Dat heb ik niet gezegd. Die insteek is fundamenteel anders. Namelijk “we willen weten wie u mogelijk besmet hebt. Ipv “we willen weten waar u zich niet aan de regels gehouden hebt”. Dat is best een verschilquote:Op maandag 7 december 2020 17:20 schreef Za het volgende:
[..]
Welk signaal?
Waarom heb je geen bezwaar gemaakt tegen het BCO onderzoek, was dat ook moreel verwerpelijk in jouw optiek?
Meerderheid leraren wil langere kerstvakantie door corona: 'In een week loop je geen leerachterstand op'quote:Op maandag 7 december 2020 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je daar een bron van hebt?
Omdat deze personen over waardevolle info zouden kunnen beschikken.quote:Op maandag 7 december 2020 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zie nog steeds niet in waarom iemand dit zou moeten doen als dievpositief getest is.
Dat is prima, dan bel je de coronapositieven op en hou je een telefonische enquete.quote:Op maandag 7 december 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Die insteek is fundamenteel anders. Namelijk “we willen weten wie u mogelijk besmet hebt. Ipv “we willen weten waar u zich niet aan de regels gehouden hebt”. Dat is best een verschil
Dit vind ik Calimero argumentatie.quote:Op maandag 7 december 2020 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer. Maar niet onverwacht. Ze durven daar gewoon niet in te grijpen. Blijkbaar prima dat de klap enkel opgevangen moet worden door bepaalde sectoren. Zelfs een extra week is blijkbaar onmogelijk, terwijl ze van andere sectoren verlangen dat ze zich maar gewoon maandenlang gesloten redden.
Gaat ze een hoop draagvlak kosten als de cijfers inderdaad door stijgen. Zie het dan maar eens te verdedigen.
Precies en daar is de BCO voor.quote:Op maandag 7 december 2020 17:23 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat deze personen over waardevolle info zouden kunnen beschikken.
Nee dat klopt niet.quote:Op maandag 7 december 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:
Dat heb ik niet gezegd. Die insteek is fundamenteel anders. Namelijk “we willen weten wie u mogelijk besmet hebt. Ipv “we willen weten waar u zich niet aan de regels gehouden hebt”. Dat is best een verschil
Gemiste kans, wmb.quote:Op maandag 7 december 2020 17:06 schreef trein2000 het volgende:
NIEUWS: scholen blijven gewoon open. Geen extra week vakantie.
https://nos.nl/artikel/23(...)a-kerstvakantie.html
Die vervelende jongeren ook altijd. Naar volk.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans, wmb.
De stijging vindt nu ook weer onder jongeren plaats. Daar kun je de infectie-keten doorbreken.
ah okquote:Op maandag 7 december 2020 16:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt. Ik werk met enorme zelfrijdende machines, die passen niet eens in mijn tuin.
Helemaal niet.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vervelende jongeren ook altijd. Naar volk.
wat is daar bizar aan?quote:Op maandag 7 december 2020 17:30 schreef kol7680 het volgende:
Vriend van me ging iemand ophalen op ns station. Kreeg bijna een boete van ¤95 omdat hij zijn mondkapje was vergeten. Bizar
https://twitter.com/jespe(...)983751785017348?s=21
Als je die groep nog harder wil treffen dan we al doen met maatregelen, dan zal je op zijn minst moeten kunnen hardmaken dat de maatregel die je wil nemen het gewenste effect gaat hebben. Aangezien we dat niet kunnen, is de beslissing om niet opnieuw over te gaan tot een generieke schoolsluiting terecht.quote:
Wat is daar bizar aan? Er geldt een mondkapjesplicht op het station. Dat staat over vermeld en wordt omgeroepen. Waarom kon die vriend niet in de auto wachten?quote:Op maandag 7 december 2020 17:30 schreef kol7680 het volgende:
Vriend van me ging iemand ophalen op ns station. Kreeg bijna een boete van ¤95 omdat hij zijn mondkapje was vergeten. Bizar
https://twitter.com/jespe(...)983751785017348?s=21
Als we een extra week willen, waarom dan nóg niet één, en dan nóg één erbij. Het is allemaal een beetje arbitrair. Het effect van zo'n scholensluiting duurt zolang die zelf duurt. Langer is meer gain maar ook meer pain.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans, wmb.
De stijging vindt nu ook weer onder jongeren plaats. Daar kun je de infectie-keten doorbreken.
Je kunt 'm inderdaad vergeten. Maar dan wandel je dus vervolgens niet gewoon stoïcijns het perron op.quote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Vind dat ook bizar. Je kunt zoiets toch wel eens vergeten...
Daarom kreeg 'ie ook bijna een boete en nog niet helemaal. Menselijke maatquote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat is net zoals met een gevarendriehoek, denk ik.quote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Er is reeds een startdatum gepland voor het vaccineren (4 januari). Dit is dus juist een goed moment om maatregelen te nemen die tijd winnen, lijkt mij. Weekje hier, weekje daar...quote:Op maandag 7 december 2020 17:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als we een extra week willen, waarom dan nóg niet één, en dan nóg één erbij. Het is allemaal een beetje arbitrair. Het effect van zo'n scholensluiting duurt zolang die zelf duurt. Langer is meer gain maar ook meer pain.
En 'doorbreken' is m.i. de verkeerde terminologie, alsof er een geheugeneffect in virusverspreiding zit. Hervat je de oude situatie weer, krijg je ook weer het oude verloop.
De naderende vaccinuitrol lijkt me nu bij uitstek een reden om het leven zo veel mogelijk te laten doorgaan zolang de zorg het nog aankan.quote:Op maandag 7 december 2020 17:37 schreef Randier het volgende:
[..]
Er is reeds een startdatum gepland voor het vaccineren (4 januari). Dit is dus juist een goed moment om maatregelen te nemen die tijd winnen, lijkt mij. Weekje hier, weekje daar...
Ze verwachten niet dat het zo'n vaart loopt met dat vaccineren, hoor. De GGDs zeggen zelf dat ze mikken op augustus voordat de niet-risicogroepen aan de beurt zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 17:37 schreef Randier het volgende:
[..]
Er is reeds een startdatum gepland voor het vaccineren (4 januari). Dit is dus juist een goed moment om maatregelen te nemen die tijd winnen, lijkt mij. Weekje hier, weekje daar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |