abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204210013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 21:54 schreef TLC het volgende:

[..]
De Baron en B2 ook wegens ontvoering, in Griekenland toen ze Bassie en Adriaan in hun bestelbusje hadden achterin, God mag weten wat er met hun was gebeurd als ze niet waren ontsnapt door het luikje in de bodem ;(
En niet te vergeten de verschillende -mislukte- aanslagen op hun leven met de boem !!
Dat is verboden wapenbezit, hooguit. De misdaden gepleegd in het buitenland worden doorgaans afgehandeld in het land zelf, dus Griekse dan wel Spaanse strafrechters moeten zich daar maar over buigen.
Ik vergeet nog wel afpersing (een gestolen kroon terugverkopen aan de eigenaar, mits twee buitenstaanders het geld op tafel leggen) en huisvredebreuk door de Baron.
pi_204232076
Adriaan is te betrappen op enkele verkeersovertredingen in enkele series, Bassie is te betrappen op openbaar dronkenschap in één serie afhankelijk van de locatie.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_204234571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 22:14 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat is verboden wapenbezit, hooguit. De misdaden gepleegd in het buitenland worden doorgaans afgehandeld in het land zelf, dus Griekse dan wel Spaanse strafrechters moeten zich daar maar over buigen.
Ik vergeet nog wel afpersing (een gestolen kroon terugverkopen aan de eigenaar, mits twee buitenstaanders het geld op tafel leggen) en huisvredebreuk door de Baron.
Is toch ook gewoon ontvoering / vrijheidsontneming dat meenemen in dat busje? Ze werden wakker op een onbewoond eiland, dus ze zijn vermoedelijk ook bedwelmd. En naar dat eiland zijn ze ook weer op de een of andere manier vervoerd.

En dan kun je nog wel 'n discussie voeren dat mensen zo achter laten op een onbewoond eiland vooral als bedoeling heeft dat ze daar niet meer levend vanaf komen.
pi_204236518
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 20:17 schreef Kaatje2658 het volgende:
Adriaan is te betrappen op enkele verkeersovertredingen in enkele series, Bassie is te betrappen op openbaar dronkenschap in één serie afhankelijk van de locatie.
In Frankrijk door het eten van pannenkoeken toch ? :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204236532
Als iemand zegt (zoals de Schandebakker) je mag NIET op dat rode knopje drukken, zouden jullie dan toch ook in de verleiding komen om er juist wel op te drukken ? :@
pi_204239514
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 23:57 schreef TLC het volgende:

[..]
In Frankrijk door het eten van pannenkoeken toch ? :D
Ja, "Dos calvados".
pi_204241932
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 21:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Is toch ook gewoon ontvoering / vrijheidsontneming dat meenemen in dat busje? Ze werden wakker op een onbewoond eiland, dus ze zijn vermoedelijk ook bedwelmd. En naar dat eiland zijn ze ook weer op de een of andere manier vervoerd.

En dan kun je nog wel 'n discussie voeren dat mensen zo achter laten op een onbewoond eiland vooral als bedoeling heeft dat ze daar niet meer levend vanaf komen.
Klopt, maar in Griekenland. Daar gaat de Griekse justitie over.

Ik vergeet nog het kraken door zowel de Baron, die de ruïne van Teylingen illegaal bewoonde, en de diamantbaas, die bovendien nog van heling kan worden beticht.
pi_204243000
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 18:18 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Klopt, maar in Griekenland. Daar gaat de Griekse justitie over.

Ik vergeet nog het kraken door zowel de Baron, die de ruïne van Teylingen illegaal bewoonde, en de diamantbaas, die bovendien nog van heling kan worden beticht.
Ja, dat was in Griekenland inderdaad.

Vlugge Japie tapte ook illegaal stroom af om die ruïne van binnen te verlichten.
pi_204247277
Naar mijn mening het leukste liedje van B&A

_O_ *O*

Als je hier niet vrolijk van wordt... :N o|O
pi_204249557
- De B&A-boys hebben moedwillig schade aangericht aan andermans eigendom (de auto van de boeven).
- De Baron, B2 en VJ zijn illegaal naar Lanzarote gevlogen.
- B100 als spoorloper in Wales.
pi_204249756
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:28 schreef Kasperr1991 het volgende:
- De B&A-boys hebben moedwillig schade aangericht aan andermans eigendom (de auto van de boeven).
- De Baron, B2 en VJ zijn illegaal naar Lanzarote gevlogen.
- B100 als spoorloper in Wales.
Lara heeft Vlugge Japie ook een paar keer gebeten, terwijl Japie al aan het vluchten was.
  maandag 28 maart 2022 @ 11:36:54 #212
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_204250211
Ik vind het altijd zo hilarisch met die Boem van hun. Altijd wil de Baron 'voor eens en altijd afrekenen met die irritante clown en die acrobaat'.

En dus laat hij Harry een Boem maken. Maar het grappige is dat die altijd voortijdig onploft, met een rookwolkje en gescheurde kleding (hoe kan dat dan? :') ) tot gevolg. Dus al zou de Baron ooit afgerekend hebben met Bassie en Adriaan, blijft het bij een gezicht vol met roet? :'). Nou wat gevaarlijk zeg :P

Zelfs bij Het Hoorspel is gebleken ('Het nieuws sloeg in als een bom') dat Bassie en Adriaan zo'n Boem makkelijk zouden overleven.
  maandag 28 maart 2022 @ 12:08:19 #213
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_204250535
Iemand hier die de bassie en adriaan game op de telefoon heeft gekocht en gespeeld? Meen dat weken terug het nieuws was. Benieuwd of het een leuk spel is.
pi_204251097
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:36 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik vind het altijd zo hilarisch met die Boem van hun. Altijd wil de Baron 'voor eens en altijd afrekenen met die irritante clown en die acrobaat'.

En dus laat hij Harry een Boem maken. Maar het grappige is dat die altijd voortijdig onploft, met een rookwolkje en gescheurde kleding (hoe kan dat dan? :') ) tot gevolg. Dus al zou de Baron ooit afgerekend hebben met Bassie en Adriaan, blijft het bij een gezicht vol met roet? :'). Nou wat gevaarlijk zeg :P

Zelfs bij Het Hoorspel is gebleken ('Het nieuws sloeg in als een bom') dat Bassie en Adriaan zo'n Boem makkelijk zouden overleven.
Misschien was de Boem nog niet op volle sterkte :') Maar onzin inderdaad. Sowieso ook dat hij die kneus keer op keer laat prutsen aan die Boem, terwijl al wel duidelijk is dat je niks hebt aan "Handige" Harry.
  maandag 28 maart 2022 @ 13:11:25 #215
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204251128
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:08 schreef StevenHyde het volgende:
Iemand hier die de bassie en adriaan game op de telefoon heeft gekocht en gespeeld? Meen dat weken terug het nieuws was. Benieuwd of het een leuk spel is.
Een aantal jaar geleden hadden ze ook een game uitgebracht, dat was de 2,79 niet waard toen. En toen stopte die ook nog eens met werken :')
Het lijkt niet veel beter dan toen maar ik heb deze niet gespeeld.
  maandag 28 maart 2022 @ 14:29:53 #216
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_204251742
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:11 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Een aantal jaar geleden hadden ze ook een game uitgebracht, dat was de 2,79 niet waard toen. En toen stopte die ook nog eens met werken :')
Het lijkt niet veel beter dan toen maar ik heb deze niet gespeeld.
Haha dat is ruk. Ja ik wil best een leuke b&a game spelen, maar dan moeten de hoofdrolspelers wel allemaal goed lijken en het gewoon een game zijn die af is :D
pi_204252433
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lara heeft Vlugge Japie ook een paar keer gebeten, terwijl Japie al aan het vluchten was.
- Het vasthouden van een telefoon of walkie-talkie tijdens het rijden.
- Zowel B&A als de boeven hebben karts gejat en midden op straat achtergelaten.
- De boeven hebben een varende boot verlaten en stuurloos achtergelaten midden op een kanaal.
- B&A stelen fietsen onder het hooi vandaan (nadat ze de aanname deden dat ze gestolen waren).
- Adriaan laat de auto met de boeven moedwillig verongelukken door een verfbom op de voorruit te laten vallen.
- Adriaan is verscheidene malen te beroerd om een parkeerplek te zoeken en stalt de auto pal voor de hoofdingang van hotels.
- Naast de diverse kastelen, lijken de woningen op Lanzarote en Kreta ook niet legaal te worden bewoond door de boeven. Daarnaast ook de schuilplaats van B1/B2 in Vlaardingen-Centrum en 2 pakhuizen, eveneens in Vlaardingen.
- Ik ben wel benieuwd of de Baron en B100 keurig bij ieder pretpark in Florida een toegangskaartje hebben gekocht.
- Poging tot drogering door de boeven in het vliegtuig naar Spanje.
- Doorsnijden van de remleiding (poging tot doodslag).
- Drogering en ontvoering van B&A (en eigenlijk ook van de Belgische inspecteur 'Kapitein') door de Professor.
- Het verstoren van de rust in een natuurgebied met een doedelzakorkest.
- Poging tot doodslag met een zandzak.
pi_204252487
Niet handsfree bellen is in Nederland pas sinds 2002 verboden, dus ten tijde van het opnemen van de serie, zouden B&A er nog wel mee weg zijn gekomen. :)
pi_204253438
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 16:07 schreef Kasperr1991 het volgende:

[..]
- Drogering en ontvoering van B&A (en eigenlijk ook van de Belgische inspecteur 'Kapitein') door de Professor.
In zijn misdrijven tegen Bassie en Adriaan volledig ontoerekeningsvatbaar als ik het mij goed herinner afhankelijk van het vergaarde bewijs.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_204253560
Ongetwijfeld per ongeluk, maar op 1:58 moet ik toch altijd lachen om de reactie van het meisje naar Bassie:

En nog een dubbelzinnige tekst op 0:55

Ik wil niet weten hoe dat eruit zou zien... :D
pi_204253834
Waarom hadden kindjes tijdens de gymles destijds nauwelijks kleren aan ? :{ o|O
pi_204255017
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
Dat verschilt per school en betekent hoogstwaarschijnlijk dat er geen standaard is. De weergave in de televisieserie van Bassie & Adriaan zegt dus eigenlijk weinig over de verschillen in het beleid van scholen.
pi_204256026
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
De keeper van de B&A Boys tussen de voetballertjes. :R

Gelukkig maar dat we weten dat dit nooit zo bedoeld is. O-)
  maandag 28 maart 2022 @ 23:25:38 #225
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_204257193

Kijk bij 3:14! Ze lopen potdorie gewoon door rood _O- _O- _O-
Goed voorbeeld _O-

En het mooie is dat het rode stoplicht-poppetje groen is gemaakt _O-.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')