Indien je besmet bent geraakt heb je je mogelijk niet aan de regels gehouden.quote:Op maandag 7 december 2020 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ga toch geen lange vragenlijst invullen... Daar heb ik toch geen zin in...
Op 1 december is het beleid veranderd, en op 1 december zijn de cijfers flink gaan stijgen. Dan lijkt het me op dit moment aannemelijker dat die verruiming zo'n verschil gemaakt heeft.quote:Op maandag 7 december 2020 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Een logischere conclusie o.b.v. de cijfers zou zijn dat we nu op een stabiel plateau aankomen qua ziekenhuiscijfers.
De suggestie dat er geen serieus onderzoek gedaan wordt is echt bespottelijk.quote:Op maandag 7 december 2020 16:18 schreef Jane het volgende:
Zolang ze geen serieus onderzoek doen, zullen we het niet weten en wordt nu kennelijk alles op de horeca gegooid.
Of door het zwembad waar ik het eerder over had?quote:Op maandag 7 december 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie bv. de hoeveelheid positieven bij de GGD Gooi en Vechtstreek:
[ afbeelding ]
Is die groei na 1 december door een toename van het aantal besmettingen of een toename van het aantal getesten door het verruimde testbeleid?
quote:Op maandag 7 december 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie bv. de hoeveelheid positieven bij de GGD Gooi en Vechtstreek:
[ afbeelding ]
Is die groei na 1 december door een toename van het aantal besmettingen of een toename van het aantal getesten door het verruimde testbeleid?
'Indien je wordt verkracht heb je daar mogelijk zelf om gevraagd.'quote:Op maandag 7 december 2020 16:19 schreef Za het volgende:
[..]
Indien je besmet bent geraakt heb je je mogelijk niet aan de regels gehouden.
In dat geval ben je er mede schuldig aan dat de rest van het land in de maatregelen blijft zitten, mensen in de horeca hun deuren gesloten moeten houden, en weer anderen hun medische hulp opgeschort wordt.
Het minste wat je kunt doen is anoniem een vragenlijst invullen.
Van de afgelopen 7 dagen was 8,78% positief volgens het dashboard: https://www.ggdgv.nl/coronadashboard/quote:Op maandag 7 december 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op 1 december is het beleid veranderd, en op 1 december zijn de cijfers flink gaan stijgen. Dan lijkt het me op dit moment aannemelijker dat die verruiming zo'n verschil gemaakt heeft.
Elk ander scenario (dagcijfers van vandaag die meer dan 2000 hoger zijn dan vorige week) is in mijn ogen onlogisch, want dan zou de R heel dik boven de 1 moeten zitten.
Tel daarbij op dat verschillende GGD's (@:_serial_ had daar net een screenshot over) rapporteren veel meer te testen, en dat lijkt aannemelijk.
Lijkt me ook logisch, want nu kun je je quarantaine verkorten als je test en negatief test, dus er zit een prikkel achter om te testen als je in contact bent geweest, ook als je asymptomatisch bent.
Dat kan, maar zonder de onderliggende cijfers verder te analyseren heeft verder niet zoveel zin hier over te speculeren.quote:
Ben zeer benieuwd naar de RIVM-rapportage morgen. Kuipers verwacht dat ziekenhuisopnames weer gaan toenemen trouwens, dus dat duidt wel op een R boven de 1 (neem aan dat hij meer informatie heeft).quote:Op maandag 7 december 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op 1 december is het beleid veranderd, en op 1 december zijn de cijfers flink gaan stijgen. Dan lijkt het me op dit moment aannemelijker dat die verruiming zo'n verschil gemaakt heeft.
Elk ander scenario (dagcijfers van vandaag die meer dan 2000 hoger zijn dan vorige week) is in mijn ogen onlogisch, want dan zou de R heel dik boven de 1 moeten zitten.
Tel daarbij op dat verschillende GGD's (@:_serial_ had daar net een screenshot over) rapporteren veel meer te testen, en dat lijkt aannemelijk.
Lijkt me ook logisch, want nu kun je je quarantaine verkorten als je test en negatief test, dus er zit een prikkel achter om te testen als je in contact bent geweest, ook als je asymptomatisch bent.
Ik wel, een omhooggevallen ziekenhuisdirecteur die zich koning keizer admiraal waant.quote:
Indien het het OV zou zijn, wat aannemelijk is, kunnen daar speciale gecertificeerde mondkapjes voor komen.quote:Op maandag 7 december 2020 16:18 schreef Jane het volgende:
Ik weet niet precies wat, want ik kan niet in hun hoofden kijken en ik zit ook niet bij hun geheime overleggen. Scholen lijken ze per se niet te willen sluiten inderdaad, maar uit zo'n onderzoek zouden ook nog andere plekken kunnen blijken die risicovoller zijn dan nu wordt aangenomen, of juist minder risicovol. Misschien is de supermarkt wel een stuk 'gevaarlijker' dan we nu denken, maar aangezien je die moeilijk kunt sluiten, is het misschien handiger om het niet te weten. Ook omdat dat misschien weer problemen veroorzaakt met hamsteren, online diensten, enzovoort. Of misschien is het wel juist het OV, maar hebben ze geen zin om die nog verder financieel overeind te houden. Zolang ze geen serieus onderzoek doen, zullen we het niet weten en wordt nu kennelijk alles op de horeca gegooid.
dat bedoel ik, het is aan interpretatie onderhevig, in mijn optiek is keurig 100% of nagenoeg 100%, als je dat dan niet doet ook al is het door omstandigheden dan hou je je dus niet keurig aan de regelsquote:Op maandag 7 december 2020 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is dan keurig? Niet komen opdagen op je werk? Je kinderen thuishouden?
Om eerlijk te zijn heb ik niet het idee dat hij meer informatie heeft. Hij verwijst vrij letterlijk naar de besmettingsaantallen van deze week, maar het is dus maar de vraag of zich dat vertaald naar meer ziekenhuisopnames (want meer besmettingen) of niet (want minder restrictief testbeleid, dus je vindt simpelweg meer mensen die je hiervoor niet vond).quote:Op maandag 7 december 2020 16:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd naar de RIVM-rapportage morgen. Kuipers verwacht dat ziekenhuisopnames weer gaan toenemen trouwens, dus dat duidt wel op een R boven de 1 (neem aan dat hij meer informatie heeft).
Het is wel een beetje al Sahaf achtig ja. Leg gewoon uit dat je een afweging maakt ipv dit geduik.quote:Op maandag 7 december 2020 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moeten ze erkennen dat scholen een rol spelen. Dat lijken ze tot nu toe een beetje te weigeren.
Bewust? Of ziet men het gewoon niet zitten?quote:Op maandag 7 december 2020 16:23 schreef Gia het volgende:
Koren mogen weer zingen, maar locatie blijft dicht.
Balen!
Als je weer zo'n overvolle bus voorbij zie komen met de ramen beslagen moet het OV wel een grotere rol spelen dan tot nu toe is aangenomen.quote:Op maandag 7 december 2020 16:26 schreef Za het volgende:
[..]
Indien het het OV zou zijn, wat aannemelijk is, kunnen daar speciale gecertificeerde mondkapjes voor komen.
Supermarkten kunnen niet dicht idd, maar is geen aannemelijke risicoplek.
Eens btw.
Wat begrijp je niet aan 'niet kunnen thuiswerken', het is letterlijk geen optie. Niet vanwege onwil van wie dan ook.quote:Op maandag 7 december 2020 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat bedoel ik, het is aan interpretatie onderhevig, in mijn optiek is keurig 100% of nagenoeg 100%, als je dat dan niet doet ook al is het door omstandigheden dan hou je je dus niet keurig aan de regels
Ik denk dat er clubs zijn die liever zonder publiek spelen dan zonder catering. Zeker als je ook nog met minder publiek speelt...quote:Op maandag 7 december 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteraard. Als het aan mij lag hadden ze ook al lang weer beperkt publiek toegelaten. In Engeland is men daar afgelopen week weer mee gestart.
Desnoods verplicht mondkapje op tijdens verplaatsing in het stadion en je houdt de snackpunten dicht. Wc-gebruik kun je gewoon monitoren met een steward (geen bierverkoop en minder volk betekent sowieso al minder wc-bezoek in het stadion).
Dit klopt niet? Je had gister ook al 223 bij 10 dagen of ouder volgens mij?quote:Op maandag 7 december 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 5005(-96 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 1571(+364 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 223(-75 tov gisteren) nog ouder.
Ja, dat zou ook nog kunnen. Desnoods laat je het vrij aan de club om die afweging te maken.quote:Op maandag 7 december 2020 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat er clubs zijn die liever zonder publiek spelen dan zonder catering. Zeker als je ook nog met minder publiek speelt...
wat heeft dat ermee te maken?quote:Op maandag 7 december 2020 16:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'niet kunnen thuiswerken', het is letterlijk geen optie. Niet vanwege onwil van wie dan ook.
Dat kun je natuurlijk niet volhouden. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze niet meer naar hun werk gaan of in de clinch komen met de onderwijsinspectie.quote:Op maandag 7 december 2020 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat bedoel ik, het is aan interpretatie onderhevig, in mijn optiek is keurig 100% of nagenoeg 100%, als je dat dan niet doet ook al is het door omstandigheden dan hou je je dus niet keurig aan de regels
Onzin, je hebt genoeg situaties waarbij het grijzer is.quote:Op maandag 7 december 2020 16:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'niet kunnen thuiswerken', het is letterlijk geen optie. Niet vanwege onwil van wie dan ook.
Alles?quote:
Zoiets?quote:Op maandag 7 december 2020 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moeten ze erkennen dat scholen een rol spelen. Dat lijken ze tot nu toe een beetje te weigeren.
quote:Liam Smeeth, professor of clinical epidemiology at LSHTM who worked on the study, said: "We know that people who live with kids are generally more healthy and have a slightly lower risk of dying of anything.
"And we see a very similar pattern for bad Covid outcomes such as hospitalisation and death. So there's no net harm in kids coming back to the house from school."
https://businessam.be/sch(...)ernationale-studies/quote:Dr David McAllister, a public health lecturer at the University of Glasgow who has carried out similar research, said this showed that "sharing a household with school-aged children does not place the adults with whom they live at greater risk".
quote:Zo onderzocht het Duitse Institut zur Zukunft der Arbeit (IZA) de impact van de schoolheropeningen in de verschillende deelstaten. Conclusie: de heropening van de scholen leidde niet tot een opstoot in het aantal besmettingen. Meer nog, in de deelstaten waar de scholen het eerst heropenden, liepen de besmettingscijfers terug.
Een onderzoek dat het Noorse Nationale Instituut voor Volksgezondheid uitvoerde, bracht een ander opmerkelijk feit aan het licht. Op basis van bronopsporing bij besmettingen in scholen bleek dat leerlingen eerder besmet geraakten door volwassenen thuis dan door hun klasgenoten in de school.
quote:Die nationale studies sluiten aan bij globale analyses die werden uitgevoerd door de WHO en het European Centre for Disease Prevention and Control. Daaruit moet blijken dat de meeste besmette kinderen amper symptomen ontwikkelen en dat er weinig bewijzen zijn voor besmettingshaarden in scholen.
quote:En tot slot is er het werk van Gwen Knight, een onderzoeker aan de London School of Hygiene and Tropical Medicine. Zij werkt aan een database van wereldwijde zogenaamde ‘superspreader’ uitbraken. Dat zijn evenementen of locaties waar een groot aantal besmettingen aan kan gelinkt worden. Knight vond amper scholen terug in haar statistieken. Ze geeft zelf aan dat die conclusie verrassend is.
Ja dan heb je het over standaard kantoorwerk.quote:Op maandag 7 december 2020 16:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Onzin, je hebt genoeg situaties waarbij het grijzer is.
Op ons werk lopen nog een aantal oude processen zo dat ze bij een fysieke printer op het werk moeten zijn, een aantal collega's moeten hierdoor dus regelmatig op het kantoor zijn omdat het anders op de lange termijn in de soep loopt.
Of het grafisch personeel dat met zeer grote bestanden werkt waardoor PC naar huis nemen en via VPN werken in de praktijk totaal niet lekker werkt.
Valt echt reuze mee..quote:Op maandag 7 december 2020 16:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wel, een omhooggevallen ziekenhuisdirecteur die zich koning keizer admiraal waant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |