abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196654795
Winters bankje
  donderdag 10 december 2020 @ 15:09:33 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196655601
Is het al winter eigenlijk? Jacob vraagt dat steeds. Officieel pas 21 december toch? Ik heb het wel winter verklaard hoor want de bomen in onze straat zijn kaal en ik heb al een paar keer de auto gekrabd. Argumenten genoeg :7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196655773
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:09 schreef Lemijn het volgende:
Is het al winter eigenlijk? Jacob vraagt dat steeds. Officieel pas 21 december toch? Ik heb het wel winter verklaard hoor want de bomen in onze straat zijn kaal en ik heb al een paar keer de auto gekrabd. Argumenten genoeg :7 .
Nee maar wel koud.
pi_196656042
De meteorologische winter start op 1 december :Y. Maar ‘officieel’ is het de 21e, aan de hand van de stand van de zon geloof ik (ik weet dat het de 21e de korste dag is, maar weet niet of de start van de winter daarop gebaseerd is, zeg maar).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 december 2020 @ 15:33:11 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196656078
Lees net dat ze op school voor het kerstdiner een poffertjeskraam hebben en een oliebol als dessert. Daar kan mijn kind wel wat mee :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196656558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef laziness het volgende:
Lees net dat ze op school voor het kerstdiner een poffertjeskraam hebben en een oliebol als dessert. Daar kan mijn kind wel wat mee :+
Hier patat en frikandellen :') Maar hey, geen opbiedende en uitslovende ouders dit jaar *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 10 december 2020 @ 15:55:40 #7
244125 laziness
pi_196656592
quote:
81s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:54 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Hier patat en frikandellen :') Maar hey, geen opbiedende en uitslovende ouders dit jaar *O*
Wij hadden vroeger standaard tomatensoep, patat met frikandel/kroket en ijs na. Elk jaar weer. Alleen de snackbar waar het vandaan kwam is wel eens gewijzigd tussendoor :P
pi_196656780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger standaard tomatensoep, patat met frikandel/kroket en ijs na. Elk jaar weer. Alleen de snackbar waar het vandaan kwam is wel eens gewijzigd tussendoor :P
Wij hadden geen kerstdiners. Christelijke school, dus 's avonds liederen zingen en uit de Bijbel lezen. Met een sinaasappel toe :')
pi_196656813
Voor de meeste kinderen is dat toch ook gewoon het ultieme kerstdiner. *O* O+
pi_196656951
quote:
81s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wij hadden geen kerstdiners. Christelijke school, dus 's avonds liederen zingen en uit de Bijbel lezen. Met een sinaasappel toe :')
En dan op eerste kerstdag in de kerk een boekje en een mandarijn. :Y
pi_196657091
Hier dit jaar een kerstontbijt op school.

Bij ons school gisteren het bericht van de eerste positief geteste leerkracht.
pi_196657100
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef Vaiana het volgende:

[..]

En dan op eerste kerstdag in de kerk een boekje en een mandarijn. :Y
We waren gelukkig geen kerkgangers ;)

Oh en ze maken dit jaar ook geen kerststukje. Gelukkig maar, want ook dáár wordt er enorm opgeboden door moeders, schandalig :') Sommige kinderen komen thuis met hele schalen vol, een ander met een simpel bakje en wat takjes.
  donderdag 10 december 2020 @ 16:25:51 #13
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196657155
Kerststukje :r ik was altijd de sjaak die mocht helpen.

Mijn dochter heeft op 2 scholen gezeten en daar waren geen patserige moeders eigenlijk.
Wel roddel schoolpleinmoeders, maar dat was het.
Hielp misschien ook dat ik bijna haar hele basisschool carriere klassenouder was, kon ik zelf de moeders uitkiezen :D
pi_196657190
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Kerststukje :r ik was altijd de sjaak die mocht helpen.

Mijn dochter heeft op 2 scholen gezeten en daar waren geen patserige moeders eigenlijk.
Wel roddel schoolpleinmoeders, maar dat was het.
Hielp misschien ook dat ik bijna haar hele basisschool carriere klassenouder was, kon ik zelf de moeders uitkiezen :D
Gelukkig voor jou!
Hier in overvloed :r bleh. Ik sta sinds de Corona periode aan de andere kant van het plein, met m'n eigen ''kliekje'' :')
pi_196657218

Die voorste (die grote..) is door één van die moeders gemaakt.
pi_196657252
Kerststukje,dat doen ze in de bovenbouw lekker zelf :D

Hier kerstontbijt, ieder neemt iets voor zichzelf mee. School regelt drinken en een snee kerststol met roomboter. Dat eet de mijne niet eens denk ik.

Maar wel 3 dagen een schaatsbaan op het schoolplein!
pi_196657259
Hier is het kerstdiner op school nog onzeker. Afgelopen maandag kwam er iemand van de BSO werken die blijkbaar al sinds vrijdag Corona-achtige klachten had maar dat geen reden vond om niet te komen ofzo. En na een sneltest bleek ze positief. De dag erna de eerste juf positief, gisteren nummer 2 en ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en besloten de school 2 dagen dicht te gooien zodat ze hopelijk na het weekend weer open kunnen en er geen verdere verspreiding meer is. (Het is een kleine school met maar 9 klassen, dus 2 zieke leraren en een aantal die getest moeten worden voor de zekerheid hakt er in). Maar de BSO (en het interne kdv, hetzelfde bedrijf) die het veroorzaakt heeft en die zelf ook meerdere zieke werknemers hebben gaat gewoon open met vervangers, anders kost het ze geld en nu kunnen ze gewoon cashen van de verstandige ouders, want die ruildagen die je dan krijgt zijn alleen dit kalenderjaar nog geldig, buiten de vakantie :’)

Maar goed, ik ben gelukkig vrij dus we vermaken ons wel. O heeft wat korte dingen voor school gedaan en verder hebben we de boom opgezet.

Een poffertjeskraam klinkt wel als een super kerstdiner :D goede oplossing en fijn voor zo’n foodtruck dat ze een klusje hebben denk ik.
pi_196657323
quote:
81s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Die voorste (die grote..) is door één van die moeders gemaakt.
Oh en ze was daar dus alleen om háár kind te helpen :')
pi_196657385
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Kerststukje,dat doen ze in de bovenbouw lekker zelf :D

Hier kerstontbijt, ieder neemt iets voor zichzelf mee. School regelt drinken en een snee kerststol met roomboter. Dat eet de mijne niet eens denk ik.

Maar wel 3 dagen een schaatsbaan op het schoolplein!
Ik las kerstsnol :o
pi_196657487
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

+1 :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196657495
Kleuter krijgt een Kerstlunch ipv een Kerstdiner. Wat het exact wordt, is niet bekend gemaakt maar dat wordt de komende dagen vast duidelijk ivm het dieet van kleuter.
  donderdag 10 december 2020 @ 16:56:03 #22
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_196657672
Bij mijn dochter eten ze frietjes als kerstdiner :9 ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 16:58:58 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_196657728
Hier kerstlunch met eigen boterhammen en zelfgemaakte kerststukjes :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 10-12-2020 18:56:13 ]
disclaimer
pi_196657750
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

A dirty mind is a joy forever *O*
pi_196657783
Kerst-op-school-opsom O+

Donderdag om 12.00 vrij en dan ‘s avonds terug. Geen diner, maar wel een gezellig uurtje in de klas. Herinnerde me er meteen aan dat ik morgen een glazen potje moet meegeven, want die gaan ze nog versieren. Meteen even in de tas stoppen nu :')
pi_196657867
Hier op school ook een kerstdiner met een frietkar O+
Ik sprak gister de directeur nog in een online koffieuurtje (als enige ouder... had op zich wel verwacht dat er meer ouders het contact met school misten en dit aan zouden grijpen) en hij ging er vanuit dat juist zo'n diner - in het donker op school zijn, met kerstverlichting en dergelijke, een groot deel was van de magie van kerst op school.

Overigens vanmiddag ook melding van een positief geteste leerling... benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Niet bij mijn kinderen in de groep overigens.
pi_196658013
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef SQ het volgende:
Hier kerstlunch met eigen boterhammen en zelfgemaakte kerstukjes :P
Goede visuals bij zelfgemaakte kerstukjes heb ik hier. Zijn dat wc-rol poppetjes met mini kerstmutsje ofzo? O+
pi_196658228
Hier op school ook een kerstlunch met zelf meegenomen eten.

En volgende week een kerstlunch van het werk. Gewoon thuis, maar moest dieetvoorkeuren doorgeven. Dus ben benieuwd! En een online kerstborrel met pubquiz. Ook hier wordt iets voor thuisbezorgd O+

En vandaag voor zowel 1e als 2e Kerstdag bij goede restaurants uit de stad een kerstmenu besteld voor 4 volwassenen en 1 kind. Vier kerst met kleuter, mijn ouders en mijn broer. Wel een dure grap, maar we hebben geen zin om dit jaar veel moeite te doen in de keuken (ik ziek, vader ziek - en vanwege die situatie zien we allemaal geen mensen buiten elkaar tot de feestdagen voorbij zijn).
pi_196658397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef laziness het volgende:
Lekker!
Bij T komt er dit jaar een catering
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 december 2020 @ 17:42:45 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_196658460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:14 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Goede visuals bij zelfgemaakte kerstukjes heb ik hier. Zijn dat wc-rol poppetjes met mini kerstmutsje ofzo? O+
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.
disclaimer
pi_196658679
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?
pi_196658799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

A dirty mind is a joy forever *O*
Hell Yeah!
pi_196658868
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:59 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dit ja. O+ Ik las kerst-ukjes.
  donderdag 10 december 2020 @ 18:16:25 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196658901
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is het kerstdiner op school nog onzeker. Afgelopen maandag kwam er iemand van de BSO werken die blijkbaar al sinds vrijdag Corona-achtige klachten had maar dat geen reden vond om niet te komen ofzo. En na een sneltest bleek ze positief. De dag erna de eerste juf positief, gisteren nummer 2 en ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en besloten de school 2 dagen dicht te gooien zodat ze hopelijk na het weekend weer open kunnen en er geen verdere verspreiding meer is. (Het is een kleine school met maar 9 klassen, dus 2 zieke leraren en een aantal die getest moeten worden voor de zekerheid hakt er in). Maar de BSO (en het interne kdv, hetzelfde bedrijf) die het veroorzaakt heeft en die zelf ook meerdere zieke werknemers hebben gaat gewoon open met vervangers, anders kost het ze geld en nu kunnen ze gewoon cashen van de verstandige ouders, want die ruildagen die je dan krijgt zijn alleen dit kalenderjaar nog geldig, buiten de vakantie :’)

Maar goed, ik ben gelukkig vrij dus we vermaken ons wel. O heeft wat korte dingen voor school gedaan en verder hebben we de boom opgezet.

Een poffertjeskraam klinkt wel als een super kerstdiner :D goede oplossing en fijn voor zo’n foodtruck dat ze een klusje hebben denk ik.
:o Daar zal die school ook blij mee zijn, die BSO muts! :o :X Wauw...

En een snee van een kerstsnol is altijd lekker toch? ;) :D
pi_196658925
Haha, ik las eerst kers-tukjes (tucjes). Maar dat is vast omdat ik trek heb ;)
pi_196659066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Weet je wat je krijgt als je tuc omdraait?
  donderdag 10 december 2020 @ 18:55:48 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_196659493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:59 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Oh, dat was een rare autocorrect dan. Had het niet eens door :')
disclaimer
pi_196659510
quote:

[..]

:Y Exact als 25 jaar geleden.
pi_196659670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vond het klinken als heerlijk tukken met een kers :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_196659710
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 18:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Weet je wat je krijgt als je tuc omdraait?
*O*
pi_196660196
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 19:10 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

*O*
Viespeuk. Je krijgt de andere kant van het koekje.
:+
pi_196660391
quote:

[..]

Gaan ze er ook wonderwall bij zingen?
pi_196660763
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:02 schreef LeSage het volgende:
Kerst-op-school-opsom O+

Donderdag om 12.00 vrij en dan ‘s avonds terug. Geen diner, maar wel een gezellig uurtje in de klas. Herinnerde me er meteen aan dat ik morgen een glazen potje moet meegeven, want die gaan ze nog versieren. Meteen even in de tas stoppen nu :')
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloer }:|
Vervolgens gooide de terrorpeuter een glas ranja over de vloer én Duplo }:| }:|
Vervolgens stootten vriend en kleuter een ander glas ranja van tafel over de vloer }:| }:| }:|
Whyyyyyyy?
pi_196660868
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:

[..]

Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloer }:|
Vervolgens stootten vriend en kleuter een ander glas ranja van tafel over de vloer }:| }:| }:|
Whyyyyyyy?
Murphy’s law ;-(
pi_196661571
Vervolgens heb jij toch toegekeken hoe je vriend dat met de kleuter weer heeft opgeruimd? :+
pi_196661621
Kerst op school nog steeds niet duidelijk aangezien het dus onzeker is of ze open gaan. Normaal pakken ze flink uit want Christelijke school met speciale kerkdiensten, ontbijt, muziek, avond wandelingen etc.

Vandaag 0 besmettingen bekendgemaakt, wiehoe, hopelijk zet dat door.

Donderdag virtuele borrel van mijn werk met Kerstloterij (met behoorlijk dure prijzen), een hele tv show wordt het. De Kerstborrels zijn wel aardig berucht op ons kantoor. Nogal groot, luidruchtig en nou ja drank. Dat mis ik dit jaar wel (niet de drank, no way dat ik drink tussen mijn collega's) Ik kan inmiddels zoveel managers chanteren met hele foute verhalen dat ik nooit ontslagen zal worden ;)
pi_196662263
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Fazz het volgende:
Vervolgens heb jij toch toegekeken hoe je vriend dat met de kleuter weer heeft opgeruimd? :+
:')
Ik denk niet dat het daar beter van zou worden.
pi_196663311
quote:

[..]

Whyyyyyyy?
Omgevallen bekers drinkers zijn echt ergernis nr. 1 met kinderen in huis (en mannen blijkbaar).
En natuurlijk altijd vlak nadat je net je vloer gedweild hebt. :X
Ik had het laatst met een beker melk voor 7 uur ‘s morgens en in de middag een beker siroop.
Om ruimte te maken zette in Z. In haar kinderstoel even opzij maar op dat moment ging ze net verzitten ofzo waardoor zij óok nog op de grond viel. }:| ;(
pi_196663962
die reklame van halli-galli steeds tussen sintjournaal en freek in.. Ik kreeg gewoon stress van die grote glazen drinken die daar op tafel staan terwijl ze op de bel proberen te meppen..
en dat terwijl er hier echt zélden een glas omgaat..eigenlijk alleen als ik de tafel heb gedekt en terwijl ik even naar de keuken loop de kat op tafel springt om te sneupen.. Die gooit dan in de stress alles om als ik terugkom..
pi_196664055
Hier gaan de kinderen morgen op school aan de slag met kerststukjes..zonder ouderhulp..ben benieuwd.
Ik heb aangebeld bij een meneer die ik helemaal niet ken uit een straat verder of ik zijn heg mocht plunderen want ik heb zelf geen kerststukmateriaal in de tuin. Hij kwam meteen met een snoeischaar :)

en tot nog toe een coronavrije school.. Hopelijk blijft dat zo!
Wel de middelbare hier gesloten.
pi_196664914
quote:

[..]

Whyyyyyyy?
Er zit dan ook altijd 3 liter ranja in zo’n glas he...
  donderdag 10 december 2020 @ 22:58:35 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_196664939
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Er zit dan ook altijd 3 liter ranja in zo’n glas he...
Vooral als er een boek of legpuzzel of iets anders wat echt niet nat mag worden op tafel ligt... en de stroom krijgt dan 12 aftakkingen en je wil ze allemaal tegelijk stoppen maar dat lukt niet dus gooi je je hele bovenlichaam maar op tafel... ;( #trauma
disclaimer
pi_196664996
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Vooral als er een boek of legpuzzel of iets anders wat echt niet nat mag worden op tafel ligt... en de stroom krijgt dan 12 aftakkingen en je wil ze allemaal tegelijk stoppen maar dat lukt niet dus gooi je je hele bovenlichaam maar op tafel... ;( #trauma
Dat laatste doe ik niet, maar ik ga dan vaak schreeuwen of huilen (ligt aan de dag) en zie alles maar verloren gaan. Maar ik heb dan geen zin om mezelf op te werpen als handdoek. Anders moet ik mezelf ook nog eens gaan omkleden.
pi_196665373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik niet, maar ik ga dan vaak schreeuwen of huilen (ligt aan de dag) en zie alles maar verloren gaan. Maar ik heb dan geen zin om mezelf op te werpen als handdoek. Anders moet ik mezelf ook nog eens gaan omkleden.
Dat schreeuwen en huilen ook ja :') meteen volledige paniek, terwijl het vaak eigenlijk wel meevalt.
pi_196665445
Zoiets gebeurt ook altijd op een onhandig moment. Als je net zelf de eerste hap avondeten je mond in wil schuiven, als het tafelkleed net schoon uit de was komt, als de vloer net gedweild is of als je op tijd moet vetrekken. }:|
pi_196665464
Hier ook minimaal 1 beker per dag, meestal meer. Maar gelukkig drinken ze overdag altijd water (alleen bij de lunch melk), dat ruimt een stuk makkelijker op. En ik haal zodra er bekers op tafel komen mijn kwetsbare spullen weg. Dat er speelgoed of hun tekeningen nat worden vind ik prima, misschien leren ze er dan van (altijd blijven hopen...).
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 23:57:26 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196665756
Omgevallen bekers hebben we hier nog niet maar wel steevast een huilende baby zodra ik een hap eten wil nemen. Of kolven. Of de deur uitgaan. Waarom doen baby’s dit :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196666471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 23:57 schreef MaJo het volgende:
Omgevallen bekers hebben we hier nog niet maar wel steevast een huilende baby zodra ik een hap eten wil nemen. Of kolven. Of de deur uitgaan. Waarom doen baby’s dit :')
Het is een bekend baby-defect. :')
  vrijdag 11 december 2020 @ 02:49:38 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_196666533
Ik heb tegenwoordig een peuter die altijd moet poepen zodra de baby is aangelegd _O- niet gewoon plassen natuurlijk, dat zou te makkelijk zijn :P
disclaimer
pi_196666544
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 02:49 schreef SQ het volgende:
Ik heb tegenwoordig een peuter die altijd moet poepen zodra de baby is aangelegd _O- niet gewoon plassen natuurlijk, dat zou te makkelijk zijn :P
Kutzakken hè. :')
Mijn peuter poept tegenwoordig wanneer ik op zolder de was ga ophangen. Dan is ze bij me aan het spelen en dan mag ik tussendoor weer terug naar beneden om haar te verschonen.
pi_196667439
Onze kleuter moet altijd plassen als we net allemaal met een vol bord aan tafel zitten. Ook zo gezellig en handig.
  vrijdag 11 december 2020 @ 07:58:06 #62
244125 laziness
pi_196667498
Omgevallen bekers is niet herkenbaar, hoezee.

Maar kind hier moet altijd water pakken als we al aan tafel zitten. En aan tafel en net voor het naar bed gaan zijn de enige momenten dat hij bedenkt dat hij dorst heeft. Gevolg: altijd ‘s nachts moeten plassen.
pi_196667600
Hier valt ook minstens 1x per dag een beker om, gelukkig wel altijd water.

Ik voel me overigens inmiddels een zwaar geval van hypochondrie. Ik voel een lichte keelpijn opkomen, zo'n soort waar je normaal niet eens over na zou denken. En nu denk ik 'Neeee gaan we weer, weer testen als dit echt doorzet. Zal je zien dat ik het nu wel heb zo net voor Kerst'.

En gisteren te vroeg gejuicht, 1 besmette leerling gisteren. Nog steeds bovenbouw en wederom uit de plusklas, er zijn 0 besmettingen buiten die plusklas. Lijkt mij dus inmiddels vrij makkelijk te isoleren, maar wie ben ik. :D Ik lees ook her en der over de lockdown die na de feestdagen wederom dreigt en ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik wordt toch wel erg verdrietig van.
  vrijdag 11 december 2020 @ 08:20:58 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_196667615
Mijn peuter moest gisteravond plassen. Terwijl hij in bed lag. Hij had alleen geen luier aan. En geen waterdichte molton op bed.

#vaders #zebedoelenhetvastgoed
disclaimer
  vrijdag 11 december 2020 @ 08:24:37 #65
244125 laziness
pi_196667631
Nou O mag vandaag aan de pcr test -O-
Verkoudheidsklachten en er zijn allemaal ouders in de klas die positief getest zijn en die kinderen zijn nauwelijks afwezig geweest :X
  vrijdag 11 december 2020 @ 08:39:38 #66
244125 laziness
pi_196667730
@exode, dat gaan we weer gevoel heeft heel NL inmiddels bijna elke week wel helaas, denk ik. Je hebt nog nooit zo op elk kriebeltje en kuchje gelet.

Ik ben al best verdrietig eigenlijk over het nu gaat. Zeker risicogroepen zitten al 9 maanden in een soort zelfopgelegde lockdown. Niet cool als je dan de beelden ziet van black friday en de 9000 positieve testen van gisteren. Wetende dat men met Sinterklaas en met Kerst lak heeft aan de regels en gewoon bij elkaar gaan hokken en er gewoon weer een nieuwe piek gaat komen.
pi_196667839
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:14 schreef exode het volgende:
Hier valt ook minstens 1x per dag een beker om, gelukkig wel altijd water.

Ik voel me overigens inmiddels een zwaar geval van hypochondrie. Ik voel een lichte keelpijn opkomen, zo'n soort waar je normaal niet eens over na zou denken. En nu denk ik 'Neeee gaan we weer, weer testen als dit echt doorzet. Zal je zien dat ik het nu wel heb zo net voor Kerst'.

En gisteren te vroeg gejuicht, 1 besmette leerling gisteren. Nog steeds bovenbouw en wederom uit de plusklas, er zijn 0 besmettingen buiten die plusklas. Lijkt mij dus inmiddels vrij makkelijk te isoleren, maar wie ben ik. :D Ik lees ook her en der over de lockdown die na de feestdagen wederom dreigt en ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik wordt toch wel erg verdrietig van.
Is die plus klas een op zichzelf staande klas?
Bij ons is de plus klas echt een extra klas waar kinderen uit alle groepen heengaan.
pi_196668029
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 02:49 schreef SQ het volgende:
God ja, dat doet R.obin zodra ik ga zitten en een hap eten in mn mond heb: "Mamaaaaaaaa? Wil je mn billen afvegen?!"
pi_196668321
Ik zag vanmorgen een ‘ANWB-Matchendmondjeskapjes’ stelletje *O*

En wat die slechte vooruitzichten zijn qua besmetting en lockdowns etc: ik probeer alleen wat headlines mee te pakken en niet allerlei zware nieuwsberichten en er vooral niet teveel aan de toekomst te denken of hoelang het nog kan duren.
En ook niet meer aan wat we hebben moeten missen. We moeten er ‘even’ doorheen en wordt er niet meer somber om.

Ze draaien nu op de radio het nieuwe lied van Guus Meeuwis en who ever.
Lekker over de lockdown, 2020 als rampjaar etc.

Echt man, hou je klep. :X :r

[ Bericht 13% gewijzigd door vencodark op 11-12-2020 09:53:49 ]
  vrijdag 11 december 2020 @ 10:05:58 #70
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_196668624
gewoon er even doorheen dan maar, nummer is zo voorbij ;)
pi_196668792
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is die plus klas een op zichzelf staande klas?
Bij ons is de plus klas echt een extra klas waar kinderen uit alle groepen heengaan.
Extra klas inderdaad, allen komen uit dezelfde plusklas die vorige week maandag in die samenstelling les hebben gehad. 8 kinderen geloof ik, alle 8 positief en ook die leerkracht. Verder de 2 leerkrachten van de gewone klassen waar die kinderen normaal inzitten buiten de plusklas.
pi_196668970
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 09:42 schreef vencodark het volgende:
Ik zag vanmorgen een ‘ANWB-Matchendmondjeskapjes’ stelletje *O*

En wat die slechte vooruitzichten zijn qua besmetting en lockdowns etc: ik probeer alleen wat headlines mee te pakken en niet allerlei zware nieuwsberichten en er vooral niet teveel aan de toekomst te denken of hoelang het nog kan duren.
En ook niet meer aan wat we hebben moeten missen. We moeten er ‘even’ doorheen en wordt er niet meer somber om.

Ze draaien nu op de radio het nieuwe lied van Guus Meeuwis en who ever.
Lekker over de lockdown, 2020 als rampjaar etc.

Echt man, hou je klep. :X :r
In de zomer in Disney waren we een ANWB-familie O+ nu niet meer want ik heb ontdekt dat wegwerp tig keer fijner zit dan stof. Nog afgezien van dat ik met mijn ouders nergens meer kom waar mondkapjes verplicht zijn.
pi_196669217
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:39 schreef laziness het volgende:
@:exode, dat gaan we weer gevoel heeft heel NL inmiddels bijna elke week wel helaas, denk ik. Je hebt nog nooit zo op elk kriebeltje en kuchje gelet.

Ik ben al best verdrietig eigenlijk over het nu gaat. Zeker risicogroepen zitten al 9 maanden in een soort zelfopgelegde lockdown. Niet cool als je dan de beelden ziet van black friday en de 9000 positieve testen van gisteren. Wetende dat men met Sinterklaas en met Kerst lak heeft aan de regels en gewoon bij elkaar gaan hokken en er gewoon weer een nieuwe piek gaat komen.
Ik denk dat gisteren en eergisteren al de eerste 'wevierenSintlekkertochsamencoronabesmettingen' zijn geregistreerd hoor. En ik ben bang dat met de kerstperiode in het vooruitzicht dat aantal alleen nog maar gaat stijgen. -O-
pi_196669229
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik denk dat gisteren en eergisteren al de eerste 'wevierenSintlekkertochsamencoronabesmettingen' zijn geregistreerd hoor. En ik ben bang dat met de kerstperiode in het vooruitzicht dat aantal alleen nog maar gaat stijgen. -O-
Of wanneer men elkaar bij oud -en nieuw even gelukkig nieuwjaar gaat wensen.
pi_196669309
Zo las ik van de week een interview met een radio2 dj. Die zei over Rollercoaster iets van: dat is echt zo’n nummer waarbij je elkaar even goed vast pakt. :X
Misschien met je partner, maar verder liever gewoon niet.
pi_196669356
Onze stamkroeg heeft weer iets leuks bedacht, na de livestream quizzen met pakket.
Volgende week zaterdag hebben ze een avond waarbij je een pakket kunt bestellen met 10 verschillende speciaalbiertjes en hapjes voor 2 personen (die 10 bier deel je dan, anders haal ik het niet eens :') ) en er is dan een livestream over het jaar en over de biertjes met Rob Scheepers (tonproater) en met livemuziek O+ O+
Ik vind het zo tof hoe creatief ze zijn om toch nog leuke avonden te organiseren.
pi_196669370
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:53 schreef LeSage het volgende:
Zo las ik van de week een interview met een radio2 dj. Die zei over Rollercoaster iets van: dat is echt zo’n nummer waarbij je elkaar even goed vast pakt. :X
Misschien met je partner, maar verder liever gewoon niet.
Je kunt er ook onmogelijk constant over nadenken of mee bezig zijn. Gelukkig maar.
Dus zulke uitspraken zijn zo gedaan.
Ik ga in het nieuwe jaar overigens niet de verplichte ‘handjesschud’ en ‘beste wensen’ missen. :P
pi_196669396
Ik volg dus iemand op Facebook waar ik ooit mee bevriend was en nu vooral als een soort verre kennis zie. Die is echt volledig naar de kant doorgeslagen dat we in een soort oorlog zitten en de overheid de vijand is. En Soros en Bill Gates en de Clintons en Biden (die is er ineens bijgekomen deze week).

Het boek van Klaus Swab van de Great reset komt precies uit en er is al eerder over een pandamie gesproken door hem en Gates, dus het is allemaal zo klaar als een koekje. Echt geen enkel tegengeluid wordt geduld. Zo apart om te volgen, van licht kritisch naar dit.

Het draait overigens allemaal om geld, eigenlijk verdient iedereen eraan zeg maar. Nou behalve wij het gewone volk. Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik er dan ook geld aan kan verdienen. Eerst zag ik journalist worden en meepraten met Mark en Hugo als mogelijkheid om ook dik binnen te harken maar nu zijn journalisten vooral dom. Dus ik ben het spoor inmiddels echt bijster.

Trump en Baudet zijn overigen wel ok, dan weten jullie dat.

En het bizarre is dat ze alleen maar jaknikkers volgt inmiddels. Als je iets er tegenin brengt, blokt ze je meteen. Ik mag blijkbaar nog wel meelezen.

En: ik vind het goed dat mensen kritisch zijn en zelf nadenken, maar dit is echt wel volledig de andere kant op.
pi_196669462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:00 schreef exode het volgende:
Ik volg dus iemand op Facebook waar ik ooit mee bevriend was en nu vooral als een soort verre kennis zie. Die is echt volledig naar de kant doorgeslagen dat we in een soort oorlog zitten en de overheid de vijand is. En Soros en Bill Gates en de Clintons en Biden (die is er ineens bijgekomen deze week).

Het boek van Klaus Swab van de Great reset komt precies uit en er is al eerder over een pandamie gesproken door hem en Gates, dus het is allemaal zo klaar als een koekje. Echt geen enkel tegengeluid wordt geduld. Zo apart om te volgen, van licht kritisch naar dit.

Het draait overigens allemaal om geld, eigenlijk verdient iedereen eraan zeg maar. Nou behalve wij het gewone volk. Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik er dan ook geld aan kan verdienen. Eerst zag ik journalist worden en meepraten met Mark en Hugo als mogelijkheid om ook dik binnen te harken maar nu zijn journalisten vooral dom. Dus ik ben het spoor inmiddels echt bijster.

Trump en Baudet zijn overigen wel ok, dan weten jullie dat.

En het bizarre is dat ze alleen maar jaknikkers volgt inmiddels. Als je iets er tegenin brengt, blokt ze je meteen. Ik mag blijkbaar nog wel meelezen.

En: ik vind het goed dat mensen kritisch zijn en zelf nadenken, maar dit is echt wel volledig de andere kant op.
Zoiets is wel interessant en bizar om te volgen. Mensen slaan door.
Mijn zus is ook zo’n kritisch type die het allemaal maar met een korrel zout neemt. :?
pi_196669609
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Fazz het volgende:
Zo zag ik laatst een dot tandpasta in de woonkamer liggen. Ik was druk en oprecht vergeten het op te ruimen toen de kinderen op school waren.

Komt de kleuter thuis, en eerste wat hij zegt: Mama, waarom heb jij die tandpasta niet opgeruimd?
Ik: }:| Nou, ik heb daar geen tandpasta geknoeid. Volgens mij weet jij daar wel meer van, of niet?
Kleuter: Ja *)
Ik: Wil jij dan ook even een doekje pakken om het op te vegen?
Kleuter: Ok mama.

8-) _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196669625
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 10:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je kunt er ook onmogelijk constant over nadenken of mee bezig zijn. Gelukkig maar.
Dus zulke uitspraken zijn zo gedaan.
Ik ga in het nieuwe jaar overigens niet de verplichte ‘handjesschud’ en ‘beste wensen’ missen. :P
Dat je zoiets zegt in een interview begrijp ik heel goed. Dat de interviewer en de mensen die er daarna nog overheen lazen dit niet even hebben verwijderd vond ik wat ongelukkig.
pi_196669658
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zo zag ik laatst een dot tandpasta in de woonkamer liggen. Ik was druk en oprecht vergeten het op te ruimen toen de kinderen op school waren.

Komt de kleuter thuis, en eerste wat hij zegt: Mama, waarom heb jij die tandpasta niet opgeruimd?
Ik: }:| Nou, ik heb daar geen tandpasta geknoeid. Volgens mij weet jij daar wel meer van, of niet?
Kleuter: Ja *)
Ik: Wil jij dan ook even een doekje pakken om het op te vegen?
Kleuter: Ok mama.

8-) _O-
Ik ben kleuter aan het conditioneren om zelf zijn geknoeide pap ‘s morgens met een doekje op te doen van tafel. Vanmorgen was ik gaan douchen en toen ik beneden kwam was de tafel schoon.
‘Heb jij dat zelf opgedaan S.?’
‘Ja! *)
We boeken vooruitgang, hoezee!
  vrijdag 11 december 2020 @ 11:25:21 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_196669701
Oh god ja. "Mama, Waarom heb jij dit niet opgeruimd?"
"Mama, jij hoeft nooit iets te doen!" ( :')!)
"Waarom moet ik altijd álles zelf doehoehoen :'("
"Ik ben veel te moe om op te ruimen :'("
disclaimer
pi_196669710
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 08:24 schreef laziness het volgende:
Nou O mag vandaag aan de pcr test -O-
Verkoudheidsklachten en er zijn allemaal ouders in de klas die positief getest zijn en die kinderen zijn nauwelijks afwezig geweest :X
Ah crap -O-. Hopelijk is het een normale verkoudheid.

Ik maak me ook boos over zoveel nonchalance en oplopende besmettingen. De maatregelen worden uitgebreid, maar de besmettingen blijven stijgen. Bah bah bah.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196669829
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Hehe, herkenbaar van vroeger.
‘Ik ben toch je slaaf niet’ heb ik ook ooit te horen gekregen :')
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:04:06 #86
298315 SacreCoeur
pi_196670290
quote:
Wacht maar tot ze in de puberteit komen.

"Wil jij even de hond laten plassen hier voor het huis?"
"IK Ga HELE dAgEN nAAr SChoOL HoOr!!!111! JulLie moEten AlleEn MaAr naAr Je WeRK"

zat ik nog maar op school ;(
pi_196670443
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:04 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze in de puberteit komen.

"Wil jij even de hond laten plassen hier voor het huis?"
"IK Ga HELE dAgEN nAAr SChoOL HoOr!!!111! JulLie moEten AlleEn MaAr naAr Je WeRK"

zat ik nog maar op school ;(
Ik DoE vAnDaAg HeLeMaAl NiKs MeEr
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:14:27 #88
298315 SacreCoeur
pi_196670464
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik DoE vAnDaAg HeLeMaAl NiKs MeEr
IK heB EchT EvEN TiJd VoOr MEZELF noDiG
  Moderator vrijdag 11 december 2020 @ 12:15:45 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_196670481
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 02:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het is een bekend baby-defect. :')
Is het ook bekend waarom dit defect alleen optreedt wanneer moeders gaan eten/douchen/poepen en niet bij vaders? Of is daar nog nooit onderzoek naar gedaan?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_196670715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

IK heB EchT EvEN TiJd VoOr MEZELF noDiG
Ik HeB vOrIgE wEeK aL gEdOuChT
  vrijdag 11 december 2020 @ 12:43:18 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_196670836
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 11:33 schreef lily het volgende:

[..]

Hehe, herkenbaar van vroeger.
‘Ik ben toch je slaaf niet’ heb ik ook ooit te horen gekregen :')
_O- ;(
disclaimer
pi_196670911
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 12:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is het ook bekend waarom dit defect alleen optreedt wanneer moeders gaan eten/douchen/poepen en niet bij vaders? Of is daar nog nooit onderzoek naar gedaan?
Dát is inderdaad wel een onderzoekje waard!
Maar hoe zit dat als de baby 2 vaders heeft of 2 moeders. Hebben ze dan een favoriete ouder die ze daarmee ‘pesten’?
Vragen, vragen.

Baby’s. O+
pi_196670925
Ik ga echt stuk om jullie _O-
pi_196670930
quote:
Ohja, zo herkenbaar! Of deze: 'Mama, mag ik een pakje drinken?' Ja hoor, pak maar uit de koelkast.' Diepe zucht volgt. 'Ja maar, mama. Ik ben zo moe'. 'Ja, ik ook. Je kan er zo bij in de koelkast. Pak het maar.' En ja hoor, dan volgt het bekende: 'JIJ DOET NOOIT WAT VOOR MIJ! :( ' *stampvoetend naar de keuken* :D
pi_196671151
JA MAAR IK HEB HIER HELEMAAAAL NIET MEE GESPEELD!!!
Ehhh hoe vaak denk je dat ik speelgoed opruim waar ik niet mee heb gespeeld?
DAT IS ANDERS!!! :{w

For the record: speelgoed waar ik mee heb gespeeld ruim ik altijd heel zorgvuldig weer op O-) :@ :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196671201
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:03 schreef Phaidra het volgende:

For the record: speelgoed waar ik mee heb gespeeld ruim ik altijd heel zorgvuldig weer op O-) :@ :+ .
~O>
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:44 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_196671370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:03 schreef Phaidra het volgende:

Godsamme, ik heb dat speelgoed dus helemaal achterin de lade van mijn nachtkastje. Daar komt nooit iemand. Het is immers MIJN nachtkastje. Tot de kraamhulp kwam. Die trok zo die laai zo ver mogelijk open en begon meteen achterin te graaien naar mijn thermometer die ik nog wel zo zorgvuldig vooraan had gelegd. Echt ik had het niet meer :')
disclaimer
pi_196671422
Ik vermoed dat kraamhulpen wat dat betreft wel wat gewend zijn :D
  vrijdag 11 december 2020 @ 13:21:54 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_196671429
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2020 13:21 schreef LeSage het volgende:
Ik vermoed dat kraamhulpen wat dat betreft wel wat gewend zijn :D
Ja, zij wel, maar ik niet ;(