De FED heeft 3 maanden geleden gezegd dat ze dat juist wel toelaten. Average inflation targetting betekent dus dat de 2% inflatie gemiddeld genomen behaald moet worden. Een paar jaar van 4-5% inflatie kan de lage inflatie van de afgelopen 10 jaar dus enigszins compenseren.quote:Op maandag 7 december 2020 20:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Idd, hooguit 2 of 3%, hoger gaat de FED/ECB nooit toelaten .
Zie mijn 2e bericht , het klopt wat je zegt, echter moet je het m.i. iets nuancerenquote:Op maandag 7 december 2020 20:24 schreef Arkai het volgende:
[..]
De FED heeft 3 maanden geleden gezegd dat ze dat juist wel toelaten. Average inflation targetting betekent dus dat de 2% inflatie gemiddeld genomen behaald moet worden. Een paar jaar van 4-5% inflatie kan de lage inflatie van de afgelopen 10 jaar dus enigszins compenseren.
Waarom zouden ze dat niet doen? Hoge inflatie betekent ook dat de schulden verdampen.quote:Op maandag 7 december 2020 20:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Idd, hooguit 2 of 3%, hoger gaat de FED/ECB nooit toelaten .
Immigranten wonen volgens jou nergens? Geen invloed op vraag en aanbod?quote:Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke huurprijzen drijven ze op? 99% komt alleen maar in aanmerking voor sociale huur, en als de prijzen daarvan door vraag en aanbod bepaald werden dan waren de prijzen van sociale huur al 50 jaar lang 4 keer zo hoog.
Dat is zo ja. Voor starters die persé in Nederland willen wonen en geen relatie hebben is het in de randstad erg moeilijk. Of je moet net toevallig in het oosten van het land werk vinden en daar een huis kopen.quote:Op maandag 7 december 2020 19:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, maar je zegt het al: dan zit je dus in Antalya. Daar heb je weinig aan als je in Nederland wil wonen.
Misschien verwar je termen asielzoeker en Immigrant?quote:Op maandag 7 december 2020 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke huurprijzen drijven ze op? 99% komt alleen maar in aanmerking voor sociale huur, en als de prijzen daarvan door vraag en aanbod bepaald werden dan waren de prijzen van sociale huur al 50 jaar lang 4 keer zo hoog.
Lees even terug, het begon allemaal met een onderbuikrant over "massaimmigratie" en "100.000 nieuwe Nederlanders per jaar".quote:Op maandag 7 december 2020 21:43 schreef knoopie het volgende:
[..]
Misschien verwar je termen asielzoeker en Immigrant?
In 2019 waren de immigranten procentueel naar herkomst:
50,8% Europa (excl. NL)
19,4% Azië
11,3% Amerika
9,5% NL (remigratie)
8% Afrika
0,9% Oceanië
Bron: cbs
Je beeld dat 99% van de immigranten werkeloze vluchtelingen zijn die toch geen hypotheek kunnen krijgen, is dus nogal onjuist.
Een groot gedeelte is een goed verdienende Expat. En slechts een relatief klein gedeelte is daadwerkelijk een asielzoeker.
De expats vallen ook onder de 100.000 immigranten.quote:Op maandag 7 december 2020 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lees even terug, het begon allemaal met een onderbuikrant over "massaimmigratie" en "100.000 nieuwe Nederlanders per jaar".
Daar reageerde ik op.
Die onderbuikrant gaat nooit over de goedverdienende expat.
En die 100.000 gaat ook niet over asielzoekers. Dus wat is je punt? Ik probeer enkel wat feiten in de discussie in te brengen;quote:Op maandag 7 december 2020 22:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lees even terug, het begon allemaal met een onderbuikrant over "massaimmigratie" en "100.000 nieuwe Nederlanders per jaar".
Daar reageerde ik op.
Die onderbuikrant gaat nooit over de goedverdienende expat.
Zeker een woning en twee tuinhuisjesquote:Op maandag 7 december 2020 21:31 schreef VarkensHart het volgende:
* VarkensHart bezit momenteel drie huizen.
In je eentje he. En dan nog verbouwen, opknappen, inrichten, waarvoor je allemaal eigen geld moet hebben. Ik denk dat je voor minder dan 3,5 niet klaar bent.quote:
Of we zoeken de oplossingen bij de problemen die het tekort hebben doen ontstaan. Dat scheelt een hoop gedoe.quote:Op maandag 7 december 2020 22:53 schreef knoopie het volgende:
Eigenlijk is vooral die hele óf óf discussie zinloos. Hebben alleenstaande Boomers die een gezinshuis “bezet houden” invloed? Ja. Hebben millennials met te veel eisen invloed? Ja. Hebben immigranten (en in mindere mate asielzoekers) invloed? Ja. Heeft het stikstofgedoe en PFAS invloed? Ja.
Het een sluit het ander niet uit, en het heeft allemaal een invloed op de woningmarkt.
Ik weet dat het hier klaagbaak is, maar het zou natuurlijk effectiever te zijn om over oplossingen na te denken. Misschien ook vrijstelling van overdrachtsbelasting voor boomers die kleiner gaan wonen en daarmee een gezinswoning vrij laten komen? Of misschien meer kleine woningen zonder parkeerplaats voor de millennial die nog geen relatie en auto heeft maar toch al een woning wil kopen? Misschien toch wat meer boeren een vertrekpremie geven, zodat er meer bouwgrond (en stikstofbudget) beschikbaar komt om woningen te bouwen? En misschien van de overheid opgelegde regels om de grondprijs van bouwgrond (die echt uit de hand loopt in bepaalde gemeentes) aan banden te leggen?
Lijkt mij allemaal zinvoller dan discussiëren of de boomers of de buitenlanders meer schuld zijn aan het woningtekort.
Ja nou, als je mijn bovenstaande post had gelezen en bovendien begrepen, dan wist je dat dus alle genoemde factoren van invloed zijn. Dus moeten we in jouw woorden voor alle factoren een oplossing zoeken. Mooi dat je het met mij eens bent.quote:Op maandag 7 december 2020 23:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Of we zoeken de oplossingen bij de problemen die het tekort hebben doen ontstaan. Dat scheelt een hoop gedoe.
Ik zeg helemaal niet dat jij je parkeerplaats moet opgeven of kleiner moet gaan wonen. Het zou fijn zijn als je goed leest voordat je reageert.quote:Ik zou namelijk niet weten waarom ik mijn parkeerplaats op zou moeten geven of kleiner zou moeten gaan wonen, omdat de regering de mede veroorzaker is van het probleem.
Het blijft ironisch dat een, naar eigen zeggen prominente, medewerker van de belastingdienst deze woorden durft uit te spreken.quote:Er wordt al genoeg afgeschoven op mensen die het probleem niet hebben veroorzaakt.
Laat maar gaan, ze is helemaal geïndoctrineerd met het idee dat immigratie alleen maar positief is en onmogelijk negatieve gevolgen kan hebben.quote:Op maandag 7 december 2020 22:24 schreef knoopie het volgende:
[..]
En die 100.000 gaat ook niet over asielzoekers. Dus wat is je punt? Ik probeer enkel wat feiten in de discussie in te brengen;
Er zijn heel veel immigranten met meer dan genoeg geld om een hypotheek te krijgen. Dus immigranten hebben weldegelijk een invloed op de woningmarkt. Ruim meer dan de helft zelfs.
Edit: even teruglezend bij jij de eerste en enige die er van maakt dat 99% van de immigranten alleen maar in aanmerking komen voor sociale huur. Dat jij de woorden immigrant en asielzoeker niet uit elkaar kunnen houden, dat is niet mijn schuld.
Het gaat mij helemaal niet om positief/negatief. Het gaat mij om het droge feit dat het overgrote deel van de immigratie helemaal geen asielzoekers zijn, maar mensen met veel geld uit rijke landen.quote:Op maandag 7 december 2020 23:09 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Laat maar gaan, ze is helemaal geïndoctrineerd met het idee dat immigratie alleen maar positief is en onmogelijk negatieve gevolgen kan hebben.
Toen ik nog op Schiphol-Rijk werkte forensde ik met de bus door Hoofddorp.quote:Op maandag 7 december 2020 23:09 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Laat maar gaan, ze is helemaal geïndoctrineerd met het idee dat immigratie alleen maar positief is en onmogelijk negatieve gevolgen kan hebben.
Mee eens, maar de meeste mensen neigen toch automatisch naar immigratie = asielzoekers = zielig. Terwijl overgrote deel van de immigranten gewoon arbeidsmigranten zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het gaat mij helemaal niet om positief/negatief. Het gaat mij om het droge feit dat het overgrote deel van de immigratie helemaal geen asielzoekers zijn, maar mensen met veel geld uit rijke landen.
Je mag van mij vinden over migratie wat je vindt, maar laten we het wel bij de feiten houden.
Tja, volgens Leandra slapen die mensen in kartonnen dozen en hebben ze geen invloed op de huizenmarktquote:Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Toen ik nog op Schiphol-Rijk werkte forensde ik met de bus door Hoofddorp.
Het krioelde daar van de Indiërs/Pakistanen. Ongelooflijk.
Als je hier op FOK kijkt, dan lijkt er ook een groot deel te zijn die denkt; immigratie = asielzoekers = verkrachtende seriemoordenaars die gratis vrijstaand huis en uitkering krijgen én onze banen en vrouwen wegnemen.quote:Op maandag 7 december 2020 23:15 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Mee eens, maar de meeste mensen neigen toch automatisch naar immigratie = asielzoekers = zielig. Terwijl overgrote deel van de immigranten gewoon arbeidsmigranten zijn.
Modelbouw huisjes tellen niet mee.quote:Op maandag 7 december 2020 21:31 schreef VarkensHart het volgende:
* VarkensHart bezit momenteel drie huizen.
Hey, we zijn het een keer eens. Zet snel een TR.quote:Op maandag 7 december 2020 23:14 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het gaat mij helemaal niet om positief/negatief. Het gaat mij om het droge feit dat het overgrote deel van de immigratie helemaal geen asielzoekers zijn, maar mensen met veel geld uit rijke landen.
Je mag van mij vinden over migratie wat je vindt, maar laten we het wel bij de feiten houden.
En de generatie daarvoor had helemaal geen tv en kon op die leeftijd ook van alles niet wat de boomers wel konden. Dat is gewoon een ontwikkeling in de maatschappij, net als vaker doorstuderen (inmiddels bijna noodzaak) en dus later fulltime gaan werken.quote:Op maandag 7 december 2020 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag gewoon eens wat willekeurige boomers of zíj al buiten Europa zijn geweest voor hun 30e. Vraag daarna eens wanneer ze zijn begonnen met werken, en hoe vaak ze elke week uitgingen. En wat ze met hun verdiende geld deden toen ze nog thuis woonden. Hoe lang ze met een auto of TV deden...
Dat soort dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |