Galapagodenquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:30 schreef Beursaap het volgende:
Galapagos![]()
Koers EUR 79,6800
Lokale waarde EUR -2.071,68
Waarde EUR -2.071,68
Wisselkoers 1,0000
Transactiekosten EUR -2,62
Ja zo werkt het wel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:41 schreef SOG het volgende:
[..]
Als iemand zegt "shell heeft 10 benzinepompen in antwerpen", zeg je dan ook "omg wat een onzin!!!!!! Elk station heeft gemiddeld 6 pompen dus het is 60!!!!!!"
Ja leuk zo een Reddit groep die op zoek gaat naar stocks om een short squeeze op te triggeren. Er hebben er vast een paar heel goed aan verdiend, maar als de geliquideerde shorts het orderboek hebben leeggezogen dan blijft er voor de rest niet veel over.quote:
Ja er zijn groepen op Reddit die op zoek gaan naar stocks waar ze een short squeeze op kunnen forceren. Aandelen opkopen tot de shorts kapot gaan en dan proberen te cashen.quote:Op maandag 25 januari 2021 18:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lol, lekker achtbaanritje op één dag. Short squeeze zeker?
Zou goed kunnen, torenhoge inflatie is echter ook een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
Ja we moeten toch een keer door de zure appel heen bijten
Ik ben uit de aandelen
https://www.telegraaf.nl/(...)renhoge-werkloosheid
Je maakt de denkfout die ik ook maaktequote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, torenhoge inflatie is echter ook een mogelijkheid.
Long in levensmiddelen dus.
Jij maakt een denkfout door korte termijn te denken allicht. Er wordt geld direct in het handje van mensen gestopt, van vers geprint geld.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:28 schreef michaelmoore het volgende:
Je maakt de denkfout die ik ook maakte
Torenhoge inflatie met een gebrek aan besteedbaar inkomen?/
Op short term dat geld terugtrekken geeft recessie. Stagflatie.. Of inflatie wordt je keuze.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja en voortaan iedere maand ?/ Als basis inkomen ??
Ik had goudmijn fondsen NMM en zilvermijn fondsen FSM maar heb ze opgeruimd
De consumenten krijgen geen geld meer, ze moetenweer zelf gaan verdienen , straks gaan er ene hele massa bedrijven failliet
https://www.telegraaf.nl/(...)renhoge-werkloosheid
[..]
Oude mensen zoals ik gaan geen nieuwe auto meer kopen zeker geen dure elektrische , wij zijn allen maar geïnteresseerd in gezondheid https://www.telegraaf.nl/(...)-plantaardige-snacks
Als consumenten minder te besteden hebben ?/quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op short term dat geld terugtrekken geeft recessie. Stagflatie.. Of inflatie wordt je keuze.
Ik deel je zorgen over de economie. Maar zijn goud en zilver nou niet net de hedges die stijgen bij de onrust die je verwacht?quote:Op dinsdag 26 januari 2021 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik had goudmijn fondsen NMM en zilvermijn fondsen FSM maar heb ze opgeruimd
Als FSM op 5 staat dan begin ik weer te kopenquote:Op woensdag 27 januari 2021 10:57 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik deel je zorgen over de economie. Maar zijn goud en zilver nou niet net de hedges die stijgen bij de onrust die je verwacht?
Is dat niet gewoon stagnatie? Eventueel stagflatie als er tegelijk andere effecten zijn die de prijzen opdrijven, bijvoorbeeld cost-push inflatie. Ik las dat er een tekort aan micro-processoren dreigt te onstaan door supply-chain problemen. Dan krijg je hele hoge prijzen met weinig transacties. Maar voor commodities zoals levensmiddelen zou dat wel een erg drastische uitkomst zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2021 22:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op short term dat geld terugtrekken geeft recessie. Stagflatie.
zodra de autoverkoop inzakt dan is het tekort aan micro chips ook totaal overquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:03 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon stagnatie? Eventueel stagflatie als er tegelijk andere effecten zijn die de prijzen opdrijven, bijvoorbeeld cost-push inflatie. Ik las dat er een tekort aan micro-processoren dreigt te onstaan door supply-chain problemen. Dan krijg je hele hoge prijzen met weinig transacties. Maar voor commodities zoals levensmiddelen zou dat wel een erg drastische uitkomst zijn.
Klopt, maar dat is een technisch effect en hoeft niet opnieuw op te treden. Ik zou zelf bang zijn om de beste dagen van goud/zilver stijgingen te missen. Zit zelf trouwens in goud en zilver etf's, geen miners.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
net verleden heeft bewezen dat goud en zilver eerst meedalen , Bitcoin ook
een half jaartje liquide gaan is nu geen domme zet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |