abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 18 juni 2022 @ 21:47:00 #251
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205086487
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 20:20 schreef dennistd het volgende:
Zo vrij als een vogel is ook 2x gebruikt: in De huilende professor (Canarische Eilanden, in een vliegtuigje) en De geheimzinnige opdrachtgever (België, in een luchtballon)
Oorspronkelijk bedoeld voor De Diamant, zingend terwijl ze vanuit een zweefvliegtuigje op zoek naar de boefjes gingen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205086576
Ben je soms bevriend met een punker ?!?! :( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 18 juni 2022 @ 22:08:31 #253
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205086844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:38 schreef timvanc1987 het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat ze op het YouTube kanaal van Bassie & Adriaan bij de plaaggeest een muziekje hebben veranderd. Het muziekje 'Seaside arcade' wat je altijd hoorde als Adriaan in de touwen zit, hebben ze veranderd. Dat is nu het nummer Sam Set van de artiest Nhung. Ik zag op Videoland is dat nog wel hetzelfde gebleven, dus best een beetje raar.
Dat is waarschijnlijk door een ID Content-claim gebeurd. Overigens, waarom heb je mij geblokkeerd van je instagram-pagina nadat ik je aansprak over mijn content, die je daar zonder vraag vooraf zelf opnieuw plaatste? Beetje heel asociaal van je.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 22:10:28 #254
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205086876
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 21:54 schreef TLC het volgende:
Ben je soms bevriend met een punker ?!?! :( o|O
Hunkiepunkie?

;)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205088888
quote:
Dat vraagt Bassie aan Lara :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 20 juni 2022 @ 18:19:12 #256
174940 W00fer
Maar echt
pi_205103663
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 21:45 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Even een kick maar toch: CNR en Arcade waren grotendeels dezelfde uitgaves. Bij de dubbelboxen (Verzonken Stad tot halverwege band 1, Kroon al volledig volgens mij) werd er nieuwe muziek onder gezet. Vanaf Bridge 100% nieuwe muziek.

Eigenlijk zijn alleen Het Geheim van de Schatkaart, De Diamant en Het Geheim van de Sleutel echt de series waarbij je op moet letten dat deze in de CNR-versies gruwelijk zijn ingekort. Schatkaart is alleen op dvd volledig verschenen (minus een scène aan het begin van aflevering 3), de Diamant in een dubbelbox van Arcade uit 1998 die héél goed gemonteerd is (maar volgens mij mist ook die uitgave nog de slotscène, maar hij kan oprecht prima zonder), Het Geheim van de Sleutel kwam pas in Bridge-tijd met nieuwe muziek op dubbelbox (tegelijk met de dvd).

Bassie & Adriaan en hun hermontages zijn serieus de Nederlandse Star Wars.

De Huilende Professor raad ik overigens enorm aan in de 'Slagersbanden'-uitvoering. Toevoegingen van Klaris én bekende stockmuziek die in andere reeksen zit, en het werkt fantastisch. Ja, een beetje ingekort ten opzichte van het origineel, maar het zorgt wel voor meer snelheid. De filler eruit gesloopt, zeg maar.
Eigenlijk is het dus kiezen tussen mooie muziek of een volledige uitgave?
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 juni 2022 @ 22:10:10 #257
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205106250
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:19 schreef W00fer het volgende:

[..]
Eigenlijk is het dus kiezen tussen mooie muziek of een volledige uitgave?
Nee, het is kiezen tussen mooie muziek en een bijna-volledige uitgave. De DVD's missen nog altijd snippers hier en daar (En soms wat meer dan anders), natuurlijk minder dan de koopvideo's van vroeger maar compleet is het nog steeds niet.

Uit mijn hoofd:
- De Plaaggeest mist een shot van rode neus-loze Bassie in de opening (Zwaaiend door het caravanraam), een scène waar Bassie zwaait naar het rode lampje van de buggy, een stukje waarbij Bas en Aad als garagisten naar buiten tuimelen (Wel in de aftiteling, dus dat is raar, misschien rest-filmmateriaal uit de originele intro, dat zou kunnen), en de originele slotscène

- De Sleutel mist de volledige aflevering 7 uiteraard, maar ook brokken uit aflevering 6 zijn weggeknipt om continuityissues te voorkomen. Ook de herhaling van 'De Spaanse Zon' is op de laatste dvd-uitgave weggeknipt, en ook de scène waar Bas de sleutel in de vaas doet (Zoals gezegd; Continuity-issue voorkomend). Het oorspronkelijke, maar ontzettend dubbelop en misplaatst zijnde einde in de caravan mist uiteraard.

- De Diamant mist weinig tot niets zover ik weet, maar dat deed de dubbelbox uit 1998 ook al niet (Daar met uitzondering van het slot 'Maak de piste maar vrij', wat overigens oorspronkelijk NOG langer was ook want er was een extra scène vanuit Circus B&A waarin Adriaan aankondigt dat de series van de zomer bij de TROS op herhaling gaan).

- De huilende Professor, daar wordt het leuk: de dvd's zijn namelijk pertinent niet completer, de vierdelige koopvideo's van Penta Video (en een heruitgave van KidStuff/Weton Wesgramm) zijn simpelweg het meest compleet qua wat er uitgebracht is*, punt uit. Er zit weinig achtergrondmuziek in, maar dat is niet omdat het hier onafgemonteerde banden betreft (wat men vaak stelt), maar de serie had op de punten waar geen achtergrondmuziek zat gewoon géén achtergrondmuziek. Spiral, Tubular Bells (in de variant van Geoff Love) en de theme from SWAT tijdens de achtervolging zitten er gewoon in. De rest van de muziek is allemaal later toegevoegd voor het de 1992-hermontage die in 1994 op de drie slagersbanden verscheen. De penta's hebben de meeste later weggehaalde scènes, waaronder allevijf de 'deleted scenes' die als extra's op dvd verschenen (Circus-optreden, droom Crusoe, gesprek van Agt, droom duiken en liedje 'Ook een clown'), maar ook kleinere, kortere en vaak ernstig flauwe scènes.
* De énige uitzondering hierop zijn één variant van opnames én een korte compleet nieuwe scène, die beiden voor het eerst in nieuwe montage op YouTube verschenen: 'Zeg Stel Je Nou Voor' bevat een andere scène voor het dokter-coupletje (Adriaan gooit een sinaasappel naar Bassie en kijkt Bassie nawijzend met gekke bek in de camera) & een scène voor of na 'Hou je Rustig', waarbij B&A dichterbij de schuilplaats van Joris komen.

- De shorties zijn compleet gebutchered uitgebracht op AL hun uitgaven: Op Stap met, Op Bezoek bij, 10 jaar (voor een tweetal dacht ik) en later 'Hallo Vriendjes en Vriendinnetjes' doen een goede poging er een mooi geheel van te maken, maar alle introducties missen volledig. Op Leren & Lachen (al met de nieuwe muziek ook) is het nog erger: daar wordt elke shorty nog eens treurigerwijs na afloop direct uitgebreid besproken. Jaja, kinderen houden van herhaling, maar dit is echt heel erg.

- De Schatkaart: de 2 koopvideo's hebben nagenoeg de complete eerste dubbelaflevering compleet geskipt. Heel het stuk in de gevangenis van Japie en B2 is eruit gesloopt, en de slotscène sluit af bij 'Geniale mafkikker'. Tussendoor zullen er ook wat snippertjes her en der weggegumd zijn, voornamelijk liedjes als 'Lachen, Lachen, Lachen'. De dvd's heeft bijna alles wel hersteld (en ook de eindscène met B&A op een terrasje met Lara en Youri), maar een opener van Adriaan die aflevering 3 pratend naar de camera begint terwijl hij met Lara onderweg is naar Bassie kon niet in de montage worden gehandhaafd.

- De Verdwenen Kroon: Nagenoeg hetzelfde hier: aflevering 6, 7 of 8 eindigt de tune 'met Bassie.... en Adriaan!' met een speciaal zoomshot naar Bassie die paniekerig bij de caravan op Adriaan staat te wachten. Kon ook niet in de montage gehandhaafd blijven, dus weggesneden. De Kroon is, zowel op de koopvideo's als op dvd, wel één van de minst verknipte series gebleken... Maar door 'Achtervolging Kroon' (hét klapstuk van Bert Smorenburg, het moet gezegd) zou ik dat stuk juist als één van de weinige verbeteringen ten opzichte van het origineel vinden. Voor de rest mis je Magnetic Fields intens.

- De Verzonken Stad: Alleen al voor de epische openingstonen telt de dvd-versie eigenlijk niet mee als je het origineel wil. Ik geloof dat de dubbelbox uit 1999 al de nieuwe versie van Hallo Vriendjes had, maar de CNR 92-uitgaves zijn héél mooi en nagenoeg intact gemonteerd. Ik weet oprecht niet wat er daar mist.

- De Geheimzinnige Opdrachtgever Op Reis Door Europa: de 6-delige CNR-reeks is zo intact als mogelijk. Per twee afleveringen keurig aan elkaar gelast, en je mist volgens mij écht niets behalve dat er nieuwe voice-overs door Aad zijn ingesproken in plaats van 'hallo vriendjes en vriendinnetjes, jullie weten wat er gebeurd is'-recaps.
Ook de herziene reeks uit 1998 met een nieuwe cover van Arcade (Let op, ARCADE. Niet Bridge uit 2000 of kan ook íets later zijn; ik leg het zo uit) is van dezelfde montagemaster, dus die is gelijk aan CNR. De Bridge-uitgave uit 2000 (of ietsje later, 2001 of 2002), met eigenlijk alleen maar dat ene logo'tje verschil maar de rest van de vhs-cover compleet hetzelfde, is een wereld van verschil: alle muziek is daar aangepast naar Smoor. Maar de beeldmontage volgens mij 99% hetzelfde.

- De Reis vol Verrassingen/Op Reis Door Amerika: Oef. Ehm, ja, waar te beginnen. Kijk, de reeks is op CNR (en deel 5 uitgebracht onder Arcade) bijna fatsoenlijk compleet, maar de pretparken in Orlando zijn er zoals je vast wel weet nagenoeg compleet uitgesloopt. Oorspronkelijk zou ook deze reeks 6 delen krijgen, maar toen heeft het ruim anderhalf jaar geduurd voordat het slot van de reeks bij Arcade (wat alles van CNR Film en Video overnam?) in één deel gepropt moest worden.
'Is Op Reis Door Amerika Deel 1 en 2 dan wel compleet?' Nee. Hou er namelijk rekening mee dat de dvd 'Op reis door Amerika 1' juist een mastering-error heeft gekregen, waardoor de slotscène van Baron (liggend in de berm, boos roepend 'Nu zijn ze me weer ontsnapt!' en op de grond ligt te stampen met zijn vuist als B&A voorbij rijden), per ongeluk half op dvd is afgekapt (de dubbelbox-uitgave van die montage op VHS had dat wel gewoon). Overigens begint koopvideo deel 5 daar oorspronkelijk de video mee, dus je snapt wel hoeveel deel 5 heeft weggeknipt _O-

Hou er verder rekening mee dat de latere dvd's, hoewel completer (maar niet volledig) een eerder verholpen audiofout er terug in heeft laten slopen: "En achter jullie staan twee heren van de marechaussee, en die gaan jullie nú arresteren." (Het waren een dame en een heer, en voor de originele TV-uitzending én de eerste koopvideo was dat ook keurig verholpen). ...Ja, ik denk dat dat ze wel zijn.

Wat ik hierboven allemaal brabbel hoeft niet 100% te kloppen, dit is allemaal even uit losse pols opgegraven uit het geheugen.

Zei ik al dat Bassie en Adriaan de Nederlandse Star Wars zijn? Want het is de Nederlandse Star Wars. Zucht.

[ Bericht 6% gewijzigd door ArnieAlberts op 20-06-2022 22:16:43 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:36:06 #258
174940 W00fer
Maar echt
pi_205107063
Superieur graafwerk, heel goed beschreven. De banden waarop het e.e.a. wel compleet is (en dan heb ik het over de Penta en CNR versies) zijn of bijna niet meer te vinden, of zo gigantisch duur dat het niet de moeite is om ze nog te vinden. Tenzij je écht van plan bent ze te digitaliseren. Voor zover ze zelf nog niet weggerot zijn. De slagersbanden zijn op Marktplaats anno 2022 nog wel in goede staat te vinden, maar de wat oudere Kidstuff en dat soort zaken gaan makkelijk voor 400 euro weg en zien er qua hoezen ook nog eens verfomfaaid uit.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 juni 2022 @ 23:53:33 #259
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205107171
Ik weet nog wel dat ik netjes de hele Amerika-serie op 5 dvd's had gekocht, vooral vanwege de pretparkscenes, en dat die er niet op stonden.
Toen voelde ik me wel genaaid :')
Ik vond het wel toegestaan om de serie dan maar online te downloaden, die was wel compleet (ik had die serie toch al betaald).
Inmiddels 15 jaar geleden ofzo en nog steeds zit het me dwars :')
  dinsdag 21 juni 2022 @ 00:02:04 #260
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205107196
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:36 schreef W00fer het volgende:
Superieur graafwerk, heel goed beschreven. De banden waarop het e.e.a. wel compleet is (en dan heb ik het over de Penta en CNR versies) zijn of bijna niet meer te vinden, of zo gigantisch duur dat het niet de moeite is om ze nog te vinden. Tenzij je écht van plan bent ze te digitaliseren. Voor zover ze zelf nog niet weggerot zijn. De slagersbanden zijn op Marktplaats anno 2022 nog wel in goede staat te vinden, maar de wat oudere Kidstuff en dat soort zaken gaan makkelijk voor 400 euro weg en zien er qua hoezen ook nog eens verfomfaaid uit.
Dank je wel. Wat je schrijft over die zieke prijzen, dat is gewoon complete markt-verneuking geweest. Ze zijn bijna dood, die prijzen gaan al jaren door het dak maar nu meer dan ooit. Het is echt walgelijk. Ik heb de koopvideo-reeksen die ik hebben wil, ik heb enkele series volledig als losse afleveringen en dat is voor mij meer dan prima. Ik ben jarenlang verzamelaar geweest (niet van de nieuwe uitgaves maar de oudere edities), maar bij de 2e heruitgave was ik er helemaal klaar mee. Met zowel de 'fans' die dit voor deze prijzen laten skyrocketen als de zovele uitgaves.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 00:03:47 #261
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205107209
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:53 schreef Ceviche het volgende:
Ik weet nog wel dat ik netjes de hele Amerika-serie op 5 dvd's had gekocht, vooral vanwege de pretparkscenes, en dat die er niet op stonden.
Toen voelde ik me wel genaaid :')
Ik vond het wel toegestaan om de serie dan maar online te downloaden, die was wel compleet (ik had die serie toch al betaald).
Inmiddels 15 jaar geleden ofzo en nog steeds zit het me dwars :')
Bij mij zit het al dwars sinds 1996. De reclamepromo (of dare I say 'trailer') van 'Op Zoek In Amerika', die aan het begin van de heruitgave van Het Geheim van de Sleutel zat, bevatte notabene beelden van een scène die uiteindelijk helemaal weggeknipt van die band was. Daar ben ik nog steeds pissig om :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 10:18:01 #262
436222 Japepk
Padvinder
pi_205108489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Bij mij zit het al dwars sinds 1996. De reclamepromo (of dare I say 'trailer') van 'Op Zoek In Amerika', die aan het begin van de heruitgave van Het Geheim van de Sleutel zat, bevatte notabene beelden van een scène die uiteindelijk helemaal weggeknipt van die band was. Daar ben ik nog steeds pissig om :')
Ach, in het intro van de Schatkaart zitten scènes die ze alleen op hebben genomen voor het intro, om het spannend te laten lijken. Voor jou geen nieuws natuurlijk, maar ze hadden er dus een handje van.
't Echte en 't ware!
  woensdag 22 juni 2022 @ 08:35:31 #263
311340 J83
New kid, be nice
pi_205116704
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:36 schreef W00fer het volgende:
Superieur graafwerk, heel goed beschreven. De banden waarop het e.e.a. wel compleet is (en dan heb ik het over de Penta en CNR versies) zijn of bijna niet meer te vinden, of zo gigantisch duur dat het niet de moeite is om ze nog te vinden. Tenzij je écht van plan bent ze te digitaliseren. Voor zover ze zelf nog niet weggerot zijn. De slagersbanden zijn op Marktplaats anno 2022 nog wel in goede staat te vinden, maar de wat oudere Kidstuff en dat soort zaken gaan makkelijk voor 400 euro weg en zien er qua hoezen ook nog eens verfomfaaid uit.
Serieus, 400 euro? Ben naar aanleiding van je post eens de kast ingedoken en kwam tot de ontdekking dat ik de Kids Stuff-versie daar compleet heb staan. Tevens De Verzonken Stad en De Kroon van CNR :o Wat zou dat waard kunnen zijn denk je?
  woensdag 22 juni 2022 @ 15:32:29 #264
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_205120570
Een vraagje aan kenners alhier: ik vond laatst dat B4 in de sleutel gespeeld wordt door Jules Croiset. Kan iemand dat bevestigen? Ik herken hem er totaal niet in :D
Rini dankjewel.
  donderdag 23 juni 2022 @ 03:28:45 #265
174940 W00fer
Maar echt
pi_205125410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 08:35 schreef J83 het volgende:

[..]
Serieus, 400 euro? Ben naar aanleiding van je post eens de kast ingedoken en kwam tot de ontdekking dat ik de Kids Stuff-versie daar compleet heb staan. Tevens De Verzonken Stad en De Kroon van CNR :o Wat zou dat waard kunnen zijn denk je?
Een hele berg, tenminste als je een geldwolf bent.
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:16:32 #266
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_205129281
Goed nieuws:
De website http://info.nietoverdrijven.com/ met informatie, trivia, quotes, goofs, muziek etc zal binnenkort weer online komen. De site is bijna gefixxed. De laatste errors moet ik er nog uithalen en dan kan @wonderer de boel weer terugplaatsen :)
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:36:43 #267
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205129394
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 08:35 schreef J83 het volgende:

[..]
Serieus, 400 euro? Ben naar aanleiding van je post eens de kast ingedoken en kwam tot de ontdekking dat ik de Kids Stuff-versie daar compleet heb staan. Tevens De Verzonken Stad en De Kroon van CNR :o Wat zou dat waard kunnen zijn denk je?
De Kroon en De Stad zijn massaal verkocht, dus die gaan voor ongeveer een tientje per tweetal. De Kids Stuff-reeks zou ook voor zo'n prijs moeten gaan, maar mensen zijn achterlijk. Zet ze voor 30 euro op Marktplaats en kijk wat er gebeurt. :*
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205154535
Toch n beetje raar, een volwassen kerel in een zeemanpakje in een klas vol kinderen :D :P

Wel knap trouwens, een handstand maken op de reling van de Euromast :o ik zou al niet omlaag durven te kijken ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 2 juli 2022 @ 00:51:10 #269
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_205206836
De website is weer gefixxed en aan @wonderer overhandigd. Aan hem om de boel weer online te zetten en te actualiseren. :)
pi_205214285
Dus als ik op Videoland de reis door Amerika wil kijken word ik keihard genept? Ik lees hier dat er complete scenes uit zijn geknipt? Wat is dat voor iets bizars. Ik wil de pretparken scenes ook graag zien, hoe kan ik deze dan toch nog zonder een decennia oude videorecorder terugkijken..? Weet iemand dat?
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:08:48 #271
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205214387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:56 schreef Eagles89 het volgende:
Dus als ik op Videoland de reis door Amerika wil kijken word ik keihard genept? Ik lees hier dat er complete scenes uit zijn geknipt? Wat is dat voor iets bizars. Ik wil de pretparken scenes ook graag zien, hoe kan ik deze dan toch nog zonder een decennia oude videorecorder terugkijken..? Weet iemand dat?
Die zitten er nog wel in bij Videoland volgens mij :)
Een van de laatste afleveringen.
pi_205214403
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Die zitten er nog wel in bij Videoland volgens mij :)
Een van de laatste afleveringen.
Maar dus op de dvd’s dan weer niet..? Neem aan dat Videoland gewoon die DVD’s direct over heeft gezet op hun app, maar dat heb ik dan dus gelukkig mis :)
  zondag 3 juli 2022 @ 01:48:50 #273
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205218405
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Maar dus op de dvd’s dan weer niet..? Neem aan dat Videoland gewoon die DVD’s direct over heeft gezet op hun app, maar dat heb ik dan dus gelukkig mis :)
Verschilt een beetje, ik had bijvoorbeeld een set van 5 dvd's waar behoorlijk in geknipt was, maar ook een set van 2 dvd's die compleet was (voor zover ik weet, wel inclusief de pretparkscenes).
Voor zover ik weet is Videoland erg compleet.
  zondag 3 juli 2022 @ 09:46:11 #274
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_205219005
Als Videoland de Aad Klaris arrangementen zou hebben zou ik direct een abonnement nemen :)
Rini dankjewel.
  zondag 3 juli 2022 @ 11:56:46 #275
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205220154
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Videoland de Aad Klaris arrangementen zou hebben zou ik direct een abonnement nemen :)
Had Aad maar niet zoveel moeten zuipen.
soooo, da's mooi!
  zondag 3 juli 2022 @ 16:23:05 #276
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205223401
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Maar dus op de dvd’s dan weer niet..? Neem aan dat Videoland gewoon die DVD’s direct over heeft gezet op hun app, maar dat heb ik dan dus gelukkig mis :)
Nee. Videoland heeft de series in hun reguliere afleveringenvorm, daar mis je nagenoeg niks (Behalve de later weggehaalde scènes uit de eerste series Plaaggeest, Sleutel, Diamant en Professor).
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 3 juli 2022 @ 16:25:52 #277
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205223453
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:56 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Had Aad maar niet zoveel moeten zuipen.
Aha, iemand die volledig voor kamp Aad van Toor gaat. Ben ik ook jarenlang geweest, maar als je die 'biografie' eens objectief doorleest en vooral merkt hoe salty Aad wordt als hij de B&A-jaren in gaat, kan ik niet onderdrukken dat ik ergens een soort misplaatste trots bij van Toor voel. Hij doet alle acties van mensen die vaak inmiddels al overleden zijn af met een scherpe one-liner en komt in bijna elk verhaal als de échte 'slimme Adriaan' uit de bus. Maar ze maken wel ruzie met alles en iedereen.

Klaris heeft shit zeker niet netjes aangepakt met het teruggeven van geluidsbanden waarop Bas' stem niet meer te horen was nadat hij dit gerechterlijk moest doen, maar het is ook niet netjes om zijn muziek te gebruiken voor nasynchronisaties in het buitenland waar hij vervolgens nooit iets van zal terugzien (als dit contractueel netjes vastgelegd was). Om dan over iemands drankgebruik te beginnen vond ik toen al laag en vind ik nu nog steeds.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 3 juli 2022 @ 16:27:33 #278
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205223497
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Als Videoland de Aad Klaris arrangementen zou hebben zou ik direct een abonnement nemen :)
En tóch, objectief als ik ben: ik heb er wel eens met iemand die achter de schermen werkte bij de remastering van de series over gesproken, de arrangementen van Klaris waren op het eind van zijn run ook niet héél denderend meer. Zeker de arrangementen uit de periode 1996-1997 waren héél goedkoop gepingel van een synth. Bert Smorenburg zorgde dan wel voor één gelijkwaardige feel over alle series heen. Klonk ook niet altijd even lekker, maar dan tenminste structureel. _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 3 juli 2022 @ 16:29:52 #279
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205223544
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 15:52 schreef TLC het volgende:
Toch n beetje raar, een volwassen kerel in een zeemanpakje in een klas vol kinderen :D :P

Wel knap trouwens, een handstand maken op de reling van de Euromast :o ik zou al niet omlaag durven te kijken ;(
Op 1 juli 2004 vertelde Aad aan fans in het TV Toys-museum in Dieren dat hij dit 100% zonder enige zekering deed. Dat is even een schok, maar Aad legde toen ook uit dat ze de camera zó hadden gezet dat je het plateau eronder net niet zag. Dat was 'maar' 5 meter lager. Ter vergelijking: Aad deed toen al jaren met Bas de Crocksons-act op de keukenstoelen. Als ze daar eraf waren getiefd, was dat een val van ruim 7 meter geweest. Dus ach, dan valt 5 meter nog mee, beredendeerde hij. _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 3 juli 2022 @ 19:26:20 #280
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_205226930
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Aha, iemand die volledig voor kamp Aad van Toor gaat.
Oh nee hoor. Ik las het in dat boekje van Adriaan en vond het een leuk verhaal. Of er een waarheid in zin, geen idee. Vond het wel apart om te lezen dat Adriaan vaak met fysiek geweld dreigde. :D Dan is die clown toch wat slimmer. :P
soooo, da's mooi!
pi_205229160
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Op 1 juli 2004 vertelde Aad aan fans in het TV Toys-museum in Dieren dat hij dit 100% zonder enige zekering deed. Dat is even een schok, maar Aad legde toen ook uit dat ze de camera zó hadden gezet dat je het plateau eronder net niet zag. Dat was 'maar' 5 meter lager. Ter vergelijking: Aad deed toen al jaren met Bas de Crocksons-act op de keukenstoelen. Als ze daar eraf waren getiefd, was dat een val van ruim 7 meter geweest. Dus ach, dan valt 5 meter nog mee, beredendeerde hij. _O-
Dan nog geen haar op mn hoofd dat ik dat zou doen :{w
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_205230791
I
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:03 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Bij mij zit het al dwars sinds 1996. De reclamepromo (of dare I say 'trailer') van 'Op Zoek In Amerika', die aan het begin van de heruitgave van Het Geheim van de Sleutel zat, bevatte notabene beelden van een scène die uiteindelijk helemaal weggeknipt van die band was. Daar ben ik nog steeds pissig om :')
in het boek van adriaan schrijft hij wel dat ze vaak wat beelden opnamen enkel voor de promo’s
  maandag 4 juli 2022 @ 09:58:44 #283
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_205231857
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 05:55 schreef 111210 het volgende:
im van de Sleutel zat, bevatte notabene beelden van een scène die uiteindelijk helemaal weggeknipt van die ban
Toch ken ik weinig series waar ze je lokken met beelden die uiteindelijk dan helemaal niet in de serie zitten :D
Rini dankjewel.
pi_205247391
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 15:52 schreef TLC het volgende:
Toch n beetje raar, een volwassen kerel in een zeemanpakje in een klas vol kinderen :D :P

Wel knap trouwens, een handstand maken op de reling van de Euromast :o ik zou al niet omlaag durven te kijken ;(
Ik blijf een man van 50 met clownsneus in een jeugdelftal nog vreemder vinden. Gelukkig dat het allemaal maar spel is…
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:11:20 #285
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_205259303
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Toch ken ik weinig series waar ze je lokken met beelden die uiteindelijk dan helemaal niet in de serie zitten :D
Ja, dat stukje met die goederentrein. Volgens mij is dit opgenomen in de haven die ook de locatie was van de Starsky & Hutch scene....

pi_205272568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:11 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Ja, dat stukje met die goederentrein. Volgens mij is dit opgenomen in de haven die ook de locatie was van de Starsky & Hutch scene....

De Rotterdamse haven was ook in 1985 al groot. Daarbij had je toen nog veel kleine goederenlijntjes op industrieterreinen, die rond 1990 massaal zijn gesloten. De exacte locatie blijft ongewis, maar des te frustrerender voor de kijkers.

Iets anders, nu de zomervakantie aanstaande is. Wie is er wel eens op een locatie geweest van de afleveringen? Ik ben op de Emmabrug geweest (geen pakje meer te bekennen), in Rome bij het Colosseum, maar ook in Luxemburg waar Adriaan zijn Ferrari in een doodlopende straat parkeert.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 11:15:17 #287
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205274679
Ik woon in de buurt van Vlaardingen en ik wil nog wel zo'n wandeltocht maken langs verschillende locaties :)
Tot nu toe eigenlijk alleen het Atomium en wat vage locaties zoals de Stadsgehoorzaal en wat winkelcentra.
Zoals bij die scène uit een shortie over het belang van het dragen van een gordel, kwam er na jaren pas achter dat dat winkelcentrum om de hoek was :')
Wel gisteren nog in het Colosseum geweest. In Assassin's Creed Brotherhood, maar toch.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ceviche op 08-07-2022 11:22:56 ]
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:48:14 #288
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205275425
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 05:55 schreef 111210 het volgende:
I
[..]
in het boek van adriaan schrijft hij wel dat ze vaak wat beelden opnamen enkel voor de promo’s
Nee dat ging over Schatkaart. Dit waren beelden uit daadwerkelijke afleveringen (ook uitgezonden), gemonteerd in trailer, waarna de beelden niet op de videoband eindigden.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:51:30 #289
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205275458
Waar is trouwens deze quote gebleven?

"im van de Sleutel zat, bevatte notabene beelden van een scène die uiteindelijk helemaal weggeknipt van die ban"

Weird. In ieder geval, dat zijn de beelden van een van de oude intro's van de Sleutel, met onder andere beelden van de verloren aflevering 2 (en later teruggevonden). En een shot van Bassie die nee knikt tegen een ja-knikkende zebra, true :P
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205282878
Hoeveel jaar celstraf zou je krijgen als je een robot ontvoerd ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:03:43 #291
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_205284177
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 16:27 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
En tóch, objectief als ik ben: ik heb er wel eens met iemand die achter de schermen werkte bij de remastering van de series over gesproken, de arrangementen van Klaris waren op het eind van zijn run ook niet héél denderend meer. Zeker de arrangementen uit de periode 1996-1997 waren héél goedkoop gepingel van een synth. Bert Smorenburg zorgde dan wel voor één gelijkwaardige feel over alle series heen. Klonk ook niet altijd even lekker, maar dan tenminste structureel. _O-
Het is denk ik ook wat je hebt leren kennen. Ik kom uit 1983 en ben opgegroeid met B&A én met de muziek in de series. Als ik die muziek (van Klaris) nu hoor dan komt mijn jeugd weer boven. Dat vind ik bijna per definitie beter, omdat het herkenbaar is. Die muziek hóórt bij die serie en bij de sfeer. Ik vind het ook heel raar om muziek die ik associeer met Monument Valley hoor tijdens de verzonken stad. Dat klopt niet, die muziek was er toen nog helemaal niet. De leaders wil ik ook graag origineel hebben. Enfin, volgens mij herkent iedereen het wel en hadden ze het gewoon niet moeten aanpassen ;-)
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:05:16 #292
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_205284186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:11 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Ja, dat stukje met die goederentrein. Volgens mij is dit opgenomen in de haven die ook de locatie was van de Starsky & Hutch scene....

Ik bedoelde andere series dan B&A :P
Rini dankjewel.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 11:02:28 #293
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205284513
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het is denk ik ook wat je hebt leren kennen. Ik kom uit 1983 en ben opgegroeid met B&A én met de muziek in de series. Als ik die muziek (van Klaris) nu hoor dan komt mijn jeugd weer boven. Dat vind ik bijna per definitie beter, omdat het herkenbaar is. Die muziek hóórt bij die serie en bij de sfeer. Ik vind het ook heel raar om muziek die ik associeer met Monument Valley hoor tijdens de verzonken stad. Dat klopt niet, die muziek was er toen nog helemaal niet. De leaders wil ik ook graag origineel hebben. Enfin, volgens mij herkent iedereen het wel en hadden ze het gewoon niet moeten aanpassen ;-)
Ik ben van veel later, vooral opgegroeid met nieuwe muziek. Maar monument valley muziek in de verzonken stad klopt voor mij ook niet. Zulke geronimo-vibes passen niet in Griekenland :P
pi_205517916
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:33 schreef TLC het volgende:
Hoeveel jaar celstraf zou je krijgen als je een robot ontvoerd ?
Dat is hooguit diefstal. De Spaanse wet kent daaraan celstraffen toe van 6 tot 18 maanden. Wordt alleen lastig om hen te vervolgen, aangezien de heren B en A nooit aangifte hebben gedaan in Spanje en het gestolen goed, in casu Robin, weer terug is bij de rechtmatige eigenaren.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:42:41 #295
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205530609
Bassie & Adriaan-college van vandaag - Het originele einde van 'Het Geheim van de Sleutel'


Allereerst: check hoe Bassies haar op 1:15 in het oog van Aad prikt. :P

Een slot, met daarna een slot, en daarna nóg een slot. Zo werd in 1978 (of eigenlijk begin 1979) de serie 'Het Geheim van de Sleutel' (hierna 'De Sleutel') oorspronkelijk afgesloten. Enkele jaren geleden kreeg ik een hartverzakking, toen ik uit pure nostalgie in het tv-archief van Beeld & Geluid een blik wierp op die laatste aflevering van De Sleutel, die daar enkel in een TROS-herhalingsmontage uit 1985 bewaard is. De originele filmblikken, voor zover die er nog waren (De Plaaggeests originele filmrollen zijn bijvoorbeeld al jaren spoorloos, en bij de hermontages wordt al tijden gebruik gemaakt van die montagebanden uit 1985), zijn immers allemaal naar Adrina Producties overgegaan om daar gerestaureerd op koopvideo's en dvd's uit te brengen tot in lengte van dagen.

In 1985 werden de series 'De Plaaggeest', 'De Sleutel' én 'De Diamant' hoogstwaarschijnlijk voor de eerste keer in-house hergemonteerd bij de TROS, waarbij de Sleutel dus voor de eerste keer om de twee missende afleveringen heen moest werken, en er verder elektronische titels en aftitelingen aan de op een uitzendband-formaat overgezette filmrollen werden toegevoegd. Dit in plaats van het oude ampexsysteem, met zwaar verouderde halfwitte lettering, en mechanische aftitelingsrollen die nog net niet live over het beeld werden afgerold.

De grootste verrassing kwam aan het einde van die laatste aflevering (die overigens in deze versie maar liefst 45 minuten duurt! Geen wonder dat er verwarring is over de vraag of er 12/13 of 10/11 afleveringen waren) waar je, zoals je in het filmpje hierboven ziet, de volledige optochtparade zonder credits voor je ziet afspelen. De ultieme aftiteling, eigenlijk, compleet met B&A tune erover. ...En toen de scène in de caravan. Ik was met stomheid geslagen. Ik wist van het 'oorspronkelijke einde' van de Plaaggeest, maar dit? Bizar.

Het wordt nog bizarder als je je bedenkt dat de recap (ook in bovenstaande video) gewoon echt als mosterd na de maaltijd wordt opgediend. Het avontuur is afgelopen, het programma is voorbij, de serie is klaar; wat hebben we nou allemaal meegemaakt? :') Zelfs in '78/'79 moet dit een rare keuze geweest zijn. Ook in 1985 was deze niet verschoven, maar inmiddels zit precies déze recap, compleet met nieuwere voice-over van Aad en ietsje ingekort, net voor het slot op station Rotterdam Centraal. Een veel betere plek.

Ook is het raar om de twee vrouwen van Bas en Aad (die je verder een enkele keer vluchtig in 'De Show Gaat Beginnen' voorbij ziet komen in een shot) ineens bij ze aan tafel in de caravan te zien zitten. En Bassie oogt haast een beetje dronken _O-

In De Diamant (dat originele einde staat ook online) gebeurde precies hetzelfde: bij de hermontage van de serie als 90 minuten durend-avontuur voor CNR Video (Een geweldig strakke montage, alleen de openingsscène is wat abrupt naar mijn idee) eindigt het avontuur perfect op de close-up van de diamant in de handen van Inspecteur van der Steen.

...Haha, now I get it; het is de inspecteur van de diamant/steen. Dat kostte me maar 27 jaar om die door te hebben. _O- _O- _O-

De huidige serie eindigt met het shownummer 'Maak de piste maar vrij', en oorspronkelijk zat daar NOG een stukje achter waarin de herhalingen bij de TROS werden aangekondigd. :') Leer eens fatsoenlijk een serie afsluiten ofzo _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door ArnieAlberts op 02-08-2022 17:51:27 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205561383
Dat HH een boem aan boord van een vliegtuig wil brengen maakt van hem toch een terrorist ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:20:52 #297
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205561422
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:14 schreef TLC het volgende:
Dat HH een boem aan boord van een vliegtuig wil brengen maakt van hem toch een terrorist ?
Het waren die clown en die acrobaat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205569911
''kom nou jongen''

(Adriaan tegen Bassie)

_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 7 augustus 2022 @ 11:56:16 #299
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205571949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:14 schreef TLC het volgende:
Dat HH een boem aan boord van een vliegtuig wil brengen maakt van hem toch een terrorist ?
Wellicht dat die terroristen van 9/11 op het idee zijn gebracht door Handige Harry :P
With love :*
pi_205573944
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:56 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Wellicht dat die terroristen van 9/11 op het idee zijn gebracht door Handige Harry :P
Ze vlogen een (model) vliegtuig met een Duits ijzeren kruis in een wolkenkrabber in Florida….
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')