Dat is verboden wapenbezit, hooguit. De misdaden gepleegd in het buitenland worden doorgaans afgehandeld in het land zelf, dus Griekse dan wel Spaanse strafrechters moeten zich daar maar over buigen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:54 schreef TLC het volgende:
[..]
De Baron en B2 ook wegens ontvoering, in Griekenland toen ze Bassie en Adriaan in hun bestelbusje hadden achterin, God mag weten wat er met hun was gebeurd als ze niet waren ontsnapt door het luikje in de bodem
En niet te vergeten de verschillende -mislukte- aanslagen op hun leven met de boem !!
Is toch ook gewoon ontvoering / vrijheidsontneming dat meenemen in dat busje? Ze werden wakker op een onbewoond eiland, dus ze zijn vermoedelijk ook bedwelmd. En naar dat eiland zijn ze ook weer op de een of andere manier vervoerd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:14 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat is verboden wapenbezit, hooguit. De misdaden gepleegd in het buitenland worden doorgaans afgehandeld in het land zelf, dus Griekse dan wel Spaanse strafrechters moeten zich daar maar over buigen.
Ik vergeet nog wel afpersing (een gestolen kroon terugverkopen aan de eigenaar, mits twee buitenstaanders het geld op tafel leggen) en huisvredebreuk door de Baron.
In Frankrijk door het eten van pannenkoeken toch ?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 20:17 schreef Kaatje2658 het volgende:
Adriaan is te betrappen op enkele verkeersovertredingen in enkele series, Bassie is te betrappen op openbaar dronkenschap in één serie afhankelijk van de locatie.
Ja, "Dos calvados".quote:Op zaterdag 26 maart 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
[..]
In Frankrijk door het eten van pannenkoeken toch ?
Klopt, maar in Griekenland. Daar gaat de Griekse justitie over.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 21:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is toch ook gewoon ontvoering / vrijheidsontneming dat meenemen in dat busje? Ze werden wakker op een onbewoond eiland, dus ze zijn vermoedelijk ook bedwelmd. En naar dat eiland zijn ze ook weer op de een of andere manier vervoerd.
En dan kun je nog wel 'n discussie voeren dat mensen zo achter laten op een onbewoond eiland vooral als bedoeling heeft dat ze daar niet meer levend vanaf komen.
Ja, dat was in Griekenland inderdaad.quote:Op zondag 27 maart 2022 18:18 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Klopt, maar in Griekenland. Daar gaat de Griekse justitie over.
Ik vergeet nog het kraken door zowel de Baron, die de ruïne van Teylingen illegaal bewoonde, en de diamantbaas, die bovendien nog van heling kan worden beticht.
Lara heeft Vlugge Japie ook een paar keer gebeten, terwijl Japie al aan het vluchten was.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:28 schreef Kasperr1991 het volgende:
- De B&A-boys hebben moedwillig schade aangericht aan andermans eigendom (de auto van de boeven).
- De Baron, B2 en VJ zijn illegaal naar Lanzarote gevlogen.
- B100 als spoorloper in Wales.
Misschien was de Boem nog niet op volle sterktequote:Op maandag 28 maart 2022 11:36 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik vind het altijd zo hilarisch met die Boem van hun. Altijd wil de Baron 'voor eens en altijd afrekenen met die irritante clown en die acrobaat'.
En dus laat hij Harry een Boem maken. Maar het grappige is dat die altijd voortijdig onploft, met een rookwolkje en gescheurde kleding (hoe kan dat dan?) tot gevolg. Dus al zou de Baron ooit afgerekend hebben met Bassie en Adriaan, blijft het bij een gezicht vol met roet?
. Nou wat gevaarlijk zeg
Zelfs bij Het Hoorspel is gebleken ('Het nieuws sloeg in als een bom') dat Bassie en Adriaan zo'n Boem makkelijk zouden overleven.
Een aantal jaar geleden hadden ze ook een game uitgebracht, dat was de 2,79 niet waard toen. En toen stopte die ook nog eens met werkenquote:Op maandag 28 maart 2022 12:08 schreef StevenHyde het volgende:
Iemand hier die de bassie en adriaan game op de telefoon heeft gekocht en gespeeld? Meen dat weken terug het nieuws was. Benieuwd of het een leuk spel is.
Haha dat is ruk. Ja ik wil best een leuke b&a game spelen, maar dan moeten de hoofdrolspelers wel allemaal goed lijken en het gewoon een game zijn die af isquote:Op maandag 28 maart 2022 13:11 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Een aantal jaar geleden hadden ze ook een game uitgebracht, dat was de 2,79 niet waard toen. En toen stopte die ook nog eens met werken![]()
Het lijkt niet veel beter dan toen maar ik heb deze niet gespeeld.
- Het vasthouden van een telefoon of walkie-talkie tijdens het rijden.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lara heeft Vlugge Japie ook een paar keer gebeten, terwijl Japie al aan het vluchten was.
In zijn misdrijven tegen Bassie en Adriaan volledig ontoerekeningsvatbaar als ik het mij goed herinner afhankelijk van het vergaarde bewijs.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:07 schreef Kasperr1991 het volgende:
[..]
- Drogering en ontvoering van B&A (en eigenlijk ook van de Belgische inspecteur 'Kapitein') door de Professor.
Dat verschilt per school en betekent hoogstwaarschijnlijk dat er geen standaard is. De weergave in de televisieserie van Bassie & Adriaan zegt dus eigenlijk weinig over de verschillen in het beleid van scholen.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
Waarom hadden kindjes tijdens de gymles destijds nauwelijks kleren aan ?![]()
De keeper van de B&A Boys tussen de voetballertjes.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
Waarom hadden kindjes tijdens de gymles destijds nauwelijks kleren aan ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |