Ja? Ligt die gunstiger?quote:Op maandag 7 december 2020 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nieuw-Zeelandse tijdzone aanhouden
Volgens mij zijn er nogal wat objecten met een goede lobby bij de gemeente want die 30-regel is lang niet overal van toepassing. Hier in de bieb mogen er dus ook nog steeds 400 mensen, er hangt zelfs een teller om dat bij te houden.quote:Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah, ja dan is het logischer.
Mijn plaatselijke zwembad heeft trouwens ook een hele vrije interpretatie van de 30 personen- en reserveringsregels, zag ik op hun website. Die redeneren zo: we zijn 7 uur per dag open, 30 personen per uur, dus er kunnen 210 mensen per dag reserveren. Dat die mensen wellicht allemaal om dezelfde tijd komen maakt niet uit, gemiddeld over de dag klopt het.
Dat is ook vreemd, maar dat speelt zich dan nog voornamelijk buiten af. Zoals zo vaak gezegd, binnen is het toch een ander verhaal.quote:Op maandag 7 december 2020 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo gaat het in de pretparken en dierentuinen ook.
Hoe later op de dag, hoe drukker.
Daar is het al ruim na 23.00u nuquote:
ik begrijp de economische overwegingen wel al moet je je wel afvragen of dit op de lange termijn de juiste keuze was/is, winkelen kan je ook onlinequote:Op maandag 7 december 2020 12:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet om de maatregelen te verdedigen, maar amateursport verbieden kost de overheid geen geld.
Sporten zal ook wel een regelmatige basis hebben terwijl "funshoppen" geen regelmatige activiteit is.
Hoewel ik het wel oprecht vreemd vindt dat ik straks nota bene van buitenvoetbal/training maar binnen moet gaan fitnessen in een zweethok.
Mijn dochter zeurt mijn kop ook al gek dat ze wel naar een kerstmarkt wil...quote:Op maandag 7 december 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:
Was gisteren even in de Tuinwereld om een kerstboom te scoren. Parkeerplaats was bommetje vol, maar binnen viel het mij reuze mee moet ik zeggen. Iedereen deed zijn/haar best om afstand te bewaren en er was genoeg ruimte voor iedereen.
Enige wat mij tegenviel was dat er wel serieus complete families zaten te winkelen (papa, mama, oma, 3 kindjes). Die komen dan waarschijnlijk gespreid binnen en in de winkel zelf lopen ze wel als een kudde samen te boel te blokkeren.
Bij de kerstbomen was het lekker rustig (en het was buiten),dus dat scheelde
quote:Op maandag 7 december 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:
Was gisteren even in de Tuinwereld om een kerstboom te scoren. Parkeerplaats was bommetje vol, maar binnen viel het mij reuze mee moet ik zeggen. Iedereen deed zijn/haar best om afstand te bewaren en er was genoeg ruimte voor iedereen.
Enige wat mij tegenviel was dat er wel serieus complete families zaten te winkelen (papa, mama, oma, 3 kindjes). Die komen dan waarschijnlijk gespreid binnen en in de winkel zelf lopen ze wel als een kudde samen te boel te blokkeren.
Maar jij was er zelf ook!!!!!!!! ofzoiets.quote:Op maandag 7 december 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij is dat deurbeleid ook vrij in te richten voor elke winkel, vandaar de willekeur. Zij moeten tegenover de overheid volgens mij slechts kunnen aantonen dat zij maatregelen treffen om overtreding van de afstandsregels te voorkomen.quote:Op maandag 7 december 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Deurbeleid is helemaal geen lachertje, wanneer was jij voor het laatst in een winkel waarin het echt te druk was waardoor je geen afstand kon houden?
Je moet je handen ook ontsmetten bij binnenkomst, of er staan in elk geval spullen voor eigenlijk overal. Dus als je dat doet bij binnenkomst en vertrek is het hele risico dat anderen potentieel aan jouw spullen zitten en je besmetten ook gering.
beloof je volgend jaar naar keulen met de trein, superleuk !quote:Op maandag 7 december 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn dochter zeurt mijn kop ook al gek dat ze wel naar een kerstmarkt wil...
Dat is snelquote:De Britse gezondheidsdienst NHS begint morgen met het inentingsprogramma in vijftig grote ziekenhuizen in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in Gibraltar - het Britse overzeese gebied aan de zuidpunt van Spanje - worden deze week mensen ingeënt met een vaccin tegen het coronavirus. Naast de ruim 30.000 inwoners krijgen, volgens de Spaanse krant El País, ook minstens 270 Spanjaarden die in Gibraltar werken de komende dagen het vaccin van Pfizer en BioNTech toegediend.
Is de standaardregel 30? Of heeft dat ook nog iets met de grootte van het pand te maken?quote:Op maandag 7 december 2020 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nogal wat objecten met een goede lobby bij de gemeente want die 30-regel is lang niet overal van toepassing. Hier in de bieb mogen er dus ook nog steeds 400 mensen, er hangt zelfs een teller om dat bij te houden.
Dat gevoel heb ik sowieso als er gewinkeld moet worden op zaterdag, ook pre Corona.quote:Op maandag 7 december 2020 12:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Toevallig afgelopen zaterdag in de Hema dat ik dacht "Dit is niet helemaal de bedoeling"
Ik veroordeel ook niemand die er was, behalve de complete families die zes man sterk gaan shoppenquote:Op maandag 7 december 2020 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar jij was er zelf ook!!!!!!!! ofzoiets.
Oeh... aantrekkelijk!quote:Op maandag 7 december 2020 12:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar is het al ruim na 23.00u nu
Standaardregel is 30 zonder uitzonderingenquote:Op maandag 7 december 2020 12:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is de standaardregel 30? Of heeft dat ook nog iets met de grootte van het pand te maken?
In een gemiddeld tuincentrum kan je natuurlijk aardig wat meer mensen veilig kwijt dan in het plaatselijke parfumwinkeltje natuurlijk.
Ik was 2 weken geleden in Centerparcs en daar werden de regels in het aquadome wel strikt gehandhaafd. 30 personen max en in zo'n groot complex voelt het dan bijna alsof je het zwembad voor jezelf hebt. Ik ben vrij voorzichtig, maar toen ben ik wel gegaan. Mijn plaatselijke zwembad laat ik nog maar even voor wat het is. Die nemen het kennelijk niet zo serieus. Helaas, want in normale tijden ga ik bijna elke dag zwemmen.quote:Op maandag 7 december 2020 12:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Heb een zwembad meegemaakt waar je 3 uur kon blijven, en dan moest het hele zwembad leeg. Niet het water.....
benieuwd hoe het daar gaat na 1 januariquote:Op maandag 7 december 2020 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig is het hier in NL een wereldprestatie dat we op 4 januari 'al' beginnen.
Dat moet wel zeker omdat het gros van de mensen pas gevaccineerd gaat worden vanaf augustus.quote:Op maandag 7 december 2020 13:07 schreef capricia het volgende:
Dat vaccin is wel het licht aan het einde van deze tunnel.
Al zal 2021 ook nog volledig in het teken van corona staan.
In combinatie met Brexit bedoel je? Ja, dat is even afwachten.quote:Op maandag 7 december 2020 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
benieuwd hoe het daar gaat na 1 januari
Dat laatste gaat men echt niet volhouden hoor, in 2021 gaan we sneller dan verstandig terug naar normaal.quote:Op maandag 7 december 2020 13:07 schreef capricia het volgende:
Dat vaccin is wel het licht aan het einde van deze tunnel.
Al zal 2021 ook nog grotendeels in het teken van corona staan.
Beginnen met inenten voordat een vaccin is goedgekeurd lijkt me geen goed idee.quote:Op maandag 7 december 2020 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelukkig is het hier in NL een wereldprestatie dat we op 4 januari 'al' beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |