Deze forum deelnemers begrijpen de essentie van de GameStop play niet. GameStop was voor 130% (of zelfs meer) geshort dmv 'naked shorts'. Er moeten dan meer aandelen door shorters worden teruggekocht, dan dat er uberhaupt zijn. De prijs van het aandeel kan dan inderdaad to the moon. Dit is een squeeze volgens de strikte definitie.quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:16 schreef BasEnAad het volgende:
Op het IEX-forum gaan ze proberen een Gamestopje te doen met het aandeel Pharming.
https://www.iex.nl/Forum/(...)Beat-the-Shorts.aspx
Morgen om 9.11uur is het startschot
Tikkie achterhaald. Shell timmert inmiddels wel aardig aan de milieuweg.quote:Op donderdag 28 januari 2021 17:06 schreef Leonos het volgende:
[..]
Shell kan eigenlijk niet he, mileu enzo
Kom je nu meequote:Op vrijdag 29 januari 2021 05:30 schreef jaco het volgende:
[..]
Deze forum deelnemers begrijpen de essentie van de GameStop play niet. GameStop was voor 130% (of zelfs meer) geshort dmv 'naked shorts'. Er moeten dan meer aandelen door shorters worden teruggekocht, dan dat er uberhaupt zijn. De prijs van het aandeel kan dan inderdaad to the moon. Dit is een squeeze volgens de strikte definitie.
Pharming is maar voor 5% geshort, zoals een paar deelnemers aan dat forum terecht opmerken. Of laat het 10% zijn. De beginsituatie is totaal anders en deze aktie zal weinig effect hebben of snel stranden. Ik doe er in ieder geval niet aan mee.
Moon?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:34 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben erg benieuwd waar dit hele GameStop gebeuren heen gaat.
$5quote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:34 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben erg benieuwd waar dit hele GameStop gebeuren heen gaat.
NOoit genoeg.quote:
20 euro in elk van de 5 ASN Mixfondsen gestopt (ASN Duurzaam Mixfonds Zeer Offensief, ASN Duurzaam Mixfonds Offensief, ASN Duurzaam Mixfonds Neutraal, ASN Duurzaam Mixfonds Defensief en ASN Duurzaam Mixfonds Zeer Defensief). In totaal staat alles nu op 99,87. 13 cent verliesquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:09 schreef Leonos het volgende:
Van de week voor het eerst voor 30 euro aan ING meuk gekocht, al 3 euro verlies!
BB en wellicht Nakedquote:Op vrijdag 29 januari 2021 18:36 schreef JimmyJames het volgende:
Zitten er nog fundamenteel enigszins gezonde bedrijven tussen die "reddit" aandelen?
Mogelijk liggen er dan kansen bij het schrijven van puts/calls vanwege de extreme volatiliteit.
AMC is opzich ook een goede investering: door deze hele reddit hype heeft men 600m aan debt omgewisseld voor stock, dus minder rentelasten. Daarnaast heeft AMC door covid behoorlijke klappen gehad en stond het 2 jaar geleden nog rond de 15 USD.quote:
Haha das handig gebruik maken van marktomstandighenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 21:39 schreef artm het volgende:
[..]
AMC is opzich ook een goede investering: door deze hele reddit hype heeft men 600m aan debt omgewisseld voor stock, dus minder rentelasten. Daarnaast heeft AMC door covid behoorlijke klappen gehad en stond het 2 jaar geleden nog rond de 15 USD.
We hadden er vorige week nog 2.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 09:30 schreef Soldier2000 het volgende:
En alweer een groene dag, waar zijn die mooie rode dagen gebleven.
Je kreeg toch extra certificaten? Komt dan eigenlijk op het zelfde neerquote:Op dinsdag 2 februari 2021 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand een idee of de rabo certificaten weer uitbetalen?
Ik zie dat ze weer op hun oude hoge prijs staan maar mij staat bij dat de uitbetaling van rente stopgezet was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |