Dan is het toch niet zo gek als men vraagt waarom er niet ingegrepen wordt?quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Jaap zegt nu letterlijk dat als we de trend van nu volgens we eind december / begin januari dubbel zoveel besmettingen hebben als half maart
De spindoctor van Hugo had niet voor niets een kekke zin bedacht, dus Hugo moest een podium hebben om te kunnen zeggen "We moeten heel erg oppassen dat we onszelf voor kerst geen derde golf cadeau doen."quote:Op woensdag 9 december 2020 11:02 schreef Remco het volgende:
Eigenlijk was die gewoon overbodig, werd niets aangekondigd of versoepeld ze hadden hem net zo goed over kunnen slaan maar hij stond nu eenmaal al op de agenda.
Alsnog maar 20% van je bevolking..quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net iets over 3,75 miljoen mensen die in het eerste kwartaal gevaccineerd kunnen worden, dan ben je toch al lekker op weg moet ik zeggen
quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef OProg het volgende:
[..]
De spindoctor van Hugo had niet voor niets een kekke zin bedacht, dus Hugo moest een podium hebben om te kunnen zeggen "We moeten heel erg oppassen dat we onszelf voor kerst geen derde golf cadeau doen."
Nee joh. Dat wordt nog de helft van de helft van de helft waarna ook nog een batch verloren gaat omdat er bladeren op de rails liggen ofzo.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En: O ja, we krijgen maar de helft aan vaccins voorlopig..
Hoe komt dat toch steeds, dat met alles de inkoop zo faalt? Eerst die PPE, nu het vaccin. Ik lees net nog dat Zwitserland 3 miljoen doses geleverd krijgt van Pfizer. En wij 500.000.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En: O ja, we krijgen maar de helft aan vaccins voorlopig..
Ja klopt, maar dan heb je toch al wel een substantieel deel wat in ieder geval voor een soort beschermingslaag zorgt, mits ze het ook niet meer kunnen doorgeven...quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsnog maar 20% van je bevolking..
Ik zie 2,2 miljoen in het eerste kwartaal, 8,4 miljoen in heel 2021.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe komt dat toch steeds, dat met alles de inkoop zo faalt? Eerst die PPE, nu het vaccin. Ik lees net nog dat Zwitserland 3 miljoen doses geleverd krijgt van Pfizer. En wij 500.000.
Als die 20% uit mensen bestaat die de grootste kans lopen op ziekenhuisopname, dan zal het best veel effect hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dan heb je toch al wel een substantieel deel wat in ieder geval voor een soort beschermingslaag zorgt, mits ze het ook niet meer kunnen doorgeven...
Zwitserland krijgt dat in totaal? Niet in de eerste levering denk ik. Zij starten sowieso later begreep ik.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoe komt dat toch steeds, dat met alles de inkoop zo faalt? Eerst die PPE, nu het vaccin. Ik lees net nog dat Zwitserland 3 miljoen doses geleverd krijgt van Pfizer. En wij 500.000.
Vraag me wel serieus welke conclusies daaruit getrokken wordenquote:
Je leest het verkeerd. En dat zei hij niet.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:07 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Jaap zegt nu letterlijk dat als we de trend van nu volgens we eind december / begin januari dubbel zoveel besmettingen hebben als half maart
Die hebben alle homo's al preventief geruimd, scheelt enormquote:Op woensdag 9 december 2020 11:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Polen was toch de grootste brandhaart van Europa?
Andere landen hebben grotere ambities. Moeten ze ook maar waar kunnen maken, dat snap ik, maar toch... Nederland lijkt echt wel minder haast te maken. Gisteravond is in Zweden bijvoorbeeld gezegd dat ze de hele bevolking (behalve gezonde kinderen onder de 18) in het eerste half jaar gaan inenten.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net iets over 3,75 miljoen mensen die in het eerste kwartaal gevaccineerd kunnen worden, dan ben je toch al lekker op weg moet ik zeggen
Ik zou zeggen ondanks dat de horeca dicht is.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:12 schreef Landgeld het volgende:
Wat een bagger persconferentie zojuist. De vraag aan minister: 'waarom de Horeca aanpakken terwijl Ikea en efteling mag openblijven?'
'Cijfers gaan de verkeerde kant op'. Ja, JUIST omdat de Horeca al 2 maanden dicht zit. We zien nu dat dat dus maar beperkte invloed heeft.
Waarschijnlijk heeft de horeca niet zo'n verkeerde invloed. Gewoon restaurants open.
Al een tijdje niet meer. Maar positieve tests tussen landen moet je sowieso niet vergelijken natuurlijk.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:11 schreef Remco het volgende:
[..]
Polen was toch de grootste brandhaart van Europa?
Ik begreep eerste levering, maar misschien las ik het verkeerd.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:11 schreef groenen het volgende:
[..]
Zwitserland krijgt dat in totaal? Niet in de eerste levering denk ik. Zij starten sowieso later begreep ik.
Planning in Nederland is ook 22 miljoen doses in eerste helft 2021.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Andere landen hebben grotere ambities. Moeten ze ook maar waar kunnen maken, dat snap ik, maar toch... Nederland lijkt echt wel minder haast te maken. Gisteravond is in Zweden bijvoorbeeld gezegd dat ze de hele bevolking (behalve gezonde kinderen onder de 18) in het eerste half jaar gaan inenten.
Restaurants open kan ook een positief effect hebben. Daar gelden namelijk afstandsregels etc.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ondanks dat de horeca dicht is.
Geniaal ook wel, daar moet je wel voor geleerd hebben.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
Daar heeft van Dissel wel een punt, als je bent besmet met kerst grote kan dat je oudejaarsdag eerste ziekteverschijnselen krijgt dat is niet heel lekker voor de verspreiding.
Daarom hadden ze gister ook een lockdown aan moeten kondigen om te proberen in januari de boel weer op te kunnen starten. Dit gaat door etteren tot ver in het voorjaar zo.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:14 schreef Remco het volgende:
Daar heeft van Dissel wel een punt, als je bent besmet met kerst grote kan dat je oudejaarsdag eerste ziekteverschijnselen krijgt dat is niet heel lekker voor de verspreiding.
Een positief effect op de besmettingen? Nee, dat is verre van logisch.quote:Op woensdag 9 december 2020 11:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Restaurants open kan ook een positief effect hebben. Daar gelden namelijk afstandsregels etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |