Precies en daar is de BCO voor.quote:Op maandag 7 december 2020 17:23 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat deze personen over waardevolle info zouden kunnen beschikken.
Nee dat klopt niet.quote:Op maandag 7 december 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:
Dat heb ik niet gezegd. Die insteek is fundamenteel anders. Namelijk “we willen weten wie u mogelijk besmet hebt. Ipv “we willen weten waar u zich niet aan de regels gehouden hebt”. Dat is best een verschil
Gemiste kans, wmb.quote:Op maandag 7 december 2020 17:06 schreef trein2000 het volgende:
NIEUWS: scholen blijven gewoon open. Geen extra week vakantie.
https://nos.nl/artikel/23(...)a-kerstvakantie.html
Die vervelende jongeren ook altijd. Naar volk.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans, wmb.
De stijging vindt nu ook weer onder jongeren plaats. Daar kun je de infectie-keten doorbreken.
ah okquote:Op maandag 7 december 2020 16:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt. Ik werk met enorme zelfrijdende machines, die passen niet eens in mijn tuin.
Helemaal niet.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vervelende jongeren ook altijd. Naar volk.
wat is daar bizar aan?quote:Op maandag 7 december 2020 17:30 schreef kol7680 het volgende:
Vriend van me ging iemand ophalen op ns station. Kreeg bijna een boete van ¤95 omdat hij zijn mondkapje was vergeten. Bizar
https://twitter.com/jespe(...)983751785017348?s=21
Als je die groep nog harder wil treffen dan we al doen met maatregelen, dan zal je op zijn minst moeten kunnen hardmaken dat de maatregel die je wil nemen het gewenste effect gaat hebben. Aangezien we dat niet kunnen, is de beslissing om niet opnieuw over te gaan tot een generieke schoolsluiting terecht.quote:
Wat is daar bizar aan? Er geldt een mondkapjesplicht op het station. Dat staat over vermeld en wordt omgeroepen. Waarom kon die vriend niet in de auto wachten?quote:Op maandag 7 december 2020 17:30 schreef kol7680 het volgende:
Vriend van me ging iemand ophalen op ns station. Kreeg bijna een boete van ¤95 omdat hij zijn mondkapje was vergeten. Bizar
https://twitter.com/jespe(...)983751785017348?s=21
Als we een extra week willen, waarom dan nóg niet één, en dan nóg één erbij. Het is allemaal een beetje arbitrair. Het effect van zo'n scholensluiting duurt zolang die zelf duurt. Langer is meer gain maar ook meer pain.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans, wmb.
De stijging vindt nu ook weer onder jongeren plaats. Daar kun je de infectie-keten doorbreken.
Je kunt 'm inderdaad vergeten. Maar dan wandel je dus vervolgens niet gewoon stoïcijns het perron op.quote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Vind dat ook bizar. Je kunt zoiets toch wel eens vergeten...
Daarom kreeg 'ie ook bijna een boete en nog niet helemaal. Menselijke maatquote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat is net zoals met een gevarendriehoek, denk ik.quote:Op maandag 7 december 2020 17:33 schreef JosMert het volgende:
[..]
Er is reeds een startdatum gepland voor het vaccineren (4 januari). Dit is dus juist een goed moment om maatregelen te nemen die tijd winnen, lijkt mij. Weekje hier, weekje daar...quote:Op maandag 7 december 2020 17:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als we een extra week willen, waarom dan nóg niet één, en dan nóg één erbij. Het is allemaal een beetje arbitrair. Het effect van zo'n scholensluiting duurt zolang die zelf duurt. Langer is meer gain maar ook meer pain.
En 'doorbreken' is m.i. de verkeerde terminologie, alsof er een geheugeneffect in virusverspreiding zit. Hervat je de oude situatie weer, krijg je ook weer het oude verloop.
De naderende vaccinuitrol lijkt me nu bij uitstek een reden om het leven zo veel mogelijk te laten doorgaan zolang de zorg het nog aankan.quote:Op maandag 7 december 2020 17:37 schreef Randier het volgende:
[..]
Er is reeds een startdatum gepland voor het vaccineren (4 januari). Dit is dus juist een goed moment om maatregelen te nemen die tijd winnen, lijkt mij. Weekje hier, weekje daar...
Ze verwachten niet dat het zo'n vaart loopt met dat vaccineren, hoor. De GGDs zeggen zelf dat ze mikken op augustus voordat de niet-risicogroepen aan de beurt zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 17:37 schreef Randier het volgende:
[..]
Er is reeds een startdatum gepland voor het vaccineren (4 januari). Dit is dus juist een goed moment om maatregelen te nemen die tijd winnen, lijkt mij. Weekje hier, weekje daar...
En nu ook de ROC's nog open. Of gaan we die laten wachten tot na de zomer?quote:
Sowieso tot na maart 2021.quote:Op maandag 7 december 2020 17:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En nu ook de ROC's nog open. Of gaan we die laten wachten tot na de zomer?
Nou ja, en dat scenario ligt dus ook op de loer als je nu middelbare- en basisscholen gaat sluiten. Dat ze dicht zijn en dan geven de cijfers tot sint juttemis geen aanleiding om ze weer te heropenen. De horeca weet inmiddels hoe dat concept werkt.quote:
En opschieten.quote:D66 wil dat studenten op het mbo, hbo en de universiteit weer meer fysiek onderwijs kunnen krijgen in plaats van de digitale lessen en colleges.
Dat zegt Tweede Kamerlid Paternotte in het programma EenVandaag. Door onder meer het gebruik van mondkapjes en spatschermen zou dat geregeld moeten worden. Ook zouden sneltests ingezet moeten moeten zodat instellingen niet hoeven te voldoen aan de anderhalvemeterregel.
Onder meer de Rotterdamse Erasmus Universiteit wil daarmee gaan experimenteren. Volgens de universiteit blijkt uit onderzoek dat ongeveer een miljoen studenten door de coronacrisis kampen met gevoelens van eenzaamheid, depressie of andere psychische klachten. Een op de zes studenten zou psychische hulp nodig hebben.
Dan gaan we wellicht gewoon weer naar 10.000 besmettingen per dag in januari.quote:Op maandag 7 december 2020 17:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als we een extra week willen, waarom dan nóg niet één, en dan nóg één erbij. Het is allemaal een beetje arbitrair. Het effect van zo'n scholensluiting duurt zolang die zelf duurt. Langer is meer gain maar ook meer pain.
En 'doorbreken' is m.i. de verkeerde terminologie, alsof er een geheugeneffect in virusverspreiding zit. Hervat je de oude situatie weer, krijg je ook weer het oude verloop.
Eens. En mij stoort het sowieso nog steeds dat het alleen maar over schoolsluiting gaat, i.p.v. extra maatregelen op een OPEN schoolquote:Op maandag 7 december 2020 17:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan gaan we wellicht gewoon weer naar 10.000 besmettingen per dag in januari.
Terwijl het met 1 week extra vakantie een betere start van het jaar had kunnen geven.
Maar de overheid is bang dat mensen hun familiebezoek dan 'uit gaan smeren'.
Ik vind het een gemiste kans.
Mee eens. Online les was best een optie (voor en/of na de normale vakantie).quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans, wmb.
idd.quote:Op maandag 7 december 2020 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Gemiste kans, wmb.
Welverdiende like gegeven.quote:Op maandag 7 december 2020 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die Kuipers is een opportunistische windvaan met grootheidswaanzin.
Zoals eigenlijk al sinds juli...quote:Op maandag 7 december 2020 18:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Er lijkt op deze manier geen enkele urgentie vanuit de regering om het aantal besmettingen verder terug te dringen. Alsof ze zoiets hebben van: we proberen het uit te zingen tot het vaccin breed ingezet kan worden.
Bij sluiting scholen verwacht ik dat de besmettingscijfers vrij snel zullen dalen, zoals in het voorjaar en tijdens de herfstvakantie.quote:Op maandag 7 december 2020 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, en dat scenario ligt dus ook op de loer als je nu middelbare- en basisscholen gaat sluiten. Dat ze dicht zijn en dan geven de cijfers tot sint juttemis geen aanleiding om ze weer te heropenen. De horeca weet inmiddels hoe dat concept werkt.
In maart 2021 hebben we onze studenten, van mbo tot universiteit, inmiddels een jaar fatsoenlijk onderwijs ontzegd. Gelukkig mogen ze straks de financiële rotzooi van deze crisis betalen, hebben ze toch nog wat.
[..]
En opschieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |