abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196621853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat het dus geen zin heeft.
Ja, ik en heel veel andere mensen wisten dat in april/mei al.

Gelukkig maar dat steeds meer mensen dat inzicht beginnen te krijgen.
pi_196621858
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:52 schreef Jane het volgende:

[..]

In Europa heeft niemand een serieuze poging gedaan, nee, zelfs Duitsland niet. Maar kijk eens naar Azie en Oceanie. En lees dit interview van Jop de Vrieze met een Nieuw-Zeelandse expert.

https://jopdevrieze.nl/is(...)-hadden-kunnen-doen/
Het zou inderdaad wel mooi zijn als wij een steenrijk Oceanisch land waren met ongeveer de helft van de bevolking, waar met name hoogopgeleide arbeidsmigranten binnen kunnen komen, aangezien het voor de rest van de wereld toch te duur is. En als we dan alle asielzoekers gewoon in kampen op de Waddeneilanden op zouden sluiten.

En dan in het geval van een pandemie gewoon een totaal in- en uitreisverbod invoeren en iedereen die echt móet komen in quarantaine. En als het hier in december dan ook nog eens zomer was.

Ik snap niet waarom Rutte en de Jonge deze bovenstaande dingen niet gewoon doen, hoe moeilijk kan het zijn?

Ook leuk trouwens wat er met Duitsland Gidsland gebeurd is: https://www.dw.com/en/cor(...)ole-model/a-55857791

Nu gelooft ineens niemand meer in Duitsland en hadden ze het altijd al bij het verkeerde eind. :')
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:58:51 #178
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196621862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland is een dunbevolkt eiland. Dat maakt de situatie compleet onvergelijkbaar. Een 'serieuze poging' zoals jij dat noemt is simpelweg niet mogelijk in West-Europa.
Ik bestrijd dat dat niet kan. Melbourne, Australie is bijvoorbeeld een stad van ruim 5 miljoen inwoners. Meer dan de top 10 steden van Nederland bij elkaar. Dat Australie gemiddeld genomen 'dun bevolkt' is, omdat er niemand in het binnenland woont, is een onzinnig argument als je het over pandemiecontrole in zo'n stad hebt. Daar hadden ze het ook op z'n beloop kunnen laten, hun zorg kunnen laten overspoelen en vele onnodige doden op de koop toe kunnen nemen. Maar dan hadden ze nu geen feest gevierd, want dan waren ze er nu ook nog niet vanaf geweest.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:58:52 #179
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_196621863
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er heerst inderdaad al eeuwen een onafgebroken pandemie. Bijzonder dat we dat nu pas doorhebben.
Meer dan één hoor. Verkoudheid heerst ook als 'pandemie'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196621871
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niet met die instelling, nee -O-
Dat heeft niets met een instelling te maken.
pi_196621879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

griep, verkoudheid en natuurlijk ook aids, maar dat is er niet al eeuwen, maar ongeveer 40 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:59:46 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196621880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ja, daarom hebben we hier structureel 30% plek vrij op de IC normaal gesproken. Omdat er continu een pandemie heerst.

Kom op, man.
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:00:03 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196621885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dat doet niet af aan het effect wat ik beschreef.
Tsja, dan ben je dus gewoon jezelf voor de gek aan het houden.

"Ze beloven mensen verlichting rond de kerstperiode!"
- Nee, dat hebben ze niet gedaan
"Dat kan allemaal wel zo zijn maar..."

Dat werkt niet he.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:00:10 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196621889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het zou inderdaad wel mooi zijn als wij een steenrijk Oceanisch land waren met ongeveer de helft van de bevolking, waar met name hoogopgeleide arbeidsmigranten binnen kunnen komen, aangezien het voor de rest van de wereld toch te duur is. En als we dan alle asielzoekers gewoon in kampen op de Waddeneilanden op zouden sluiten.

En dan in het geval van een pandemie gewoon een totaal in- en uitreisverbod invoeren en iedereen die echt móet komen in quarantaine. En als het hier in december dan ook nog eens zomer was.

Ik snap niet waarom Rutte en de Jonge deze bovenstaande dingen niet gewoon doen, hoe moeilijk kan het zijn?

Ook leuk trouwens wat er met Duitsland Gidsland gebeurd is: https://www.dw.com/en/cor(...)ole-model/a-55857791

Nu gelooft ineens niemand meer in Duitsland en hadden ze het altijd al bij het verkeerde eind. :')
En bovendien drie maanden lang de hele bevolking van je twee grootste steden min of meer in hun huis hebt opgesloten, en dat telkens opnieuw doet als je weer ergens drie besmettingen lokaliseert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196621893
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik bestrijd dat dat niet kan. Melbourne, Australie is bijvoorbeeld een stad van ruim 5 miljoen inwoners. Meer dan de top 10 steden van Nederland bij elkaar. Dat Australie gemiddeld genomen 'dun bevolkt' is, omdat er niemand in het binnenland woont, is een onzinnig argument als je het over pandemiecontrole in zo'n stad hebt. Daar hadden ze het ook op z'n beloop kunnen laten, hun zorg kunnen laten overspoelen en vele onnodige doden op de koop toe kunnen nemen. Maar dan hadden ze nu geen feest gevierd, want dan waren ze er nu ook nog niet vanaf geweest.
Australië is een eiland.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 december 2020 @ 18:00:33 #186
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196621898
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, daarom hebben we hier structureel 30% plek vrij op de IC normaal gesproken. Omdat er continu een pandemie heerst.

Kom op, man.
Dat je na negen maanden nog steeds zo kan reageren. Respect.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:01:19 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196621909
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niet met die instelling, nee -O-
Anders ook niet.
Antifa
pi_196621977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, (een deel van) de controlegroep kreg ook een vaccin (meningococcal group A, C, W, and Y conjugate vaccine), dan kunnen ze natuurlijk beweren dat al die serious adverse events het gevolg waren van vaccinatie..
Maar MenACWY is dus wel een vaccin wat al goedgekeurd en veilig bevonden is en gebruikt wordt.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 18:06:18 #189
236264 crew  capricia
pi_196622000
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:31 schreef Jane het volgende:

[..]

Als dit op zou worden gevolgd door grondig BCO (veel beter dan nu), quarantaineplicht, en verplichte (hotel-)quarantaine voor inreizigers, zou ik er helemaal voor zijn om dit ook in Nederland te doen. Als we dit in het voorjaar hadden gedaan, hadden we van de zomer al net zulke post-Covid feestjes kunnen vieren als de Australiers nu. Daar ben ik van overtuigd. Als de cijfers eenmaal laag zijn (en dat waren ze!) dan is er relatief weinig inzet voor nodig. De kans dat je als gewone Nederlander, zonder per se naar het buitenland te reizen, toch in quarantaine zal moeten is ook heel klein.
Volgens mij is het om 'normaal' kerst te kunnen vieren. Even doorbijten in Oostenrijk en dan familie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196622009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Australië is een eiland.
Dit is echt zo'n drogreden. Als je hier containers op de grensovergangen gooit en het vliegverkeer stopzet heb je 99,99% van de inreizigers al tegengehouden.

Het is gewoon een politieke keuze. Meer niet.
pi_196622025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:58 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het is steeds zoeken naar een schuldige, of een oorzaak. Of kunnen wijzen naar anderen onder het mom van zo moeten wij het ook doen.
Misschien wordt het tijd eens een keer accepteren dat het het hele idee achter een fckng virus is dat het zich gewoon verspreidt, klaar, en dat dit niet voor niets een pandemie is geworden.
Asymptomatische besmettingen, lage maar toch vervelende IFR, hoge zorgdruk, etc etc, hét perfecte recept.
Qua R loop je op een gegeven moment tegen een muur aan. Het houdt gewoon een keer op. Onverenigbaar met onze manier van (samen)leven. Die maakbaarheid is een illusie.
I'll give you something to do
pi_196622039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n drogreden. Als je hier containers op de grensovergangen gooit en het vliegverkeer stopzet heb je 99,99% van de inreizigers al tegengehouden.

Het is gewoon een politieke keuze. Meer niet.
Ik zeg niet dat het geen politieke keuze is, die stropop kan je achterwege laten.
pi_196622047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Het is steeds zoeken naar een schuldige, of een oorzaak. Of kunnen wijzen naar anderen onder het mom van zo moeten wij het ook doen.
Misschien wordt het tijd eens een keer accepteren dat het het hele idee achter een fckng virus is dat het zich gewoon verspreidt, klaar, en dat dit niet voor niets een pandemie is geworden.
Asymptomatische besmettingen, lage maar toch vervelende IFR, hoge zorgdruk, etc etc, hét perfecte recept.
Qua R loop je op een gegeven moment tegen een muur aan. Het houdt gewoon een keer op. Onverenigbaar met onze manier van (samen)leven. Die maakbaarheid is een illusie.
Dit zou eigenlijk in de topicpointer moeten staan.
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:09:52 #194
1986 Jane
pi_196622051
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Australië is een eiland.
Alles is een eiland. Ze hebben ook binnengrenzen tussen de deelstaten (die behoorlijk soeverein zijn, btw) en die grenzen zijn streng bewaakt geweest tot nu. Als je van de ene naar de andere staat wilde, moest je 2 weken verplicht in hotelquarantaine, op eigen kosten. Streng beleid inderdaad, maar het heeft wel z'n vruchten afgeworpen. Strenge grenscontroles met voorwaarden voor inreizen wil niet zeggen dat de grenzen volkomen gesloten zijn. Het belemmert wel het toerisme natuurlijk, maar dat gebeurt zonder maatregelen ook.
  dinsdag 8 december 2020 @ 18:11:47 #195
1986 Jane
pi_196622080
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij is het om 'normaal' kerst te kunnen vieren. Even doorbijten in Oostenrijk en dan familie.
Tja, dan zie ik er toch weer minder heil in, al maakt het voor mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik bedoel, gezien de pandemie-situatie ben ik toch niet echt geneigd de leuke dingen te gaan doen die ik anders wel zou doen. Als het al open is.
pi_196622086
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:09 schreef Jane het volgende:

[..]

Alles is een eiland. Ze hebben ook binnengrenzen tussen de deelstaten (die behoorlijk soeverein zijn, btw) en die grenzen zijn streng bewaakt geweest tot nu. Als je van de ene naar de andere staat wilde, moest je 2 weken verplicht in hotelquarantaine, op eigen kosten. Streng beleid inderdaad, maar het heeft wel z'n vruchten afgeworpen. Strenge grenscontroles met voorwaarden voor inreizen wil niet zeggen dat de grenzen volkomen gesloten zijn. Het belemmert wel het toerisme natuurlijk, maar dat gebeurt zonder maatregelen ook.
Europa is geen eiland.

Verder klopt wat je zegt, maar het is ook niet het hele verhaal. Omdat Australië een eiland is begin je al met een veel kleinere verspreiding en kun je die makkelijker naar beneden krijgen. Een eiland is makkelijker af te sluiten. Omdat het een eiland is.
pi_196622110
Heb ik nou goed begrepen dat slechts 5-6 procent van de testen afgelopen week (18.000 op 320.000) mensen waren zonder klachten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196622121
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, dan ben je dus gewoon jezelf voor de gek aan het houden.

"Ze beloven mensen verlichting rond de kerstperiode!"
- Nee, dat hebben ze niet gedaan
"Dat kan allemaal wel zo zijn maar..."

Dat werkt niet he.
:') Dat werd niet overal gesuggereerd? Door burgemeesters? Door media? Of Rutte en De Jonge dat dan wel of niet hebben gezegd doet er niet zo veel toe. Dat werkt niet zo.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 18:14:35 #199
236264 crew  capricia
pi_196622126
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:11 schreef Jane het volgende:

[..]

Tja, dan zie ik er toch weer minder heil in, al maakt het voor mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik bedoel, gezien de pandemie-situatie ben ik toch niet echt geneigd de leuke dingen te gaan doen die ik anders wel zou doen. Als het al open is.
Veel landen kennen ook geen tweede kerstdag hè.
Die moeten alles op 1 dag proppen met familie. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196622142
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:') Dat werd niet overal gesuggereerd?
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: