abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196645849
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarom zal het een afweging worden tussen de twee.
Prima en je eigen keus, maar je vergelijking is onjuist. Je zegt: of een kans op Corona, of kans op nog onbekende langetermijneffecten van een vaccin.

Terwijl het natuurlijk moet zijn:
Of een kans op Corona en kans op nog onbekende langetermijneffecten van Corona, of kans op nog onbekende langetermijneffecten van een vaccin.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 9 december 2020 @ 22:29:13 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:27 schreef Poem_ het volgende:
Die paranoia voorkom je juist bij een goede controle aan de voordeur.
Waarmee je Corona patiënten direct (tijdelijk) degradeert tot 2e rangs burger: jij hebt Corona, dus jij doet niet meer mee.
So we just called him Fred
pi_196645861
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat ik nul grond zie dat het ene goed en rechtmatig idee is om een testsamenleving in werking te stellen met alle lange termijn gevolgen ervan plus de glijdende schaal.

Gaat nog veel verder dan alleen de temperatuur opnemen en daarover wordt al dit aangegeven:

https://autoriteitpersoon(...)turen-tijdens-corona
Wat heeft dat te maken met dat de pandemie nu 11 maanden duurt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 22:30:47 #29
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196645871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het toch nergens over januari?

250.000 mensen met Pfizer, maar binnen 2 weken daarna kwam Moderna ook, dus het is in diezelfde periode al veel meer dan 250.000. Als die vaccinatietrein eenmaal gaat rijden gaat het hard. Dan nog komen met een quarantaineplicht is gewoon een beetje alsof je vroeger op school was en ruzie had met de stoere jongen in de klas. Als die stoere jongen geen zin meer had en wegliep dat je dan zei: "JA en blijf weg hè, volgende keer niet meer doen!" maar wel zo zachtjes dat ie het niet hoorde.
Moest lachen :D

Ik snap je punt wel, maar als nu blijkt dat 18% inclusief positieve test nog de deur uit gaat kan ik een quarantaine plich in sommige gevallen echt wel verdedigen.

Dat vrijblijvende werkt ook niet.
pi_196645873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Prima en je eigen keus, maar je vergelijking is onjuist. Je zegt: of een kans op Corona, of kans op nog onbekende langetermijneffecten van een vaccin.

Terwijl het natuurlijk moet zijn:
Of een kans op Corona en kans op nog onbekende langetermijneffecten van Corona, of kans op nog onbekende langetermijneffecten van een vaccin.
Dat bedoelde ik natuurlijk ook; ik nam aan dat dat wel gesnapt zou worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 22:31:12 ]
  woensdag 9 december 2020 @ 22:31:07 #31
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645878
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat ik nul grond zie dat het ene goed en rechtmatig idee is om een testsamenleving in werking te stellen met alle lange termijn gevolgen ervan plus de glijdende schaal.

Gaat nog veel verder dan alleen de temperatuur opnemen en daarover wordt al dit aangegeven:

https://autoriteitpersoon(...)turen-tijdens-corona
Nou ja, nul grond. Er is wel degelijk grond, je zou namelijk wel weer mensen enigszins hun normale leven terug kunnen geven bij meer controle en minder privacy. Het alternatief is dat alle evenementen nog een jaar lang uitblijven.
  woensdag 9 december 2020 @ 22:31:20 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Wat een onzin. Dit gaat over positief getesten. Niet over mensen die drie keer kuchen.
Je mist mijn punt denk ik. Het gaat er niet om dat mensen gaan je gaan mijden omdat je Corona hebt, maar omdat mensen denken dat je Corona hebt.

"Die vrouw daar kucht wel heel hard, laten we maar uit de buurt blijven. Misschien heeft ze Corona en kunnen we niet naar dat feestje vanavond"
  woensdag 9 december 2020 @ 22:31:22 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196645882
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waar het door komt is toch niet eens zo heel relevant? Waar het om gaat is dat je mensen weer relatief snel hun normale leven op kan laten pakken. Het alternatief is dat dat voor langere periode nog niet kan, alleen maar omdat mensen daar niet aan mee willen werken.
Dat vind ik zeker wel relevant, ik zie de bron van het probleem liever opgelost dan ineens allerlei rechten zo maar op de schop en zaken waar hard voor gevochten is opzij schuiven

Wanneer houdt het op als je dit daadwerkelijk als mogelijkheid inzet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196645892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:29 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarmee je Corona patiënten direct (tijdelijk) degradeert tot 2e rangs burger: jij hebt Corona, dus jij doet niet meer mee.
Ehm.... ja? En nu? :{
  woensdag 9 december 2020 @ 22:32:15 #35
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645893
quote:

[..]

En net zeg je nog dat je mensen een gezond leven gunt. Wat is het nou?
  woensdag 9 december 2020 @ 22:32:20 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645896
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:28 schreef Poem_ het volgende:
Die 2 sluiten elkaar niet uit. Jij wil kennelijk niet meewerken aan een veilige omgeving, daar hoeft de rest van Nederland dan ook niet onder te lijden.
Ik wil prima meewerken, maar mensen uitsluiten van deelname lijkt me niet de oplossing.
  woensdag 9 december 2020 @ 22:33:06 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196645901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:32 schreef Poem_ het volgende:
En net zeg je nog dat je mensen een gezond leven gunt. Wat is het nou?
Een gezond leven, zonder dat mensen uitgesloten hoeven te worden.
  woensdag 9 december 2020 @ 22:33:21 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196645906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met dat de pandemie nu 11 maanden duurt?
Meer zorg regelen en vooral de zorg voor (corona)patiënten anders regelen waardoor de samenleving niet meer zo snel op slot hoeft
  woensdag 9 december 2020 @ 22:33:29 #39
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645908
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat vind ik zeker wel relevant, ik zie de bron van het probleem liever opgelost dan ineens allerlei rechten zo maar op de schop en zaken waar hard voor gevochten is opzij schuiven

Wanneer houdt het op als je dit daadwerkelijk als mogelijkheid inzet.
Maar het probleem oplossen doe je niet in 1 maand, dat duurt al snel 6 maanden in het meest gunstigste geval. Dus dan moet iedereen nog maar eens 6 maanden, of langer, opofferen?
pi_196645909
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik natuurlijk ook; ik nam aan dat dat wel gesnapt zou worden.
Dan snap ik je twijfel niet. Beide opties hebben wellicht onbekende langetermijneffecten
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_196645911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Moest lachen :D

Ik snap je punt wel, maar als nu blijkt dat 18% inclusief positieve test nog de deur uit gaat kan ik een quarantaine plich in sommige gevallen echt wel verdedigen.

Dat vrijblijvende werkt ook niet.
Ik kan een quarantaineplicht ook wel verdedigen, maar wanneer we er wat aan gehad zouden hebben. Afgelopen maart, april, mei. Afgelopen september, oktober, november, deze maand.

Ze zijn het nu aan het onderzoeken, dus dat duurt nog even. Dat gaat natuurlijk niet voor de verkiezingen komen, want politieke zelfmoord. In januari zijn alle partijen tenslotte druk bezig met hun verkiezingsprogramma.

Dus dan komt het óf niet, of het komt wanneer we het niet meer nodig hebben. Het is nu al mogelijk om een verplichte quarantaine te doen volgens de wet (heeft @trein2000 ergens eerder in dit topic gezegd volgens mij), dus hoef je het niet te onderzoeken. Dat vertelt mij dat ze het helemaal niet willen op 't moment, en als ze 't introduceren, dat ze 't introduceren op een moment dat er zo weinig mogelijk discussie over is, puur om daadkrachtig te lijken. Dat vind ik totaal overbodig.
pi_196645916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:32 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik wil prima meewerken, maar mensen uitsluiten van deelname lijkt me niet de oplossing.
Gebeurt al jaren.
Kinderen met rode hond zijn bijvoorbeeld ook niet welkom op school.
  woensdag 9 december 2020 @ 22:34:27 #43
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_196645918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:33 schreef Fred het volgende:

[..]

Een gezond leven, zonder dat mensen uitgesloten hoeven te worden.
Je gunt mensen een gezond leven waarbij ze nog wel risico lopen om besmet te raken omdat ze anders tot tweederangsburger worden gebombardeerd. Volg je zelf nog wel wat je zegt?
pi_196645921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:31 schreef Fred het volgende:

[..]

Je mist mijn punt denk ik. Het gaat er niet om dat mensen gaan je gaan mijden omdat je Corona hebt, maar omdat mensen denken dat je Corona hebt.

"Die vrouw daar kucht wel heel hard, laten we maar uit de buurt blijven. Misschien heeft ze Corona en kunnen we niet naar dat feestje vanavond"
Nou dat voorbeeld lijkt me niet zo problematisch. Mensen beslissen zelf wat voor risico ze willen lopen. Ik zie dit nu ook wel gebeuren bij risicogroepers om mij heen.

Maar andersom is ie wellicht ietjes problematischer. Juist daarom is dat testen aan de deur goed. Dan neem je die twijfel weg.
zie email 27 oktober
  woensdag 9 december 2020 @ 22:35:22 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196645926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nou ja, nul grond. Er is wel degelijk grond, je zou namelijk wel weer mensen enigszins hun normale leven terug kunnen geven bij meer controle en minder privacy. Het alternatief is dat alle evenementen nog een jaar lang uitblijven.
Andere mensen kunnen er prima anders over denken natuurlijk, maar privacy grondbeginselen opzij zetten voor iets als festivals en andere zaken die we nu missen, nee dank je.

En ja, ik hou enorm van alles wat ik nu mis, maar sommige dingen vind ik in beginsel belangrijker

Benieuwd welke weg er bewandeld wordt iig door de politiek
pi_196645931
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen problemen met evenementen waar ze besluiten tests in te voeren, dan ga ik gewoon niet. Plekken waar ik geen keus heb om heen te gaan en telkens getest moet worden vind ik (persoonlijk) een te grote inbreuk.

Die privacy die je nu inlevert ga je gegarandeerd niet meer terugkrijgen, heeft een heel groot risico op function creep.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2020 22:36:27 ]
pi_196645937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Indirect zeker. Daarmee voorkom je namelijk besmettingen en daarmee druk op de zoek. En dat is het primaire doel.
[..]

Dat is nu al het hele idee. Het feit dat “smokkelen” onmogelijk wordt lijkt me alleen maar positief.
Dat is erg eenzijdig gedacht. Waarom zo tegen het uitbreiden van een IC zorg opdat andere maatregelen niet nodig zijn? En uiteraard ook even rekening houdend met d eopbouw van immuniteit met een virus dat zo razendsnel om zich heengrijpt en slechts 0,8% écht raakt en daarmee ook een zorg raakt.
pi_196645940
quote:

[..]

Ja en dat is precies doel van het beleid. Mensen met Corona isoleren zichzelf van de samenleving. Is het cirkeltje weer rond.
zie email 27 oktober
pi_196645941
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Andere mensen kunnen er prima anders over denken natuurlijk, maar privacy grondbeginselen opzij zetten voor iets als festivals en andere zaken die we nu missen, nee dank je.

En ja, ik hou enorm van alles wat ik nu mis, maar sommige dingen vind ik in beginsel belangrijker

Benieuwd welke weg er bewandeld wordt iig door de politiek
Volgens mij hebben ze vooralsnog korte metten gemaakt met welke vaccinatieplicht dan ook, dus dat is in ieder geval wat.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 22:36:48 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196645945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan een quarantaineplicht ook wel verdedigen, maar wanneer we er wat aan gehad zouden hebben. Afgelopen maart, april, mei. Afgelopen september, oktober, november, deze maand.

Ze zijn het nu aan het onderzoeken, dus dat duurt nog even. Dat gaat natuurlijk niet voor de verkiezingen komen, want politieke zelfmoord. In januari zijn alle partijen tenslotte druk bezig met hun verkiezingsprogramma.

Dus dan komt het óf niet, of het komt wanneer we het niet meer nodig hebben. Het is nu al mogelijk om een verplichte quarantaine te doen volgens de wet (heeft @:trein2000 ergens eerder in dit topic gezegd volgens mij), dus hoef je het niet te onderzoeken. Dat vertelt mij dat ze het helemaal niet willen op 't moment, en als ze 't introduceren, dat ze 't introduceren op een moment dat er zo weinig mogelijk discussie over is, puur om daadkrachtig te lijken. Dat vind ik totaal overbodig.
Het is toch ook een feit dat onze beste regering toch altijd te laat komt met maatregelen. Ik vind het raar dat jij daar nog raar van opkijkt :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')