abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196606528
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Idd, hooguit 2 of 3%, hoger gaat de FED/ECB nooit toelaten .
De FED heeft 3 maanden geleden gezegd dat ze dat juist wel toelaten. Average inflation targetting betekent dus dat de 2% inflatie gemiddeld genomen behaald moet worden. Een paar jaar van 4-5% inflatie kan de lage inflatie van de afgelopen 10 jaar dus enigszins compenseren.
One man's trash, another man's treasure.
pi_196606554
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:24 schreef Arkai het volgende:

[..]

De FED heeft 3 maanden geleden gezegd dat ze dat juist wel toelaten. Average inflation targetting betekent dus dat de 2% inflatie gemiddeld genomen behaald moet worden. Een paar jaar van 4-5% inflatie kan de lage inflatie van de afgelopen 10 jaar dus enigszins compenseren.
Zie mijn 2e bericht , het klopt wat je zegt, echter moet je het m.i. iets nuanceren ;).
  maandag 7 december 2020 @ 20:47:22 #128
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_196607081
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Idd, hooguit 2 of 3%, hoger gaat de FED/ECB nooit toelaten .
Waarom zouden ze dat niet doen? Hoge inflatie betekent ook dat de schulden verdampen.
  maandag 7 december 2020 @ 20:49:36 #129
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_196607140
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welke huurprijzen drijven ze op? 99% komt alleen maar in aanmerking voor sociale huur, en als de prijzen daarvan door vraag en aanbod bepaald werden dan waren de prijzen van sociale huur al 50 jaar lang 4 keer zo hoog.
Immigranten wonen volgens jou nergens? Geen invloed op vraag en aanbod?
  maandag 7 december 2020 @ 21:31:01 #130
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_196608166
* VarkensHart bezit momenteel drie huizen.
  maandag 7 december 2020 @ 21:39:05 #131
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_196608353
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, maar je zegt het al: dan zit je dus in Antalya. Daar heb je weinig aan als je in Nederland wil wonen.
Dat is zo ja. Voor starters die persé in Nederland willen wonen en geen relatie hebben is het in de randstad erg moeilijk. Of je moet net toevallig in het oosten van het land werk vinden en daar een huis kopen.

Ik woon persoonlijk het liefst in Nederland, maar voor mij is het lastig. Binnen de maritieme sector zijn de meeste banen te vinden in het westen van het land en ik ga geen ruime studentenkamer kopen voor 150k om in te wonen. Mijn enige reden om het buitenland te overwegen is de huizenmarkt (en in mindere mate hoge en vele belastingen). Een huis is wel echt 1 van de belangrijkste dingen voor een mens en dat is heel lastig.

Vandaag nog mijn kapper gevraagd hoe duur zijn 4-kamer woning in Rotterdam was (gekocht in 2008). Het bleek maar 110k te zijn voor 4 kamers. Dat is nu ondenkbaar en al gauw het dubbele.
pi_196608440
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welke huurprijzen drijven ze op? 99% komt alleen maar in aanmerking voor sociale huur, en als de prijzen daarvan door vraag en aanbod bepaald werden dan waren de prijzen van sociale huur al 50 jaar lang 4 keer zo hoog.
Misschien verwar je termen asielzoeker en Immigrant?
In 2019 waren de immigranten procentueel naar herkomst:
50,8% Europa (excl. NL)
19,4% Azië
11,3% Amerika
9,5% NL (remigratie)
8% Afrika
0,9% Oceanië

Bron: cbs

Je beeld dat 99% van de immigranten werkeloze vluchtelingen zijn die toch geen hypotheek kunnen krijgen, is dus nogal onjuist.

Een groot gedeelte is een goed verdienende Expat. En slechts een relatief klein gedeelte is daadwerkelijk een asielzoeker.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 7 december 2020 @ 22:06:11 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196608883
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef knoopie het volgende:

[..]

Misschien verwar je termen asielzoeker en Immigrant?
In 2019 waren de immigranten procentueel naar herkomst:
50,8% Europa (excl. NL)
19,4% Azië
11,3% Amerika
9,5% NL (remigratie)
8% Afrika
0,9% Oceanië

Bron: cbs

Je beeld dat 99% van de immigranten werkeloze vluchtelingen zijn die toch geen hypotheek kunnen krijgen, is dus nogal onjuist.

Een groot gedeelte is een goed verdienende Expat. En slechts een relatief klein gedeelte is daadwerkelijk een asielzoeker.
Lees even terug, het begon allemaal met een onderbuikrant over "massaimmigratie" en "100.000 nieuwe Nederlanders per jaar".
Daar reageerde ik op.

Die onderbuikrant gaat nooit over de goedverdienende expat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 22:19:21 #134
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_196609080
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lees even terug, het begon allemaal met een onderbuikrant over "massaimmigratie" en "100.000 nieuwe Nederlanders per jaar".
Daar reageerde ik op.

De expats vallen ook onder de 100.000 immigranten.
pi_196609166
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar reageerde ik op.

En die 100.000 gaat ook niet over asielzoekers. Dus wat is je punt? Ik probeer enkel wat feiten in de discussie in te brengen;
Er zijn heel veel immigranten met meer dan genoeg geld om een hypotheek te krijgen. Dus immigranten hebben weldegelijk een invloed op de woningmarkt. Ruim meer dan de helft zelfs.

Edit: even teruglezend bij jij de eerste en enige die er van maakt dat 99% van de immigranten alleen maar in aanmerking komen voor sociale huur. Dat jij de woorden immigrant en asielzoeker niet uit elkaar kunnen houden, dat is niet mijn schuld.

[ Bericht 7% gewijzigd door knoopie op 07-12-2020 22:33:26 ]
pi_196609197
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 21:31 schreef VarkensHart het volgende:
Zeker een woning en twee tuinhuisjes :')
pi_196609654
Eigenlijk is vooral die hele óf óf discussie zinloos. Hebben alleenstaande Boomers die een gezinshuis “bezet houden” invloed? Ja. Hebben millennials met te veel eisen invloed? Ja. Hebben immigranten (en in mindere mate asielzoekers) invloed? Ja. Heeft het stikstofgedoe en PFAS invloed? Ja.
Het een sluit het ander niet uit, en het heeft allemaal een invloed op de woningmarkt.

Ik weet dat het hier klaagbaak is, maar het zou natuurlijk effectiever te zijn om over oplossingen na te denken. Misschien ook vrijstelling van overdrachtsbelasting voor boomers die kleiner gaan wonen en daarmee een gezinswoning vrij laten komen? Of misschien meer kleine woningen zonder parkeerplaats voor de millennial die nog geen relatie en auto heeft maar toch al een woning wil kopen? Misschien toch wat meer boeren een vertrekpremie geven, zodat er meer bouwgrond (en stikstofbudget) beschikbaar komt om woningen te bouwen? En misschien van de overheid opgelegde regels om de grondprijs van bouwgrond (die echt uit de hand loopt in bepaalde gemeentes) aan banden te leggen?

Lijkt mij allemaal zinvoller dan discussiëren of de boomers of de buitenlanders meer schuld zijn aan het woningtekort.
pi_196609744
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 17:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

.... :X
In je eentje he. En dan nog verbouwen, opknappen, inrichten, waarvoor je allemaal eigen geld moet hebben. Ik denk dat je voor minder dan 3,5 niet klaar bent.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_196609771
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 22:53 schreef knoopie het volgende:
Eigenlijk is vooral die hele óf óf discussie zinloos. Hebben alleenstaande Boomers die een gezinshuis “bezet houden” invloed? Ja. Hebben millennials met te veel eisen invloed? Ja. Hebben immigranten (en in mindere mate asielzoekers) invloed? Ja. Heeft het stikstofgedoe en PFAS invloed? Ja.
Het een sluit het ander niet uit, en het heeft allemaal een invloed op de woningmarkt.

Ik weet dat het hier klaagbaak is, maar het zou natuurlijk effectiever te zijn om over oplossingen na te denken. Misschien ook vrijstelling van overdrachtsbelasting voor boomers die kleiner gaan wonen en daarmee een gezinswoning vrij laten komen? Of misschien meer kleine woningen zonder parkeerplaats voor de millennial die nog geen relatie en auto heeft maar toch al een woning wil kopen? Misschien toch wat meer boeren een vertrekpremie geven, zodat er meer bouwgrond (en stikstofbudget) beschikbaar komt om woningen te bouwen? En misschien van de overheid opgelegde regels om de grondprijs van bouwgrond (die echt uit de hand loopt in bepaalde gemeentes) aan banden te leggen?

Lijkt mij allemaal zinvoller dan discussiëren of de boomers of de buitenlanders meer schuld zijn aan het woningtekort.
Of we zoeken de oplossingen bij de problemen die het tekort hebben doen ontstaan. Dat scheelt een hoop gedoe.

Ik zou namelijk niet weten waarom ik mijn parkeerplaats op zou moeten geven of kleiner zou moeten gaan wonen, omdat de regering de mede veroorzaker is van het probleem.

Er wordt al genoeg afgeschoven op mensen die het probleem niet hebben veroorzaakt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_196609842
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Of we zoeken de oplossingen bij de problemen die het tekort hebben doen ontstaan. Dat scheelt een hoop gedoe.
Ja nou, als je mijn bovenstaande post had gelezen en bovendien begrepen, dan wist je dat dus alle genoemde factoren van invloed zijn. Dus moeten we in jouw woorden voor alle factoren een oplossing zoeken. Mooi dat je het met mij eens bent.

quote:
Ik zou namelijk niet weten waarom ik mijn parkeerplaats op zou moeten geven of kleiner zou moeten gaan wonen, omdat de regering de mede veroorzaker is van het probleem.
Ik zeg helemaal niet dat jij je parkeerplaats moet opgeven of kleiner moet gaan wonen. Het zou fijn zijn als je goed leest voordat je reageert.
Ik zeg wel, dat als wij mensen die hier wel behoefte aan hebben die mogelijkheid bieden, dat daar veel te winnen valt.
Bovendien is het weinig relevant wat jij wilt, aangezien er toch relatief weinig mensen in Limburg willen wonen.

quote:
Er wordt al genoeg afgeschoven op mensen die het probleem niet hebben veroorzaakt.
Het blijft ironisch dat een, naar eigen zeggen prominente, medewerker van de belastingdienst deze woorden durft uit te spreken.

[ Bericht 19% gewijzigd door knoopie op 07-12-2020 23:10:40 ]
  maandag 7 december 2020 @ 23:09:36 #141
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_196609938
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 22:24 schreef knoopie het volgende:

[..]

En die 100.000 gaat ook niet over asielzoekers. Dus wat is je punt? Ik probeer enkel wat feiten in de discussie in te brengen;
Er zijn heel veel immigranten met meer dan genoeg geld om een hypotheek te krijgen. Dus immigranten hebben weldegelijk een invloed op de woningmarkt. Ruim meer dan de helft zelfs.

Edit: even teruglezend bij jij de eerste en enige die er van maakt dat 99% van de immigranten alleen maar in aanmerking komen voor sociale huur. Dat jij de woorden immigrant en asielzoeker niet uit elkaar kunnen houden, dat is niet mijn schuld.
Laat maar gaan, ze is helemaal geïndoctrineerd met het idee dat immigratie alleen maar positief is en onmogelijk negatieve gevolgen kan hebben.
pi_196610006
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Laat maar gaan, ze is helemaal geïndoctrineerd met het idee dat immigratie alleen maar positief is en onmogelijk negatieve gevolgen kan hebben.
Het gaat mij helemaal niet om positief/negatief. Het gaat mij om het droge feit dat het overgrote deel van de immigratie helemaal geen asielzoekers zijn, maar mensen met veel geld uit rijke landen.
Je mag van mij vinden over migratie wat je vindt, maar laten we het wel bij de feiten houden.
pi_196610024
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:09 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Toen ik nog op Schiphol-Rijk werkte forensde ik met de bus door Hoofddorp.

Het krioelde daar van de Indiërs/Pakistanen. Ongelooflijk.
  maandag 7 december 2020 @ 23:15:43 #144
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_196610025
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef knoopie het volgende:

[..]

Het gaat mij helemaal niet om positief/negatief. Het gaat mij om het droge feit dat het overgrote deel van de immigratie helemaal geen asielzoekers zijn, maar mensen met veel geld uit rijke landen.
Je mag van mij vinden over migratie wat je vindt, maar laten we het wel bij de feiten houden.
Mee eens, maar de meeste mensen neigen toch automatisch naar immigratie = asielzoekers = zielig. Terwijl overgrote deel van de immigranten gewoon arbeidsmigranten zijn.
  maandag 7 december 2020 @ 23:19:59 #145
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_196610084
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Toen ik nog op Schiphol-Rijk werkte forensde ik met de bus door Hoofddorp.

Het krioelde daar van de Indiërs/Pakistanen. Ongelooflijk.
Tja, volgens Leandra slapen die mensen in kartonnen dozen en hebben ze geen invloed op de huizenmarkt _O-
pi_196610386
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Mee eens, maar de meeste mensen neigen toch automatisch naar immigratie = asielzoekers = zielig. Terwijl overgrote deel van de immigranten gewoon arbeidsmigranten zijn.
Als je hier op FOK kijkt, dan lijkt er ook een groot deel te zijn die denkt; immigratie = asielzoekers = verkrachtende seriemoordenaars die gratis vrijstaand huis en uitkering krijgen én onze banen en vrouwen wegnemen.

Laten we het er maar op houden dat beide nogal versimpelde hyperbolen van de realiteit zijn, en daarmee dus per definitie fout...
pi_196610444
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2020 21:31 schreef VarkensHart het volgende:
Modelbouw huisjes tellen niet mee.
pi_196610456
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef knoopie het volgende:

[..]

Hey, we zijn het een keer eens. Zet snel een TR.
  dinsdag 8 december 2020 @ 00:11:46 #149
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196610622
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vraag gewoon eens wat willekeurige boomers of zíj al buiten Europa zijn geweest voor hun 30e. Vraag daarna eens wanneer ze zijn begonnen met werken, en hoe vaak ze elke week uitgingen. En wat ze met hun verdiende geld deden toen ze nog thuis woonden. Hoe lang ze met een auto of TV deden...

Dat soort dingen.

En de generatie daarvoor had helemaal geen tv en kon op die leeftijd ook van alles niet wat de boomers wel konden. Dat is gewoon een ontwikkeling in de maatschappij, net als vaker doorstuderen (inmiddels bijna noodzaak) en dus later fulltime gaan werken.

Staat allemaal los van het feit dat een huis, een eerste levensbehoefte, relatief vele malen duurder is geworden door de decennia heen. Tel daarbij op de last van de studieschuld en flexibiliteit op de arbeidsmarkt, en je moet wel echt hard je best doen om de realiteit dat de jongeren het moeilijk hebben nog te ontkennen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 8 december 2020 @ 00:19:37 #150
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196610658
En ze hebben al die dingen ook helemaal niet opgeofferd voor jongeren. Zwak, Etto.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')