last.fm statistiekjes zeggen niets, voor de zoveelste keer.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
Iemand hier die een poging waagt om die bizarre entry van Meat Loaf - Heaven Can Wait kan verklaren? Dat nummer is toch door niemand gepusht (en heeft blijkens de statistieken ook nauwelijks airplay gehad, 1x in een heel jaar).
Bingo!! (zoals bij driekwart van de binnenkomers)quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Geen idee, misschien voor het eerst in de keuzelijst?
Ik kan daar echt met de beste wil niet bedenken hoe dat nummer gaat.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:11 schreef Yolk het volgende:
King Kunta is ontzettend catchy, had er van mij veel eerder in gemogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.106 Binnenkomers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Corona-bonus.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Apes hadden volgens Wikipedia in der dagen een hitje op 3fm, denk daarom dat-ie wat beter is blijven hangen bij de huidige stemmers.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoor 10x liever Guano Apes dan de meeste mainstream binnenkomers van dit jaar. Bijzonder dat ze er opeens bij kwamen op de keuzelijst, en nog bijzonderder dat ze het meteen redden.
Qua 90s zou ik het ook wel tijd vinden dat er een nummer van Mazzy Star in komt, maar ja Radio 2 denkt waarschijnlijk dat dat super alternatieve muziek is
Kerel, het overgrote deel van de nummers die NPO Radio 2 24/7 draait worden daar wel geregistreerd. Het slaat nergens op dat je steeds beweert dat die cijfers geen goede indicatie zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:12 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Kerel, die last.fm statistiekjes zeggen niets, voor de zoveelste keer.
Lords of the boards van de Guano Apes kent iedereen toch ook wel lijkt me.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:17 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Die Apes hadden volgens Wikipedia in der dagen een hitje op 3fm, denk daarom dat-ie wat beter is blijven hangen bij de huidige stemmers.
Haast alle bands die jij aan de lopende band noemt, hebben vaak nauwelijks (Nederlandse) hits gehad en zijn vaak alleen populair bij een nichepubliek. En als een artiest geen (bekende) hit hebt, wordt het lastig om een plaatsje te bemachtigen - zeker als iedere fan z'n eigen favoriete nummer heeft. Vind je het gek dat die bands niet in de Top 2000 staan...
Laat wel zien dat er serieus iets moet veranderen aan die keuzelijst. Eigenlijk kunnen ze 3 kanten uit:quote:Op donderdag 10 december 2020 17:13 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Bingo!! (zoals bij driekwart van de binnenkomers)
Ze staan vooral niet in de Top 2000 omdat ze geen kans krijgen op de keuzelijst.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:17 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En als een artiest geen (bekende) hit hebt, wordt het lastig om een plaatsje te bemachtigen - zeker als iedere fan z'n eigen favoriete nummer heeft. Vind je het gek dat die bands niet in de Top 2000 staan...
Er is waarschijnlijk een grote groep mensen die voor de Top stemmen maar door het jaar heen niet of nauwelijks naar Radio 2 luisteren. Plus, een stemlijstje hóeft niet per sé beïnvloed te worden door wat er (in een jaar) gedraaid wordt op de radio.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kerel, het overgrote deel van de nummers die NPO Radio 2 24/7 draait worden daar wel geregistreerd. Het slaat nergens op dat je steeds beweert dat die cijfers geen goede indicatie zijn.
Account heeft gemiddeld 176 plays per dag, dus het grootste deel van de playlist wordt bijgehouden (als je reclames en praatjes erbij optelt). Ik hoor graag van jou welke essentiële statistieken ontbreken.
Ik kende tot een week geleden die hele band nietquote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Lords of the boards van de Guano Apes kent iedereen toch ook wel lijkt me.
Dit. Keuzelijst minstens dubbel zo groot maken en alle artiesten van respectabele omvang cq. bekendheid die nog ontbreken toevoegen met minstens 1 nummer. Het kan niet een daadwerkelijk probleem zijn dat de keuzelijst té lang wordt, want de zoekfunctie werkt tegenwoordig feilloos. Gezien de hoeveelheid muziek die er in de moderne tijd is uitgebracht is het huidige aantal nummer op de keuzelijst eigenlijk belachelijk weinig.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
- Keuzelijst moet zo uitgebreid worden als mogelijk is, met zo divers mogelijke genres; ook uitgebreid kijken naar allerlei andere soorten lijsten. Alles wat enigszins kans maakt moet erin. Dit lijkt me de beste optie, al blijft het dan natuurlijk nog steeds wel arbitrair wat je wel en niet meeneemt...
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 10 december 2020 17:23 schreef peaceman het volgende:
Ik heb de data van onze topicreeks gedeeld met Scorpion_17, die nog een controle zal doen. Hopelijk lukt het vanavond nog om onze lijst te presenteren.
Wat is jouw geboortejaar dan?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:23 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik kende tot een week geleden die hele band niet
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef BasBasBas2 het volgende:
iemand in de fb groep heeft blijkbaar super vaak op verras me geklikt (automatisch lijkt me) waaruit ie een lijst heeft gekregen, daaruit haal ik nu de laatste nieuwe die we nog misten
https://www.facebook.com/(...)ink/1075221169574692
Als ik ergens een spreadsheet kan vinden met de lijst van 2019 wil ik wel een poging wagen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
In principe kunnen we op basis van die feesboek lijst ook de laatste 4 uitvallers vinden
Zeker als iemand een beetje goed is met excel
Dat is dus een andere, dat is het hele punt.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:23 schreef KBFX2002 het volgende:
[..]
Die staat er nog in (als Jay-Z & Alicia Keys - Empire State Of Mind)
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:14 schreef Cassa95 het volgende:
Even in spoilers voor de nieuwe reeks de tussenstand.
102 Lijstverlaters (vanaf 1600 en hoger nog checken):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.106 Binnenkomers:Achja, het is hoe het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga weer een hoop nieuwe muziek horen.
Ben benieuwd.
Die 3e optie klinkt goed, maar dan ook gewoon "alle nummers die ooit in de lijst hebben gestaan" van optie 2. Stoor me er echt aan dat nummers die eruit vallen soms na 2 jaar al gedumpt wordenquote:Op donderdag 10 december 2020 17:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Laat wel zien dat er serieus iets moet veranderen aan die keuzelijst. Eigenlijk kunnen ze 3 kanten uit:
- Helemaal geen keuzelijst, alleen maar vrije keuze (maar dat is misschien funest voor het aantal stemmers, al kun je je afvragen of dat erg is)
- Keuzelijst bestaat uit alle nummers die ooit in de lijst hebben gestaan; niet meer en niet minder (maar dan krijgen nieuwkomers het misschien erg moeilijk en 'versteent' de lijst erg)
- Keuzelijst moet zo uitgebreid worden als mogelijk is, met zo divers mogelijke genres; ook uitgebreid kijken naar allerlei andere soorten lijsten. Alles wat enigszins kans maakt moet erin. Dit lijkt me de beste optie, al blijft het dan natuurlijk nog steeds wel arbitrair wat je wel en niet meeneemt...
1999quote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wat is jouw geboortejaar dan?
Je kende ook na het luisteren/zien Open your eyes niet?
Ah ok, dan vergeef ik het je!quote:
Ik denk van niet. Het is geen mainstream muziek. En voor dit evenement stemmen veel mensen die vooral stemmen wat ze kennen van de radio.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:27 schreef Yolk het volgende:
Ik denk dat The National, Sufjan Stevens, Eefje de Visser, (andere nummers van) Nick Cave & Bad Seeds met gemak de lijst hadden gehaald als ze in de keuzelijst stonden.
Say it louder, for the people in the backquote:Op donderdag 10 december 2020 17:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Het is geen mainstream muziek. En voor dit evenement stemmen veel mensen die vooral stemmen wat ze kennen van de radio.
The National is wel heel groot volgens mij, die andere drie wat minder ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Het is geen mainstream muziek. En voor dit evenement stemmen veel mensen die vooral stemmen wat ze kennen van de radio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.106 Binnenkomers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
The national is zeker niet groter dan Nick Cave als het om het mainstream publiek gaat.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
The National is wel heel groot volgens mij, die andere drie wat minder ja.
Inderdaad. Zo ging het ook met Arctic Monkeys, Tame Impala en War on Drugs in 2017(?)quote:Op donderdag 10 december 2020 17:27 schreef Yolk het volgende:
Ik denk dat The National, Sufjan Stevens, Eefje de Visser, (andere nummers van) Nick Cave & Bad Seeds met gemak de lijst hadden gehaald als ze in de keuzelijst stonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus de twee laatste lijstverlaters zitten bij de beste 1550?
Dit zijn volgens mijn excel de 'kanshebbers'Zijn dit alle zakkers ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want daar heb ik mijn red de lijst lijstje op gebaseerd waardoor ik The Monkees miste (die was vorig jaar gestegen)
Nee, dit zijn alle platen van boven 1552 die ik niet in de excel uit die facebookgroep vond met verticaal zoeken. Maar alles met rare tekentjes of (albumversie) of (live) of weetikwat gaat allemaal de tering in.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zijn dit alle zakkers ofzo?
Want daar heb ik mijn red de lijst lijstje op gebaseerd waardoor ik The Monkees miste (die was vorig jaar gestegen)
Is het uitgesloten dat er meer dan 106 nieuwe binnenkomers zijn?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, dit zijn alle platen van boven 1552 die ik niet in de excel uit die facebookgroep vond met verticaal zoeken. Maar alles met rare tekentjes of (albumversie) of (live) of weetikwat gaat allemaal de tering in.
Uit die poel zoeken we dus nog 1 liedje (Ed Sheeran was 1 van de 2) die uit de lijst is gevallen.
Dat zou in theorie een nieuwe binnenkomer kunnen zijn, maar het kan dus ook een foutje zijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:46 schreef VdB95 het volgende:
Sugarhill Gang - Rapper's Delight staat dus inderdaad 2x in die lijst genoteerd, er mist dus in ieder geval 1 nummer dat wél in de lijst staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |