abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196641434
Lekker bezig Frankrijk.

Franse overheid dashboard: totaal 2.165.393 covid gevallen (5 dec. was officiële cijfer aanzienlijk hoger 2.281.856).
John Hopkins
staat (momenteel) zelfs op 2.363.566 gevallen.

Worldometer totaal afgenomen tests: 21,145,554 (bij 2 days ago)
Gisteren is dit aanzienlijk gestegen en momenteel staan ze zelfs officieel op totaal 27.993.301 afgenomen testen, terwijl dit afgelopen zondag ondanks vertraagde data nog onder de 22 miljoen zat.

Dus:
-200.000 covid gevallen

+6.000.000 afgenomen testen verspreidt over vele weken, maar wel met een dalende trend de laatste weken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 09-12-2020 19:06:13 ]
pi_196641437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef Predator40 het volgende:
Eén op de zes mensen gaat kerst vieren met meer mensen dan volgens de regels is toegestaan. Dat meldt EenVandaag na onderzoek dat onder duizenden Nederlanders is gehouden na de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge dinsdagavond.

^O^
Advocaat Aldert Nijhuis zojuist op LinkedIn:
Het kabinet probeert ons wijs te maken dat we tijdens de kerst maar 3 personen thuis mogen uitnodigen. Let op! Dat is een advies. Het kabinet kan je namelijk niet verbieden om zoveel mogelijk mensen thuis uit te nodigen als je wilt, omdat het juridisch niet afdwingbaar is.
Volledig onterecht vermeldt dit artikel:
"Veel Nederlanders vroegen zich af of er in familieverband kerst en nieuwjaar kan worden gevierd. Dat kan nu dus maar op zeer beperkte schaal."
Fout. Dat kan dus wel uitgebreid, de tijdelijke wet en regeling covid-19 zegt namelijk helemaal niets over het aantal personen dat je thuis kunt uitnodigen. Dat volgt met zoveel woorden uit artikel 58g van de Wet Publieke Gezondheid (ingevoerd middels de spoedwet) waarin is vastgelegd dat woningen zijn uitgezonderd als 'plaatsen' waar het niet is toegestaan om je in groepsverband op te houden met meer dan een bepaald aantal personen.
Met andere woorden: je mag thuis uitnodigen wie je wilt. Dat mag altijd, elke dag, en zeker ook tijdens de kerstdagen. Geniet ervan!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Spellchecker woensdag 9 december 2020 @ 19:01:34 #203
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196641450
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het kabinet probeert ons wijs te maken dat we tijdens de kerst maar 3 personen thuis mogen uitnodigen. Let op! Dat is een advies. Het kabinet kan je namelijk niet verbieden om zoveel mogelijk mensen thuis uit te nodigen als je wilt, omdat het juridisch niet afdwingbaar is.
"Veel Nederlanders vroegen zich af of er in familieverband kerst en nieuwjaar kan worden gevierd. Dat kan nu dus maar op zeer beperkte schaal."
Fout. Dat kan dus wel uitgebreid, de tijdelijke wet en regeling covid-19 zegt namelijk helemaal niets over het aantal personen dat je thuis kunt uitnodigen. Dat volgt met zoveel woorden uit artikel 58g van de Wet Publieke Gezondheid (ingevoerd middels de spoedwet) waarin is vastgelegd dat woningen zijn uitgezonderd als 'plaatsen' waar het niet is toegestaan om je in groepsverband op te houden met meer dan een bepaald aantal personen.
Met andere woorden: je mag thuis uitnodigen wie je wilt. Dat mag altijd, elke dag, en zeker ook tijdens de kerstdagen. Geniet ervan!
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.
pi_196641469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En het huidige aanmodderen is niet desastreus?
Ik vraag me af wat slechter is voor de economie. Ben geneigd om te denken dat het beter is om even vier weken hard in te grijpen dan dit aanmodderen van nu inderdaad. Daar word niemand blij van.

Winkels kunnen heel veel ook online aanbieden; heel veel mensen kunnen thuis werken als dat echt nodig is, middelbare scholieren (en hoger) kunnen digitaal best veel, etc. Het hoeft de economie dus niet intens te raken; helemaal als het gaat om 3/4 weken. Mits de basis voor goede BCO er is (en we veel blijven testen + verplichte quarantaine instellen bv) is er daarna ook weer meer mogelijk dan nu. Maak je ook meer mensen happy mee.

Maar zolang ze bepaalde groepen mensen of bepaalde sectoren niet willen raken blijven we hangen in deze bende. Denk dat dat veel meer schade aanricht. Ook qua draagvlak.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:02:51 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196641474
quote:

[..]

Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 19:03:59 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196641495
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:01 schreef maily het volgende:

[..]

In de categorie "ze zullen ons er niet onder kriijgen, dat doen wij zelf wel".
pi_196641496
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:01 schreef maily het volgende:

[..]

De eerste is nog niet eens afgelopen.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:04:21 #208
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196641503
quote:

[..]

:') Lekker slim.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196641513
En FTM gaat gewoon verder met het tweede OMT lid dat persoonlijke, financiële belangen blijkt te hebben met het testbeleid in Nederland...

Alleen vandaag te lezen zoals altijd met FTM.

https://www.ftm.nl/artikelen/kluytmans-belang-coronatesten

Jan Kluytmans is mede-eigenaar van het testlaboratorium Microvida dat haar diensten aanbied aan een aantal ziekenhuizen. Omdat het om ziekenhuislaboratoria gaat die dankzij de adviezen van het OMT, de corona testen uitvoeren en niet grote commerciële laboratoria, zijn daar de omzetmarges natuurlijk ook flink gestegen. FTM heeft al berekend dat als 75% van de capaciteit van Microvida sinds 1 juni is benut, het een slordige 30 miljoen aan omzet betreft. Omzet waar blijkbaar ook een aardige winstmarge op zit.

Kluytmans moest een verklaring invullen dat hij geen persoonlijke belangen had, gaf dat ook op en dat is niet goed gecontroleerd en klopt dus ook niet. Verder staat in het artikel natuurlijk ook weerwoord, maar alsnog roept dit wederom heel wat vragen op. Ik heb me volgens mij wel vaker niet bepaald positief uitgelaten over het testbeleid, maar zo word het natuurlijk wel heel erg bont met de "onafhankelijke adviseurs" die zelf serieuze financiële belangen hebben bij hun adviezen en dit soort zaken verzwijgen. En wij ons maar afvragen waarom het testbeleid zo'n ongestructureerde puinzooi lijkt te zijn...
  woensdag 9 december 2020 @ 19:05:50 #210
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196641522
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Behalve dan dat Pfizer al op 9 november aangaf dat ze niet denken zo snel en veel vaccins aan Nederland te kunnen leveren, maar Hugo de Jonge toch daarna nog optimistisch de datum van 4 januari de media inslingerde.

[ twitter ]
Zoals we al bij het allereerste bericht aangaven, Hugo rent maar wat voor de troepen uit met zijn gejodel dat we iets moeten uit trappen. Prima hoor, misschienis het verstandig om er gewoon aan mee te doen zodat je eigen burgemeester niet zijn BOA naar je huis of bedrijf stuurt om dat 's nader te gaan beschouwen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196641525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 december 2020 @ 19:06:43 #212
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196641536
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:06:46 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196641537
quote:

[..]

2 families, dat is toch 2 volwassenen op bezoek bij een ander gezin, dat mag gewoon
pi_196641541
Wat een drukte in winkels en het OV. Het virus wrijft zich in de handjes
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 9 december 2020 @ 19:07:39 #215
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_196641554
Als je wilt dat mensen luisteren moet je eerlijk zijn en niet doen als het verboden is bezoek te ontvangen.
Ik denk dat het aantal personen ook net iets minder belangrijk is hoe uniek dat bezoek is tov de reguliere contacten en of je nog meer bezoeken gaat afleggen.
Zelfs met 3 personen per locatie kun je 1e,2e,3e kerstdagroute afleggen door Nederland waarbij je heel veel kruisverbanden legt tussen groepen die je normaal niet vaak fysiek treffen. Met name voor families die verder uit elkaar wonen is dat een reeel risico. Dat gezegd en begrepen hebbende, hebben ook wij onze redenen om toch dit soort bezoeken te maken deze feestdagen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 9 december 2020 @ 19:08:51 #216
346939 Janneke141
pi_196641576
quote:

[..]

Ik veroordeel je helemaal niet. Ik ben sowieso al geen voorstander van een maximum aantal mensen in je huis, of het nu een advies is of een afdwingbare regel. Maar ik vind nog steeds wel dat je moet nadenken over wat je wel en niet doet. Me dunkt dat je beter 1 dag 6 man kan uitnodigen en de rest van de week niemand, dan zeven dagen achtereen telkens 3.
Dat is meteen ook het nadeel van zo'n aantal, mensen gaan uiteindelijk toch wel puzzelen en prutsen om zo veel mogelijk mensen te zien op een 'legale' manier, en door al dat gemier stoppen ze met nadenken over wat nu echt verstandig is.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:10:35 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196641611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 17:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Hij kan van Rutte leren hoe het wel moet.
Rutte is als spekgladde aal een handigerd in de teflon pan, Hugo daar wat in laten ronddraaien en met Ferd & Kwiebus gaan laten verdwalen zodat het een slijmerige zooi wordt. En dan nu het met de Kamer eens zijn met de kritiek :') . "Het ligt niet aan de bevolking maar aan ons allemaal en ik (Mark) volg alleen maar de adviezen van het OMT". Je moet het maar kunnen de kritische vrager gelijk geven en vervolgens niets te beantwoorden.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:14:20 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196641676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat men ondertussen, zie Kamerdebat as we speak, de weg daarin ondertussen wel kwijt is.
pi_196641678
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een drukte in winkels en het OV. Het virus wrijft zich in de handjes
Je zou bijna denken dat we al lang en breed gestart zijn met de vaccinaties.
blablablabla
pi_196641681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik veroordeel je helemaal niet. Ik ben sowieso al geen voorstander van een maximum aantal mensen in je huis, of het nu een advies is of een afdwingbare regel. Maar ik vind nog steeds wel dat je moet nadenken over wat je wel en niet doet. Me dunkt dat je beter 1 dag 6 man kan uitnodigen en de rest van de week niemand, dan zeven dagen achtereen telkens 3.
Dat is meteen ook het nadeel van zo'n aantal, mensen gaan uiteindelijk toch wel puzzelen en prutsen om zo veel mogelijk mensen te zien op een 'legale' manier, en door al dat gemier stoppen ze met nadenken over wat nu echt verstandig is.
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Ik als alleenstaande mag 3 mensen uitnodigen en dan zit ik op 4 maar een gezin met 2 kinderen boven de 13 mogen ook 3 mensen uitnodigen en zijn met hun 7.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:14:48 #221
346939 Janneke141
pi_196641689
quote:
12s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat men ondertussen, zie Kamerdebat as we speak, de weg daarin ondertussen wel kwijt is.
Ik ben het niet aan het volgen. Hoe bedoel je?
pi_196641696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.
Wat zei Merkel?
blablablabla
  woensdag 9 december 2020 @ 19:15:38 #223
346939 Janneke141
pi_196641710
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het is allemaal hoe je het bekijkt. Ik als alleenstaande mag 3 mensen uitnodigen en dan zit ik op 4 maar een gezin met 2 kinderen boven de 13 mogen ook 3 mensen uitnodigen en zijn met hun 7.
Maar dat gezin met 2 kinderen van 13 mag zelf nergens op bezoek.
  woensdag 9 december 2020 @ 19:18:49 #224
12221 Tijn