Nee maar wel koud.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:09 schreef Lemijn het volgende:
Is het al winter eigenlijk? Jacob vraagt dat steeds. Officieel pas 21 december toch? Ik heb het wel winter verklaard hoor want de bomen in onze straat zijn kaal en ik heb al een paar keer de auto gekrabd. Argumenten genoeg.
Hier patat en frikandellenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef laziness het volgende:
Lees net dat ze op school voor het kerstdiner een poffertjeskraam hebben en een oliebol als dessert. Daar kan mijn kind wel wat mee
Wij hadden vroeger standaard tomatensoep, patat met frikandel/kroket en ijs na. Elk jaar weer. Alleen de snackbar waar het vandaan kwam is wel eens gewijzigd tussendoorquote:Op donderdag 10 december 2020 15:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hier patat en frikandellenMaar hey, geen opbiedende en uitslovende ouders dit jaar
Wij hadden geen kerstdiners. Christelijke school, dus 's avonds liederen zingen en uit de Bijbel lezen. Met een sinaasappel toequote:Op donderdag 10 december 2020 15:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger standaard tomatensoep, patat met frikandel/kroket en ijs na. Elk jaar weer. Alleen de snackbar waar het vandaan kwam is wel eens gewijzigd tussendoor
En dan op eerste kerstdag in de kerk een boekje en een mandarijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wij hadden geen kerstdiners. Christelijke school, dus 's avonds liederen zingen en uit de Bijbel lezen. Met een sinaasappel toe
We waren gelukkig geen kerkgangersquote:Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef Vaiana het volgende:
[..]
En dan op eerste kerstdag in de kerk een boekje en een mandarijn.
Gelukkig voor jou!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Kerststukjeik was altijd de sjaak die mocht helpen.
Mijn dochter heeft op 2 scholen gezeten en daar waren geen patserige moeders eigenlijk.
Wel roddel schoolpleinmoeders, maar dat was het.
Hielp misschien ook dat ik bijna haar hele basisschool carriere klassenouder was, kon ik zelf de moeders uitkiezen
Oh en ze was daar dus alleen om háár kind te helpenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Die voorste (die grote..) is door één van die moeders gemaakt.
Ik las kerstsnolquote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Kerststukje,dat doen ze in de bovenbouw lekker zelf
Hier kerstontbijt, ieder neemt iets voor zichzelf mee. School regelt drinken en een snee kerststol met roomboter. Dat eet de mijne niet eens denk ik.
Maar wel 3 dagen een schaatsbaan op het schoolplein!
Goede visuals bij zelfgemaakte kerstukjes heb ik hier. Zijn dat wc-rol poppetjes met mini kerstmutsje ofzo?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef SQ het volgende:
Hier kerstlunch met eigen boterhammen en zelfgemaakte kerstukjes
Lekker!quote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef laziness het volgende:
Lees net dat ze op school voor het kerstdiner een poffertjeskraam hebben en een oliebol als dessert. Daar kan mijn kind wel wat mee
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:14 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Goede visuals bij zelfgemaakte kerstukjes heb ik hier. Zijn dat wc-rol poppetjes met mini kerstmutsje ofzo?
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.
Hell Yeah!quote:Op donderdag 10 december 2020 17:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
A dirty mind is a joy forever
Dit ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:59 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is het kerstdiner op school nog onzeker. Afgelopen maandag kwam er iemand van de BSO werken die blijkbaar al sinds vrijdag Corona-achtige klachten had maar dat geen reden vond om niet te komen ofzo. En na een sneltest bleek ze positief. De dag erna de eerste juf positief, gisteren nummer 2 en ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en besloten de school 2 dagen dicht te gooien zodat ze hopelijk na het weekend weer open kunnen en er geen verdere verspreiding meer is. (Het is een kleine school met maar 9 klassen, dus 2 zieke leraren en een aantal die getest moeten worden voor de zekerheid hakt er in). Maar de BSO (en het interne kdv, hetzelfde bedrijf) die het veroorzaakt heeft en die zelf ook meerdere zieke werknemers hebben gaat gewoon open met vervangers, anders kost het ze geld en nu kunnen ze gewoon cashen van de verstandige ouders, want die ruildagen die je dan krijgt zijn alleen dit kalenderjaar nog geldig, buiten de vakantie :’)
Maar goed, ik ben gelukkig vrij dus we vermaken ons wel. O heeft wat korte dingen voor school gedaan en verder hebben we de boom opgezet.
Een poffertjeskraam klinkt wel als een super kerstdinergoede oplossing en fijn voor zo’n foodtruck dat ze een klusje hebben denk ik.
Weet je wat je krijgt als je tuc omdraait?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, ik las eerst kers-tukjes (tucjes). Maar dat is vast omdat ik trek heb
Oh, dat was een rare autocorrect dan. Had het niet eens doorquote:Op donderdag 10 december 2020 17:59 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.
Ik vond het klinken als heerlijk tukken met een kersquote:Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, ik las eerst kers-tukjes (tucjes). Maar dat is vast omdat ik trek heb
quote:Op donderdag 10 december 2020 18:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Weet je wat je krijgt als je tuc omdraait?
Gaan ze er ook wonderwall bij zingen?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloerquote:Op donderdag 10 december 2020 17:02 schreef LeSage het volgende:
Kerst-op-school-opsom![]()
Donderdag om 12.00 vrij en dan ‘s avonds terug. Geen diner, maar wel een gezellig uurtje in de klas. Herinnerde me er meteen aan dat ik morgen een glazen potje moet meegeven, want die gaan ze nog versieren. Meteen even in de tas stoppen nu
Murphy’s law ;-(quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloer![]()
Vervolgens gooide de terrorpeuter een glas ranja over de vloer én Duplo![]()
![]()
Vervolgens stootten vriend en kleuter een ander glas ranja van tafel over de vloer![]()
![]()
![]()
Whyyyyyyy?
quote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Fazz het volgende:
Vervolgens heb jij toch toegekeken hoe je vriend dat met de kleuter weer heeft opgeruimd?
Omgevallen bekers drinkers zijn echt ergernis nr. 1 met kinderen in huis (en mannen blijkbaar).quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloer![]()
![]()
Vervolgens stootten vriend en kleuter een ander glas ranja van tafel over de vloer![]()
![]()
![]()
Whyyyyyyy?
Er zit dan ook altijd 3 liter ranja in zo’n glas he...quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Whyyyyyyy?
Vooral als er een boek of legpuzzel of iets anders wat echt niet nat mag worden op tafel ligt... en de stroom krijgt dan 12 aftakkingen en je wil ze allemaal tegelijk stoppen maar dat lukt niet dus gooi je je hele bovenlichaam maar op tafel...quote:Op donderdag 10 december 2020 22:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Er zit dan ook altijd 3 liter ranja in zo’n glas he...
Dat laatste doe ik niet, maar ik ga dan vaak schreeuwen of huilen (ligt aan de dag) en zie alles maar verloren gaan. Maar ik heb dan geen zin om mezelf op te werpen als handdoek. Anders moet ik mezelf ook nog eens gaan omkleden.quote:Op donderdag 10 december 2020 22:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Vooral als er een boek of legpuzzel of iets anders wat echt niet nat mag worden op tafel ligt... en de stroom krijgt dan 12 aftakkingen en je wil ze allemaal tegelijk stoppen maar dat lukt niet dus gooi je je hele bovenlichaam maar op tafel...#trauma
Dat schreeuwen en huilen ook jaquote:Op donderdag 10 december 2020 23:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat laatste doe ik niet, maar ik ga dan vaak schreeuwen of huilen (ligt aan de dag) en zie alles maar verloren gaan. Maar ik heb dan geen zin om mezelf op te werpen als handdoek. Anders moet ik mezelf ook nog eens gaan omkleden.
Het is een bekend baby-defect.quote:Op donderdag 10 december 2020 23:57 schreef MaJo het volgende:
Omgevallen bekers hebben we hier nog niet maar wel steevast een huilende baby zodra ik een hap eten wil nemen. Of kolven. Of de deur uitgaan. Waarom doen baby’s dit
Kutzakken hè.quote:Op vrijdag 11 december 2020 02:49 schreef SQ het volgende:
Ik heb tegenwoordig een peuter die altijd moet poepen zodra de baby is aangelegdniet gewoon plassen natuurlijk, dat zou te makkelijk zijn
Is die plus klas een op zichzelf staande klas?quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:14 schreef exode het volgende:
Hier valt ook minstens 1x per dag een beker om, gelukkig wel altijd water.
Ik voel me overigens inmiddels een zwaar geval van hypochondrie. Ik voel een lichte keelpijn opkomen, zo'n soort waar je normaal niet eens over na zou denken. En nu denk ik 'Neeee gaan we weer, weer testen als dit echt doorzet. Zal je zien dat ik het nu wel heb zo net voor Kerst'.
En gisteren te vroeg gejuicht, 1 besmette leerling gisteren. Nog steeds bovenbouw en wederom uit de plusklas, er zijn 0 besmettingen buiten die plusklas. Lijkt mij dus inmiddels vrij makkelijk te isoleren, maar wie ben ik.Ik lees ook her en der over de lockdown die na de feestdagen wederom dreigt en ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik wordt toch wel erg verdrietig van.
God ja, dat doet R.obin zodra ik ga zitten en een hap eten in mn mond heb: "Mamaaaaaaaa? Wil je mn billen afvegen?!"quote:Op vrijdag 11 december 2020 02:49 schreef SQ het volgende:
Ik heb tegenwoordig een peuter die altijd moet poepen zodra de baby is aangelegdniet gewoon plassen natuurlijk, dat zou te makkelijk zijn
Extra klas inderdaad, allen komen uit dezelfde plusklas die vorige week maandag in die samenstelling les hebben gehad. 8 kinderen geloof ik, alle 8 positief en ook die leerkracht. Verder de 2 leerkrachten van de gewone klassen waar die kinderen normaal inzitten buiten de plusklas.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is die plus klas een op zichzelf staande klas?
Bij ons is de plus klas echt een extra klas waar kinderen uit alle groepen heengaan.
In de zomer in Disney waren we een ANWB-familiequote:Op vrijdag 11 december 2020 09:42 schreef vencodark het volgende:
Ik zag vanmorgen een ‘ANWB-Matchendmondjeskapjes’ stelletje![]()
En wat die slechte vooruitzichten zijn qua besmetting en lockdowns etc: ik probeer alleen wat headlines mee te pakken en niet allerlei zware nieuwsberichten en er vooral niet teveel aan de toekomst te denken of hoelang het nog kan duren.
En ook niet meer aan wat we hebben moeten missen. We moeten er ‘even’ doorheen en wordt er niet meer somber om.
Ze draaien nu op de radio het nieuwe lied van Guus Meeuwis en who ever.
Lekker over de lockdown, 2020 als rampjaar etc.
Echt man, hou je klep.![]()
![]()
Ik denk dat gisteren en eergisteren al de eerste 'wevierenSintlekkertochsamencoronabesmettingen' zijn geregistreerd hoor. En ik ben bang dat met de kerstperiode in het vooruitzicht dat aantal alleen nog maar gaat stijgen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 08:39 schreef laziness het volgende:
@:exode, dat gaan we weer gevoel heeft heel NL inmiddels bijna elke week wel helaas, denk ik. Je hebt nog nooit zo op elk kriebeltje en kuchje gelet.
Ik ben al best verdrietig eigenlijk over het nu gaat. Zeker risicogroepen zitten al 9 maanden in een soort zelfopgelegde lockdown. Niet cool als je dan de beelden ziet van black friday en de 9000 positieve testen van gisteren. Wetende dat men met Sinterklaas en met Kerst lak heeft aan de regels en gewoon bij elkaar gaan hokken en er gewoon weer een nieuwe piek gaat komen.
Of wanneer men elkaar bij oud -en nieuw even gelukkig nieuwjaar gaat wensen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik denk dat gisteren en eergisteren al de eerste 'wevierenSintlekkertochsamencoronabesmettingen' zijn geregistreerd hoor. En ik ben bang dat met de kerstperiode in het vooruitzicht dat aantal alleen nog maar gaat stijgen.
Je kunt er ook onmogelijk constant over nadenken of mee bezig zijn. Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:53 schreef LeSage het volgende:
Zo las ik van de week een interview met een radio2 dj. Die zei over Rollercoaster iets van: dat is echt zo’n nummer waarbij je elkaar even goed vast pakt.![]()
Misschien met je partner, maar verder liever gewoon niet.
Zoiets is wel interessant en bizar om te volgen. Mensen slaan door.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:00 schreef exode het volgende:
Ik volg dus iemand op Facebook waar ik ooit mee bevriend was en nu vooral als een soort verre kennis zie. Die is echt volledig naar de kant doorgeslagen dat we in een soort oorlog zitten en de overheid de vijand is. En Soros en Bill Gates en de Clintons en Biden (die is er ineens bijgekomen deze week).
Het boek van Klaus Swab van de Great reset komt precies uit en er is al eerder over een pandamie gesproken door hem en Gates, dus het is allemaal zo klaar als een koekje. Echt geen enkel tegengeluid wordt geduld. Zo apart om te volgen, van licht kritisch naar dit.
Het draait overigens allemaal om geld, eigenlijk verdient iedereen eraan zeg maar. Nou behalve wij het gewone volk. Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik er dan ook geld aan kan verdienen. Eerst zag ik journalist worden en meepraten met Mark en Hugo als mogelijkheid om ook dik binnen te harken maar nu zijn journalisten vooral dom. Dus ik ben het spoor inmiddels echt bijster.
Trump en Baudet zijn overigen wel ok, dan weten jullie dat.
En het bizarre is dat ze alleen maar jaknikkers volgt inmiddels. Als je iets er tegenin brengt, blokt ze je meteen. Ik mag blijkbaar nog wel meelezen.
En: ik vind het goed dat mensen kritisch zijn en zelf nadenken, maar dit is echt wel volledig de andere kant op.
Zo zag ik laatst een dot tandpasta in de woonkamer liggen. Ik was druk en oprecht vergeten het op te ruimen toen de kinderen op school waren.quote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Fazz het volgende:
Vervolgens heb jij toch toegekeken hoe je vriend dat met de kleuter weer heeft opgeruimd?
Dat je zoiets zegt in een interview begrijp ik heel goed. Dat de interviewer en de mensen die er daarna nog overheen lazen dit niet even hebben verwijderd vond ik wat ongelukkig.quote:Op vrijdag 11 december 2020 10:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je kunt er ook onmogelijk constant over nadenken of mee bezig zijn. Gelukkig maar.
Dus zulke uitspraken zijn zo gedaan.
Ik ga in het nieuwe jaar overigens niet de verplichte ‘handjesschud’ en ‘beste wensen’ missen.
Ik ben kleuter aan het conditioneren om zelf zijn geknoeide pap ‘s morgens met een doekje op te doen van tafel. Vanmorgen was ik gaan douchen en toen ik beneden kwam was de tafel schoon.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo zag ik laatst een dot tandpasta in de woonkamer liggen. Ik was druk en oprecht vergeten het op te ruimen toen de kinderen op school waren.
Komt de kleuter thuis, en eerste wat hij zegt: Mama, waarom heb jij die tandpasta niet opgeruimd?
Ik:Nou, ik heb daar geen tandpasta geknoeid. Volgens mij weet jij daar wel meer van, of niet?
Kleuter: Ja![]()
Ik: Wil jij dan ook even een doekje pakken om het op te vegen?
Kleuter: Ok mama.
![]()
Ah crapquote:Op vrijdag 11 december 2020 08:24 schreef laziness het volgende:
Nou O mag vandaag aan de pcr test![]()
Verkoudheidsklachten en er zijn allemaal ouders in de klas die positief getest zijn en die kinderen zijn nauwelijks afwezig geweest
Hehe, herkenbaar van vroeger.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Oh god ja. "Mama, Waarom heb jij dit niet opgeruimd?"
"Mama, jij hoeft nooit iets te doen!" (!)
"Waarom moet ik altijd álles zelf doehoehoen"
"Ik ben veel te moe om op te ruimen"
Wacht maar tot ze in de puberteit komen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
Ik DoE vAnDaAg HeLeMaAl NiKs MeErquote:Op vrijdag 11 december 2020 12:04 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze in de puberteit komen.
"Wil jij even de hond laten plassen hier voor het huis?"
"IK Ga HELE dAgEN nAAr SChoOL HoOr!!!111! JulLie moEten AlleEn MaAr naAr Je WeRK"
zat ik nog maar op school![]()
IK heB EchT EvEN TiJd VoOr MEZELF noDiGquote:Op vrijdag 11 december 2020 12:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik DoE vAnDaAg HeLeMaAl NiKs MeEr
Is het ook bekend waarom dit defect alleen optreedt wanneer moeders gaan eten/douchen/poepen en niet bij vaders? Of is daar nog nooit onderzoek naar gedaan?quote:
Ik HeB vOrIgE wEeK aL gEdOuChTquote:Op vrijdag 11 december 2020 12:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
IK heB EchT EvEN TiJd VoOr MEZELF noDiG
quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:33 schreef lily het volgende:
[..]
Hehe, herkenbaar van vroeger.
‘Ik ben toch je slaaf niet’ heb ik ook ooit te horen gekregen
Dát is inderdaad wel een onderzoekje waard!quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Is het ook bekend waarom dit defect alleen optreedt wanneer moeders gaan eten/douchen/poepen en niet bij vaders? Of is daar nog nooit onderzoek naar gedaan?
Ohja, zo herkenbaar! Of deze: 'Mama, mag ik een pakje drinken?' Ja hoor, pak maar uit de koelkast.' Diepe zucht volgt. 'Ja maar, mama. Ik ben zo moe'. 'Ja, ik ook. Je kan er zo bij in de koelkast. Pak het maar.' En ja hoor, dan volgt het bekende: 'JIJ DOET NOOIT WAT VOOR MIJ!quote:Op vrijdag 11 december 2020 11:25 schreef SQ het volgende:
quote:Op vrijdag 11 december 2020 13:03 schreef Phaidra het volgende:
JA MAAR IK HEB HIER HELEMAAAAL NIET MEE GESPEELD!!!
Ehhh hoe vaak denk je dat ik speelgoed opruim waar ik niet mee heb gespeeld?
DAT IS ANDERS!!!
For the record: speelgoed waar ik mee heb gespeeld ruim ik altijd heel zorgvuldig weer op![]()
![]()
.
Godsamme, ik heb dat speelgoed dus helemaal achterin de lade van mijn nachtkastje. Daar komt nooit iemand. Het is immers MIJN nachtkastje. Tot de kraamhulp kwam. Die trok zo die laai zo ver mogelijk open en begon meteen achterin te graaien naar mijn thermometer die ik nog wel zo zorgvuldig vooraan had gelegd. Echt ik had het niet meerquote:Op vrijdag 11 december 2020 13:03 schreef Phaidra het volgende:
JA MAAR IK HEB HIER HELEMAAAAL NIET MEE GESPEELD!!!
Ehhh hoe vaak denk je dat ik speelgoed opruim waar ik niet mee heb gespeeld?
DAT IS ANDERS!!!
For the record: speelgoed waar ik mee heb gespeeld ruim ik altijd heel zorgvuldig weer op![]()
![]()
.
Ja, zij wel, maar ik nietquote:Op vrijdag 11 december 2020 13:21 schreef LeSage het volgende:
Ik vermoed dat kraamhulpen wat dat betreft wel wat gewend zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |