Later debunkedquote:Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal geen gekke gedachte:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oreca-wiebes-keijzer
Stel dat je 10% van de mensen die toch afspreken met elkaar laat verplaatsen naar een restaurant ipv thuis. In dat restaurant is het vaak beter mogelijk afstand te houden, dus is er een kans dat het risico op verspreiding kleiner is, ook omdat je in de meeste gevallen beter kunt ventileren. Daarnaast is BCO in een restaurant eenvoudig, vanwege de noodzaak te reserveren.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een positief effect op de besmettingen? Nee, dat is verre van logisch.
Welk onderzoek? En hoe groot is de impact?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Later debunked
[ twitter ]
En internationaal onderzoek laat het tegenovergestelde zien.
Internationaal onderzoek dat restaurants/horeca wel als een significante bron zietquote:
Dat zijn bizar veel aannames, lijkt mij niet nuttig. Buiten het simpele feit dat geen contact altijd beter is, of het realistisch is zou een heel andere vraag zijn. Wereldvrede is ook beter dan oorlog maar niet per se makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat je 10% van de mensen die toch afspreken met elkaar laat verplaatsen naar een restaurant ipv thuis. In dat restaurant is het vaak beter mogelijk afstand te houden, dus is er een kans dat het risico op verspreiding kleiner is, ook omdat je in de meeste gevallen beter kunt ventileren. Daarnaast is BCO in een restaurant eenvoudig, vanwege de noodzaak te reserveren.
Volgens mij is dat ook een beetje de aanname waar EZK mee werkte in die notitie. Opzich snap ik het idee wel, maar volgens mij is een proef nodig om dat aan te tonen.
Dat is een conclusie gebaseerd op niets.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
vergeleken met mensen die dan maar thuis gaan dineren met vrienden.
Dat zijn 't idd, maar dat is waar dat verhaal van EZK op gebaseerd was. Ik snap wat ze bedoelen, en kan me er opzich wel in vinden. Maar er zou daadwerkelijk onderzoek voor nodig zijn. De onderzoeken die @Momo enzo tot nu toe posten lijken het te weerspreken.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zijn bizar veel aannames, lijkt mij niet nuttig. Buiten het simpele feit dat geen contact altijd beter is, of het realistisch is zou een heel andere vraag zijn. Wereldvrede is ook beter dan oorlog maar niet per se makkelijk haalbaar.
Bij het een gelden regels, bij het ander niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is een conclusie gebaseerd op niets.
Je kunt het halen bij de mediamarkt? Die is gewoon altijd open en de mensen zijn er toch al, ideaal.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze hebben in elk geval een logistiek plan m.b.t. de vaccins
Ja maar dan blijf je aannemen dat mensen niet thuis gaan afspreken omdat er toevallig een restaurant open is. Die conclusie is gebaseerd op helemaal niets.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bij het een gelden regels, bij het ander niet.
Liever mensen in een gecontroleerde omgeving laten afspreken.
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je kunt het halen bij de mediamarkt? Die is gewoon altijd open en de mensen zijn er toch al, ideaal.
Dat mens is zo dom..quote:Op woensdag 9 december 2020 11:33 schreef Benny het volgende:
Agema: "Hoe kan mr. Van Dissel stellen dat het pakket efffectief is, als de cijfers weer stijgen? Cijfers stijgen voornamelijk in thuissituatie en is sluiting van horeca niet een misvatte oplossing?"
De PVV heeft weer een nieuwe stemmentrekker gevonden door nu vol de horeca te gaan steunen. Voor Agema die altijd zo haar mond vol heeft van de slechte situatie in de zorg een best bijzonder standpunt...quote:
Niet verkeerd dat iemand opkomt voor een groep die financieel hard getroffen wordt. Maar dit soort dingen zijn wel tegenstrijdig.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De PVV heeft weer een nieuwe stemmentrekker gevonden door nu vol de horeca te gaan steunen. Voor Agema die altijd zo haar mond vol heeft van de slechte situatie in de zorg een best bijzonder standpunt...
Precies, het ene gaat echt niet het andere vervangen. Mensen zullen juist alleen maar meer het gevoel krijgen dat alles weer moet kunnen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Momo het volgende:
Ik denk vooral dat sommige mensen als de restaurants weer open gaan, daar heen gaan naast hun afspraken thuis. Bovendien was het in de zomer een makkelijke optie om buiten af te spreken, in de tuin, wandelen etc. Dat zit er nu zeker niet meer in met temperaturen rond 0.
juist, er vinden echt wel besmettingen plaats in de horeca en dit is met tig onderzoeken bewezen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef Momo het volgende:
Ik denk vooral dat sommige mensen als de restaurants weer open gaan, daar heen gaan naast hun afspraken thuis. Bovendien was het in de zomer een makkelijke optie om buiten af te spreken, in de tuin, wandelen etc. Dat zit er nu zeker niet meer in met temperaturen rond 0.
Ach, een hoop kiezers zijn niet vatbaar voor tegenstrijdigheden.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De PVV heeft weer een nieuwe stemmentrekker gevonden door nu vol de horeca te gaan steunen. Voor Agema die altijd zo haar mond vol heeft van de slechte situatie in de zorg een best bijzonder standpunt...
Compleet gebrek aan logica.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet dat mensen serieus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca geen zin heeft, omdat het aantal besmettingen nu weer stijgt.
Precies, het gaat er meer om dat je misschien nog meer zou moeten sluiten ipv de omgekeerde redenatie om die branche dan maar open te gooienquote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik snap niet dat mensen serieus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca geen zin heeft, omdat het aantal besmettingen nu weer stijgt.
Als je in een restaurant gaat eten ga je niet nog eens thuis dineren met vrienden.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja maar dan blijf je aannemen dat mensen niet thuis gaan afspreken omdat er toevallig een restaurant open is. Die conclusie is gebaseerd op helemaal niets.
De horeca is al dicht sinds 15 oktober en toen kwam er een sterke daling van de cijfers.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Ik ben soms bang dat het juist averechts kan werken, dat de andere groepen op gegeven moment gaan denken "Heb je haar weer, met 'r ongefundeerde gezeik over de horeca"quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet verkeerd dat iemand opkomt voor een groep die financieel hard getroffen wordt. Maar dit soort dingen zijn wel tegenstrijdig.
Omdat het altijd óf óf is.. nooit en en... blijkbaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
Eten is de enige optie? Jeetje zeg. Denk eens wat verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je in een restaurant gaat eten ga je niet nog eens thuis dineren met vrienden.
Niks hier gaat over restaurants specifiek maar allemaal op 1 hoop gegooid.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Internationaal onderzoek dat restaurants/horeca wel als een significante bron ziet
Ik post dit ook maar weer....
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Eten is de enige optie? Jeetje zeg. Denk eens wat verder dan je neus lang is.
Redteamquote:Op woensdag 9 december 2020 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, het Redteam wil een avondklok met kerst en oud en nieuw. Dat heeft nog lang geduurd.
Jawel hoor, die thuisbezoekjes blijven ook gewoon plaatsvinden. Mensen hebben vaak diverse verschillende vriendengroepen, dus met de ene gaan ze gezellig keuvelen in een restaurant en anderen nodigen ze thuis uit....quote:Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je in een restaurant gaat eten ga je niet nog eens thuis dineren met vrienden.
Als ik voor mij zelf spreek is thuis dineren veel goedkoper. Restaurant is iets wat af en toe doet als er een aanleiding voor is. Een verjaardag, een keer per jaar met een groepje dat doen etc...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Eigenlijk zou vanDissel dat een stuk duidelijker soms moeten verwoorden. Hij is af en toe te rustig / uitgebreid. Waardoor het volgens mij niet overkomt bij haar.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:38 schreef VoMy het volgende:
Beste Fleur,
Het maatregelenpakket wordt niet goed nageleefd. Vandaar dat de cijfers verslechteren. Veel plezier met deze kennis.
Je doet alsof het 1 het andere zou moeten uitsluiten. Dat is best wel kortzichtig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |