Linksom of rechtsom maakt het niks uit toch wat je invult? Een afspraak is zo gemaakt.quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar mensen zijn schapen, en klikken netjes het formuliertje af.
Een klein percentage klikt het bewust zo in elkaar om toch een test te krijgen.

Reken maar dat sinterklaas echt nog wel een rol gaat spelen hoor.quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef Cue_ het volgende:
Is het raar dat ik 'blij' ben dat de stijgingen nu al plaatsvinden en dat het dus straks niet kan worden afgeschreven op sinterklaas/kerst taferelen..

2 weken is onvoldoende, zou dan eerder tot mid/eind januari moeten.quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Eigenlijk zou je nu 2 weken in een keiharde lockdown moeten gaan om de besmettingen omlaag te krijgen voor kerst/oud en nieuw. Ik vrees namelijk anders wel voor een explosie aan besmettingen in januari.

Het is vooral zorgwekkend dat het nog voor de drukste periode van het jaar gebeurt. Alle hoop lijkt/leek gevestigd op januari..quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef Cue_ het volgende:
Is het raar dat ik 'blij' ben dat de stijgingen nu al plaatsvinden en dat het dus straks niet kan worden afgeschreven op sinterklaas/kerst taferelen..

Ik zou gewoon nog even 2 weken wachten, kijken naar welke situatie het zich ontwikkelt nu je het testbeleid hebt aangepast.quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Eigenlijk zou je nu 2 weken in een keiharde lockdown moeten gaan om de besmettingen omlaag te krijgen voor kerst/oud en nieuw. Ik vrees namelijk anders wel voor een explosie aan besmettingen in januari.

Dat geloof ik ook wel, de kerst straks helemaal. Maar het is niet de reden dat er nu mogelijk stijgingen zijn ... lijkt me zo.quote:Op maandag 7 december 2020 15:20 schreef Simmertje het volgende:
Reken maar dat sinterklaas echt nog wel een rol gaat spelen hoor.

In veel gevallen had je er ook weinig aan. Na bco moest je in quarantaine. Of je nou een keer negatief test of niet.quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar mensen zijn schapen, en klikken netjes het formuliertje af.
Een klein percentage klikt het bewust zo in elkaar om toch een test te krijgen.

Dat hoopten ze in Manaus, Brazilië ook.quote:Op maandag 7 december 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We bouwen op deze manier in ieder geval wel wat immuniteit op. Dat samen met het vaccin wat eraan zit te komen kan wel voordelen hebben.

Geen wetgeving voor om mensen de wettelijke plicht op te leggen om thuis te blijven. Het Nederlandse beleid is erop gericht om plekken te sluiten waar mensen samenkomen, zodat je toch niks te doen hebt buiten.quote:Op maandag 7 december 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:

Ik heb even gezocht, maar ik kan het niet terugvinden. Stond dacht ik in de telegraaf..quote:Op maandag 7 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar, heb je daar een bron van?

Scholen dicht schuurt ook met grondwet. Winkels kan... En niet meer op bezoek kun je in een rechtstaat ook niet afdwingen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Scholen dicht, winkels dicht, niet meer op bezoek?

En het vaccinprogramma op 4 januari danquote:Op maandag 7 december 2020 15:23 schreef Montov het volgende:
Nog een willekeurig idee: 2 weken rond Kerst versoepelen, en dan januari in lockdown.

https://www.parool.nl/ned(...)s-sterker~b1575120c/quote:Op maandag 7 december 2020 15:21 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat hoopten ze in Manaus, Brazilië ook.
In Brazil's Amazon a COVID-19 resurgence dashes herd immunity hopes

Een inbreuk is nog geen schending.quote:Op maandag 7 december 2020 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alle die te maken hebben met burgelijke vrijheden, en regelen van onderwijs.

Avondklok, alleen met een geldige reden de straat op.quote:Op maandag 7 december 2020 15:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Scholen dicht, winkels dicht, niet meer op bezoek?

Ben blij in elk geval dat jij mijn punt ondersteuntquote:Op maandag 7 december 2020 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een inbreuk is nog geen schending.

Inflatie mijn jongen, inflatie. Wat had je dan na 9 maanden verwacht?quote:Op maandag 7 december 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Avondklok, alleen met een geldige reden de straat op.
Het is nogal wat allemaalIk vind het echt heel bizar dat er momenteel op papier al vrij strenge maatregelen actief zijn, maar er tegelijkertijd zo losjes mee om wordt gegaan in de praktijk. Als je de drukte op de weg en in de winkelstraten ziet, heb je niet het idee dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.

Een beter doordacht beleid dat ook daadwerkelijk gehandhaafd wordt.quote:Op maandag 7 december 2020 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat had je dan na 9 maanden verwacht?

Nu al bijna een jaar lang worden we als Nederlanders geacht te geloven dat wij 'anders' zijn, dat de rest van de wereld gek is en alleen het RIVM het bij het juiste eind heeft.quote:Op maandag 7 december 2020 15:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)s-sterker~b1575120c/

Daar ben ik het wel met je eens. Vooral dat punt over beter doordacht.quote:Op maandag 7 december 2020 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een beter doordacht beleid dat ook daadwerkelijk gehandhaafd wordt.

Helemaal mee eens. Je kan nog zoveel maatregelen verzinnen, maar als de bevolking zich er niet aan houdt, of wat anders verzint uit verveling wat de hetzelfde gevolg heeft dan schiet je er niks mee op. Kan men niet uit eten, dan gaat men shoppen. Kan men niet shoppen, dan gaat men naar het strand/bos met z'n allen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Avondklok, alleen met een geldige reden de straat op.
Het is nogal wat allemaalIk vind het echt heel bizar dat er momenteel op papier al vrij strenge maatregelen actief zijn, maar er tegelijkertijd zo losjes mee om wordt gegaan in de praktijk. Als je de drukte op de weg en in de winkelstraten ziet, heb je niet het idee dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |