abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202499037
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 6 december 2021 @ 17:31:45 #102
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202499795
quote:
Tot nu toe alleen op roddelsites, dus ik zou het met een korreltje zout nemen.
Als je de story mag geloven hebben ze al 20 jaar onafgebroken ruzie en is Adriaan al jaren overleden :')
pi_202501590
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 17:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Als je de story mag geloven hebben ze al 20 jaar onafgebroken ruzie en is Adriaan al jaren overleden :')
In juni (toen alles weer open ging) was ik in het nieuwe B&A museum, Aad was er ook, en voor onze groep mensen vertelde hij ongeveer hetzelfde verhaal. ;( Of ja, iig het deel over het vaccineren, dat het contact op een laag pitje stond en dat Bas' gezondheid slecht was. Best sneu dat het uiteindelijk zo moet gaan tussen de broers.
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 6 december 2021 @ 20:26:05 #104
346653 Ceviche
pi_202502567
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:37 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
In juni (toen alles weer open ging) was ik in het nieuwe B&A museum, Aad was er ook, en voor onze groep mensen vertelde hij ongeveer hetzelfde verhaal. ;( Of ja, iig het deel over het vaccineren, dat het contact op een laag pitje stond en dat Bas' gezondheid slecht was. Best sneu dat het uiteindelijk zo moet gaan tussen de broers.
Dat is inderdaad wel sneu, zeker op zo'n leeftijd.
pi_202503947
Het is sneu dat Bas zelf niets kan zeggen. Ik denk dat zn vrouw en dochter meer antivaxers zijn en daardoor heb je nu deze ellende.
pi_202504210
quote:

[..]
Achter een betaalmuur, maar het staat op Trouw, met bovendien een citaat van Aad zelf.
Daarbij verbaast het me niets. Die oudste dochter van Bas zat eerder voor Trots (Rita Verdonk) in de gemeenteraad van Vlaardingen en ook in huize Van Toor hangen ze geen poster van Jesse Klaver of Gert-Jan Segers voor de ramen, als je begrijpt wat ik bedoel...
Daarbij komen de broers bepaald niet uit een opvoeding waar dialoog, leren en nadenken hoog in het vaandel stonden. Werken, improviseren en aanpakken wel, maar daarmee meng je je niet zo snel in een virusdiscussie.
pi_202591945
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_203511581
Nu wil ik t toch vragen, in de reis door Europa zijn B&A in Spanje, de boeven hebben een bom onder de tafel geplakt maar gaat niet af vanwege... een uur tijdsverschil ??!!

Ik heb nooit geweten dat er ooit een uur tijdsverschil was tussen Nederland en Spanje ?? :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203516565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 23:09 schreef TLC het volgende:
Nu wil ik t toch vragen, in de reis door Europa zijn B&A in Spanje, de boeven hebben een bom onder de tafel geplakt maar gaat niet af vanwege... een uur tijdsverschil ??!!

Ik heb nooit geweten dat er ooit een uur tijdsverschil was tussen Nederland en Spanje ?? :?
Dit heb ik me dus ook heel lang afgevraagd. Net als de plek van dat restaurant. De naam is iets van Bella Vista en ze hebben het constant over de plaats Alzira. Nu ben ik vaak in die regio, en die sinaasappelfabriek denk ik gevonden te hebben (er staan er een heel aantal overigens op die locatie). Maar een restaurant met de naam Bella Vista met dat uitzicht heb ik echt nergens kunnen ontdekken helaas.

Betreft dat uur tijdsverschil, ik denk dat dit is opgenomen toen Spanje en Nederland nog in verschillende tijdzones zaten. Inmiddels zitten ze in dezelfde tijdszone, maar of dit de reden is weet ik niet zeker.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:55:23 #110
346653 Ceviche
pi_203517367
Het enige is misschien een uur verschil door winter/zomertijd (als dat al zo is) maar dan nog is het een wekker en geen tijdsgestuurde klok :P
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 12:52:04 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_203519154
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:28 schreef Eagles89 het volgende:

[..]

Betreft dat uur tijdsverschil, ik denk dat dit is opgenomen toen Spanje en Nederland nog in verschillende tijdzones zaten. Inmiddels zitten ze in dezelfde tijdszone, maar of dit de reden is weet ik niet zeker.
Dus voor 1942? :o
Toen heeft Franco de tijd namelijk aangepast aan Duitsland: https://www.volkskrant.nl(...)veranderen~baf62fc9/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_203527537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef dennistd het volgende:

[..]
Dus voor 1942? :o
Toen heeft Franco de tijd namelijk aangepast aan Duitsland: https://www.volkskrant.nl(...)veranderen~baf62fc9/
Dat zou zomaar kunnen ;) Maar ik zei ook ik bedacht zelf een verklaring :) ik wist dat Spanje en Nederland niet altijd dezelfde tijd hebben gehad, maar dit was puur mijn eigen redenatie.
  zondag 6 februari 2022 @ 00:58:05 #113
436222 Japepk
Padvinder
pi_203532260
Ik ben onlangs verhuisd en daardoor mijn collectie videobanden weer tegen gekomen. Op marktplaats wordt vanalles aangeboden, het lijkt me leuk om mijn serie weer aan te vullen en zo de complete avonturenseries met de originele achtergrondmuziek te hebben. Nu is mijn vraag; je hebt de zogenaamde CNR uitgaves, maar dat zijn vaak ingekorte series toch? De serie ingekort tot speelfilm zeg maar. Later kwamen de 'Arcade' uitgaves, en die zijn weer een stuk langer. Wordt daar ook nog de originele achtergrondmuziek bij gebruikt? Bij alles van Bridge zit Smorenburg. Geen verkeerde muziek, maar omwille van de nostalgie zou ik de oude deuntjes nog weleens willen horen (in combinatie met de films/series)

Wie weet hoe het zit?
't Echte en 't ware!
pi_203532603
quote:

[..]
Als je de story mag geloven is Adriaan al jaren overleden :')
Waar staat dat in de Story als ik vragen mag?
pi_203533433
Twee duo's, een duo is er helaas niet meer

'wir sind jetzt in Mirage hotel, und das ist ein von unser Tiger, wir haben 27 Tiger'

Adriaan : '27 Tiger' ???!!! :o :o

Episch fragment inmiddels _O_
pi_203533438
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 10:28 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dit heb ik me dus ook heel lang afgevraagd. Net als de plek van dat restaurant. De naam is iets van Bella Vista en ze hebben het constant over de plaats Alzira. Nu ben ik vaak in die regio, en die sinaasappelfabriek denk ik gevonden te hebben (er staan er een heel aantal overigens op die locatie). Maar een restaurant met de naam Bella Vista met dat uitzicht heb ik echt nergens kunnen ontdekken helaas.

Heb nooit geweten dat Spanje en Nederland ooit in verschillende tijdzones leefden, laat staan in de B&A tijd :P
pi_203533467
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Achter een betaalmuur, maar het staat op Trouw, met bovendien een citaat van Aad zelf.
Daarbij verbaast het me niets. Die oudste dochter van Bas zat eerder voor Trots (Rita Verdonk) in de gemeenteraad van Vlaardingen en ook in huize Van Toor hangen ze geen poster van Jesse Klaver of Gert-Jan Segers voor de ramen, als je begrijpt wat ik bedoel...
Daarbij komen de broers bepaald niet uit een opvoeding waar dialoog, leren en nadenken hoog in het vaandel stonden. Werken, improviseren en aanpakken wel, maar daarmee meng je je niet zo snel in een virusdiscussie.
Sowieso ruzie krijgen over het vaccin, blijf het een trieste bedoeling vinden, van beide kampen. Laat iedereen het lekker zelf weten

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:58 schreef Japepk het volgende:
Ik ben onlangs verhuisd en daardoor mijn collectie videobanden weer tegen gekomen. Op marktplaats wordt vanalles aangeboden, het lijkt me leuk om mijn serie weer aan te vullen en zo de complete avonturenseries met de originele achtergrondmuziek te hebben. Nu is mijn vraag; je hebt de zogenaamde CNR uitgaves, maar dat zijn vaak ingekorte series toch? De serie ingekort tot speelfilm zeg maar. Later kwamen de 'Arcade' uitgaves, en die zijn weer een stuk langer. Wordt daar ook nog de originele achtergrondmuziek bij gebruikt? Bij alles van Bridge zit Smorenburg. Geen verkeerde muziek, maar omwille van de nostalgie zou ik de oude deuntjes nog weleens willen horen (in combinatie met de films/series)

Wie weet hoe het zit?
Volgens mij staat dit bij de vragen op de site, anders kan je aad mailen, die schijnt altijd wel zelf te reageren.

Er zijn idd verschillende versies vanwege muziekrechten kan ik mij herinneren.
  zondag 6 februari 2022 @ 10:55:50 #118
346653 Ceviche
pi_203535607
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 08:12 schreef 111210 het volgende:

[..]
Sowieso ruzie krijgen over het vaccin, blijf het een trieste bedoeling vinden, van beide kampen. Laat iedereen het lekker zelf weten
[..]
Volgens mij staat dit bij de vragen op de site, anders kan je aad mailen, die schijnt altijd wel zelf te reageren.

Als ik het goed begrepen heb was Aad niet meer welkom omdat de familie van Bas gelooft dat gevaccineerden anderen ziek maken. In zo'n geval wordt het wel lastig om er nog open in te blijven staan.
Maar het is het inmiddels bijgelegd :)
  zondag 6 februari 2022 @ 12:21:11 #119
436222 Japepk
Padvinder
pi_203537204
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 08:12 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja, ik ken de geschiedenis van de muziek. Er kwam ruzie met Klaris en later werd het goedkoper om zelf te produceren ipv rechten te blijven betalen voor alle externe muziek. Denk dus niet dat Aad zal adviseren waar ik aan banden kan komen die hij zelf grotendeels probeert weg te poetsen.

Inmiddels begrijp ik dat het dillemma zich toespitst op de CNR banden. Oude muziek, maar met name de oudere series zijn fors ingekort om op één videoband te passen. Vanaf de kroon werden de series als reeks op video uitgebracht en is er minder geknipt.

Penta bevat dan de complete series, maar daar schijnt op veel plekken nog helemaal geen achtergrondmuziek onder te zitten. Lijkt me ook bijzonder.
't Echte en 't ware!
  zondag 6 februari 2022 @ 17:37:26 #120
174940 W00fer
Maar echt
pi_203541322
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:21 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ja, ik ken de geschiedenis van de muziek. Er kwam ruzie met Klaris en later werd het goedkoper om zelf te produceren ipv rechten te blijven betalen voor alle externe muziek. Denk dus niet dat Aad zal adviseren waar ik aan banden kan komen die hij zelf grotendeels probeert weg te poetsen.

Inmiddels begrijp ik dat het dillemma zich toespitst op de CNR banden. Oude muziek, maar met name de oudere series zijn fors ingekort om op één videoband te passen. Vanaf de kroon werden de series als reeks op video uitgebracht en is er minder geknipt.

Penta bevat dan de complete series, maar daar schijnt op veel plekken nog helemaal geen achtergrondmuziek onder te zitten. Lijkt me ook bijzonder.
Het zou fijn zijn als je eens een mooi overzicht zou maken.
Overigens vragen ze voor de Penta banden (met een aantal missende scenes erop) een vermogen. Het is mij totaal een raadsel waarom ze de weggeknipte scenes niet naar DVD hebben overgezet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_203666111
Zelfde riedeltje, gewoon een andere tekst erin pleuren _O_ :D

pi_203667170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 23:09 schreef TLC het volgende:

Spanje heeft geen tijdsverschil met Nederland. We hebben hier met een ‘goof’ te maken. Tijd is nooit hun sterkste kant geweest:
*Adriaan leest een brief voor met de opdracht naar Ierland te gaan*
‘Bassie, kom mee! Ons vliegtuig vertrekt over een uur.’ Je moet 30 minuten van tevoren bij de gate zijn. Ze hebben dus 30 minuten om een koffer te pakken en daar twee schone clownsneuzen en acrobatenpakken in te stoppen, vanaf die Vlaardingse camping naar Schiphol te rijden, te parkeren, in te checken, door de paspoortcontrole te gaan en naar de gate te lopen.
*aan de Adriatische kust belt B100 naar de Baron, maar die zit al in het vliegtuig*
*B&A arriveren in Rome en ontdekken dat het vliegtuig net geland is*
Amsterdam-Rome is ongeveer twee uur vliegen, de afstand op de scooter was 400 km. Wat voor topsnelheden halen die dingen in de bergen?
*op de boot vanuit Rotterdam naar Duitsland*
Adriaan: ‘een paar uur later gingen we bij Lobith de grens over.’
En over de fietssnelheden in Denemarken zullen we het maar niet hebben...

Het zal de verwarring zijn met de Canarische eilanden, waar de broers veel zijn geweest. Daar is het wel een uur vroeger.
pi_203684228
En in de reguliere afleveringen (bv over seizoenen) wie bestuurt dan de auto aan het einde als Bassie en Adriaan uit de raam van de caravan zwaaien ??

:P
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:30:49 #124
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_203684333
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 23:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

‘Bassie, kom mee! Ons vliegtuig vertrekt over een uur.’
Ik vond het altijd knap dat Adriaan alle vertrektijden van vliegtuigen uit zijn hoofd kende :')
  dinsdag 15 februari 2022 @ 23:32:38 #125
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_203684349
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 22:17 schreef TLC het volgende:
Zelfde riedeltje, gewoon een andere tekst erin pleuren _O_ :D

Dat hebben ze wel eens vaker gedaan. Ik ken even geen voorbeelden, maar er zijn een paar andere liedjes die ook dezelfde melodie hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')