Klopt. De oorzaak daarvan moet men echter niet bij de boomers zoeken, maar bij de generatie erna.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En de generatie daarvoor had helemaal geen tv en kon op die leeftijd ook van alles niet wat de boomers wel konden. Dat is gewoon een ontwikkeling in de maatschappij, net als vaker doorstuderen (inmiddels bijna noodzaak) en dus later fulltime gaan werken.
Staat allemaal los van het feit dat een huis, een eerste levensbehoefte, relatief vele malen duurder is geworden door de decennia heen. Tel daarbij op de last van de studieschuld en flexibiliteit op de arbeidsmarkt, en je moet wel echt hard je best doen om de realiteit dat de jongeren het moeilijk hebben nog te ontkennen.
Kennelijk wel; het waren niet de boomers die in de jaren '70 en ' 80 zeiden: fuk de jeugd, hoezo kinderbijslag en studiefinanciering? Dat maken we fijn zelf op! Verzorgingsstaat? Hoezo? Eigen verantwoordelijkheid!quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En ze hebben al die dingen ook helemaal niet opgeofferd voor jongeren. Zwak, Etto.
Van zo'n supergesjeesd succesvolle maatschappelijke winnaar als jij verwacht ik toch enig basaal begrip van zoiets als de rol van statistiek versus anekdotes. Is het dan toch gewoon alleen een internetpersona?quote:Op maandag 7 december 2020 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, ik zie dat ik val in de categorie 'millennial'. Toch kon ik een huis kopen. Vreemd, zou het dan toch niet zo zeer afhankelijk zijn van leeftijdsgroepen met hippe namen maar van het individu?
Klopt; ik ken de superrijke eigen huis op zijn 20e met gelijktijdig riante eeuwige baan dure vakanties en dure auto's boomer ook alleen van anecdotes.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:26 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Van zo'n supergesjeesd succesvolle maatschappelijke winnaar als jij verwacht ik toch enig basaal begrip van zoiets als de rol van statistiek versus anekdotes. Is het dan toch gewoon alleen een internetpersona?
Wat heeft dit vraagstuk voor zin? Gaan we een complete generatie verantwoordelijk houden voor politiek beleid en ze dan in een langdurig special event allemaal tegen de muur zetten?quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. De oorzaak daarvan moet men echter niet bij de boomers zoeken, maar bij de generatie erna.
Moneyprinter goes brrr is natuurlijk wel het grootste probleem van de hoge huizenprijzen maar ik ben regelmatig leuke studiowoningen (huur) tegengekomen en dan blijken ze voor expats only te zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Mee eens, maar de meeste mensen neigen toch automatisch naar immigratie = asielzoekers = zielig. Terwijl overgrote deel van de immigranten gewoon arbeidsmigranten zijn.
Zo spreekt men hier al jaren over boomers hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat heeft dit vraagstuk voor zin? Gaan we een complete generatie verantwoordelijk houden voor politiek beleid en ze dan in een langdurig special event allemaal tegen de muur zetten?
Waarom heb je het over dingen die boomers niet hadden in je post? Dat is dus zelfs volgens jouw eigen logica niet relevant.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk wel; het waren niet de boomers die in de jaren '70 en ' 80 zeiden: fuk de jeugd, hoezo kinderbijslag en studiefinanciering? Dat maken we fijn zelf op! Verzorgingsstaat? Hoezo? Eigen verantwoordelijkheid!
Nee, daarvoor moet je echt bij de generatie ERNA zijn, dat egocentrische rupsje-nooit-genoeg idee. Zeg maar de late twintigers tot begin veertigers. Ga DAAR klagen.
Nee, dat is generatie X.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Dat zijn de millenials.
Ik ben niet zo geïnteresseerd in klagen maar vind wel dat de situatie onhoudbaar wordt voor de jongeren van nu. Daar mag best wat aan veranderd worden en daar mogen andere generaties best wat aan bijdragen.
En wie zit daar nu verongelijkt over te klagen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo spreekt men hier al jaren over boomers hoor.
Boomers hebben dan ook al een leven daarvoor geleverd. Door, jeweetwel, te werken en belasting te betalen. En niet te zeiken over verzorgingsstaat, studiefinanciering of kinderbijslag, omdat dat waarschijnlijk de laatste generatie was die inderdaad nog wilde zorgen dat hun kinderen het beter kregen. Dat neoliberale 'ik eerst' is iets van Generatie X en de millenial. Die kinderen kregen het namelijk beter. En verrekken het ook maar iets in te leveren, iets over te hebben voor anderen (niet alleen oude fossielen hoor, ook zieken, zwakken, werklozen en ander onrendabel spul mag bij het brandhout) of ergens ook maar een seconde geduld voor op te brengen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En wie zit daar nu verongelijkt over te klagen?![]()
Boomers hebben er vaak wel een handje van om solidariteit alleen te steunen als ze aan de ontvangende kant zitten. Wordt er de andere kant op wat gevraagd dan moeten die verwende snotneuzen maar eens leren wat werken is, etc etc. Als je dat gedrag beloont wordt het erger, daar ligt dus een taak voor de politiek.
Maar klagen daarover, over wat dan ook, heeft geen zin. Het enige wasr je directe invloed op hebt, die direct merkbaar is, ben je zelf. Het maakt niet uit wat generatie X deed, of de boomers, of de millennials, of of of.. Jr kunt daar over klagen en posts over schrijven tot morgenvroeg, maar morgenvroeg is er nog steeds niets verandert.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo spreekt men hier al jaren over boomers hoor.
Interesseert me niet. Je bent met mij in gesprek nu.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is echter het enige wat we van sommigen hier horen.
Je weet best dat de arbeidsmarkt veel onzekerder is geworden. Dat, gecombineerd met hoge woonlasten, levert stress op ja. Begrijpelijk. Je zit nu al meerdere posts te jammeren over boomers die zo zielig zijn want ze hebben zo hard gewerkt en ze hadden geen tv vroeger, maar dit punt vind je moeilijk voor te stellen ofzo?quote:Dat, en afgunst. "Wat aan bijdragen". Tuurlijk, die generaties hebben al die tijd lui achterover gehangen en geen ruk uitgevreten. Millenials, die weten pas wat hard werken is.
Nòg meer?quote:Maar ben benieuwd: wat moeten de boomers nog meer bijdragen?
... Hoe komt dat, die onzekere arbeidsmarkt, Fluit?quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Interesseert me niet. Je bent met mij in gesprek nu.
[..]
Je weet best dat de arbeidsmarkt veel onzekerder is geworden. Dat, gecombineerd met hoge woonlasten, levert stress op ja. Begrijpelijk. Je zit nu al meerdere posts te jammeren over boomers die zo zielig zijn want ze hebben zo hard gewerkt en ze hadden geen tv vroeger, maar dit punt vind je moeilijk voor te stellen ofzo?
[..]
Nòg meer?
Gewoon hun eerlijke deel. Net zoals de rest.
Late twintigers en begin dertigers zijn Y, beste Etto. Millenials.quote:
Klopt, maar heb teveel koffie op en moet over een paar uur al weer aan de bak, dus soit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar klagen daarover, over wat dan ook, heeft geen zin. Het enige wasr je directe invloed op hebt, die direct merkbaar is, ben je zelf. Het maakt niet uit wat generatie X deed, of de boomers, of de millennials, of of of.. Jr kunt daar over klagen en posts over schrijven tot morgenvroeg, maar morgenvroeg is er nog steeds niets verandert.
Die energie die je daar in steekt kun je ook op nuttigere manieren besteden denk ik.
Zeykers zijn het zeker.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Late twintigers en begin dertigers zijn Y, beste Etto. Millenials.
Maatschappelijke ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Hoe komt dat, die onzekere arbeidsmarkt, Fluit?
Q
Ik zeg niet dat je er niet over nadenkt, ik zeg dat je nogal oneerlijk bent in de verdeling van je empathie. Verder valt het me op dat je ontzettend verongelijkt loopt te doen over die arme boomers die maar als van alles worden weggezet als hele generatie terwijl je zelf misschien nog erger bezig bent richting de jeugd.quote:(Grappig dat je denkt dat ik daar niet over nadenk, aangezien ik me daar al jaren over opwind).
Blijf ik je schuldig, ik vind het nu iets te laat om me daarin te verdiepen. Ik heb er geen lijstje van ofzo. Vind ik ook eigenlijk niet zo nodig.quote:Wat is verder hun eerlijke deel?
Ik zie dan ook nul empathie voor boomers.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maatschappelijke ontwikkelingen.
Wat, moet ik de mensen die net zijn begonnen te werken daar de schuld van geven?
[..]
Ik zeg niet dat je er niet over nadenkt, ik zeg dat je nogal oneerlijk bent in de verdeling van je empathie. Verder valt het me op dat je ontzettend verongelijkt loopt te doen over die arme boomers die maar als van alles worden weggezet als hele generatie terwijl je zelf misschien nog erger bezig bent richting de jeugd.
[..]
Blijf ik je schuldig, ik vind het nu iets te laat om me daarin te verdiepen. Ik heb er geen lijstje van ofzo. Vind ik ook eigenlijk niet zo nodig.
Zeik er nog wat meer over anders.quote:
Juist door zelfreflectie weet ik dat ik boomers niet de schuld kan geven voor al mijn problemen. Is wat te makkelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zeik er nog wat meer over anders.
Ironie en zelfreflectie zijn niet je sterkste kant merk ik.
Adem in, adem uit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar heb teveel koffie op en moet over een paar uur al weer aan de bak, dus soit.
Kl*te boomers![]()
![]()
En zit/zat je bij die problemen achterover en roeptoeterde je iets over willekeurige groep X of deed je concreet wat aan/met die problemen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist door zelfreflectie weet ik dat ik boomers niet de schuld kan geven voor al mijn problemen. Is wat te makkelijk.
Al lid van een vakbond?
Ho ho! Een koekje? Weet je 't zeker Ett? Want weet je nog wat er de vorige keer gebeurde toen ik dat voorstelde? Juist, rolberoerte. Moeten we niet nog een keer willen toch?quote:Op dinsdag 8 december 2020 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
koffie op het station, wellicht met koekje...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |