Maatregelen zijn niet veranderd, cijfers stijgen. Ze geven zelf ook aan dat het in het gedrag van mensen zit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zijn mensen zich dan 'slechter' gaan gedragen?
Vanmorgen bekend geworden zei Hugoquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was toch al vorige week al bekend?
Nou. Ik ben best bereid tot het volgen van de regels en mee te werken met het beleid. Maar dit is onderhand best moeilijk te verdedigen. Scholen open, winkels open, sportscholen open. Horeca dicht terwijl dat prima ging. Stijging in de besmettingen maar dat is allemaal de schuld van de burger en dat we nu amper kerst mogen vieren dus ook. Teleurstellend beleid.quote:
Ik heb het al steeds gezegd, ze willen gewoon niet nog meer compensatie hoeven te betalen. Dat zaken failliet gaan kan 'ondernemerspartij' VVD geen reet schelen, als zij maar niet de schuld krijgen en moeten betalen. Helaas zien veel mensen dat niet in.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Winkels mogen open blijven, maar je mag er niet naar toe, als je dat wel doet ben je fout bezig.
Sluit de winkels dan verdomme
Eens. We sukkelen zo door.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, de kans dat we voor de kerst op 10 IC opnames zitten per dag lijkt me eigenlijk nihil.
Als de cijfers slecht zijn ligt het aan ons gedrag, als de cijfers goed zijn ligt het aan de maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zou meer vragen over waarom Rutte en de Jonge denken dat mensen zich weer slechter zijn gaan gedragen. Ook zou ik vragen hoe het nou zit met het effect van de herfstvakantie, dat er eerst wel was en toen weer niet.
Op zich snap ik het wel, want die kunnen het ook flink verspreiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is het nu weer voor onzin dat medewerkers in de zorg als eerste gevaccineerd worden.
Ik wil ook geen proefkonijn zijn. Ik heb nog een heel leven voor me en offer me nu al maanden op voor de ouderen en zwakkeren in de samenleving.
Waarom worden zij niet als eerste gevaccineerd?
Maar wát gaat-ie dan doen om te zorgen dat ze de feestdagen beschermen?quote:Rutte: alles doen om Kerstdagen te beschermen
Premier Rutte kwam later in de persconferentie nog even terug op het toegestane aantal gasten met de feestdagen. "We gaan er alles aan doen om te zorgen dat we de paar Kerstdagen -en als het even kan ook Oudjaar- beschermen", zei hij over het gezin-plus-drie-beleid. Dat houdt in dat een gezin per dag maximaal drie gasten mag ontvangen. Maar als de trend in de cijfers "niet afbuigt", dan zijn verzwaringen rond eind december evenwel mogelijk, zei Rutte ook.
Je hoeft geen proefkonijn te zijn, niemand verplicht je.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is het nu weer voor onzin dat medewerkers in de zorg als eerste gevaccineerd worden.
Ik wil ook geen proefkonijn zijn. Ik heb nog een heel leven voor me en offer me nu al maanden op voor de ouderen en zwakkeren in de samenleving.
Waarom worden zij niet als eerste gevaccineerd?
Foei volk!!quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als de cijfers slecht zijn ligt het aan ons gedrag, als de cijfers goed zijn ligt het aan de maatregelen.
Zo simpel is het.
Hugo loopt wel vaker achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanmorgen bekend geworden zei Hugo
Ja, dat is ook gelijk de makkelijke verklaring. Makkelijker dan naar jezelf kijken. Zij dus, niet jij.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maatregelen zijn niet veranderd, cijfers stijgen. Ze geven zelf ook aan dat het in het gedrag van mensen zit.
Hij wil niet voor die vraag komen te staanquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wát gaat-ie dan doen om te zorgen dat ze de feestdagen beschermen?
Ja, eh.. niks dus.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niets want “dat is niet nodig“ is men van meningquote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte door het land gaat fietsen met een megafoon roepend dat iedereen afstand moet houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max. +3 is dus de lichte variant.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien kan hij die notitie, niet meer herinneren? Een bombardement met 70 slachtoffers kan hij zich immers ook niet herinneren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:36 schreef JohnBercow het volgende:
"Ik ken de notitie niet"
Flikker toch op.
Ja de raadsadviseur heeft Mark mondeling ingelicht over die notitie. Dan kan hij zeggen dat hij het niet gezien heeft of niet kent. Als hij het gemailed had of schriftelijk had gehad was het WOB-baar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |