Ik stap liever een lokale winkel in dan dat ik een landelijke keten of zelfs internationale keten ga spekken. Bovendien acht ik niet alles geschikt om online te kopen. Kleding, schoenen (laatst op maat gemaakt gekocht), etc.quote:Op woensdag 9 december 2020 10:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijft bizar dat zoveel mensen blijkbaar niet online shoppen. Ik ben echt in 5 winkels geweest dit jaar ofzo.
Dan willen mensen weer duidelijkheidquote:Op woensdag 9 december 2020 10:51 schreef TheVulture het volgende:
De Jonge maakt wel keer op keer een slechte beurt qua communicatie he. Ik snap dat het een gecompliceerd verhaal is, maar hou dan ook gewoon je mond over absolute aantallen en een startdatum als je het niet 100% zeker weet.
Hugo?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik stap liever een lokale winkel in dan dat ik een landelijke keten of zelfs internationale keten ga spekken. Bovendien acht ik niet alles geschikt om online te kopen. Kleding, schoenen (laatst op maat gemaakt gekocht).
Is nog niet duidelijk. Maar ik ga er vanuit dat er geen onderscheid gemaakt zal wordenquote:Op woensdag 9 december 2020 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Worden mensen die al corona hebben gehad eigenlijk ook later ingeënt dan mensen die het niet gehad hebben
natuurlijk niet, en denk je nu echt dat dat geregisteerd en gekoppeld word allemaal met elkaar ???quote:Op woensdag 9 december 2020 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Worden mensen die al corona hebben gehad eigenlijk ook later ingeënt dan mensen die het niet gehad hebben
Belastingbetaler betaald wel. Lalalalalalaquote:Op woensdag 9 december 2020 10:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
3,7 miljard extra steun voor horeca, evenementen etc..
Poen zat
ik vraag me af na de persco van gister wat er wel duidelijk isquote:Op woensdag 9 december 2020 10:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Is nog niet duidelijk. Maar ik ga er vanuit dat er geen onderscheid gemaakt zal worden
Sinds wanneer zijn medische dossiers van de overheid?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
natuurlijk niet, en denk je nu echt dat dat geregisteerd en gekoppeld word allemaal met elkaar ???
je weet hoe de ICT werkt bij de overheid toch ? gewoon niet
behalve als ze geld van je willen hebben, dan werkt het opeens wel.
Grootste deel hiervan komt toch voort uit scholen. Al snap ik dat de scholen sluiten 1 van de laatste dingen is die je doet.quote:
Is dat gebaseerd op zelfrapportage of gemeten feitelijke data?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:
Deze laatste grafiek van van Dissel laat wel zien dat de ouderen zich nog relatief goed aan de maatregelen houden. Het zit vooral in de groep 20-50 die nu nog veel meer contacten hebben dan in april.
Ook de groep <20 hebben veel meer (op baseline eigenlijk), maar dat is logisch met onderwijs dat open is.
Eigenlijk was die gewoon overbodig, werd niets aangekondigd of versoepeld ze hadden hem net zo goed over kunnen slaan maar hij stond nu eenmaal al op de agenda.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:01 schreef Benny het volgende:
Ik vond de persconferentie van gister trouwens een van de slechtste en onduidelijkste
Zie ik ook niet gebeuren. Lijkt me ook veel te veel logistieke en administratieve rompslomp geven (en wat je zegt, daar zijn ze al niet zo goed in). Heel misschien als blijkt dat we te weinig vaccins krijgen...quote:Op woensdag 9 december 2020 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
natuurlijk niet, en denk je nu echt dat dat geregisteerd en gekoppeld word allemaal met elkaar ???
je weet hoe de ICT werkt bij de overheid toch ? gewoon niet
behalve als ze geld van je willen hebben, dan werkt het opeens wel.
Ja, maar, als dat voor een periode zou zijn waarvan aan begin ervan het einde al vast staat, is dat ook compleet weer anders dan in maart/april/meiquote:Op woensdag 9 december 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Grootste deel hiervan komt toch voort uit scholen. Al snap ik dat de scholen sluiten 1 van de laatste dingen is die je doet.
Heb begin gemist, maar volgens mij was het informatie uit BCO.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat gebaseerd op zelfrapportage of gemeten feitelijke data?
Ja dan hadden we een werkelijkheid gehad ala The Last of Us games.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi 'm er nog maar eens in, maar als dit een Ebola-variant was geweest waren we echt allemaal dood geweest
het blijkt wel dat ze zelf ook gewoon compleet in het duister tasten met alles.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:01 schreef Benny het volgende:
Ik vond de persconferentie van gister trouwens een van de slechtste en onduidelijkste
Yuuup. Met een persberichtje en wat pushmeldingen had je hetzelfde kunnen communiceren: "Het gaat niet goed. Kerst met max 3 gasten". Ben je ook klaar.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:02 schreef Remco het volgende:
[..]
Eigenlijk was die gewoon overbodig, werd niets aangekondigd of versoepeld ze hadden hem net zo goed over kunnen slaan maar hij stond nu eenmaal al op de agenda.
Mogen we dat weer gewoon zeggen hier? Mooi.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:01 schreef Benny het volgende:
Jij bent niet naar de briefing aan het kijken waar alle kennis gedeeld wordt?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het blijkt wel dat ze zelf ook gewoon compleet in het duister tasten met alles.
"vaccinaties starten ergens in januari"quote:Op woensdag 9 december 2020 11:04 schreef Benny het volgende:
[..]
Yuuup. Met een persberichtje en wat pushmeldingen had je hetzelfde kunnen communiceren: "Het gaat niet goed. Kerst met max 3 gasten". Ben je ook klaar.
Ik doe namelijk zelf mee aan de enquêtes van het RIVM, over gedrag en Covidquote:Op woensdag 9 december 2020 11:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb begin gemist, maar volgens mij was het informatie uit BCO.
https://nos.nl/livestream(...)het-coronavirus.htmlquote:Op woensdag 9 december 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij bent niet naar de briefing aan het kijken waar alle kennis gedeeld wordt?
Fuck... bijna vergeten...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
ah kijk een bron, daar hebben we wat aanquote:Op woensdag 9 december 2020 11:05 schreef Momo het volgende:
[..]
https://nos.nl/livestream(...)het-coronavirus.html
Voor de mensen die ook willen mee kijken
Vind ik ook ja. Ik doe ook mee.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doe namelijk zelf mee aan de enquêtes van het RIVM, over gedrag en Covid
Leuk, maar vind daar soms en zeker op dit specifieke vlak, behoorlijk suggestieve vragen in zitten.
En: O ja, we krijgen maar de helft aan vaccins voorlopig..quote:Op woensdag 9 december 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"vaccinaties starten ergens in januari"
Hoe zit het eigenlijk met (massaal) sneltesten? Gaan we daar nog meer van horen of ook een doodgeboren kindje.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En: O ja, we krijgen maar de helft aan vaccins voorlopig..
Dan is het toch niet zo gek als men vraagt waarom er niet ingegrepen wordt?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Jaap zegt nu letterlijk dat als we de trend van nu volgens we eind december / begin januari dubbel zoveel besmettingen hebben als half maart
De spindoctor van Hugo had niet voor niets een kekke zin bedacht, dus Hugo moest een podium hebben om te kunnen zeggen "We moeten heel erg oppassen dat we onszelf voor kerst geen derde golf cadeau doen."quote:Op woensdag 9 december 2020 11:02 schreef Remco het volgende:
Eigenlijk was die gewoon overbodig, werd niets aangekondigd of versoepeld ze hadden hem net zo goed over kunnen slaan maar hij stond nu eenmaal al op de agenda.
Alsnog maar 20% van je bevolking..quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net iets over 3,75 miljoen mensen die in het eerste kwartaal gevaccineerd kunnen worden, dan ben je toch al lekker op weg moet ik zeggen
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef OProg het volgende:
[..]
De spindoctor van Hugo had niet voor niets een kekke zin bedacht, dus Hugo moest een podium hebben om te kunnen zeggen "We moeten heel erg oppassen dat we onszelf voor kerst geen derde golf cadeau doen."
Nee joh. Dat wordt nog de helft van de helft van de helft waarna ook nog een batch verloren gaat omdat er bladeren op de rails liggen ofzo.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe komt dat toch steeds, dat met alles de inkoop zo faalt? Eerst die PPE, nu het vaccin. Ik lees net nog dat Zwitserland 3 miljoen doses geleverd krijgt van Pfizer. En wij 500.000.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan heb je toch al wel een substantieel deel wat in ieder geval voor een soort beschermingslaag zorgt, mits ze het ook niet meer kunnen doorgeven...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsnog maar 20% van je bevolking..
Ik zie 2,2 miljoen in het eerste kwartaal, 8,4 miljoen in heel 2021.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe komt dat toch steeds, dat met alles de inkoop zo faalt? Eerst die PPE, nu het vaccin. Ik lees net nog dat Zwitserland 3 miljoen doses geleverd krijgt van Pfizer. En wij 500.000.
Als die 20% uit mensen bestaat die de grootste kans lopen op ziekenhuisopname, dan zal het best veel effect hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan heb je toch al wel een substantieel deel wat in ieder geval voor een soort beschermingslaag zorgt, mits ze het ook niet meer kunnen doorgeven...
Zwitserland krijgt dat in totaal? Niet in de eerste levering denk ik. Zij starten sowieso later begreep ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe komt dat toch steeds, dat met alles de inkoop zo faalt? Eerst die PPE, nu het vaccin. Ik lees net nog dat Zwitserland 3 miljoen doses geleverd krijgt van Pfizer. En wij 500.000.
Vraag me wel serieus welke conclusies daaruit getrokken wordenquote:
Je leest het verkeerd. En dat zei hij niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Jaap zegt nu letterlijk dat als we de trend van nu volgens we eind december / begin januari dubbel zoveel besmettingen hebben als half maart
Die hebben alle homo's al preventief geruimd, scheelt enormquote:Op woensdag 9 december 2020 11:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Polen was toch de grootste brandhaart van Europa?
Andere landen hebben grotere ambities. Moeten ze ook maar waar kunnen maken, dat snap ik, maar toch... Nederland lijkt echt wel minder haast te maken. Gisteravond is in Zweden bijvoorbeeld gezegd dat ze de hele bevolking (behalve gezonde kinderen onder de 18) in het eerste half jaar gaan inenten.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net iets over 3,75 miljoen mensen die in het eerste kwartaal gevaccineerd kunnen worden, dan ben je toch al lekker op weg moet ik zeggen
Ik zou zeggen ondanks dat de horeca dicht is.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:12 schreef Landgeld het volgende:
Wat een bagger persconferentie zojuist. De vraag aan minister: 'waarom de Horeca aanpakken terwijl Ikea en efteling mag openblijven?'
'Cijfers gaan de verkeerde kant op'. Ja, JUIST omdat de Horeca al 2 maanden dicht zit. We zien nu dat dat dus maar beperkte invloed heeft.
Waarschijnlijk heeft de horeca niet zo'n verkeerde invloed. Gewoon restaurants open.
Al een tijdje niet meer. Maar positieve tests tussen landen moet je sowieso niet vergelijken natuurlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Polen was toch de grootste brandhaart van Europa?
Ik begreep eerste levering, maar misschien las ik het verkeerd.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:11 schreef groenen het volgende:
[..]
Zwitserland krijgt dat in totaal? Niet in de eerste levering denk ik. Zij starten sowieso later begreep ik.
Planning in Nederland is ook 22 miljoen doses in eerste helft 2021.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Andere landen hebben grotere ambities. Moeten ze ook maar waar kunnen maken, dat snap ik, maar toch... Nederland lijkt echt wel minder haast te maken. Gisteravond is in Zweden bijvoorbeeld gezegd dat ze de hele bevolking (behalve gezonde kinderen onder de 18) in het eerste half jaar gaan inenten.
Restaurants open kan ook een positief effect hebben. Daar gelden namelijk afstandsregels etc.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ondanks dat de horeca dicht is.
Geniaal ook wel, daar moet je wel voor geleerd hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
Daar heeft van Dissel wel een punt, als je bent besmet met kerst grote kan dat je oudejaarsdag eerste ziekteverschijnselen krijgt dat is niet heel lekker voor de verspreiding.
Daarom hadden ze gister ook een lockdown aan moeten kondigen om te proberen in januari de boel weer op te kunnen starten. Dit gaat door etteren tot ver in het voorjaar zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
Daar heeft van Dissel wel een punt, als je bent besmet met kerst grote kan dat je oudejaarsdag eerste ziekteverschijnselen krijgt dat is niet heel lekker voor de verspreiding.
Een positief effect op de besmettingen? Nee, dat is verre van logisch.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Restaurants open kan ook een positief effect hebben. Daar gelden namelijk afstandsregels etc.
Yup, ook omdat je Oud en Nieuw vaak met andere mensen viert dan de mensen met wie je Kerst viert normaliter...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
Niet mee eensquote:Op woensdag 9 december 2020 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een positief effect op de besmettingen? Nee, dat is verre van logisch.
Ik denk eerder in januari nieuwe piek i.p.v. dooretterenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom hadden ze gister ook een lockdown aan moeten kondigen om te proberen in januari de boel weer op te kunnen starten. Dit gaat door etteren tot ver in het voorjaar zo.
Jawel hoor, restaurants hebben striktere regels dan dat we bij elkaar thuis aan de keukentafel of op de bank gaan zitten. Plus het is een striktere omgeving dan zeg de IKEA of Action.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een positief effect op de besmettingen? Nee, dat is verre van logisch.
Lijkt me dat dit toch wel redelijk wordt doorgerekend voordat het in de presentatie komt.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:18 schreef Predator40 het volgende:
wat een aannames van jaap, ook met de schoolsluiting, dat kunnen ze helemaal niet zo voorspellen
Nederland wil niet de hoofdprijs betalen. Zijn ook regelmatig tekorten van bepaalde medicatie bij de apotheek.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef Jane het volgende:
Dan vergelijk je het met andere sectoren of opties. Niets is beter dan simpelweg geen contact, punt.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel hoor, restaurants hebben striktere regels dan dat we bij elkaar thuis aan de keukentafel of op de bank gaan zitten. Plus het is een striktere omgeving dan zeg de IKEA of Action.
zou niet de eerste, tweede of derde keer zijn dat ze er compleet naast zitten hequote:Op woensdag 9 december 2020 11:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Lijkt me dat dit toch wel redelijk wordt doorgerekend voordat het in de presentatie komt.
Nee.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet mee eensbeter mensen die in restaurants afspreken dan mensen die thuis afspreken
Maar simpelweg geen contact is een utopie. De afgelopen maanden hebben we gezien dat mensen inventief genoeg zijn om elkaar toch te blijven ontmoeten.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dan vergelijk je het met andere sectoren of opties. Niets is beter dan simpelweg geen contact, punt.
Ja, maar je kunt ook gewoon naar je onderbuik luisteren en dan heeft Van Dissel gewoon ongelijk, hoe dan ook.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Lijkt me dat dit toch wel redelijk wordt doorgerekend voordat het in de presentatie komt.
Wie vroeg dat eigenlijk? Ik kan het niet zien door werk op dit moment.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:19 schreef Scrummie het volgende:
Jammer dat Van Dissel niet beantwoord wat er zou gebeuren als je NU 2 weken in lockdown zou gaan bijvoorbeeld, wat dat voor effect zou hebben op versoepelingen voor kerst en oud & nieuw.
denk je dat mensen stoppen met thuis afspreken als ze 1 avondje per week naar een restaurant gaan ?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet mee eensbeter mensen die in restaurants afspreken dan mensen die thuis afspreken
Niemand vroeg dat. Er zijn geen vragen geweest nog.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Wie vroeg dat eigenlijk? Ik kan het niet zien door werk op dit moment.
Niemand nog. Maar hij liep allerlei scenario's langs voor wat er gebeurde als je X en Y ging doen tijdens/na kerst. Ik zou dan juist het scenario *nu* meer doen willen zien.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Wie vroeg dat eigenlijk? Ik kan het niet zien door werk op dit moment.
Maar daar hadden we het niet over.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar simpelweg geen contact is een utopie. De afgelopen maanden hebben we gezien dat mensen inventief genoeg zijn om elkaar toch te blijven ontmoeten.
Al 10 keer herhaald gisteren maar internationaal onderzoek laat zien dat het sluiten van restaurants wel degelijk een significant effect heeft op de besmettingen en de R0.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zeg ik nietquote:Op woensdag 9 december 2020 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk je dat mensen stoppen met thuis afspreken als ze 1 avondje per week naar een restaurant gaan ?
Ah. Ok. Ik had even een positief idee dat er iemand gewoon met een goede vraag komt. Maar helaas dus.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niemand nog. Maar hij liep allerlei scenario's langs voor wat er gebeurde als je X en Y ging doen tijdens/na kerst. Ik zou dan juist het scenario *nu* meer doen willen zien.
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar daar hadden we het niet over.
In welke sector en regio zit je?quote:Op woensdag 9 december 2020 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij niet en dit jaar is het bij mij nog nooit zo goed gegaan. Vorig jaar was het ook fantastisch.
Het enige waar ik tegenaan loop is het chronisch arbeiders tekort en de almaar stijgende opdrachten. Dat wordt steeds harder werken of in kwaliteit inleveren.
Wij van wc-eend?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal geen gekke gedachte:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oreca-wiebes-keijzer
Ik wel, ik spreek nauwelijks nog binnen af met mensen.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk je dat mensen stoppen met thuis afspreken als ze 1 avondje per week naar een restaurant gaan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |