Nee maar wel koud.quote:Op donderdag 10 december 2020 15:09 schreef Lemijn het volgende:
Is het al winter eigenlijk? Jacob vraagt dat steeds. Officieel pas 21 december toch? Ik heb het wel winter verklaard hoor want de bomen in onze straat zijn kaal en ik heb al een paar keer de auto gekrabd. Argumenten genoeg.
Hier patat en frikandellenquote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef laziness het volgende:
Lees net dat ze op school voor het kerstdiner een poffertjeskraam hebben en een oliebol als dessert. Daar kan mijn kind wel wat mee
Wij hadden vroeger standaard tomatensoep, patat met frikandel/kroket en ijs na. Elk jaar weer. Alleen de snackbar waar het vandaan kwam is wel eens gewijzigd tussendoorquote:Op donderdag 10 december 2020 15:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hier patat en frikandellenMaar hey, geen opbiedende en uitslovende ouders dit jaar
Wij hadden geen kerstdiners. Christelijke school, dus 's avonds liederen zingen en uit de Bijbel lezen. Met een sinaasappel toequote:Op donderdag 10 december 2020 15:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger standaard tomatensoep, patat met frikandel/kroket en ijs na. Elk jaar weer. Alleen de snackbar waar het vandaan kwam is wel eens gewijzigd tussendoor
En dan op eerste kerstdag in de kerk een boekje en een mandarijn.quote:Op donderdag 10 december 2020 16:04 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wij hadden geen kerstdiners. Christelijke school, dus 's avonds liederen zingen en uit de Bijbel lezen. Met een sinaasappel toe
We waren gelukkig geen kerkgangersquote:Op donderdag 10 december 2020 16:12 schreef Vaiana het volgende:
[..]
En dan op eerste kerstdag in de kerk een boekje en een mandarijn.
Gelukkig voor jou!quote:Op donderdag 10 december 2020 16:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Kerststukjeik was altijd de sjaak die mocht helpen.
Mijn dochter heeft op 2 scholen gezeten en daar waren geen patserige moeders eigenlijk.
Wel roddel schoolpleinmoeders, maar dat was het.
Hielp misschien ook dat ik bijna haar hele basisschool carriere klassenouder was, kon ik zelf de moeders uitkiezen
Oh en ze was daar dus alleen om háár kind te helpenquote:Op donderdag 10 december 2020 16:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Die voorste (die grote..) is door één van die moeders gemaakt.
Ik las kerstsnolquote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Kerststukje,dat doen ze in de bovenbouw lekker zelf
Hier kerstontbijt, ieder neemt iets voor zichzelf mee. School regelt drinken en een snee kerststol met roomboter. Dat eet de mijne niet eens denk ik.
Maar wel 3 dagen een schaatsbaan op het schoolplein!
Goede visuals bij zelfgemaakte kerstukjes heb ik hier. Zijn dat wc-rol poppetjes met mini kerstmutsje ofzo?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:58 schreef SQ het volgende:
Hier kerstlunch met eigen boterhammen en zelfgemaakte kerstukjes
Lekker!quote:Op donderdag 10 december 2020 15:33 schreef laziness het volgende:
Lees net dat ze op school voor het kerstdiner een poffertjeskraam hebben en een oliebol als dessert. Daar kan mijn kind wel wat mee
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:14 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Goede visuals bij zelfgemaakte kerstukjes heb ik hier. Zijn dat wc-rol poppetjes met mini kerstmutsje ofzo?
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.
Hell Yeah!quote:Op donderdag 10 december 2020 17:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
A dirty mind is a joy forever
Dit ja.quote:Op donderdag 10 december 2020 17:59 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?
quote:Op donderdag 10 december 2020 16:30 schreef FlyingFish het volgende:
Hier is het kerstdiner op school nog onzeker. Afgelopen maandag kwam er iemand van de BSO werken die blijkbaar al sinds vrijdag Corona-achtige klachten had maar dat geen reden vond om niet te komen ofzo. En na een sneltest bleek ze positief. De dag erna de eerste juf positief, gisteren nummer 2 en ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en besloten de school 2 dagen dicht te gooien zodat ze hopelijk na het weekend weer open kunnen en er geen verdere verspreiding meer is. (Het is een kleine school met maar 9 klassen, dus 2 zieke leraren en een aantal die getest moeten worden voor de zekerheid hakt er in). Maar de BSO (en het interne kdv, hetzelfde bedrijf) die het veroorzaakt heeft en die zelf ook meerdere zieke werknemers hebben gaat gewoon open met vervangers, anders kost het ze geld en nu kunnen ze gewoon cashen van de verstandige ouders, want die ruildagen die je dan krijgt zijn alleen dit kalenderjaar nog geldig, buiten de vakantie :’)
Maar goed, ik ben gelukkig vrij dus we vermaken ons wel. O heeft wat korte dingen voor school gedaan en verder hebben we de boom opgezet.
Een poffertjeskraam klinkt wel als een super kerstdinergoede oplossing en fijn voor zo’n foodtruck dat ze een klusje hebben denk ik.
Weet je wat je krijgt als je tuc omdraait?quote:Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, ik las eerst kers-tukjes (tucjes). Maar dat is vast omdat ik trek heb
Oh, dat was een rare autocorrect dan. Had het niet eens doorquote:Op donderdag 10 december 2020 17:59 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Maar wat zijn kerst-ukjes? Of ker-stukjes?
quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, ze moeten een leeg boterkuipje meenemen, een kaars, blaadjes en decoratie en dat prikken ze dan in een blok oasis. Kaars er in, niks meer aan doen.
Ik vond het klinken als heerlijk tukken met een kersquote:Op donderdag 10 december 2020 18:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, ik las eerst kers-tukjes (tucjes). Maar dat is vast omdat ik trek heb
quote:Op donderdag 10 december 2020 18:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Weet je wat je krijgt als je tuc omdraait?
Gaan ze er ook wonderwall bij zingen?quote:Op donderdag 10 december 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloerquote:Op donderdag 10 december 2020 17:02 schreef LeSage het volgende:
Kerst-op-school-opsom![]()
Donderdag om 12.00 vrij en dan ‘s avonds terug. Geen diner, maar wel een gezellig uurtje in de klas. Herinnerde me er meteen aan dat ik morgen een glazen potje moet meegeven, want die gaan ze nog versieren. Meteen even in de tas stoppen nu
Murphy’s law ;-(quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloer![]()
Vervolgens gooide de terrorpeuter een glas ranja over de vloer én Duplo![]()
![]()
Vervolgens stootten vriend en kleuter een ander glas ranja van tafel over de vloer![]()
![]()
![]()
Whyyyyyyy?
quote:Op donderdag 10 december 2020 20:38 schreef Fazz het volgende:
Vervolgens heb jij toch toegekeken hoe je vriend dat met de kleuter weer heeft opgeruimd?
Omgevallen bekers drinkers zijn echt ergernis nr. 1 met kinderen in huis (en mannen blijkbaar).quote:Op donderdag 10 december 2020 20:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij openmaken van de tas bleek er een klei-knutsel uit elkaar gebrokkeld, dat viel op mijn zojuist stofgezogen en gedweilde vloer![]()
Vervolgens gooide de terrorpeuter een glas ranja over de vloer én Duplo![]()
![]()
Vervolgens stootten vriend en kleuter een ander glas ranja van tafel over de vloer![]()
![]()
![]()
Whyyyyyyy?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |