Hoezo? Iedere daling werd ook direct toegeschreven aan de geweldige maatregelen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit kan toch nooit allemaal direct aan Sinterklaas gelinkt worden zo snel?
Alleen samen krijgen we de schrik onder controlequote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
Weten we ook al hoeveel tests er gedaan zijn of zijn we vooral aan het schrikken van absolute aantallen?
Die zijn er al anderhalve maand hoor.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Mondkapjes gaan ons redden! Nog een weekje geduld!
Dat weten we toch alleen op dinsdag, en dan zou er wel een toename moeten zijn van 40% meer tests binnen 2 weken.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef VoMy het volgende:
Weten we ook al hoeveel tests er gedaan zijn of zijn we vooral aan het schrikken van absolute aantallen?
quote:Op donderdag 10 december 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Positief getest: 8793
Totaal: 585685 (+8720 ivm -73 corr.)
Opgenomen*: 198
Huidig*: 1179 (-32)
Opgenomen op IC*: 26
Huidig*: 469 (-4)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 64
Totaal: 9902
Het aantal personen op de IC neemt al weken (vanaf eerste week november) af, en heeft nooit het niveau van begin dit jaar gehaald. Lijkt mij meer iets om op te focussen dan het aantal positieve PCR tests. m.a.w. de zorg kan het prima aan.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Positief getest: 8793
Totaal: 585685 (+8720 ivm -73 corr.)
Opgenomen*: 198
Huidig*: 1179 (-32)
Opgenomen op IC*: 26
Huidig*: 469 (-4)
* LCPS cijfers - http://lcps.nu
Overleden: 64
Totaal: 9902
LIjkt me ook heel wijs om de bibliotheken weer te sluiten.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef Confetti het volgende:
Absurde stijging. We kunnen niet langer wachten.
Het wordt hoog tijd dat de winkels twee uur eerder dichtgaan.
Nah, vind ik wel heel rigoreus. Laten we het symbolisch houden. 1.5 uur eerder dicht.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef Confetti het volgende:
Absurde stijging. We kunnen niet langer wachten.
Het wordt hoog tijd dat de winkels twee uur eerder dichtgaan.
Incubatietijd is nu op z'n breedst toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is niet logisch dat dit sinterklaas is, dan zou je een verdubbeling hebben in 5 dagen. Dat geeft echt een ongekend hoge R. De enige logische verklaring voor zo'n groot verschil is meer/anders testen.
Er zijn wel een aantal redenen te bedenken buiten het sinterklaasfeest toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is niet logisch dat dit sinterklaas is, dan zou je een verdubbeling hebben in 5 dagen. Dat geeft echt een ongekend hoge R. De enige logische verklaring voor zo'n groot verschil is meer/anders testen.
Pardon?quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die zijn er al anderhalve maand hoor.
Nou, 5 dagen... veel mensen worden ziek na 3 a 4 dagen, dan een test doen... ja het is krap maar het zou kunnen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit kan toch nooit allemaal direct aan Sinterklaas gelinkt worden zo snel?
Mijn zusje werkt in het ziekenhuis en die zegt dat het nog steeds te druk is nu en reguliere zorg nog steeds afgeschaald is gedeeltelijk. Het ziekenhuis kan het niet prima aan.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Het aantal personen op de IC neemt al weken (vanaf eerste week november) af, en heeft nooit het niveau van begin dit jaar gehaald. Lijkt mij meer iets om op te focussen dan het aantal positieve PCR tests. m.a.w. de zorg kan het prima aan.
En de sluiting van de horeca! Haha! Oh nee.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Mondkapjes gaan ons redden! Nog een weekje geduld!
Dat lijkt me ook. Er wordt meer getest en we testen daardoor nu ook een asymptomatische groep die voorheen altijd onder de radar bleef. Als we dat in november hadden gedaan hadden de cijfers toen ook hoger gelegen. En niet om de Van Haga uit te willen hangen, maar de test kan toch ook positief uitslaan op een besmetting die weken of maanden terug doorgemaakt is? Die zullen er dan onder de asymptomatische groep relatief vaak tussen zitten.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dit komt rekentechnisch niet uit wat je zegt. Ik snap die focus op dagcijfers sowieso niet, maar het schijnt nogal populair te zijn hier.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat weten we toch alleen op dinsdag, en dan zou er wel een toename moeten zijn van 40% meer tests binnen 2 weken.
En iedere daling direct toekennen aan deze geweldige maatregel! Vieze boekenwurmen, bah.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Noek het volgende:
[..]
LIjkt me ook heel wijs om de bibliotheken weer te sluiten.
Nu voel ik me een stuk minder domquote:Op donderdag 10 december 2020 14:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zijn zeer vergelijkbaar, in die zin dat ze beiden bevattelijk zijn voor het virus en het kunnen overdragen.
Ja, meer (asymptomatisch) testen om uit quarantaine te komen.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal redenen te bedenken buiten het sinterklaasfeest toch?
Ik zou beginnen met alleen de Lego-hoek in de bibliotheek sluiten en dan na 2 weken evalueren.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:22 schreef Noek het volgende:
[..]
LIjkt me ook heel wijs om de bibliotheken weer te sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |