Indirect zeker. Daarmee voorkom je namelijk besmettingen en daarmee druk op de zoek. En dat is het primaire doel.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Is het in het belang van de maatschappij om mensen met Corona uit de sluiten?
Dat is nu al het hele idee. Het feit dat “smokkelen” onmogelijk wordt lijkt me alleen maar positief.quote:Durf je dan nog wel vrij met elkaar om te gaan? Stel dat die ander je Corona geeft, dan ben je opeens uitgesloten van allerlei activiteiten.
Ik heb het idee dat je prima begrijpt dat dat niet is wat ik bedoelde.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:16 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat iemand in een ziekenhuisbed ligt is het voor hem wel over met zijn vermogen om nog mensen te besmetten.
Maar de langetermijn effecten van corona zijn ook niet bekend.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:16 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Ik heb er geen moeite mee om een vaccin te nemen dat al jaren bestaat, maar met deze vaccins ligt het toch even wat anders. Ik geloof echt wel dat ze het allemaal goed gecontroleerd word, maar er zijn nog geen mensen die deze vaccins al jaren met zich mee dragen. De lange termijn bijwerkingen zijn dus een grotere onzekerheid en dat vind ik best een enge gedachte. De komende maanden zal ik me goed inlezen, advies inwinnen van huisarts e.d.; ik ga in ieder geval niet blind een vaccin accepteren. Het zal een afweging worden tussen het risico lopen op Corona en risico lopen op lange termijn bijwerkingen van een vaccin. Best storend dat er mensen zijn (niet FOK! specifiek) die je dan meteen wegzetten als een anti-vaxxer. Overal moet een label aanhangen.
Ditquote:Op woensdag 9 december 2020 22:11 schreef chratnox het volgende: [..] er is (naar mijn mening) geen enkel belang wat zo zwaar is dat je je lichamelijke integriteit in moet leveren om mee te mogen doen aan de samenleving, dan heeft de regering gefaald in zijn plicht voor de mensen te zorgen. Je recht op geheimen, privacy en alleen te delen wat je wilt delen is een groot goed, en dat staat tijdens deze pandemie gigantisch onder druk.
Nou, ik twijfelde wel jaquote:Op woensdag 9 december 2020 22:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je prima begrijpt dat dat niet is wat ik bedoelde.
Daarom zal het een afweging worden tussen de twee.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Maar de langetermijn effecten van corona zijn ook niet bekend.
Klopt, hoeft niet. Laat iedereen in zijn waarde, wat je eigen mening en die van een ander ook moge zijn. Mee eens.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:08 schreef JosMert het volgende:
De manier hoe denigrerend je hier wordt weggezet als je geen vaccinaties wilt nemen vind ik wel wat kinderachtig en sterk polariserend.
Klopt, erg makkelijk. Té makkelijk om in die valkuil te trappen. Laten we dat met zijn allen zo veel mogelijk proberen te voorkomen. Mee eens.quote:Oordelen over een ander is gemakkelijk
Oh. Toch niet gelukt om drie op een rij te scoren. Oordelen over een ander is makkelijk, zei je toch? Denigrerend, las ik dacht ik?quote:maar vraag je eens af of het beter is als makke schapen achter een groep experts (met regelmatig dubbele belangen) aan te lopen en alles te slikken of spuiten door groepsdruk, de mediacampagnes of omdat het solidair is.
Hey!quote:Op woensdag 9 december 2020 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
I call it a day. De argumenten worden er wat mij betreft niet beter op en ik begin me te ergeren. Fijne avond nog allen!
Nogmaals. Vind je dat dat principiële punt zwaarder weegt dan de economische en maatschappelijke schade die dat oplevert?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:17 schreef Fred het volgende:
[..]
We kunnen ook solidair met elkaar zijn en allemaal thuis blijven. Lijkt me een stuk eerlijker dan feestje organiseren en vervolgens Corona-leijers uit te sluiten.
Dat de maatregelen voor de gehele samenleving minder zwaar hoeven te zijn als je op de zorg meer ademruimte hebt. Om de zorg niet te laten 'overspoelen' moet onze R bijvoorbeeld 0,8 zijn (heb het exacte geval niet, maar laten we dit even zeggen). Indien je voldoende capaciteit hebt en je R kan 0,9 zijn, houdt dat in dat je een aantal dingen die nu dicht zijn open had kunnen houden.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nou, ik twijfelde wel jaMaar wat bedoel je dan?
Volgens mij is het hier voortdurend de paradox tussen pro (in)directe vaccinatieplicht en anti, die er eigenlijk is omdat de één redeneert vanuit een groepsimmune situatie en de ander vanuit de overgangssituatie. Althans dit hoop ik danquote:Op woensdag 9 december 2020 22:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Indirect zeker. Daarmee voorkom je namelijk besmettingen en daarmee druk op de zoek. En dat is het primaire doel.
[..]
Dat is nu al het hele idee. Het feit dat “smokkelen” onmogelijk wordt lijkt me alleen maar positief.
Dat heet geen solidariteit maar misgunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:17 schreef Fred het volgende:
[..]
We kunnen ook solidair met elkaar zijn en allemaal thuis blijven. Lijkt me een stuk eerlijker dan feestje organiseren en vervolgens Corona-leijers uit te sluiten.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:20 schreef Molo het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Tuurlijk overvalt een pandemie iedereen, maar we zijn 11 maanden verder inmiddels
Slaap goed en kom snel weer terug.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
I call it a day. De argumenten worden er wat mij betreft niet beter op en ik begin me te ergeren. Fijne avond nog allen!
Ik denk toch al gauw aan de tijden dat de pest, lepra en melaats door de maatschappij rondwaardde.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:18 schreef trein2000 het volgende:
Dat is nu al het hele idee. Het feit dat “smokkelen” onmogelijk wordt lijkt me alleen maar positief.
Waar het door komt is toch niet eens zo heel relevant? Waar het om gaat is dat je mensen weer relatief snel hun normale leven op kan laten pakken. Het alternatief is dat dat voor langere periode nog niet kan, alleen maar omdat mensen daar niet aan mee willen werken.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
En de vraag is ook wel of dat komt door de ziekte of wellicht ook door de zorg/capaciteit/faciliteiten.
Ik vind het een bizar vergaande oplossing
250.000 mensen gaat het om he. Je doet net alsof men in januari al 10 miljoen mensen gevaccineerd gaan worden.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de overheid op de vooravond van de vaccins nog komt met een verplichte quarantaine, terwijl je weet dat je in enkele weken de mensen met het grootste risico op een ernstig ziekbed kunt vaccineren geeft dat het gevoel dat die verplichting ergens anders voor bedoeld is. Anderis het mosterd na de maaltijd, beetje zoals de mondkapjesdiscussie.
Straks is augustus 60% van Nederland gevaccineerd en komt de overheid nog met: Oh ja! Als je nu positief test moet je twee weken in je huis blijven. Dat zou natuurlijk belachelijk zijn.
Die paranoia voorkom je juist bij een goede controle aan de voordeur.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk toch al gauw aan de tijden dat de pest, lepra en melaats door de maatschappij rondwaardde.
Al had je maar de uiterlijke kenmerken, je werd direct als paria gezien, ookal had je bovengenoemde ziektes niet.
Ik zie zomaar hetzelfde gebeuren: een stevige verkoudheid, een keer niezen op straat en iedereen rent van je weg omdat ze bang zijn Corona op te lopen.
Nu gebeurt dat gelukkig nog niet, de gemiddelde persoon vindt de dreiging nog niet groot genoeg, maar ik zie dat wel gebeuren als je Corona patiënten expliciet gaat uitsluiten bij evenementen.
Ik gun iedereen zijn feestje, maar ik gun mensen nog meer hun gezondheid.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:24 schreef Poem_ het volgende:
Dat heet geen solidariteit maar misgunnen.
Wat een onzin. Dit gaat over positief getesten. Niet over mensen die drie keer kuchen.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik denk toch al gauw aan de tijden dat de pest, lepra en melaats door de maatschappij rondwaardde.
Al had je maar de uiterlijke kenmerken, je werd direct als paria gezien, ookal had je bovengenoemde ziektes niet.
Ik zie zomaar hetzelfde gebeuren: een stevige verkoudheid, een keer niezen op straat en iedereen rent van je weg omdat ze bang zijn Corona op te lopen.
Nu gebeurt dat gelukkig nog niet, de gemiddelde persoon vindt de dreiging nog niet groot genoeg, maar ik zie dat wel gebeuren als je Corona patiënten expliciet gaat uitsluiten bij evenementen.
Die 2 sluiten elkaar niet uit. Jij wil kennelijk niet meewerken aan een veilige omgeving, daar hoeft de rest van Nederland dan ook niet onder te lijden.quote:Op woensdag 9 december 2020 22:27 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik gun iedereen zijn feestje, maar ik gun mensen nog meer hun gezondheid.
Dat ik nul grond zie dat het ene goed en rechtmatig idee is om een testsamenleving in werking te stellen met alle lange termijn gevolgen ervan plus de glijdende schaal.quote:
Ik heb het toch nergens over januari?quote:Op woensdag 9 december 2020 22:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
250.000 mensen gaat het om he. Je doet net alsof men in januari al 10 miljoen mensen gevaccineerd gaan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |