Optie B.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En zit/zat je bij die problemen achterover en roeptoeterde je iets over willekeurige groep X of deed je concreet wat aan/met die problemen?
ja ik weet het, ben nog in dubio... is toch een euro extra jwzquote:Op dinsdag 8 december 2020 00:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ho ho! Een koekje? Weet je 't zeker Ett? Want weet je nog wat er de vorige keer gebeurde toen ik dat voorstelde? Juist, rolberoerte. Moeten we niet nog een keer willen toch?
De mijne wel hoorquote:Op dinsdag 8 december 2020 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht omdat dat over de generatie van mijn ouders gaat, en die hebben niets cadeau gehad. Integendeel.
Als ze dat zouden doen zijn ze nog steeds sterk in de minderheid, zowel qua sheer numbers als qua invloed via beklede posities.quote:En als de millenial nou eindelijk eens actie zou ondernemen tegen die flexibilisering en onzekerheid... door, ik zeg maar wat, lid te worden van een vakbond? Te stemmen op partijen die dit een halt toe willen roepen? Door uberhaupt bezig te zijn met politiek?
Ik weet maar ja, beter een euro aan een koekje dan aan een flesje water want ja..quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja ik weet het, ben nog in dubio... is toch een euro extra jwz
Oh ja, beetje decadentie moet kunnen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet maar ja, beter een euro aan een koekje dan aan een flesje water want ja..
Wat fijn dat het jouw ouders allemaal is komen aanwaaien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De mijne wel hoorOok boomers. Mijn vader vertelt daar nog wel eens met smaak over, de woekerwinst op de huizen en de comfortabele baanregelingen enzo. Op vakantie van de hypotheek. Kon allemaal.
[..]
Als ze dat zouden doen zijn ze nog steeds sterk in de minderheid, zowel qua sheer numbers als qua invloed via beklede posities.
Waarom komen boomers niet voor ze op? Die zijn toch zo solidair?
Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je de vorige keer een rolberoerte kreeg achteraf, toen je besefte dat je dat flesje ook thuis had kunnen vullen voor minder dan die euroquote:Op dinsdag 8 december 2020 00:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, beetje decadentie moet kunnen.
Ga je weer met je schuld...quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist door zelfreflectie weet ik dat ik boomers niet de schuld kan geven voor al mijn problemen. Is wat te makkelijk.
Al lid van een vakbond?
JA SHIT MAN, DANK JE WEL... was ik himmel vergete manquote:Op dinsdag 8 december 2020 00:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je de vorige keer een rolberoerte kreeg achteraf, toen je besefte dat je dat flesje ook thuis had kunnen vullen voor minder dan die euro
Er moet iets ingeleverd worden... ingelost... een schuld. Welke, hoor ik morgen wel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ga je weer met je schuld...
Nou daarom zeg ik, beter die koek.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
JA SHIT MAN, DANK JE WEL... was ik himmel vergete man![]()
![]()
Da's waar... maar ja, caffeine he...quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou daarom zeg ik, beter die koek.
Maar, ontopic, maak je nou niet zo druk. Relax. Het is niet zo dat morgen (of eigenlijk later vandaag) ineens alles anders is als je jezelf zo opfokt.
Daar zijn ze best toe bereid hoor. Ik heb hele prima ouders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat fijn dat het jouw ouders allemaal is komen aanwaaien.
Heb je ze al gevraagd hun eerlijk deel in te leveren?
Verder: het is dus allemaal een hopeloze zaak, maar de politiek moet het oplossen...
Juist... Hoe dan?
Ik weet niet, ik drink geen koffiequote:Op dinsdag 8 december 2020 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Da's waar... maar ja, caffeine he...
Oh ja, sorry.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daar zijn ze best toe bereid hoor. Ik heb hele prima ouders.![]()
Je laatste vraag kan ik ook aan jou stellen natuurlijk. Ik zie jou weinig anders doen dan wijzen en zemelen.
Ga trouwens ook eens in op het tweede deel van mijn post?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er moet iets ingeleverd worden... ingelost... een schuld. Welke, hoor ik morgen wel.
Hebben boomers de boel verkloot, ja of nee?quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Ben je aan het slaapposten
Je draait de boel om. Jij begint erover dat millenials lid moeten worden van een vakbond. Want dan komt alles goed, ook dat met die huizenprijzen enzo, en het klimaat ook, gewoon alles. Succes gegarandeerd, alles instant opgelost.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, sorry.
Het tweede deel.
Die solidariteit... hoe zou die zich verder moeten uiten, precies. Doe eens een voorstel. Wat moeten boomers doen om 'op te komen' voor jou?
Ja, precies, het is allemaal uitzichtloos.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je draait de boel om. Jij begint erover dat millenials lid moeten worden van een vakbond. Want dan komt alles goed, ook dat met die huizenprijzen enzo, en het klimaat ook, gewoon alles. Succes gegarandeerd, alles instant opgelost.
Echter, ook als we alleen focussen op de arbeidsmarkt zijn de millenials in hun eentje niet in staat de boel recht te trekken want in de minderheid, zowel in aantallen als de juiste posities. Weet je wie dat wel allebei hebben? En waar zijn ze dan, nu ze zich solidair kunnen tonen?
Mensen, Etto. Mensen hebben de boel verkloot. Doen ze vaker. Als ik in die tijd had geleefd had ik ook gebruik gemaakt van de voordelen van het moment, dat is mens-eigen en neem ik individuen niet kwalijk. Was ik daar onduidelijk over tot nu toe? Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hebben boomers de boel verkloot, ja of nee?
Ben ook wel benieuwd: dan gaan boomers 'hun eerlijk deel' geven... hoe maakt dat de arbeidsmarkt ineens weer meer zeker? Of verwacht je dat de solidaire boomers wel zo veel gaan geven dat jij en ik de komende tien jaar op onze reet kunnen zitten?
Er waren toen enkel voordelen, inderdaad. Geen woningnood, werkloosheid, geen problemen. Dat is iets van na 1990 of zo.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen, Etto. Mensen hebben de boel verkloot. Doen ze vaker. Als ik in die tijd had geleefd had ik ook gebruik gemaakt van de voordelen van het moment, dat is mens-eigen en neem ik individuen niet kwalijk. Was ik daar onduidelijk over tot nu toe? Volgens mij niet.
Wat moet er dan gebeuren, Fluit... om het 'recht te trekken'... doe eens wat voorstellen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen, Etto. Mensen hebben de boel verkloot. Doen ze vaker. Als ik in die tijd had geleefd had ik ook gebruik gemaakt van de voordelen van het moment, dat is mens-eigen en neem ik individuen niet kwalijk. Was ik daar onduidelijk over tot nu toe? Volgens mij niet.
Zijn we dan nu beiden zover dat we erkennen dat we allemaal soortgenoten zijn en over generaties heen moeten kijken om de toekomst leefbaar te houden voor eenieder?quote:Op dinsdag 8 december 2020 01:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, precies, het is allemaal uitzichtloos.
Maar vertel: hoe gaan die boomers zich precies solidair tonen, als in, wat moeten zij daarvoor doen, en hoe verandert dat precies de huidige achterlijke onzekerheid op de arbeidsmarkt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |