Zo doorsnee genomen.... gelukkig wel.quote:Op maandag 7 december 2020 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat jij vindt en wat feitelijk zo is zijn twee heel verschillende dingen.
Je verzint dat iedereen eerst gewoon fakete dat ze klachten hadden en daarom is het zo dat het aantal tests niet een verklaring kan zijn voor het toegenomen aantal besmetting. Oke dan.quote:
Ga eerst een fatsoenlijke zinnen schijten met correcte toepassing van de grammatica. Daarna leg ik jou uit wat er juridisch niet deugt.quote:Op maandag 7 december 2020 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zeker wel. Dat jij daar anders over denkt veranderd het juridisch gezien niet.
quote:Op maandag 7 december 2020 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga eerst een fatsoenlijke zinnen schijten
quote:Op maandag 7 december 2020 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga eerst een fatsoenlijke zinnen schijten met correcte toepassing van de grammatica. Daarna leg ik jou uit wat er juridisch niet deugt.
Gaan we op de man spelen als je het argument niet kunt winnen?quote:Op maandag 7 december 2020 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga eerst een fatsoenlijke zinnen schijten met correcte toepassing van de grammatica. Daarna leg ik jou uit wat er juridisch niet deugt.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het ook voor 1 december mogelijk was je te laten testen zonder klachten, omdat het eenvoudig te omzeilen was via de site/app. Het is dus niet zo dat dit pas sec per 1 december echt kan. Dat heeft niks met 'verzinsels' of 'iedereen' te maken.quote:Op maandag 7 december 2020 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je verzint dat iedereen eerst gewoon fakete dat ze klachten hadden en daarom is het zo dat het aantal tests niet een verklaring kan zijn voor het toegenomen aantal besmetting. Oke dan.
quote:Op maandag 7 december 2020 15:06 schreef butz0rs het volgende:
De corona app is nu ook al twee maanden in gebruik. Heeft het al iets opgeleverd?
Dat klopt, maar elke duizend besmettingen genereert X aantal ziekenhuis opnames. Dan is het mooi dat het percentage positief aantal testen daalt, maar de problematiek kan groter worden.quote:Op maandag 7 december 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Stel ze zijn fors meer gaan testen, van 259.320 vorige week naar bijvoorbeeld 400.000 deze week (een stijging van 54% zou dat betekenen), dan zit je alsnog op een positief percentage van rond de 10% (wat lager is dan de week daarvoor, maar alsnog fors aan de hoge kant).
Ja, maar dat iets kan wil niet zeggen dat het veel gedaan werd. En aangezien er wel degelijk vrij veel meer tests worden uitgevoerd, lijkt het er niet op dat het hiervoor veel gebeurde.quote:Op maandag 7 december 2020 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het ook voor 1 december mogelijk was je te laten testen zonder klachten, omdat het eenvoudig te omzeilen was via de site/app. Het is dus niet zo dat dit pas sec per 1 december echt kan. Dat heeft niks met 'verzinsels' of 'iedereen' te maken.
Nee, want het aantal besmettingen staat los van het aantal positef geteste personen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt, maar elke duizend besmettingen genereert X aantal ziekenhuis opnames. Dan is het mooi dat het percentage positief aantal testen daalt, maar de problematiek kan groter worden.
Dat kun je niet staven, dus zal het altijd in het midden blijven hangen.quote:Op maandag 7 december 2020 15:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar dat iets kan wil niet zeggen dat het veel gedaan werd. En aangezien er wel degelijk vrij veel meer tests worden uitgevoerd, lijkt het er niet op dat het hiervoor veel gebeurde.
Hoe moet ik dit opvatten?quote:Op maandag 7 december 2020 15:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, want het aantal besmettingen staat los van het aantal positef geteste personen.
Overal in midden- en zuideuropa is het beroerd. Zweden bijvoorbeeld doet het veel beter, en over bepaalde stedenin Amerika lees ik dat ze al een zekere mate van groepsimmuniteit hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Dat mensen hier zitten te bakkeleien over de oorzaken van stijgingen en dalingen en de zin van bepaalde maatregelen heeft toch vooral te maken met het uiterst belabberde onderzoek en de zo mogelijk nog belabberdere communicatie vanuit RIVM en overheid. Bewust, vermoed ik, om geen maatregelen te treffen waar ze niet op zitten te wachten. Heel frustrerend, wat mij betreft. In andere landen is het misschien ook niet perfect, maar vaak wel beter.
Hoezo, dat kun je niet staven? Sinds het testbeleid is versoepeld worden er veel meer tests uitgevoerd. Prima staafbaar toch?quote:Op maandag 7 december 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kun je niet staven, dus zal het altijd in het midden blijven hangen.
We bouwen op deze manier in ieder geval wel wat immuniteit op. Dat samen met het vaccin wat eraan zit te komen kan wel voordelen hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 15:14 schreef Jane het volgende:
Dat mensen hier zitten te bakkeleien over de oorzaken van stijgingen en dalingen en de zin van bepaalde maatregelen heeft toch vooral te maken met het uiterst belabberde onderzoek en de zo mogelijk nog belabberdere communicatie vanuit RIVM en overheid. Bewust, vermoed ik, om geen maatregelen te treffen waar ze niet op zitten te wachten. Heel frustrerend, wat mij betreft. In andere landen is het misschien ook niet perfect, maar vaak wel beter.
Ik heb het over het aantal mensen dat zich zonder klachten laat testen:quote:Op maandag 7 december 2020 15:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo, dat kun je niet staven? Sinds het testbeleid is versoepeld worden er veel meer tests uitgevoerd. Prima staafbaar toch?
Dat laatste ben ik wel benieuwd naar, heb je daar een bron van?quote:Op maandag 7 december 2020 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Overal in midden- en zuideuropa is het beroerd. Zweden bijvoorbeeld doet het veel beter, en over bepaalde stedenin Amerika lees ik dat ze al een zekere mate van groepsimmuniteit hebben.
Scholen dicht, winkels dicht, niet meer op bezoek?quote:Op maandag 7 december 2020 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway, we kunnen beter gaan speculeren welke maatregelen er nog te nemen zijn..
Nee maar mensen zijn schapen, en klikken netjes het formuliertje af.quote:Op maandag 7 december 2020 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog even over dat veranderde testbeleid: het is niet zo dat je voor 1 december NIET getest kon worden zonder klachten toch? Bedoel, niemand controleert dat en ook via de site kon je net zo makkelijk aanvinken waar je allemaal wel/niet last van had (om het aan te dikken of te proberen dat je bij meer vinkjes wellicht sneller een plekje had). Er zijn behoorlijk wat leugentjes om bestwil gebruikt om wel een test te kunnen krijgen (want werk, vakantie, verplichting noem maar op).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |