Ik ben daar niet tegen. Als dat kan is dat fantastisch. Maar volgens mij hebben we nu al een tekort aan mensen. Dat is niet in korte tijd op te lossen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:36 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Dat is erg eenzijdig gedacht. Waarom zo tegen het uitbreiden van een IC zorg opdat andere maatregelen niet nodig zijn? En uiteraard ook even rekening houdend met d eopbouw van immuniteit met een virus dat zo razendsnel om zich heengrijpt en slechts 0,8% écht raakt en daarmee ook een zorg raakt.
Dat lijkt me vrij zwart witquote:Op woensdag 9 december 2020 22:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Maar het probleem oplossen doe je niet in 1 maand, dat duurt al snel 6 maanden in het meest gunstigste geval. Dus dan moet iedereen nog maar eens 6 maanden, of langer, opofferen?
Tja, ik ben kinderlijk naïef wat dat soort dingen betreft. Verbaas u niet, verwonder u slechts. En geloof me, sinds maart verwonder ik me dagelijks.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is toch ook een feit dat onze beste regering toch altijd te laat komt met maatregelen. Ik vind het raar dat jij daar nog raar van opkijkt
Zeker, je kan ook dingen niet organiseren als het risico bestaat dat mensen besmet raken.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:34 schreef Poem_ het volgende:
Je gunt mensen een gezond leven waarbij ze nog wel risico lopen om besmet te raken omdat ze anders tot tweederangsburger worden gebombardeerd. Volg je zelf nog wel wat je zegt?
Het kan wel. Maar het is wel een omslachtige procedure.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:34 schreef chratnox het volgende:
Het is nu al mogelijk om een verplichte quarantaine te doen volgens de wet
Het zou dan ook prima zijn als mensen die veel waarde hechten aan hun privacy dan ook niet deelnemen aan zo'n evenement, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Andere mensen kunnen er prima anders over denken natuurlijk, maar privacy grondbeginselen opzij zetten voor iets als festivals en andere zaken die we nu missen, nee dank je.
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk moet zijnquote:Op woensdag 9 december 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kan wel. Maar het is wel een omslachtige procedure.
Dat is mensen van hun vrijheid beroven omdat anderen hun zaakjes niet op orde hebben...... gelet de impact van dit virus op het overgrote merendeel van de mensen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dat is precies doel van het beleid. Mensen met Corona isoleren zichzelf van de samenleving. Is het cirkeltje weer rond.
Euhm er moet drie man akkoord geven binnen enkele dagen. Dat kan voor notoire dwarsliggers. Maar voor grootschalige toepassing is het ongeschikt.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk moet zijn
Maatregelen met veel impact moeten pijn doen voor degene die ze af wil dwingen, dat zorgt ervoor dat ze niet te pas en te onpas ingezet worden.
Als ik het sentiment in dit topic voel dan is de oplossing om dan bepaalde groepen uit te sluiten ipv de schouders eronder te zetten en te zorgen voor meer capaciteit.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:38 schreef SmaRTeY het volgende:
Besmetting geen probleem, IC capaciteit wel een probleem.
Is überhaupt onze huidige IC terkte wel in lijn met onze vergrijsde bevolking die allen maar grijzer wordt? Ik meen te constateren dat er juist op dit vlak heel snel heel veel moet gebeuren om te voorkomen dat we dit soort achterlijke praktijken moeten blijven tolereren....en let wel tolereren want er komt een dag dan is de koek echt wel op verwacht ik.
Daar geloof ik dan weer niet zo in, in zo'n wereldbeeld vol wantrouwen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:36 schreef chratnox het volgende:
Die privacy die je nu inlevert ga je gegarandeerd niet meer terugkrijgen, heeft een heel groot risico op function creep.
quote:Op woensdag 9 december 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk moet zijn
Maatregelen met veel impact moeten pijn doen voor degene die ze af wil dwingen, dat zorgt ervoor dat ze niet te pas en te onpas ingezet worden.
Nou ja, het vaccineren is niet in een aantal weken gebeurt. Daar gaan maanden overheen. En om die situatie te overbruggen begrijp ik dat mensen daar wel wat op willen inleveren.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij zwart wit
Je gaat vaccineren, plus er is natuurlijk doorgemaakte groepsimmuniteit op komst.
Zorgbelasting gaat dan vrij rap afnemen en dan kun je langzaamaan gewoon de maatregelen gaan afbouwen.
Je voelt het dus kennelijk niet. Capaciteit kent ook grenzen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Als ik het sentiment in dit topic voel dan is de oplossing om dan bepaalde groepen uit te sluiten ipv de schouders eronder te zetten en te zorgen voor meer capaciteit.
Als 18% van de positief getestten niet in quarantaine gaat praat je op dit moment over ~800 mensen per week, oftewel zo'n 10 per dag. Ik ga er vanuit dat dit langs een rechter moet, en er kan prima een snelle procedure voor komen lijkt me, maar dit is iets wat wel onafhankelijk getoetst moet worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm er moet drie man akkoord geven binnen enkele dagen. Dat kan voor notoire dwarsliggers. Maar voor grootschalige toepassing is het ongeschikt.
Maar zou wel direct als eerste de aandacht moeten krijgen gelet toekomst en huidige demografie.... aangevuld met dezelfde medische wereld die ouderen en zwakkeren steeds langer in leven wete te houden tot ze onherroepelijk op een IC belanden voor ze hun laatste adem uitblazen....of direct "uit" gaan.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet tegen. Als dat kan is dat fantastisch. Maar volgens mij hebben we nu al een tekort aan mensen. Dat is niet in korte tijd op te lossen.
Wat natuurlijk ook een extreem beperkt effect heeft.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Als ik het sentiment in dit topic voel dan is de oplossing om dan bepaalde groepen uit te sluiten ipv de schouders eronder te zetten en te zorgen voor meer capaciteit.
Dat kun je ook organiseren met een goede controle aan de voordeur, dat sluit elkaar dus niet uit.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Zeker, je kan ook dingen niet organiseren als het risico bestaat dat mensen besmet raken.
Welke mensen beroof je dan van hun vrijheid? En welke mensen hebben hun zaakjes dan niet op orde?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:39 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Dat is mensen van hun vrijheid beroven omdat anderen hun zaakjes niet op orde hebben...... gelet de impact van dit virus op het overgrote merendeel van de mensen.
Ik ook niet en de kat niet op het spek binden dus privacy gewoon respecteren en handen af....quote:Op woensdag 9 december 2020 22:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer niet zo in, in zo'n wereldbeeld vol wantrouwen.
Ja, de schouders eronder zetten betekent concreet dat mensen nog een jaar zo door mogen ploeteren omdat jij geen rekening wil houden met je medemens. Dat heet geen 'schouders eronder zetten' maar mensen dingen misgunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat weet ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, het vaccineren is niet in een aantal weken gebeurt. Daar gaan maanden overheen. En om die situatie te overbruggen begrijp ik dat mensen daar wel wat op willen inleveren.
Dat is een keuze, het ligt er maar net aan waar we als maatschappij ons geld aan uit willen geven.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:41 schreef kalinhos het volgende:
Je voelt het dus kennelijk niet. Capaciteit kent ook grenzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |