Ze gingen allen massaal naar de Action om in de bak met eiersnijders te graaien.quote:Op maandag 7 december 2020 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe raakten deze mensen precies besmet?
Aan welke regels hielden zij zich niet?
Leuke prognose van Yorick met zijn > 365 dagen, maar als er vanaf januari gevaccineerd wordt gaan allerlei andere variabelen ook een rol spelen.quote:
Mondkapjes, aerosolen, besmettelijke kinderen, om maar een paar voorbeelden te noemen. Allemaal dingen die in Nederland pas heel laat of nog altijd niet (volledig) erkend worden. Het begon natuurlijk al met Bruno Bruins (remember him?) die op de avond van de eerste geconstateerde besmetting gniffelend zei dat we ons niet aan de WHO-adviezen gingen houden en dat we 'een beetje stout' waren. Of eigenlijk al bij de GGD, die de evacuees uit China zonder beschermingsmateriaal lachend opving op het vliegveld. Tegen het uitdrukkelijke advies van de Chinezen in. Volgens mij was dat daarvoor nog.quote:Op maandag 7 december 2020 15:33 schreef erkel het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Waarom zouden we anders zijn?
Het beleid van het RIVM en de overheid ligt redelijk in lijn met de omliggende landen trouwens.
Heb jij cijfers van onze refo vrienden?quote:Op maandag 7 december 2020 15:45 schreef aartstyle het volgende:
zullen we eerst de regels in alle religieuze gebouwen eens aanscherpen. Onze kerkvrienden maken er een zooitje van. En die gaan straks ook geen vaccin halen uiteraard.
Niet goed.quote:Op maandag 7 december 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Lekker hoor. Komende dagen komen daar de Sinterklaasbesmettingen nog eens bovenop.
Straks zitten we met kerst echt in een strenge lockdown @:Scrummie
7134 besmettingen per dag zijn 7134 bronnen van informatie per dag over welke maatregelen dat zouden moeten zijn.quote:
Ik denk dat een hoop besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich keurig aan de regels houden eerlijk gezegd.quote:Op maandag 7 december 2020 15:41 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe raakten deze mensen precies besmet?
Aan welke regels hielden zij zich niet?
Ik denk dat dat ook wel een van de grootste irritaties is van bepaalde sectoren zoals de evenementenbranche, amateur sport verenigingen en de horeca sector. Er gelden maatregelen, maar eigenlijk worden voornamelijk die sectoren geraakt. Maandenlang. De meeste mensen kunnen gewoon naar hun werk (of hun werk thuis uitvoeren) gezien er geen officiele verplichting is om thuis te werken. Kinderen kunnen gewoon naar school. Er kunnen regels zijn rondom een maximale hoeveelheid mensen in je huis e.d., maar daar kunnen mensen gewoon schijt aan hebben. Je kan gewoon winkelen. Telkens die ''met z'n allen tegen Corona'', maar het zijn enkel bepaalde sectoren die telkens de sjaak zijn. Hell, zelfs experimenteren rondom scholen, de horeca, of binnen de evenementenbranche weigeren ze te doen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Avondklok, alleen met een geldige reden de straat op.
Het is nogal wat allemaalIk vind het echt heel bizar dat er momenteel op papier al vrij strenge maatregelen actief zijn, maar er tegelijkertijd zo losjes mee om wordt gegaan in de praktijk. Als je de drukte op de weg en in de winkelstraten ziet, heb je niet het idee dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
Ik ook, maar niemand die het weet.quote:Op maandag 7 december 2020 15:47 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat een hoop besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich keurig aan de regels houden eerlijk gezegd.
Mijn amateurclub verwacht gewoon tot 1 maart dicht te zitten. Dat wil zeggen: er zijn wel wat (jeugd)trainingen, maar geen wedstrijden en de kantine draait geen omzet.quote:Op maandag 7 december 2020 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel een van de grootste irritaties is van bepaalde sectoren zoals de evenementenbranche, amateur sport verenigingen en de horeca sector. Er gelden maatregelen, maar eigenlijk worden voornamelijk die sectoren geraakt. Maandenlang. De meeste mensen kunnen gewoon naar hun werk (of hun werk thuis uitvoeren) gezien er geen officiele verplichting is om thuis te werken. Kinderen kunnen gewoon naar school. Er kunnen regels zijn rondom een maximale hoeveelheid mensen in je huis e.d., maar daar kunnen mensen gewoon schijt aan hebben. Je kan gewoon winkelen. Telkens die ''met z'n allen tegen Corona'', maar het zijn enkel bepaalde sectoren die telkens de sjaak zijn. Hell, zelfs experimenteren rondom scholen, de horeca, of binnen de evenementenbranche weigeren ze te doen.
Ze hadden gewoon eerlijk in moeten grijpen door een complete lockdown in te voeren voor 2/3 weken. Dan word iedereen geraakt, maar op de langere termijn is dat wel eerlijker; en het zou wat beter zijn voor het draagvlak gok ik. Hoor van iedereen in mijn omgeving eigenlijk dat ze liever gewoon een paar weken thuis hadden gezeten dan de situatie van nu waar we niks mee opschieten.
Houden of proberen te houden? Mijn ervaring is dat het zelfs de meest welwillende persoon niet lukt om consequent aan alle voorwaarden te voldoen. Misschien de mensen die zichzelf isoleren van de buitenwereld.quote:Op maandag 7 december 2020 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich keurig aan de regels houden eerlijk gezegd.
hoe dan?quote:Op maandag 7 december 2020 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |