Horeca is op de 27e november gesloten, 21 december gaat alles sowieso weer open en komen er geen lockdowns meer. Vaccinatie gaat de eerste week van januari van start bij de ouderen. met de oudere en zwakkere mensen en de bedoeling is dat het zo snel mogelijk weer naar business as usual gaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk in Bulgarije?
Het was '4 januari als alles mee zit'quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan gaan er natuurlijk weer users zeggen dat er helemaal geen 4 januari is genoemd....
Ergens ben ik het hier wel mee eens ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Op dit moment overheerst bij mij een beetje het gevoel dat ik serieus hoop dat ze over 2 weken alsnog de lockdown af moeten kondigen en hier keihard oo afgerekend worden in maart. Sorry, maar dit pappen en nathouden beleid is echt onnavolgbaar.
Om moedeloos van te worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in mei 40.000 testen werd in oktober .....
Ben best kritisch, maar hier kan hij weinig aan doen in mijn ogen. Als de vaccins later geleverd worden kan hij er weinig aan doen. Zolang er maar meteen gevaccineerd kan worden zodra de vaccins er zijn is het goed. De rest hangt van de fabrikanten af.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Lastige positie voor de Jonge. Als hij een ambitieus doel stelt, en het wordt niet gehaald, is hij kop van jut. Als hij een late datum noemt, dan is dat minder motiverend om alles op alles te zetten op zo snel mogelijk. Als hij geen doel stelt, dat komt het er is geen perspectief verhaal.
Vind dat hij het niet zo gek doet in dezen.
Daarom is ie ook minister gewordenquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hij kan serieus nergens op antwoorden.....en altijd een compleet lulverhaal eromheen ook
Oww, dat lijkt zelfs meer dan de oversterfte in België: het aantal doden van 1 januari tot 22 november lag 14491 hoger dan in dezelfde periode vorig jaar; in 2019 en in 2018 was dat verschil (tov het jaar ervoor) minder dan 1000)quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Nederland heeft op momenteel ca. 15947 coronadoden te betreuren(95% betrouwbaarheidsinterval)
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Precies, dat zou totale schijnzekerheid zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Omdat je dat toch bijna onmogelijk precies kan vasstellen, welke maatregel tot hoeveel minder leidt.
Hetzelfde als ze nu doen. Dagelijks met een verbaasde blik naar het scoreboard kijken en foei roepen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja ok, dus wat gaan ze doen om te zorgen dat die +3 in stand blijft?
Heeft ie strikt genomen ook niet. Maar er zijn twee opties mogelijk, of hij heeft hele slechte communicatieadviseurs of hij is stronteigenwijs.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan gaan er natuurlijk weer users zeggen dat er helemaal geen 4 januari is genoemd....
En sommigen blijven hem serieus nemen. Hij is zo onwijs ongeschikt. Dat hele vaccinatie proces gaat echt veel langer duren dan noodzakelijk zou hoeven te zijn. Andere landen die sneller zijn vertonen volgens hem ‘spierballenvertoon’ “, dat zegt al genoeg ook.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef tompsv18 het volgende:
Hugo gaat weer een belofte breken met 4 januari
Is tot nu toe niks nagekomen
Had allang moeten gebeuren. Het benodigde aantal halvering bereik je alleen snel genoeg met een reproductiegetal dat ruim onder de 1 ligt. Dat is onmogelijk te bereiken zolang scholen nog als superverspreiders werken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zeker weten. De middelbare scholen dicht is eigenlijk een vereiste.
Maakt inprincipe weinig uit, als de fabrieken maar door blijven produceren. Of het begin januari is of eind. Tegen de tijd dat we kunnen gaan vaccineren, raken we toch zo door de doses heen, want ze komen in kleine hoeveelheden.quote:
Les 1 in communicatie zonder tegenvallers: noem niet de meest optimistische datum, maar juist de laatste datum die je zeker gaat halen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef XSbig het volgende:
‘Het kan best een paar weken later worden’
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Op dit moment overheerst bij mij een beetje het gevoel dat ik serieus hoop dat ze over 2 weken alsnog de lockdown af moeten kondigen en hier keihard op afgerekend worden in maart. Sorry, maar dit pappen en nathouden beleid is echt onnavolgbaar.
Ik zal het wel gemist hebben, maar waarom krijgen ze verpleeghuizen een ander vaccin? Best riskant ook aangezien ze niet gemixt mogen worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me het grote nieuws van vandaag
Mooi moment om de horeca open te gooien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:50 schreef ZaZoe het volgende:
Heb echt het idee dat het ergste van deze griepvariant nog moet komen, gewone griep heerst namelijk elk jaar het meest in januari en februari.
Hou eens op met die onzin zeg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Maar het valt niet uit te sluiten dat dit nog steeds onderdeel is van de kabinetsstrategie.
Gewoon drank en Top 2000, dus ik vermaak me wel thuis hoorquote:
Top2000 topicquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon drank en Top 2000, dus ik vermaak me wel thuis hoor
Nu pas?!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:51 schreef Draak31 het volgende:
Wat een rare gang van zaken dit zeg. Geen woord over de kerken, geen hoop voor de horeca. Veel mensen worden nu achterop de tong getuft door de regering.
Exact mijn gedachten ja.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar ik als ik dit allemaal hoor en lees zie ik rutte de Jong het omt en co zo voor me.
Snelwegen afsluiten?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook geen woord over thuiswerken en de drukte op de wegen. Rutte had daar toch nog een troef achter de hand?
Heb er echt zin in, vooral dit jaar. Heb twee weken vrij, kan weinig buiten de deur doen, gewoon FOK! op tablet en Top 2000 op TV, drank en eten er bij en gaan. Moet er toch wat van maken in plaats van sneu lopen doenquote:
Wat is je punt precies? Het kabinet zegt al dat het gedrag essentieel is. Dan is het journalistiek toch relevant daar een beetje op door te vragen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zou interessant niet als graadmeter willen gebruiken wanneer je je op een hellend vlak kunt gaan begeven voor wat betreft je draagkracht.
Ja, in België hebben ze zeker in de eerste periode iets te ruim geteld, dat is ook bekend. Toen zijn vrijwel alle mensen die in rusthuizen overleden als coronadode geregistreerd, terwijl er natuurlijk ook nog andere doodsoorzaken zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oww, dat lijkt zelfs meer dan de oversterfte in België: het aantal doden van 1 januari tot 22 november lag 14491 hoger dan in dezelfde periode vorig jaar; in 2019 en in 2018 was dat verschil (tov het jaar ervoor) minder dan 1000)
Rijbanen afsluiten is voor de volgende persconferentiequote:Op dinsdag 8 december 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook geen woord over thuiswerken en de drukte op de wegen. Rutte had daar toch nog een troef achter de hand?
Omdat verdeling van het Pfizer vaccin logistiek moeilijker zou zijn vanwege de lage temperatuur waarbij het bewaard moet worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zal het wel gemist hebben, maar waarom krijgen ze verpleeghuizen een ander vaccin? Best riskant ook aangezien ze niet gemixt mogen worden.
Pas op dat je niet viesdik wordt en straks ook een risico bent voor coronaquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb er echt zin in, vooral dit jaar. Heb twee weken vrij, kan weinig buiten de deur doen, gewoon FOK! op tablet en Top 2000 op TV, drank en eten er bij en gaan. Moet er toch wat van maken in plaats van sneu lopen doen
dat is best een goede !!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:54 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Rijbanen afsluiten is voor de volgende persconferentie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |