Waarom zouden ze die dan nog sluiten? Kerstcadeaus worden van te voren gekocht...quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik gok dat die verscherpte maatregelen er echt nog wel gaan komen, en dan denk ik dat ze de niet essentiele winkels etc gaan dichtgooien tussen Kerst en Oud en Nieuw. Zeker nu het RIVM hint dat Black Friday een rol speelt bij de huidige stijging.
Dit is zoveel slechter dan ik dacht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 18:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)ningen%20horeca.docx
Maar echt
Boeiend. Die waren anders nu ook al dood, waarschijnlijk door overgewicht en aanverwante ziektes door levensstijl.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Nederland heeft op momenteel ca. 15947 coronadoden te betreuren(95% betrouwbaarheidsinterval)
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Er is iets heel concreets niet gezegd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:10 schreef crystal_meth het volgende:
ik kijk niet. is er iets concreets gezegd?
Verstrengen hoeft ook nog niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er gaat geen lockdown komen voor januari.
Dat kost de VVD te veel stemmen.
Tis net de oude sovietunie. Om de zoveel tijd wordt het volk weer bijgepraat over het zoveelste mislukte plan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Mogelijk alle restaurants open vanaf half december." - 19 nov.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vanaf-half-december
Horecaconstant zoethoudertjes voorleggen tot de verkiezingen.
Dit was nog het meest schokkendquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:31 schreef Salina het volgende:
Hugo de Jonge begon eens niet met "Beste mensen".
Wel logisch. Hij moet zich ambtelijk voorbereiden. Anders kan hij niet op alles antwoord geven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat Rutte van tevoren de vragen kreeg.
Tuurlijk wel, zodat ze de echt kritische, lastige vragen eruit kunnen filteren en vermijden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Same old, same old.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus we gaan weer lekker 2 weken aanmodderen en dan de 22e: “ja jongens het gaat niet goed..nog altijd niet.“
Eens. Had gewoon de scholen 2 weken extra vakantie gegeven. Wat verwacht hij nu? Dat de aantallen serieus nog kunnen gaan afvlakken?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Same old, same old.
Gewoon jammer dat ze van de ene kant nu weer aangeven dat het echt niet goed gaat en van de andere kant nogmaals voor "afwachten" kiezen. Dat hele "even afwachten" heeft ons in negen maanden niks opgebracht, toch blijven wij daaraan vasthouden.
Dit werkt in ieder geval niet, waarom niet iets anders proberen?
Iets met een ezel, een steen en twee.
Winkels mogen open blijven, maar je mag er niet naar toe, als je dat wel doet ben je fout bezig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:32 schreef Scrummie het volgende:
Ook BlackFriday is de schuld van de mensen. Oke Hugo.
Het werkt prima. Dit is namelijk het beleid. Zo min mogelijk maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Same old, same old.
Gewoon jammer dat ze van de ene kant nu weer aangeven dat het echt niet goed gaat en van de andere kant nogmaals voor "afwachten" kiezen. Dat hele "even afwachten" heeft ons in negen maanden niks opgebracht, toch blijven wij daaraan vasthouden.
Als mensen niet meer mogen funshoppen raakt 113 overbelastquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:32 schreef Kyran het volgende:
Kerstinkopen is per definitie "funshoppen". Niemand gaat dood als die geen kerstboom of nieuwe kerstballen kan halen.
Alsof het rocket sciences is om een vraag over de horeca te verwachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou, weten we ook meteen (door verspreking Rutte) dat alle vragen vooraf al bij hun bekend zijnniks BNW dus. Bij die vraag van NU zei hij dat hij al had gehoord dat die vraag zou komen. Hmmm.
En Hugo wil nog even een extra foei uiten. Briljant, dat gaat helpen!
En terecht tochquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik vind dit geen verstandige zet. De steun van de massa ben je hiermee kwijt. Vermoed dat dit tot de nodige burgerlijke ongehoorzaamheid gaat leiden.
Eens ja. Daarnaast is het denk ik ook vreselijk naïef on te denken dat rond de feestdagen de regels achter de deur worden opgevolgd. Dus dan vlak voor kerst met strengere maatregelen komen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Same old, same old.
Ja, want nu gaan de burgers opeens echt luisteren hoor, echt, heus!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. Had gewoon de scholen 2 weken extra vakantie gegeven. Wat verwacht hij nu? Dat de aantallen serieus nog kunnen gaan afvlakken?
Precies.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Winkels mogen open blijven, maar je mag er niet naar toe, als je dat wel doet ben je fout bezig.
Sluit de winkels dan verdomme
Dan moeten ze die ook nog gaan steunen, wordt te duur.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Winkels mogen open blijven, maar je mag er niet naar toe, als je dat wel doet ben je fout bezig.
Niet!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is zoveel slechter dan ik dacht.
Dan moeten ze niet zeuren over eventuele hardere maatregelen. Zeg dan gewoon "this is it, deal with it".quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het werkt prima. Dit is namelijk het beleid. Zo min mogelijk maatregelen.
En zijn er dan ook vragen afgevallen? Hoe slecht moeten die dan zijn geweestquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wellicht over 2 weken wel, maar dan gaan ze er alles aan doen om dat pas 2 januari te doen..quote:
Ik vrees met grote vrezen voor Oud en Nieuw (en dan met name in de mate van illegale feestjes met alle gevolgen van dien)..quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik vind dit geen verstandige zet. De steun van de massa ben je hiermee kwijt. Vermoed dat dit tot de nodige burgerlijke ongehoorzaamheid gaat leiden.
Was geen vraag over de horeca. Ging over borrels op werkplekken. Hij zei dat hij specifiek van die vraag door NU al op de hoogte was.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alsof het rocket sciences is om een vraag over de horeca te verwachten.
Een beetje hetzelfde als ons softdrugsbeleid he.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Veel mensen gaan met kerst niet luisteren en dat schept weer een precedent.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als de zorg weer over gaat lopen, komen er weer meer maatregelen. Met 5.000/6.000 cases per dag, sukkelen we gewoon zo door.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan moeten ze niet zeuren over eventuele hardere maatregelen. Zeg dan gewoon "this is it, deal with it".
Mee eens.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
Mensen die nu nog denken dat we volgend jaar van de maatregelen af zijn.
Na deze persconferentie is wel duidelijk dat we hier nog jaren aan vastzitten aan dit soort maatregelen.....
Dit was gewoon een beleefde manier van zeggen dat het weer eens nergens op sloeg van Wiebes.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef JohnBercow het volgende:
"Ik ken de notitie niet"
Flikker toch op.
Ja de raadsadviseur heeft Mark mondeling ingelicht over die notitie. Dan kan hij zeggen dat hij het niet gezien heeft of niet kent. Als hij het gemailed had of schriftelijk had gehad was het WOB-baar
Zijn mensen zich dan 'slechter' gaan gedragen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou meer vragen over waarom Rutte en de Jonge denken dat mensen zich weer slechter zijn gaan gedragen. Ook zou ik vragen hoe het nou zit met het effect van de herfstvakantie, dat er eerst wel was en toen weer niet.
Niet mee eens. Denk echt dat ze lager willen, maar ze durven op dit moment niet harder in te grijpen, want kerst.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de zorg weer over gaat lopen, komen er weer meer maatregelen. Met 5.000/6.000 cases per dag, sukkelen we gewoon zo door.
Dat is het beleid.
Sowieso knap dat je die vertrouwen uberhaupt nog hadquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, mijn vertrouwen in een goed geoliede vaccinatiestrategie en -uitvoering is er na vanavond ook niet beter op geworden...
Serieus, de kans dat we voor de kerst op 10 IC opnames zitten per dag lijkt me eigenlijk nihil.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de zorg weer over gaat lopen, komen er weer meer maatregelen. Met 5.000/6.000 cases per dag, sukkelen we gewoon zo door.
Dat is het beleid.
Ook dat nog...quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me het grote nieuws van vandaag
Je hebt het nieuws over vaccins niet meegekregen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef kol7680 het volgende:
Mensen die nu nog denken dat we volgend jaar van de maatregelen af zijn.
Na deze persconferentie is wel duidelijk dat we hier nog jaren aan vastzitten aan dit soort maatregelen.....
Racist.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
IC zit wel vol met asielzoekers. Dat zegt genoeg.
Regionale lockdown.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:38 schreef Scrummie het volgende:
Haha, ja, kom op, dat wil ik wel zien. Sluit heel Twente maar af of op met oud & nieuw bijvoorbeeld.
Ik vrees dan nog het meest voor die arme handhavers en hulpverleners. Die gaan echt een zware tijd hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor Oud en Nieuw (en dan met name in de mate van illegale feestjes met alle gevolgen van dien)..
Na december komt vanzelf januari weer. Met als bonus extra veel besmettingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet mee eens. Denk echt dat ze lager willen, maar ze durven op dit moment niet harder in te grijpen, want kerst.
Liegen was volgens mij niet toegestaan in dit topic.quote:
Tja ik gok dat er meer mensen vrij zijn in die periode dan ervoor, dus dan zoeken mensen afleiding en uitjes op.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:30 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die dan nog sluiten? Kerstcadeaus worden van te voren gekocht...
En over twee weken is kerst al. De periode waarin men (volgens mij) elke keer over sprak wanneer het ging over 'dit hebben de maatregelen nodig qua tijd om effect te hebben'. Vandaag was het laatste window wel voor extra maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, de kans dat we voor de kerst op 10 IC opnames zitten per dag lijkt me eigenlijk nihil.
Hoor jij enig perspectief??quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:38 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je hebt het nieuws over vaccins niet meegekregen?
Dit wordt gewoon aansukkelen tot augustus/september.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sowieso knap dat je die vertrouwen uberhaupt nog had
Dat was toch al vorige week al bekend?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me het grote nieuws van vandaag
Hoe is het eigenlijk in Bulgarije?quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Liegen was volgens mij niet toegestaan in dit topic.
Maatregelen zijn niet veranderd, cijfers stijgen. Ze geven zelf ook aan dat het in het gedrag van mensen zit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zijn mensen zich dan 'slechter' gaan gedragen?
Vanmorgen bekend geworden zei Hugoquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was toch al vorige week al bekend?
Nou. Ik ben best bereid tot het volgen van de regels en mee te werken met het beleid. Maar dit is onderhand best moeilijk te verdedigen. Scholen open, winkels open, sportscholen open. Horeca dicht terwijl dat prima ging. Stijging in de besmettingen maar dat is allemaal de schuld van de burger en dat we nu amper kerst mogen vieren dus ook. Teleurstellend beleid.quote:
Ik heb het al steeds gezegd, ze willen gewoon niet nog meer compensatie hoeven te betalen. Dat zaken failliet gaan kan 'ondernemerspartij' VVD geen reet schelen, als zij maar niet de schuld krijgen en moeten betalen. Helaas zien veel mensen dat niet in.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. We sukkelen zo door.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, de kans dat we voor de kerst op 10 IC opnames zitten per dag lijkt me eigenlijk nihil.
Als de cijfers slecht zijn ligt het aan ons gedrag, als de cijfers goed zijn ligt het aan de maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou meer vragen over waarom Rutte en de Jonge denken dat mensen zich weer slechter zijn gaan gedragen. Ook zou ik vragen hoe het nou zit met het effect van de herfstvakantie, dat er eerst wel was en toen weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |