Gaan de nachtmissen door?quote:Op maandag 7 december 2020 15:45 schreef aartstyle het volgende:
zullen we eerst de regels in alle religieuze gebouwen eens aanscherpen. Onze kerkvrienden maken er een zooitje van. En die gaan straks ook geen vaccin halen uiteraard.
Ik ga toch geen lange vragenlijst invullen... Daar heb ik toch geen zin in...quote:Op maandag 7 december 2020 15:47 schreef Za het volgende:
[..]
7134 besmettingen per dag zijn 7134 bronnen van informatie per dag over welke maatregelen dat zouden moeten zijn.
Laat deze lui anoniem online een lange vragenlijst invullen, het antwoord rolt er zo uit met zoveel info pd.
Dat lijkt me ook echt enorm lastig.quote:Op maandag 7 december 2020 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn amateurclub verwacht gewoon tot 1 maart dicht te zitten. Dat wil zeggen: er zijn wel wat (jeugd)trainingen, maar geen wedstrijden en de kantine draait geen omzet.
Gemeente heeft al allerlei aanvragen van sportclubs gehad voor financiële steun. Dat wordt nog wat.
Waarschijnlijk gewoon ook een boel besmettingen van mensen die b.v. buiten op straat ff 5 minuten staan te kletsen en toch te dichtbij elkaar hebben gestaan.quote:Op maandag 7 december 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe als je niet weet hoe je besmet raakt?
Ik lees eigenlijk niets vreemds..quote:Op maandag 7 december 2020 15:51 schreef kol7680 het volgende:
Kuipers weer met zijn angstige uitspraken zoals altijd
https://nos.nl/l/2359679
Dat zou inderdaad kunnen, als de wil er zou zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ook, maar niemand die het weet.
Daar is wel achter te komen.
De KNVB komt nav de persco morgen met een besluit of er mid Januari weer gestart kan worden met trainingen/competities. Ik heb m'n hoop voor nu gezet op maart/april inderdaad. In principe is een heel seizoen dan compleet verloren want de competities herstarten heeft dan tegen die tijd geen enkele meerwaarde meer.quote:Op maandag 7 december 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso heb ik het idee dat er veel minder geluid is rondom amateurclubs/de sport. Veel mensen hebben het toch vooral over de horeca e.d. en die lijken ook wat meer vocal. Maar amateurclubs e.d. worden net zo hard geraakt.
Denk je dat die regels je vrijwaarden om ziek te worden? Ze verkleinen alleen het risico hoor.quote:
Via scholen, werk, winkels, in het openbaar vervoer, etc. De maatregelen verkleinen de kans op besmetting, maar voorkomen het niet. De verspreiding van dat virus stopt pas als mensen er niet meer elke dag vrolijk op uit blijven trekken.quote:
Als ze het als kabinet/als OMT wel zouden willen weten dan zouden ze inderdaad wel wat meer experimenteren/wat meer onderzoeken goedkeuren. Nu blijft het een beetje bij ''ja, dat gaan we onderzoeken'', om er vervolgens niks over te horen. Maanden in de crisis en ze weten nog steeds niet waar nou precies die stijgingen vandaan komen. En dat proberen ze vervolgens te verbergen door de ''schuld'' bij het volk neer te leggen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, als de wil er zou zijn.
Mijn persoonlijke vermoeden is dat ze het in Den Haag liever niet weten, omdat ze anders geacht worden bepaalde maatregelen te treffen waar ze niet op zitten te wachten. Dat ze dingen moeten sluiten waarvan ze beloofd hebben ze open te houden enzo. Of dat ze er achteraf op afgerekend worden dat ze iets wel wisten, maar niks gedaan hebben. Beter weet je het gewoon niet en was je je handen in onschuld.
Klopt op 1,4999999m wordt je ziek en op 1,500000001m nietquote:Op maandag 7 december 2020 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon ook een boel besmettingen van mensen die b.v. buiten op straat ff 5 minuten staan te kletsen en toch te dichtbij elkaar hebben gestaan.
Als ze in elk geval vanaf zeg mid-januari weer in grotere groepen kunnen trainen, dat zou al mooi zijn. Dan kun je in elk geval wat fatsoenlijker toewerken naar wedstrijden vanaf maart. Ook al gaat het dan om een ingekort competitierestant o.i.d.quote:Op maandag 7 december 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De KNVB komt nav de persco morgen met een besluit of er mid Januari weer gestart kan worden met trainingen/competities. Ik heb m'n hoop voor nu gezet op maart/april inderdaad. In principe is een heel seizoen dan compleet verloren want de competities herstarten heeft dan tegen die tijd geen enkele meerwaarde meer.
Dan moeten ze erkennen dat scholen een rol spelen. Dat lijken ze tot nu toe een beetje te weigeren.quote:Op maandag 7 december 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
Dus, een extra week (of twee) aan de kerstvakantie plakken?
Het lijkt vooral die leeftijdscategorie te zijn.
Ik ben dit hele gekl**t zo ontzettend zat.quote:Op maandag 7 december 2020 15:51 schreef kol7680 het volgende:
Kuipers weer met zijn angstige uitspraken zoals altijd
https://nos.nl/l/2359679
Kan je nagaan hoe moeilijk het is om erachter te komen als we het na 11maanden nog niet weten....quote:Op maandag 7 december 2020 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben dit hele gekl**t zo ontzettend zat.
Het amateurisme waarmee deze pandemie al maanden wordt benaderd, het gebrek aan samenwerking tussen landen, na 12 maanden nog steeds niet weten of kinderen de grootste verspreiders zijn etc.
Niemand die het weet, maar we zouden zoveel mee kunnen weten al zo lang.
We weten niet eens of er een covid reservoir bestaat in de vrije natuur waardoor mensen besmet raken, en vanwaaruit straks misschien een groter risico dreigt, nee we zijn druk om de burgers bij de flessen alcohol weg te halen na 20.00. Wat een treurigheid.
Volgens mij hebben ze dat nooit ontkent maar accepteren ze het risico.quote:Op maandag 7 december 2020 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moeten ze erkennen dat scholen een rol spelen. Dat lijken ze tot nu toe een beetje te weigeren.
De KNVB schijnt de druk richting Den Haag wel op te voeren. Weet zo niet hoe dat met andere sportbonden zit.quote:Op maandag 7 december 2020 15:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook echt enorm lastig.
Sowieso heb ik het idee dat er veel minder geluid is rondom amateurclubs/de sport. Veel mensen hebben het toch vooral over de horeca e.d. en die lijken ook wat meer vocal. Maar amateurclubs e.d. worden net zo hard geraakt.
Bedoel je scholen?quote:Op maandag 7 december 2020 15:57 schreef Jane het volgende:
Dat zou inderdaad kunnen, als de wil er zou zijn.
Mijn persoonlijke vermoeden is dat ze het in Den Haag liever niet weten, omdat ze anders geacht worden bepaalde maatregelen te treffen waar ze niet op zitten te wachten. Dat ze dingen moeten sluiten waarvan ze beloofd hebben ze open te houden enzo. Of dat ze er achteraf op afgerekend worden dat ze iets wel wisten, maar niks gedaan hebben. Beter weet je het gewoon niet en was je je handen in onschuld.
Maar alles daar direct onder heeft het giga zwaar. Ook binnen de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie staan clubs gewoon echt op omvallen als de rest van het seizoen deze maatregelen gehandhaafd worden.quote:Op maandag 7 december 2020 16:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een Ajax of PSV redt het nog wel eventjes zonder of met minder publiek.
Uiteraard, die prognoses voegen dan ook weinig toe allemaal. Maar op de korte termijn gaan we wel degelijk eerder de verkeerde kant op dan de goede kant (ook qua ziekenhuisbezetting).quote:Op maandag 7 december 2020 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leuke prognose van Yorick met zijn > 365 dagen, maar als er vanaf januari gevaccineerd wordt gaan allerlei andere variabelen ook een rol spelen.
Uiteraard. Als het aan mij lag hadden ze ook al lang weer beperkt publiek toegelaten. In Engeland is men daar afgelopen week weer mee gestart.quote:Op maandag 7 december 2020 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar alles daar direct onder heeft het giga zwaar. Ook binnen de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie staan clubs gewoon echt op omvallen als de rest van het seizoen deze maatregelen gehandhaafd worden.
"mensen die zich er keurig aan houden" dan is de kans minimaal, probleem is dat keurig voor de één niet hetzelfde als voor de anderquote:Op maandag 7 december 2020 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Denk je dat die regels je vrijwaarden om ziek te worden? Ze verkleinen alleen het risico hoor.
Als jij en je vrouw niet thuis kunnen werken en je schoolgaande kinderen hebt, is het gewoon wachten tot je dat virus oploopt, hoe je je verder ook gedraagt.quote:Op maandag 7 december 2020 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
"mensen die zich er keurig aan houden" dan is de kans minimaal, probleem is dat keurig voor de één niet hetzelfde als voor de ander
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |