Advocaat Aldert Nijhuis zojuist op LinkedIn:quote:Op woensdag 9 december 2020 18:07 schreef Predator40 het volgende:
Eén op de zes mensen gaat kerst vieren met meer mensen dan volgens de regels is toegestaan. Dat meldt EenVandaag na onderzoek dat onder duizenden Nederlanders is gehouden na de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge dinsdagavond.
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Advocaat Aldert Nijhuis zojuist op LinkedIn:
Het kabinet probeert ons wijs te maken dat we tijdens de kerst maar 3 personen thuis mogen uitnodigen. Let op! Dat is een advies. Het kabinet kan je namelijk niet verbieden om zoveel mogelijk mensen thuis uit te nodigen als je wilt, omdat het juridisch niet afdwingbaar is.
Volledig onterecht vermeldt dit artikel:
"Veel Nederlanders vroegen zich af of er in familieverband kerst en nieuwjaar kan worden gevierd. Dat kan nu dus maar op zeer beperkte schaal."
Fout. Dat kan dus wel uitgebreid, de tijdelijke wet en regeling covid-19 zegt namelijk helemaal niets over het aantal personen dat je thuis kunt uitnodigen. Dat volgt met zoveel woorden uit artikel 58g van de Wet Publieke Gezondheid (ingevoerd middels de spoedwet) waarin is vastgelegd dat woningen zijn uitgezonderd als 'plaatsen' waar het niet is toegestaan om je in groepsverband op te houden met meer dan een bepaald aantal personen.
Met andere woorden: je mag thuis uitnodigen wie je wilt. Dat mag altijd, elke dag, en zeker ook tijdens de kerstdagen. Geniet ervan!
Ik vraag me af wat slechter is voor de economie. Ben geneigd om te denken dat het beter is om even vier weken hard in te grijpen dan dit aanmodderen van nu inderdaad. Daar word niemand blij van.quote:Op woensdag 9 december 2020 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En het huidige aanmodderen is niet desastreus?
Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het kabinet probeert ons wijs te maken dat we tijdens de kerst maar 3 personen thuis mogen uitnodigen. Let op! Dat is een advies. Het kabinet kan je namelijk niet verbieden om zoveel mogelijk mensen thuis uit te nodigen als je wilt, omdat het juridisch niet afdwingbaar is.
"Veel Nederlanders vroegen zich af of er in familieverband kerst en nieuwjaar kan worden gevierd. Dat kan nu dus maar op zeer beperkte schaal."
Fout. Dat kan dus wel uitgebreid, de tijdelijke wet en regeling covid-19 zegt namelijk helemaal niets over het aantal personen dat je thuis kunt uitnodigen. Dat volgt met zoveel woorden uit artikel 58g van de Wet Publieke Gezondheid (ingevoerd middels de spoedwet) waarin is vastgelegd dat woningen zijn uitgezonderd als 'plaatsen' waar het niet is toegestaan om je in groepsverband op te houden met meer dan een bepaald aantal personen.
Met andere woorden: je mag thuis uitnodigen wie je wilt. Dat mag altijd, elke dag, en zeker ook tijdens de kerstdagen. Geniet ervan!
In de categorie "ze zullen ons er niet onder kriijgen, dat doen wij zelf wel".quote:Op woensdag 9 december 2020 19:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.
De eerste is nog niet eens afgelopen.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ja hoor. Knettergek. Op naar de 4e en 5e golf.
quote:Op woensdag 9 december 2020 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zoals we al bij het allereerste bericht aangaven, Hugo rent maar wat voor de troepen uit met zijn gejodel dat we iets moeten uit trappen. Prima hoor, misschienis het verstandig om er gewoon aan mee te doen zodat je eigen burgemeester niet zijn BOA naar je huis of bedrijf stuurt om dat 's nader te gaan beschouwen.quote:Op woensdag 9 december 2020 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dan dat Pfizer al op 9 november aangaf dat ze niet denken zo snel en veel vaccins aan Nederland te kunnen leveren, maar Hugo de Jonge toch daarna nog optimistisch de datum van 4 januari de media inslingerde.
[ twitter ]
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.
2 families, dat is toch 2 volwassenen op bezoek bij een ander gezin, dat mag gewoonquote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik noem met 2 kleine families nou niet echt een grote bijeenkomst. Veroordeel me maar, hier gaat gewoon kerst gevierd worden. Het is een klote jaar geweest en het is nu wel een keer klaar. Bovendien zijn er zoveel tegenstrijdigheden dat het toch niet veel uitmaakt. Pure symboolpolitiek dit allemaal.
Ik veroordeel je helemaal niet. Ik ben sowieso al geen voorstander van een maximum aantal mensen in je huis, of het nu een advies is of een afdwingbare regel. Maar ik vind nog steeds wel dat je moet nadenken over wat je wel en niet doet. Me dunkt dat je beter 1 dag 6 man kan uitnodigen en de rest van de week niemand, dan zeven dagen achtereen telkens 3.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte is als spekgladde aal een handigerd in de teflon pan, Hugo daar wat in laten ronddraaien en met Ferd & Kwiebus gaan laten verdwalen zodat het een slijmerige zooi wordt. En dan nu het met de Kamer eens zijn met de kritiekquote:Op woensdag 9 december 2020 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]Hij kan van Rutte leren hoe het wel moet.
Ik denk dat men ondertussen, zie Kamerdebat as we speak, de weg daarin ondertussen wel kwijt is.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat het nog altijd onverstandig is om grote bijeenkomsten te organiseren.
Je zou bijna denken dat we al lang en breed gestart zijn met de vaccinaties.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:07 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een drukte in winkels en het OV. Het virus wrijft zich in de handjes
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Ik als alleenstaande mag 3 mensen uitnodigen en dan zit ik op 4 maar een gezin met 2 kinderen boven de 13 mogen ook 3 mensen uitnodigen en zijn met hun 7.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik veroordeel je helemaal niet. Ik ben sowieso al geen voorstander van een maximum aantal mensen in je huis, of het nu een advies is of een afdwingbare regel. Maar ik vind nog steeds wel dat je moet nadenken over wat je wel en niet doet. Me dunkt dat je beter 1 dag 6 man kan uitnodigen en de rest van de week niemand, dan zeven dagen achtereen telkens 3.
Dat is meteen ook het nadeel van zo'n aantal, mensen gaan uiteindelijk toch wel puzzelen en prutsen om zo veel mogelijk mensen te zien op een 'legale' manier, en door al dat gemier stoppen ze met nadenken over wat nu echt verstandig is.
Ik ben het niet aan het volgen. Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat men ondertussen, zie Kamerdebat as we speak, de weg daarin ondertussen wel kwijt is.
Wat zei Merkel?quote:Op woensdag 9 december 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Veel plezier. Hoop van harte dat het niet de laatste keer is, zoals Merkel dat mooi zei.
Maar dat gezin met 2 kinderen van 13 mag zelf nergens op bezoek.quote:Op woensdag 9 december 2020 19:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Ik als alleenstaande mag 3 mensen uitnodigen en dan zit ik op 4 maar een gezin met 2 kinderen boven de 13 mogen ook 3 mensen uitnodigen en zijn met hun 7.
quote:
https://nos.nl/video/2359(...)nze-grootouders.htmlquote:'Als we nu teveel contact hebben, wordt dit de laatste Kerst met onze grootouders'
Bondskanselier Merkel heeft in een emotionele toespraak de Duitsers opgeroepen om zich te houden aan de coronamaatregelen. In 24 uur tijd zijn 590 Duitsers overleden aan het coronavirus, dat is het hoogste aantal sinds het begin van de coronacrisis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |