abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196651713
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:21 schreef OProg het volgende:
Ik heb de indruk dat de mensen die gewoon door gaan met samenklitten dat nu ook al maanden doen. Dus ik vraag me eigenlijk af of de kerst zo gigantisch veel invloed gaat hebben.
Voor een deel zeker, maar ik denk ook dat er een groot deel is dat na 9 maanden zegt: ik doe het lekker deze kerst zoals ik het wil, daarna zien we wel weer verder, want nu moet en zal ik even iedereen zien.

En ik begrijp dat echt wel, ik doe het zelf niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196651715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zal wel net als de volle stranden en volle bossen worden, volgens mij gaat het weinig verschil maken of je nu met 3, 5 of 8 mensen samen komt. Grote groepen rond kerst 20+ man zal toch wel nauwelijks voorkomen.
Je snapt zelf wel na 9 maanden Covid inmiddels wel het verschil in effect tussen een binnen evenement en een buitenevenement, toch?
blablablabla
pi_196651723
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:30 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Er worden dan veel nieuwe zaadjes geplant in het land, die nog voor veel meer besmettingen gaan zorgen. Exponentiele groei..
Zo werkt het wel. De R wordt niet bepaald door het aantal besmettingen.
Met dezelfde situatie - zowel voor als na - hou je dezelfde exponentiele groei. Dat de R tijdelijk is verhoogd tijdens kerst en je daardoor ook tijdelijk een iets sterkere groei ziet, zal ik niet ontkennen. Maar de percentuele groei daarna normaliseert gewoon naar wat bij de dan geldende situatie past.
I'll give you something to do
  donderdag 10 december 2020 @ 11:33:38 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196651731
quote:
80s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

'
Gister een kort stukje bij RTL Nieuws. 'Ga je je aan de regels houden?' Jazeker!! 'Wie ga je dan uitnodigen?' Mijn ouders, mijn zus, mijn broer, mijn andere zus......
Tja... Niet snappen is ook een kunst.
Drie is ook best een onmogelijk aantal als het ergens op moet lijken qua kerstdiner. Maar goed, we gaan het zien.
pi_196651746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Je snapt zelf wel na 9 maanden Covid inmiddels wel het verschil in effect tussen een binnen evenement en een buitenevenement, toch?
Het is meer dat er nu weer commotie is dat het volledig uit de hand kan lopen als mensen niet keihard de adviezen volgen, maar zelf ga ik er vanuit dat het weinig invloed heeft als mensen een paar mensen extra op bezoek hebben.

Mensen zien elkaar nu ook, in de supermarkt op school, bij de action etc.
pi_196651776
Het overdreven dreigen met de gevolgen van een kerstdiner is ook lachwekkend.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196651783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het is meer dat er nu weer commotie is dat het volledig uit de hand kan lopen als mensen niet keihard de adviezen volgen, maar zelf ga ik er vanuit dat het weinig invloed heeft als mensen een paar mensen extra op bezoek hebben.

Ok, dus je weet dat je fout zit en je doet het toch want "Dat heeft zo weinig invloed". En dan maar niet begrijpen waarom het virus niet onder controle komt...
pi_196651791
quote:

[..]

Exact en het gaat nu al verre van goed laat staan als we er gezellig nog een schepje bovenop gaan doen en elkaar massaal gaan opzoeken op de feestdagen.
blablablabla
pi_196651818
Zou het virus zich met opzet een paar weken koest hebben gehouden om straks met de feestdagen keihard toe te kunnen slaan?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196651830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Exact en het gaat nu al verre van goed laat staan als we er gezellig nog een schepje bovenop gaan doen en elkaar massaal gaan opzoeken op de feestdagen.
Met het grote verschil dat bezoekjes aan een supermarkt/action etc. een stuk anders zijn qua (langdurig) contact op te korte afstand dan gezellig met z'n allen aan het kerstdiner.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196651848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus je weet dat je fout zit en je doet het toch want "Dat heeft zo weinig invloed". En dan maar niet begrijpen waarom het virus niet onder controle komt...
Definieer 'fout'. Het is een richtlijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_196651880
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat bezoekjes aan een supermarkt/action etc. een stuk anders zijn qua (langdurig) contact op te korte afstand dan gezellig met z'n allen aan het kerstdiner.
Tuurlijk, al die zinloze shoppers houden zich perfect aan de regels en hebben een hele goede reden om daar massaal te zijn.
[..]
pi_196651892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk wel dat de scholen twee weken dicht zijn, maar de waarschuwingen van Van Dissel wat er gaat gebeuren als we ons niet gedragen in combinatie met diverse polls waarin met vraagt wat mensen gaan doen met kerst stemmen toch wel heel somber.
blablablabla
pi_196651903
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk wel dat de scholen twee weken dicht zijn, maar de waarschuwingen van Van Dissel wat er gaat gebeuren als we ons niet gedragen in combinatie met diverse polls waarin met vraagt wat mensen gaan doen met kerst stemmen toch wel heel somber.
Hoe gaat het met je pa?
pi_196651966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je pa?
Ja gaat op zich prima. .
We bezorgen bij tourbeurt de boodschappen aan de deur, hij voelt zich toch niet helemaal comfortabel in winkels en hij kan ook geen mondkapje op, dus dat maakt het allemaal nog wat lastiger, ook als mensen hem daarop menen te moeten aanspreken etc

Aardig dat je er naar vraagt :) . Hoe gaat het met jouw ouweheer? Komt hij er een beetje doorheen zo?
blablablabla
  donderdag 10 december 2020 @ 11:49:31 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_196651974
Ik heb deze week voor volgende week van zowel mijn eigen bedrijf als het bedrijf waarvoor ik IT-projecten doe een borrelpakket met bier, wijn, kaas en nootjes gekregen om volgende week bij de online eindejaarsborrels te nuttigen.

Dat we nog eens op een punt zouden komen dat doordeweeks drinken achter je PC in plaats van compleet kansloos heel sociaal zou zijn. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196651989
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Klinkt meer als gewoon logisch al je bij wil gaan houden wat het resultaat qua dekking, werking en weet ik het allemaal, is.
ik denk niet dat het zo goed gaat lopen, gezien de historie van de jonge en zijn bekwaamheid met dingen goed regelen.
pi_196651995
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Definieer 'fout'. Het is een richtlijn.
Hij definieerde dat al in zijn post, of niet? Daar reageerde ik op. Context is relevant.
pi_196651997
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:49 schreef OProg het volgende:
Ik heb deze week voor volgende week van zowel mijn eigen bedrijf als het bedrijf waarvoor ik IT-projecten doe een borrelpakket met bier, wijn, kaas en nootjes gekregen om volgende week bij de online eindejaarsborrels te nuttigen.

Dat we nog eens op een punt zouden komen dat doordeweeks drinken achter je PC in plaats van compleet kansloos heel sociaal zou zijn. :+
Dat soort online borrels zijn we heel snel mee gestopt overigens. Dat werkt echt voor geen meter.
pi_196652027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij definieerde dat al in zijn post, of niet? Daar reageerde ik op. Context is relevant.
Je kunt ook moeilijk ontkennen dat het een richtlijn is. ;)

Ik doe de kerstborrel op kantoor met een kleine groep in een grote zaal, dat is een stuk leuker.
[..]
  donderdag 10 december 2020 @ 11:52:50 #122
14505 OProg
A Life in Music
pi_196652033
quote:
80s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:50 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat soort online borrels zijn we heel snel mee gestopt overigens. Dat werkt echt voor geen meter.
Die normale doe ik ook niet aan mee. Maar nu hebben beide organisaties een heel ding bedacht met presentaties en en één geval een online game zodat je ook echt interactie krijgt of zoiets. Naja, ik heb geen idee wat je kan verwachten maar als je ook met honderden tegelijk online een Elf kan zijn en dat het werkt zal dit ook wel kunnen of zoiets. :+
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196652055
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je kunt ook moeilijk ontkennen dat het een richtlijn is. ;)

Ik doe de kerstborrel op kantoor met een kleine groep in een grote zaal, dat is een stuk leuker.
Waar ontken ik dat dan? Nogmaals, het was een reactie op een post waarin de user aangaf dat er een groot gevaar schuilt in samenkomsten.
pi_196652069
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Die normale doe ik ook niet aan mee. Maar nu hebben beide organisaties een heel ding bedacht met presentaties en en één geval een online game zodat je ook echt interactie krijgt of zoiets. Naja, ik heb geen idee wat je kan verwachten maar als je ook met honderden tegelijk online een Elf kan zijn en dat het werkt zal dit ook wel kunnen of zoiets. :+
https://deverlorenherinnering.nl/ dit is overigens wel een leuke vervanging....
Zal nu weer on-topic gaan.
pi_196652079
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Tuurlijk, al die zinloze shoppers houden zich perfect aan de regels en hebben een hele goede reden om daar massaal te zijn.
Nee dat niet inderdaad, maar ik denk dat kerst vieren thuis, waar langdurig op te korte afstand gepraat en gelachen wordt potentieel risicovoller is dan effe snel de supermarkt in. Achter de voordeur heb je ook nog eens geen mondkapje voor en wordt er - naarmate de dag vordert - ook nog eens alcohol genuttigd en worden de regels al snel vergeten als men gaat lopen, spelletjes gaat doen etc.
pi_196652082
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar ontken ik dat dan? Nogmaals, het was een reactie op een post waarin de user aangaf dat er een groot gevaar schuilt in samenkomsten.
Als het geen probleem is met honderen tegelijk te winkelen moet het wel meevallen. :)
[..]
pi_196652084
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja gaat op zich prima. .
We bezorgen bij tourbeurt de boodschappen aan de deur, hij voelt zich toch niet helemaal comfortabel in winkels en hij kan ook geen mondkapje op, dus dat maakt het allemaal nog wat lastiger, ook als mensen hem daarop menen te moeten aanspreken etc

Aardig dat je er naar vraagt :) . Hoe gaat het met jouw ouweheer? Komt hij er een beetje doorheen zo?
Goed om te horen :). Vooral dat sociale aspect van mondkapjes is best lastig ja.

Mijn vader zit wel op een plateau qua herstel. Denk dat wat het nu is wel zo blijft. Al met al er nog goed vanaf gekomen denk ik, lopen gaat niet helemaal zoals het was, maar vooral qua denken merk je niet direct iets aan 'm, en daar ben ik wel blij mee. Af en toe het vermoeden dat ie wat in de war is, of iets vergeet, maar kan ook zijn dat dat gewoon altijd zo was maar ik nu de link onterecht met z'n herseninfarct leg.

Goed, nu weer /ontopic.
  donderdag 10 december 2020 @ 12:00:29 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196652169
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:55 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Als het geen probleem is met honderen tegelijk te winkelen moet het wel meevallen. :)
Nee, want in een winkel ben je niet langdurig opeen maar vluchtig.
Antifa
pi_196652191
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Goed om te horen :). Vooral dat sociale aspect van mondkapjes is best lastig ja.

Mijn vader zit wel op een plateau qua herstel. Denk dat wat het nu is wel zo blijft. Al met al er nog goed vanaf gekomen denk ik, lopen gaat niet helemaal zoals het was, maar vooral qua denken merk je niet direct iets aan 'm, en daar ben ik wel blij mee. Af en toe het vermoeden dat ie wat in de war is, of iets vergeet, maar kan ook zijn dat dat gewoon altijd zo was maar ik nu de link onterecht met z'n herseninfarct leg.

Goed, nu weer /ontopic.
Heel herkenbaar ja, wij hebben ook bij bepaalde eigenschappen waarvan je denkt is dat nou door ziekte of was dat er al? Wel fijn dat het in elk geval redelijk goed met hem gaat als in dat het niet verslechterd, en voor jou dat de interactie nog redelijk als vanouds is, want dat is vaker niet dan wel met een herseninfarct. Mensen kunnen echt bizar veranderen.
blablablabla
pi_196652207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, want in een winkel ben je niet langdurig opeen maar vluchtig.
Met een paar honderd.

Het maakt niet uit, ze hebben mij en een heleboel anderen verloren op een bepaald moment op een bepaalde zwarte vrijdag door niet goed in te grijpen. Dat is onherstelbaar, voor mij.
[..]
  donderdag 10 december 2020 @ 12:05:26 #131
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196652256
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Met een paar honderd.
Nee, want je staat niet in de buurt van een paar honderd maar van een paar. Wat er verderop in de winkel gebeurt is niet relevant.
quote:
Het maakt niet uit, ze hebben mij en een heleboel anderen verloren op een bepaald moment op een bepaalde zwarte vrijdag door niet goed in te grijpen. Dat is onherstelbaar, voor mij.
Ze hebben jou en vele andere verloren omdat je niet wil begrijpen hoe het virus zich verspreidt en dus neem je de overheid het kwalijk dat ze niet naar je niet-existente expertise hebben geluisterd.

Bedoel je te zeggen.
Antifa
pi_196652282
quote:

[..]

Met een paar honderd.

Ik ben van zowel kerst als black friday niet onder de indruk. Het blijven incidenten. Met restricties voor één of een paar dagen win je weinig t.o.v. slimme structurele veranderingen. Dus verlies je ook weinig als het 'misgaat'. Is er überhaupt al aangetoond dat de drukte van toen merkbaar heeft bijgedragen aan een toename in besmettingen?
pi_196652306
quote:

[..]

Met een paar honderd.

Je kan nou eenmaal niet iedereen tevreden houden. Ik denk dat ze er echt niet wakker van liggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196652353
waarom sluiten ze de kerken enzo niet? is daar een maatschappelijk nut van zoals een school?
pi_196652400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:05 schreef VoMy het volgende:

Ze hebben jou en vele andere verloren omdat je niet wil begrijpen hoe het virus zich verspreidt en dus neem je de overheid het kwalijk dat ze niet naar je niet-existente expertise hebben geluisterd.

Bedoel je te zeggen.
Ik heb met zeer grote verbazing zitten kijken naar de enorme mensenmassa's die zich niet eens aan de regels konden houden.

Dranghekken bij de Ikea, tientallen meters. Zelfde voor bouwmarken etc.

Maar als ik een paar mensen thuis ontvang gaan we allemaal dood. Natuurlijk. Dan kan ik ook prima mijn eigen afwegingen maken.
[..]
pi_196652407
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
waarom sluiten ze de kerken enzo niet? is daar een maatschappelijk nut van zoals een school?
Ligt wettelijk gevoelig en lastig.
pi_196652411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:11 schreef THEFXR het volgende:
Die hebben blijkbaar nog steeds voldoende macht.
[..]
pi_196652429
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik heb met zeer grote verbazing zitten kijken naar de enorme mensenmassa's die zich niet eens aan de regels konden houden.

Maar als ik een paar mensen thuis ontvang gaan we allemaal dood. Natuurlijk. Dan kan ik ook prima mijn eigen afwegingen maken.
Die mensen die naar IKEA etc gaan houden zich wel aan de regels, want het wordt ze mogelijk gemaakt er naartoe te gaan. Die dranghekken en lange rijen ontstaan door de regelgeving daaromheen. De denkfout zit 'm in het feit dat de regering denkt dat we allemaal massaal thuis blijven zoals in maart/april.. dat gebeurt simpelweg niet meer.
pi_196652430
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ligt wettelijk gevoelig en lastig.
ja hallo, we hebben een Pandemie, dus dan moet het maar wijken, zoveel landen hebben online kerkdiensten of lopen ze dan een leerachterstand op?
pi_196652452
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die mensen die naar IKEA etc gaan houden zich wel aan de regels, want het wordt ze mogelijk gemaakt er naartoe te gaan.
Volgens die logica doe ik ook niets fout.
[..]
pi_196652502
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Prima, gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.
pi_196652510
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja hallo, we hebben een Pandemie, dus dan moet het maar wijken, zoveel landen hebben online kerkdiensten of lopen ze dan een leerachterstand op?
Bizar dat we qua godsdienst nog in de jaren 50 zitten. Moet gewoon op de schop. Die sprookjesverhalen doe je maar lekker online of voor jezelf thuis.
pi_196652518
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Heel herkenbaar ja, wij hebben ook bij bepaalde eigenschappen waarvan je denkt is dat nou door ziekte of was dat er al? Wel fijn dat het in elk geval redelijk goed met hem gaat als in dat het niet verslechterd, en voor jou dat de interactie nog redelijk als vanouds is, want dat is vaker niet dan wel met een herseninfarct. Mensen kunnen echt bizar veranderen.
Dat laatste was ik vrij bang voor eigenlijk. Ik ging er af en toe heen, toen ie in het revalidatiecentrum zat, maar daar moet je niet te vaak komen. Of juist wel, want dat je zelf dan nog helemaal goed bij bent ga je dan toch net even wat meer waarderen.

Zag daar toen een jongen, pakweg 10 jaar jonger dan mij. Motor ongeluk gehad, maar blijvende schade hersenen opgelopen. En dan zit ie te facetimen met iemand, komt geen woord uit, ook omdat hij nauwelijks nog kan praten, alleen maar huilen huilen huilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2020 12:22:10 ]
pi_196652699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Prima, gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt.
Nee, dat zeg ik niet. Ik maak mijn eigen afwegingen waarbij volksgezondheid niet per se op één staat. De overheid geeft in dat opzicht het goede voorbeeld.
[..]
pi_196652705
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Als je denkt dat bedrijven zich niet aan de regels moet je dat melden. Het geeft jou in ieder geval geen vrijbrief om dat ook te doen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196652719
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik maak mijn eigen afwegingen waarbij volksgezondheid niet per se op één staat. De overheid geeft in dat opzicht het goede voorbeeld.
Prima toch... Of wil je een schouderklopje dat je je er niet meer aanhoudt?
pi_196652728
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prima toch... Of wil je een schouderklopje dat je je er niet meer aanhoudt?
Nee, dat mag niet. ;)
[..]
pi_196652735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je denkt dat bedrijven zich niet aan de regels moet je dat melden. Het geeft jou in ieder geval geen vrijbrief om dat ook te doen.
Denkt? Je ziet het.
[..]
  donderdag 10 december 2020 @ 12:35:25 #149
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196652746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die mensen die naar IKEA etc gaan houden zich wel aan de regels, want het wordt ze mogelijk gemaakt er naartoe te gaan.
Dit is wel een beetje waar de schoen wringt wat betreft het kabinetsbeleid. Aan de ene kant is er een hoop open en mogelijk, aan de andere kant wordt het gebruik en bezoek ervan ontmoedigd.
pi_196652765
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij allemaal doet? Maar uit jouw tekst maak ik vaak op: Ja ze doen het allemaal, dus dan doe ik het ook. En ja maar daar kom je ook bij elkaar en dus kan het bij mij thuis ook.

Je moet regels/adviezen niet met elkaar vergelijken. Het is een optelsom. Doe je de horeca dicht, dan kunnen de winkels nog open blijven. Mag je wel met de trein en bus, dan wordt het vliegverkeer stilgelegd etc. We gaan wel naar school, dus werken we zoveel mogelijk thuis.

Het is niet dat het 1 minder gevaarlijk/gevaarlijker is dan het ander. Het gaat erom dat het aantal besmettingen binnen de perken blijft en te controleren valt. Al is dat laatste alsnog mislukt.

Overigens vind ik dat het met BF ook dramatisch is gegaan, maar ben het ook deels met het kabinet eens dat het in heel veel steden wel goed ging en een paar niet. Daar hadden ook gewoon de burgemeesters in kunnen grijpen. Maar ondanks dat veel mensen zich er niet aan houden doe ik dat wel.
pi_196652770
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Denkt? Je ziet het.
Heb je het gemeld?
pi_196652822
hoe kan de Jonge nu een vaccinatie datum noemen, terwijl het vaccin nog goedgekeurd moet worden of is dat al in de backdoor channels besproken en de rest is voor de show?
pi_196652856
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:39 schreef THEFXR het volgende:
hoe kan de Jonge nu een vaccinatie datum noemen, terwijl het vaccin nog goedgekeurd moet worden of is dat al in de backdoor channels besproken en de rest is voor de show?
Omdat het in de lijn der verwachting ligt dat het goedgekeurd wordt op 29 december. Dat is geen zekerheid uiteraard, maar de kans is groot.
pi_196652915
quote:
Waarom zouden de woorden die je kan zeggen afhangen daarvan dan?
pi_196652989
quote:

[..]

Ja lekker met de hele familie aan het kerstdiner en daarna oud&nieuw vieren, opa en oma uitnodigen, gaat helemaal goedkomen🤣
pi_196653012
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:39 schreef Mortaxx het volgende:
Zou het virus zich met opzet een paar weken koest hebben gehouden om straks met de feestdagen keihard toe te kunnen slaan?
:D even krachten sparen en dan BIEM!
Go hard or go home
pi_196653027
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:50 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Ja lekker met de hele familie aan het kerstdiner en daarna oud&nieuw vieren, opa en oma uitnodigen, gaat helemaal goedkomen🤣
Het zou soms handig zijn dat mensen wie hier minder van begrepen hebben zouden luisteren naar de mensen die hier toevallig wel wat meer kennis van hebben. Alleen weten veel mensen niet van zichzelf dat ze er niks van snappen. Wellicht snap ik het zelf ook allemaal wel niet, maar zolang ik dat zelf niet weet is dat niet erg, snappen jullie het nog? ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 12:56:47 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653080
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:39 schreef Mortaxx het volgende:
Dat virus ligt nou lekker te chillen op een warm strand om op krachten te komen 8-)
All inclusive, dat dan weer wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196653101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:50 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Gebeurt niks heh als je geen corona symptonen hebt. En als je ziekjes voelt ga je natuurlijk niet, lijkt me logisch.

Ze doen het hier in Zwitserland schappelijker, uitzondering tijdens de 2 kerstdagen, en oud en nieuw max. 10 man in totaal.
Normaal is het 5.

Raar dat zoiets hier wel mogelijk is, en in Nederland niet. Gelukkig kom ik eind volgende week naar Nederland om de familie te besmetten.
  donderdag 10 december 2020 @ 13:00:05 #160
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196653134
quote:
Omdat De Jonge heel wat slagen om de arm houdt. Onder andere dat het vaccin goedgekeurd wordt.
pi_196653173
Zijn er hier mensen die zich aan het maximum van 3 personen houden als het om het kerstdiner gaat.
Bij de sterreclames zie ik hele andere scenario's.
En bij mij zal het ws 5 worden. O jee. Zijn er hier meer mensen die boven de 3 uitkomen?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196653177
Als een groot deel van de mensen die besmettelijk zijn met kerst gemiddeld 2 mensen aansteekt, en die mensen steken vervolgens met oud en nieuw ook 2 mensen aan, dan ben je dus in een week twee verdubbelingen verder. Aangezien onze RIVM experts niet bepaald paniekzaaiers zijn, maar dit wel als een reëel scenario zien denk ik dat we dat best serieus kunnen nemen.

Daarbij denk ik zelf dat het grote probleem niet gevormd wordt door de mensen die zich toch al niet aan de regels houden want dat is een minderheid. Het grotere risico zit hem in de mensen die zich normaal best redelijk aan de regels houden maar nu een stuk losser zijn want kerst. Daar zitten de grote aantallen denk ik.
pi_196653201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zijn er hier mensen die zich aan het maximum van 3 personen houden als het om het kerstdiner gaat.
En bij mij zal het ws 5 worden. O jee. Zijn er hier meer mensen die boven de 3 uitkomen?
3 hier.
Maar dit was al wel een beetje de verwachting voordat Rutte dat aantal bekend maakte. Gezien de besmettingsaantallen.

Dus de plannen waren al zo gemaakt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196653242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Jazeg het volgende:
Als een groot deel van de mensen die besmettelijk zijn met kerst gemiddeld 2 mensen aansteekt, en die mensen steken vervolgens met oud en nieuw ook 2 mensen aan, dan ben je dus in een week twee verdubbelingen verder. Aangezien onze RIVM experts niet bepaald paniekzaaiers zijn, maar dit wel als een reëel scenario zien denk ik dat we dat best serieus kunnen nemen.
Als DL in lockdown gaat na de kerst, waar Merkel op voorsorteerde, dan denk ik dat wij daarna gaan volgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196653249
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]

3 hier.
Maar dit was al wel een beetje de verwachting voordat Rutte dat aantal bekend maakte. Gezien de besmettingsaantallen.

Dus de plannen waren al zo gemaakt.
Die 5 gasten zijn trouwens wel 3 huishoudens. Maar dat maakt natuurlijk niks uit mbt de toelaatbaarheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196653275
quote:
Maakt het uit wat anderen doen?
  donderdag 10 december 2020 @ 13:09:02 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196653291
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Als DL in lockdown gaat na de kerst, waar Merkel op voorsorteerde, dan denk ik dat wij daarna gaan volgen.
En voor hoe lang en wat is precies het strijdplan achter een lockdown in januari?
pi_196653356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maakt het uit wat anderen doen?
Niet zo flauw, he? Hij wil ff zijn gelijkgestemden uitsorteren. ;)
pi_196653366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En voor hoe lang en wat is precies het strijdplan achter een lockdown in januari?
Eén momentje, vraag het ff na aan Mark... ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 13:14:30 #170
3542 Gia
User under construction
pi_196653382
quote:
Meld!

Op 2de kerstdag komt mijn oudste zoon met zijn vriendin.
Met oudjaar gaan we, ik, man en jongste zoon, naar mijn schoonouders, waar dan verder niemand is. (Gaan allemaal op andere dagen.)
Wij brengen het diner mee en gaan rond 20.00 uur naar huis.

Voor de rest zijn we met z'n drieën thuis.
Kan zijn dat de buurman met oud/nieuw na 12 uur nog langs komt.

Mijn moeder kiest ervoor om op kerstavond met 13 familieleden (6 huishoudens) in één huis te gaan zitten.
Daar gaan we dus vóór de kerst even langs. Ze ziet me daarna voorlopig niet.

Ze moet ook niet ziek worden, want ik ga er niet naartoe. Ze zoekt het zelf op. Mogen mijn zussen dan opknappen.

Sorry, ben hier best een beetje boos over. 😣
pi_196653388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gebeurt niks heh als je geen corona symptonen hebt. En als je ziekjes voelt ga je natuurlijk niet, lijkt me logisch.

Ze doen het hier in Zwitserland schappelijker, uitzondering tijdens de 2 kerstdagen, en oud en nieuw max. 10 man in totaal.
Normaal is het 5.

Raar dat zoiets hier wel mogelijk is, en in Nederland niet. Gelukkig kom ik eind volgende week naar Nederland om de familie te besmetten.
10 man :o Het was leuk je gekend te hebben.
  donderdag 10 december 2020 @ 13:15:20 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196653393
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:02 schreef Jazeg het volgende:
Als een groot deel van de mensen die besmettelijk zijn met kerst gemiddeld 2 mensen aansteekt, en die mensen steken vervolgens met oud en nieuw ook 2 mensen aan, dan ben je dus in een week twee verdubbelingen verder.
Zo werkt het toch niet echt, je bent over het algemeen niet zo heel lang heel erg besmettelijk.
Antifa
  donderdag 10 december 2020 @ 13:17:07 #173
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196653412
quote:

[..]

Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Antifa
pi_196653426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Normaal is het 5.
Alsof ook maar iemand zich aan die tekentafelregulerinkjes houdt. Harm-de-ambtenaar kan dat wel leuk bedenken, maar daar komt natuurlijk niets van terecht.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196653444
quote:

[..]

Dat denk ik ook

Heb me er maar vast bij neer gelegd dat de kinders waarschijnlijk (een deel van) januari thuis zijn.

Lang leve Netflix, Disney etc.

De vorige ronde konden ze lekker buiten spelen weet ik nog. Tuindeuren open, trampoline gekocht (er komt GEEN tampoline in mijn huis ... fail).
Dat zal nu wel anders zijn.
pi_196653449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij allemaal doet? Maar uit jouw tekst maak ik vaak op: Ja ze doen het allemaal, dus dan doe ik het ook. En ja maar daar kom je ook bij elkaar en dus kan het bij mij thuis ook.

Je moet regels/adviezen niet met elkaar vergelijken. Het is een optelsom. Doe je de horeca dicht, dan kunnen de winkels nog open blijven. Mag je wel met de trein en bus, dan wordt het vliegverkeer stilgelegd etc. We gaan wel naar school, dus werken we zoveel mogelijk thuis.

Het is niet dat het 1 minder gevaarlijk/gevaarlijker is dan het ander. Het gaat erom dat het aantal besmettingen binnen de perken blijft en te controleren valt. Al is dat laatste alsnog mislukt.

Overigens vind ik dat het met BF ook dramatisch is gegaan, maar ben het ook deels met het kabinet eens dat het in heel veel steden wel goed ging en een paar niet. Daar hadden ook gewoon de burgemeesters in kunnen grijpen. Maar ondanks dat veel mensen zich er niet aan houden doe ik dat wel.
Het werkt twee kanten op. Je kunt niet doen alsof dood en verderf zal volgen als mensen met 4 in plaats van 3 mensen kerst vieren als er tegelijk nog bizar veel wel mogelijk is waarbij er wordt gezegd dat 'sluiting een uiterste maatregel is'. Ik bedoel, dat is gewoon grappig zo dom.
[..]
pi_196653482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Meld!

Op 2de kerstdag komt mijn oudste zoon met zijn vriendin.
Met oudjaar gaan we, ik, man en jongste zoon, naar mijn schoonouders, waar dan verder niemand is. (Gaan allemaal op andere dagen.)
Wij brengen het diner mee en gaan rond 20.00 uur naar huis.

Voor de rest zijn we met z'n drieën thuis.
Kan zijn dat de buurman met oud/nieuw na 12 uur nog langs komt.

Mijn moeder kiest ervoor om op kerstavond met 13 familieleden (6 huishoudens) in één huis te gaan zitten.
Daar gaan we dus vóór de kerst even langs. Ze ziet me daarna voorlopig niet.

Ze moet ook niet ziek worden, want ik ga er niet naartoe. Ze zoekt het zelf op. Mogen mijn zussen dan opknappen.

Sorry, ben hier best een beetje boos over. 😣
Lastig he? Dat soort dingen?
Heb het er ook moeilijk mee gehad toen mijn moeder dingen deed (of liet gebeuren) die zeer onverstandig waren. Wekt ook wat wrevel op binnen de familie lijkt me in jouw geval.
pi_196653534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zo 1-2-3 vanuit gaan. Tot nu toe lijkt Nederland niet echt een land specifiek meer te volgen dan andere landen, dus waarom zou dat nu opeens anders worden. Volgens mij kijken ze gewoon naar de situatie in Nederland en wordt er dan bepaald wat er gebeuren gaat, en staat dat los van wat er in Duitsland gaande is.
Toch vond ik het wel opvallend hoe Duitsland benoemd werd in de persco (als zijnde een land waar het bijna net zo erg als bij ons was).
pi_196653555
https://nos.nl/artikel/23(...)nsen-voor-nodig.html

quote:
Het is onduidelijk wat die werknemers nu nog doen.

Als je rekensom doortrekt betekent het dat het proces met drie keer zoveel werknemers ook in vier weken kan, in plaats van in zes weken. Met 600 werknemers wordt de groep van een kwart miljoen zorgmedewerkers dan in één week ingeënt. Na drie weken moet het proces nog nog een keer worden herhaald.
Hoe komt dit soort rommel in hemelsnaam door de redactie? En dat is dan de NOS... :{
pi_196653558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook

Heb me er maar vast bij neer gelegd dat de kinders waarschijnlijk (een deel van) januari thuis zijn.

Lang leve Netflix, Disney etc.

De vorige ronde konden ze lekker buiten spelen weet ik nog. Tuindeuren open, trampoline gekocht (er komt GEEN tampoline in mijn huis ... fail).
Dat zal nu wel anders zijn.
Een trampoline IN huis?! :o
pi_196653569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Oh ja. Eens. Ook onafhankelijk van DL gaat er heel wat op ons af komen.

Laatste sheet van Kuipers gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)_9_december_2020.pdf

Met de griep meegerekend (en hopelijk valt die mee gezien onze maatregelen), en met een R onder de 1, zitten we in januari op een nieuwe piekbelasting van de IC's.

Ik heb niet de indruk dat de R 'vanzelf' onder de 1 gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 13:26:30 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196653573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 03:08 schreef Za het volgende:

[..]

De in het wild levende dieren kunnen en zullen dan mogelijk nog steeds het virus dragen, al ruim een half jaar, dus wellicht een steeds groter aantal.
Ik zie geen opgelost probleem, mocht het er zijn dan he.
Benieuwd of en hoeveel fretten er in Nederland in het wild kunnen overleven en die dan zg met mensen in aanraking komen. Het is spijkers op niet (meer) bestaand water zoeken. Het veronderstelde probleem van de fretten is nu opgelost.
Ms heb je gelijk. Een gedachte is om de rest van "wilde" dieren in Nederland net als de fretten moeten worden vergast zodat het dierlijk leven al of niet als voeding idd dan geen "probleem" meer kan zijn voor mensen. Andersom lijkt mij wat iets minder wenselijk.
//--//
Ik wil hiermee vooral >:) stipuleren dat het fret-verhaal als verantwoordelijk voor Corona-besmetting vooral er één is was om op de golven van het biodierensentiment in de crisis te surfen.

Dat fretten besmet waren met/door Corona/Covid19 is/was imho vooral omdat mensen het in Nederland daar op overbrachten. Helaas vanwege de inmiddels vernietigde populatie (en industrie) is dat aspect nu - handig weggespeeld ? - niet meer te onderzoeken.

Men kan van alles vinden inzake bio-industrie en ik vind het zum Kotzen :r om dan Covid19 aan te grijpen om de bio-industrie (in alle begrijpelijke gevoelens) aan te kaak te willen stellen met woorden kan en zou (toch) kunnen. Vervolgens zg op grond van argumenten ingrijpen zonder dat daar een daadwerkelijke een onderbouwing voor is.
Dat dieren w.o. mensen allerlei enge virussen hebben en verspreiden is net zo geldig als dat water nat is en nodig is om onze biotoop te laten voorleven.

Dieren op welke wijze dan ook in relatie of in stelling brengen als verantwoordelijk voor Covid19 ellende van mensen, is compleet misplaatst. Er is simpel een virus dat haast perfect is aangepast aan een specifieke zwakte bij -en in met name kwetsbare mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 10 december 2020 @ 13:28:59 #183
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

RIP vazen uit de Ming dynastie :'(
A murky, forgotten land.
pi_196653625
Hoe zit het met de kerstborrels dit jaar? Zijn er al bedrijven die een zaaltje huren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2020 @ 13:29:20 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196653627
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:24 schreef roos94 het volgende:
Is er al iets bekend over het advies met Oud en Nieuw ?
Ik gok zoiets als een slockdown maatregel waarbij het bezoek om 20u00 weg moet zijn en het licht om 22u00 uit moet.
pi_196653638
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En uitkijken met lopen op de eerste verdieping; netjes om het gat heen graag! ;)
pi_196653639
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zo werkt het toch niet echt, je bent over het algemeen niet zo heel lang heel erg besmettelijk.
Hoe lang ben je ongeveer besmettelijk?
Go hard or go home
  donderdag 10 december 2020 @ 13:32:12 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653660
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En uitkijken met lopen op de eerste verdieping; netjes om het gat heen graag! ;)
Ach dat scheelt, als je dan dat gat valt, land je zacht.
En met een beetje mazzel kom je weer op de eerste verdieping uit :7
A murky, forgotten land.
pi_196653667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:30 schreef Noek het volgende:

[..]

Hoe lang ben je ongeveer besmettelijk?
Zolang je klachten hebt toch?
Tenminste.... 24 uur geen klachten en je mag de straat weer op.
pi_196653684
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ach dat scheelt, als je dan dat gat valt, land je zacht.
En met een beetje mazzel kom je weer op de eerste verdieping uit :7
_O-
Die kwam ook al in mij op ja! :Y
Great minds.... ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 13:35:20 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196653714
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh ja. Eens. Ook onafhankelijk van DL gaat er heel wat op ons af komen.

Laatste sheet van Kuipers gisteren:
https://www.tweedekamer.n(...)_9_december_2020.pdf

Met de griep meegerekend (en hopelijk valt die mee gezien onze maatregelen), en met een R onder de 1, zitten we in januari op een nieuwe piekbelasting van de IC's.

Ik heb niet de indruk dat de R 'vanzelf' onder de 1 gaat.
Griep gaat normaal gesproken overal wel meevallen, wat gezien de maatregelen ook niet zo vreemd is. Helaas krijg je dan complotdenkers die het 'bijzonder' vinden dat er opeens geen griep meer is en alles wel corona lijkt te zijn :+

Hier wordt bij een PCR-test ook direct op influenza getest en momenteel ook zo goed als niet aanwezig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 10 december 2020 @ 13:36:07 #192
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196653738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Die kwam ook al in mij op ja! :Y
Great minds.... ;)
Ik zou haast een gat in de vloer gaan zagen _O_
Denk alleen dat de benedenburen daar not amused over zullen zijn -O-
A murky, forgotten land.
pi_196653751
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Griep gaat normaal gesproken overal wel meevallen, wat gezien de maatregelen ook niet zo vreemd is. Helaas krijg je dan complotdenkers die het 'bijzonder' vinden dat er opeens geen griep meer is en alles wel corona lijkt te zijn :+

Hier wordt bij een PCR-test ook direct op influenza getest en momenteel ook zo goed als niet aanwezig.
Griepseizoen moet ook nog komen, hè. Dus dat er nu niet veel griep is, lijkt me logisch. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196653765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee nee in de tuin :+
In de tuin .. met een groot vangnet er om heen want ik ken die brokkepiloten voort wel een beetje
  donderdag 10 december 2020 @ 13:38:03 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196653788
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Gewoon lekker verzekeringsgeld cashen.
pi_196653825
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zou haast een gat in de vloer gaan zagen _O_
Denk alleen dat de benedenburen daar not amused over zullen zijn -O-
Eh.... bovenburen dan? :)
Je mag mijn jongens wel een dag lenen, die salto-en er binnen een dag een gat in! ;)
pi_196653845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee nee in de tuin :+
In de tuin .. met een groot vangnet er om heen want ik ken die brokkepiloten voort wel een beetje
Beetje banjers weten zo'n vangnet ook nog prima te gebruiken voor hun truucs! ;)
  donderdag 10 december 2020 @ 13:41:27 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196653857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zolang je klachten hebt toch?
Tenminste.... 24 uur geen klachten en je mag de straat weer op.
Daar is nog geen wetenschappelijke consensus over. Komt er nog niet eens bij in de buurt. Zeker is in ieder geval wel dat asymptomatische besmettingen wel degelijk flink veel virusdelen kunnen verspreiden en alsnog voor veel besmettingen kunnen bezorgen.

In dat oogpunt kunnen asymptomatische besmettingen misschien wel tot de meest 'gevaarlijke' behoren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196653867
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:29 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het met de kerstborrels dit jaar? Zijn er al bedrijven die een zaaltje huren?
Mijn man heeft een fles champagne en twee glazen thuisgestuurd gekregen en heeft vrijdag een online event wat eindigt met een proost met de bewuste champagne, eventueel met partner.
In plaats van het jaarlijkse personeelsfeest dat altijd half december wordt geregeld.
pi_196653887
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar is nog geen wetenschappelijke consensus over. Komt er nog niet eens bij in de buurt. Zeker is in ieder geval wel dat asymptomatische besmettingen wel degelijk flink veel virusdelen kunnen verspreiden en alsnog voor veel besmettingen kunnen bezorgen.

In dat oogpunt kunnen asymptomatische besmettingen misschien wel tot de meest 'gevaarlijke' behoren.
Bijna het perfecte virus ja... :{
  donderdag 10 december 2020 @ 13:43:11 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196653896
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Zo van: "een koe en een kip zijn vergelijkbaar want ze worden allebei o.a. voor het vlees gefokt."
Klopt toch. Altijd grappig wanneer ik spreek met halve-activisten die kennelijk de aaibaarheidsfactor van een dier een maatstaf vinden om vervolgens hun kreeftjes smakelijk te kraken of oestertjes te slabberen.

Ik raak mensen die opkomen voor alles wat leeft in dat veld doorgaans kwijt en die geen functie (meer, willen) zien voor dieren. Net of de menselijke wereldpopulatie is ontstaan en kan overleven op wat knollen, rijst, veldsla en bamboe.
Oplossing is misschien om dieren die gebruikt worden om op te eten, zonder bewustzijn (als ze dat al hebben, auw boosheid incoming) te laten ontstaan.
Zonder een paar specifieke stukjes hersenen, voelt en merkt dat "vreten" zelf niets meer met van wat er allemaal gebeurd. Scheelt ook een hoop geld in zorg en plicht. Kwestie van wat slim spelen met "genetica" wat helaas nog niet mag van andere e(s)thische-liefhebbers.
pi_196653954
quote:
9s.gif Op donderdag 10 december 2020 13:26 schreef Vallon het volgende:

Benieuwd of en hoeveel fretten er in Nederland in het wild kunnen overleven en die dan zg met mensen in aanraking komen. Het is spijkers op niet (meer) bestaand water zoeken. Het veronderstelde probleem van de fretten is nu opgelost.
Beste Vallon, ik bedoel in het wild levende dieren anders dan nertsen.
Marterachtigen, muizen, ratten, konijnen, vogels wat dan ook.

Gezien de besmettingsbron bij de nertsen van plusminus 68 farms onbekend is, kan het in principe op hen overgedragen zijn door dieren die bv 's nachts in de farms op zoek zijn gegaan naar voedsel.

Stel dat er in Brabant bij in het wild levende marterachtigen een covid reservoir is, dat zich verder uitbreidt, wellicht muteert omdat het al maanden rondgaat, dan is er geen opgelost probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')