Indien je besmet bent heb je je mogelijk niet aan de regels gehouden.quote:Op maandag 7 december 2020 16:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
'Indien je wordt verkracht heb je daar mogelijk zelf om gevraagd.'
Of niet?
ik snap dat echt niet, waarom moeten complete gezinnen naar de supermarkt/bouwmarkt ???quote:Op maandag 7 december 2020 16:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zie het (bij vlagen) ook. Van het weekend lazerde er iets in elkaar in mijn huis, dus even langs de Hornbach. Daar hingen ze nog net niet met de benen uit, dus maar even doorgereden naar de Gamma. Daar was het eerst minder druk maar toen ik eruit kwam merkte ik al dat meer mensen dit idee hadden gehad en met complete gezinnen lekker naar binnen wilden.
De centrale winkelstraat hier heeft ook al twee keer het nieuws gehaald. Fietste (op weg naar het werk, noodzakelijke klus aldaar) erlangs vrijdag en toen was het weer achterlijk druk met allemaal gezinnen. In de krant lees je dan van die verhalen van "Ja ik moest nieuwe broeken en dan moet mijn vrouw echt mee" en dat soort kleuter-redeneringen.
Daar staat tegenover dat beide middelbare scholen van de kinderen het hier echt goed scherp doen nu, mijn familie en vrienden erg voorzichtig doen en mijn werkgever echt zijn best doet iedereen thuis te faciliteren.
Dus bent het eens met de stelling dat als je wordt verkracht je dit eventueel volledig en alleen aan jezelf te danken zou kunnen hebben. Bijzonder.quote:Op maandag 7 december 2020 16:53 schreef Za het volgende:
Indien je besmet bent heb je je mogelijk niet aan de regels gehouden.
Ik begrijp heel goed mensen in aanraking komen en worden blootgesteld aan het virus, alleen houden die zich dan niet keurig aan de regels ook al is dat door omstandigheden, dat is nu net het punt.quote:Op maandag 7 december 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je lijkt niet te begrijpen dat er veel mensen zijn die zich keurig aan de regels houden en toch worden blootgesteld aan een besmettingsrisico. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die naar hun werk gaan (omdat het niet anders kan) en mensen met schoolgaande kinderen. Het is onzinnig om te zeggen dat deze mensen zich vanwege omstandigheden niet keurig aan de regels houden; ze overtreden de regels niet door naar hun werk te gaan en hun kinderen naar school te laten gaan.
Aan welke regel houden ze zich dan niet?quote:Op maandag 7 december 2020 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed mensen in aanraking komen en worden blootgesteld aan het virus, alleen houden die zich dan niet keurig aan de regels ook al is dat door omstandigheden, dat is nu net het punt.
De benen uithangen.... Twents?quote:Op maandag 7 december 2020 16:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zie het (bij vlagen) ook. Van het weekend lazerde er iets in elkaar in mijn huis, dus even langs de Hornbach. Daar hingen ze nog net niet met de benen uit, dus maar even doorgereden naar de Gamma. Daar was het eerst minder druk maar toen ik eruit kwam merkte ik al dat meer mensen dit idee hadden gehad en met complete gezinnen lekker naar binnen wilden.
De centrale winkelstraat hier heeft ook al twee keer het nieuws gehaald. Fietste (op weg naar het werk, noodzakelijke klus aldaar) erlangs vrijdag en toen was het weer achterlijk druk met allemaal gezinnen. In de krant lees je dan van die verhalen van "Ja ik moest nieuwe broeken en dan moet mijn vrouw echt mee" en dat soort kleuter-redeneringen.
Daar staat tegenover dat beide middelbare scholen van de kinderen het hier echt goed scherp doen nu, mijn familie en vrienden erg voorzichtig doen en mijn werkgever echt zijn best doet iedereen thuis te faciliteren.
Nee ik veroordeel het dan ook niet, ik veroordeel alleen het standpunt dat je met keurig aan de regels houden toch besmet kan raken.quote:
Ik heb niet het idee dat Kuipers zich in veel gevallen baseert op meer informatie dan wat LCPS publiceert, want de toon van zijn bericht veert altijd heel erg mee van hoe de cijfers van die dag zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 16:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd naar de RIVM-rapportage morgen. Kuipers verwacht dat ziekenhuisopnames weer gaan toenemen trouwens, dus dat duidt wel op een R boven de 1 (neem aan dat hij meer informatie heeft).
Ik zit nu op het werk, toch breek ik geen enkele regel. Rara?quote:Op maandag 7 december 2020 16:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed mensen in aanraking komen en worden blootgesteld aan het virus, alleen houden die zich dan niet keurig aan de regels ook al is dat door omstandigheden, dat is nu net het punt.
Die Kuipers is een opportunistische windvaan met grootheidswaanzin.quote:Op maandag 7 december 2020 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Kuipers zich in veel gevallen baseert op meer informatie dan wat LCPS publiceert, want de toon van zijn bericht veert altijd heel erg mee van hoe de cijfers van die dag zijn.
Dat zou betekenen quarantaine verplichting voor iedereen die van buiten Schengen komt, maar iedereen die van binnen Schengen komt kun je niet handhaven zolang je die grenzen openhoudt. Dat zou enorm halfbakken zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 16:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Wij mogen ook gewoon een quarantaine-verplichting instellen, maar daar hebben we (zoals zoveel andere mogelijke dingen die verspreiding zouden kunnen verkleinen) kennelijk geen zin in.
dus het kan welquote:Op maandag 7 december 2020 16:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zit nu op het werk, toch breek ik geen enkele regel. Rara?
Dus al die vieze hoeren in korte rokjes vragen er ook zelf om?quote:Op maandag 7 december 2020 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee ik veroordeel het dan ook niet, ik veroordeel alleen het standpunt dat je met keurig aan de regels houden toch besmet kan raken.
Niet volgens jouw logica.quote:
Iemand zegt "geen zin in".quote:Op maandag 7 december 2020 16:51 schreef trein2000 het volgende:
Lekker de zieken in de beklaagdenbank zetten. Heeft echt zin, zal ook goed zijn voor de testbereidheid en het thuisblijven bij klachten.
Nog los van de reeele mogelijkheid om besmet te raken als je je wel aan de regels houd,
die begrijp ik niet, wat is er mis met korte rokjes?quote:Op maandag 7 december 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus al die vieze hoeren in korte rokjes vragen er ook zelf om?
Gaan we dan ook dikke mensen weigeren als ze met een hartaanval voor het ziekenhuis staan?quote:Op maandag 7 december 2020 17:00 schreef Za het volgende:
[..]
Iemand zegt "geen zin in".
Maar heeft zich mogelijk niet aan de regels gehouden en wenst wel medische zorg waardoor door het mogelijk onzorgvuldig handelen van deze persoon een andere persoon medische zorg ontnomen wordt. Zo liggen de feiten.
Of iemand heeft zich wel aan de regels gehouden, en zegt "geen zin in". Ook die info is relevant zodat andere besmettingsroutes in kaart kunnen worden gebracht.
Corona besmette personen zijn geen heiligen, en worden evenmin beschimpt. Op zijn minst kunnen zij anoniem een kwartiertje vrijmaken tijdens hun thuisquarantaine voor het grote goed.
Ok, goed punt.quote:Op maandag 7 december 2020 17:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die begrijp ik niet, wat is er mis met korte rokjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |