abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196595937
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 11:13 schreef Dven het volgende:
De horeca in Nederland is nu zeg.. Bijna twee maanden weer gesloten?

Nee, dan liever toch de harmonica van eens in de zoveel maanden en iets completere lockdown _O-
ze hadden er natuurlijk in augustus/september al bovenop moeten zitten....ook regionaal.
maar ik weet niet of dat nu heel veel geholpen had.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196595946
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik woon in omgeving Rotterdam/Gouda, ze lijken er toch wat meer schijt aan te hebben hier.
feestdagen MOETEN gevierd worden met familie.....en dan ook nog op meerdere dagen.

ik zeg alleen wat ik hier zie en merk, natuurlijk zal het op veel plekken echt wel anders gaan.
Ik ken die regio. Weet je wat me opvalt, zeker in Gouda? Oosterwei ;)
pi_196595957
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ken die regio. Weet je wat me opvalt, zeker in Gouda? Oosterwei ;)
ik woon zelf in een dorpje ernaast
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 11:22:41 #104
5428 crew  miss_sly
pi_196596026
quote:

[..]

Ik woon in omgeving Rotterdam/Gouda, ze lijken er toch wat meer schijt aan te hebben hier.
feestdagen MOETEN gevierd worden met familie.....en dan ook nog op meerdere dagen.

ik zeg alleen wat ik hier zie en merk, natuurlijk zal het op veel plekken echt wel anders gaan.
Als er iets is wat nu wordt blootgelegd, is het wel de starheid met betrekking tot de feestdagen. Dat was altijd al zo bij veel mensen, volgens mij. Eens een jaar zeggen dat je het nu eens anders wilde vieren dan 'zoals we het altijd doen' stuit in veel families vooral op gedoe en problemen. Het is ook best naief om te denken dat dat dit jaar anders zou kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 december 2020 @ 11:24:57 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196596062
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze hadden er natuurlijk in augustusseptember al bovenop moeten zitten....ook regionaal.
maar ik weet niet of dat nu heel veel geholpen had.
Nouja, minder zal het er niet om geworden zijn natuurlijk. Ik vraag me alleen af of het het voor meerdere maanden volledig sluiten van een voor veel mensen relevante sector (en dan heb ik het niet eens over de mensen werkzaam in desbetreffende sector) zonder dat het effectief tot grote verbeteringen in de situatie geleid heeft nog wel te verdedigen is.

Dan kan je je natuurlijk afvragen 'ja maar wat nu als we dat niet hadden gedaan' maar ik geloof niet dat de verschillen ook maar ergens aantoonbaar zijn geweest.

Hier is de horeca nu 10 dagen gesloten, ben erg benieuwd hoe het dan de komende weken verloopt (21e gaat men terug open). Het aantal gevallen daalt inmiddels wel rap maar dat zal er meer mee te maken hebben dat het aantal testen dat gedaan wordt historisch laag ligt :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 december 2020 @ 11:25:42 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196596073
quote:

[..]

Oh nee ik bedoelde ook niet dat jouw observatie niet klopte hoor, gewoon dat het tot nu toe goed gaat hier lijkt het. :)
pi_196596144
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196596221
quote:

[..]

Hier ook. Over het algemeen zijn mensen er gewoon wel klaar mee heb ik het idee, misschien niet per se de groepsgroottes maar wel met dat spastisch afstand houden met vrienden en familie. Het is zo onnatuurlijk en ook gewoon niet cool om steeds maar stoelen ver uit elkaar te zetten en als je wat pakt in de keuken met een boog om elkaar heen te lopen.
blablablabla
pi_196596225
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
is het ook zo dat wanneer mensen meer gaan eten er (bij een gelijk aantal besmette personen) meer deeltjes gemeten worden in het rioolwater? Dat wordt nog wat na de kerstdiners en oliebollen :D
  maandag 7 december 2020 @ 11:35:14 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196596239
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Hier ook. Over het algemeen zijn mensen er gewoon wel klaar mee heb ik het idee, misschien niet per se de groepsgroottes maar wel met dat spastisch afstand houden met vrienden en familie. Het is zo onnatuurlijk en ook gewoon niet cool om steeds maar stoelen ver uit elkaar te zetten en als je wat pakt in de keuken met een boog om elkaar heen te lopen.
Dit somt het wel zo'n beetje op.
  maandag 7 december 2020 @ 11:35:28 #111
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196596244
quote:
9s.gif Op maandag 7 december 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
Juist omdat het te verwachten was dat mensen vatbaarder zouden zijn voor ziektes naarmate de winter vordert, zou het goed zijn geweest als we met een laag aantal besmettingen de winter ingegaan zouden zijn ;(
Volgens mij wordt de seizoensinvloed tot op de dag van vandaag (in Nederland) zwaar onderschat. In mei dachten ze ook dat de daling alleen maar door de maatregelen werd veroorzaakt en niet door het mooie weer.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_196596259
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:34 schreef belanov het volgende:

[..]

is het ook zo dat wanneer mensen meer gaan eten er (bij een gelijk aantal besmette personen) meer deeltjes gemeten worden in het rioolwater? Dat wordt nog wat na de kerstdiners en oliebollen :D
Meer poepen meer deeltjes? Zo werkt het niet natuurlijk, ze pakken een halve liter water en meten daar in het percentage deeltjes niet de hoeveelheid.
blablablabla
pi_196596306
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit somt het wel zo'n beetje op.
Zie me nog zitten op zo'n verjaardag ergens in het begin van de zomer in een tuin met die stoelen uit elkaar. En elke keer als iemand binnen bier ging halen dat ackward wachten bij de deuropening zodat je maar niet te dichtbij kwam. Fuck off. 8)7
blablablabla
pi_196596311
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Meer poepen meer deeltjes? Zo werkt het niet natuurlijk, ze pakken een halve liter water en meten daar in het percentage deeltjes niet de hoeveelheid.
Maar dan is er alsnog meer poep ten opzichte van ander afvalwater (douche, wasmachine), of niet? ;)
pi_196596312
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 11:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de seizoensinvloed tot op de dag van vandaag (in Nederland) zwaar onderschat. In mei dachten ze ook dat de daling alleen maar door de maatregelen werd veroorzaakt en niet door het mooie weer.
Denk meer ons gedrag bij mooi weer, niet zo zeer het seizoen zelf. Mijn verjaardag (eind mei) heb ik met een aantal vrienden door het mooie weer lekker op het dakterras kunnen vieren. Nu word je gedwongen om dit binnen te doen, met alle gevolgen van dien.
pi_196596347
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet aan de spetterpoep dus, dan heb je ook meer deeltjes (poep) :P
pi_196596359
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:40 schreef belanov het volgende:

[..]

Maar dan is er alsnog meer poep ten opzichte van ander afvalwater (douche, wasmachine), of niet? ;)
Je trekt als het goed is na het poepen ook door dus er komt ook meer water in het riool waardoor de verhoudingen gelijk blijven.
blablablabla
pi_196596361
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:40 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk meer ons gedrag bij mooi weer, niet zo zeer het seizoen zelf. Mijn verjaardag (eind mei) heb ik met een aantal vrienden door het mooie weer lekker op het dakterras kunnen vieren. Nu word je gedwongen om dit binnen te doen, met alle gevolgen van dien.
Je vraagt je toch af waarom de besmettingen in juli/augustus dan zo sterk toenamen (toen het dus ook mooi en goed weer was).
pi_196596391
quote:

[..]

Ik heb mijn verjaardag die in mei was, uitgesteld gevierd eind juli, toen het allemaal nog vrij soepel was, met man of 20 over de hele dag gevierd, op 2 grote balkons van 20m2(die van mij en buurvrouw) een grote woonkamer (60m2) en afstand houden was geen enkel probleem en dat werd keurig gedaan. Maar echt krampachtig hebben we niet gedaan. Maar dat kon toen ook vanwege het goede weer.

Ik zou het nu niet in mijn hoofd halen een dergelijke verjaardag te vieren, er komt nu ook nauwelijks iemand op bezoek, vrienden zie ik zeer beperkt, en we zorgen onderling dat we zo min mogelijk onbekende mensen er aan bezoek toevoegen, ouders zien we wel, maar als we bij elkaar geweest zijn, even 2 weken niet, dat beleid, zo noem ik het maar even, heeft er voor gezorgd, dat er nog geen enkele corona besmetting is geweest, of nabijheid is geweest. Of dat geluk is? ik weet het niet, maar we doen gewoon ons best.

We houden dat echt nog wel even vol, maar na maart is dat toch echt wel voorbij wat mij betreft, want ik ben er echt wel gruwelijk klaar mee, 9 maanden thuiswerken, geen evenementen, geen sportwedstrijden, geen ongedwongen biertje in de kroeg, geen avondje uit, geen normale vakantie, het is allemaal harstikke prima dat het nu niet kan, maar echt niet nog een jaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196596396
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je vraagt je toch af waarom de besmettingen in juli/augustus dan zo sterk toenamen (toen het dus ook mooi en goed weer was).
Veel teveel vrijstellingen vanaf 1 juli qua groepsgroottes en horeca plus vakantieverkeer. Maar eigenlijk is er daarna pas misgegaan, toen de R snel begon te stijgen medio september zijn ze veel te lang doorgegaan met feestjes tot 200 man en de kroegen gewoon open.
blablablabla
  maandag 7 december 2020 @ 11:48:44 #121
1986 Jane
pi_196596432
quote:

[..]

Dat speelt zeker mee, maar is maar een deel. Ons immuunsysteem wordt ook zwakker in de winter (o.a. door gebrek aan vitamine D).
pi_196596445
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2020 11:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, minder zal het er niet om geworden zijn natuurlijk. Ik vraag me alleen af of het het voor meerdere maanden volledig sluiten van een voor veel mensen relevante sector (en dan heb ik het niet eens over de mensen werkzaam in desbetreffende sector) zonder dat het effectief tot grote verbeteringen in de situatie geleid heeft nog wel te verdedigen is.

Dan kan je je natuurlijk afvragen 'ja maar wat nu als we dat niet hadden gedaan' maar ik geloof niet dat de verschillen ook maar ergens aantoonbaar zijn geweest.

Hier is de horeca nu 10 dagen gesloten, ben erg benieuwd hoe het dan de komende weken verloopt (21e gaat men terug open). Het aantal gevallen daalt inmiddels wel rap maar dat zal er meer mee te maken hebben dat het aantal testen dat gedaan wordt historisch laag ligt :')
Het is alleen niet te bewijzen. Je krijgt dan meteen de ‘ja, maar zonder die sluiting was het nu veel erger geweest’ counter te horen. Dan is de discussie meteen dood.

Maar als de horeca echt zo’n grote rol zou hebben gespeeld dan zou je verwachten dat die daling keihard zou doorzetten. Nog steeds dicht namelijk.

Zal voornamelijk vooral een algemeen gedragsdingetje zijn denk ik, niet specifiek gelinkt aan één sector. Hoe langer er maatregelen zijn hoe minder mensen zich er onbewust continue aan houden.

Ik gun het de horeca sector zo dat tenminste de restaurants open mogen. Desnoods tijdelijk voor twee weken in een periode waarin je verder niks versoepeld of verzwaard. Twee weken later zie je dan vanzelf wat het effect daarvan zou zijn. Het stoort me dat de overheid dat soort experimenten gewoon niet uitvoert.
  maandag 7 december 2020 @ 11:51:50 #123
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196596476
Dat restaurants niet open zijn is inderdaad belachelijk! :{
pi_196596484
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Veel teveel vrijstellingen vanaf 1 juli qua groepsgroottes en horeca plus vakantieverkeer. Maar eigenlijk is er daarna pas misgegaan, toen de R snel begon te stijgen medio september zijn ze veel te lang doorgegaan met feestjes tot 200 man en de kroegen gewoon open.
Tot mid Juli hadden we zo'n 50 - 100 besmettingen per dag en toen ging het ineens hard met op 1 augustus al +300 besmettingen. Toen had er direct ingegrepen moeten worden, maar dat gebeurde pas een kleine 6-7 weken later, toen we inmiddels al op 1500-2000 besmettingen per dag zaten.
  maandag 7 december 2020 @ 11:53:00 #125
1986 Jane
pi_196596495
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch minder gunstig dan het voorjaar. Begin juli was er veel regen (ik ben jarig in die periode en het is die dag geen moment droog geweest) en in augustus een hittegolf, waardoor mensen ook binnen gaan zitten.
  maandag 7 december 2020 @ 11:53:23 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196596504
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 11:51 schreef RedFever007 het volgende:
Alleen maar gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat horeca een significante bijdrage heeft aan het aantal bewegingen en besmettingen...belachelijk.
pi_196596509
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 11:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Toch minder gunstig dan het voorjaar. Begin juli was er veel regen (ik ben jarig in die periode en het is die dag geen moment droog geweest) en in augustus een hittegolf, waardoor mensen ook binnen gaan zitten.
Het kan inderdaad een factor zijn.
  maandag 7 december 2020 @ 11:53:57 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196596518
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar als de horeca echt zo’n grote rol zou hebben gespeeld dan zou je verwachten dat die daling keihard zou doorzetten. Nog steeds dicht namelijk.
Zonder enige maatregel heeft corona in Nederland een R van tussen de 2-3. De huidige trend is dus al het gevolg van uiterst effectieve acties, die zo'n 60-70% van de besmettingsmomenten weet te voorkomen. Het sluiten van de horeca hoort daar nu eenmaal bij.
Antifa
pi_196596526
Met mooi weer was de schoolvakantie voorbij en toen konden ze met honderden in aula's gaan zitten. Gebedshuizen die weer lekker gevuld werden. Allerlei micro events die gaande waren terwijl juist events niet konden doorgaan. Et voila!
Go hard or go home
pi_196596542
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Alleen maar gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat horeca een significante bijdrage heeft aan het aantal bewegingen en besmettingen...belachelijk.
Heb je het dan over de ho, de re of ca?
Go hard or go home
  maandag 7 december 2020 @ 11:55:52 #131
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196596551
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is alleen niet te bewijzen. Je krijgt dan meteen de ‘ja, maar zonder die sluiting was het nu veel erger geweest’ counter te horen. Dan is de discussie meteen dood.

Zal voornamelijk vooral een algemeen gedragsdingetje zijn denk ik, niet specifiek gelinkt aan één sector. Hoe langer er maatregelen zijn hoe minder mensen zich er onbewust continue aan houden.

Ik gun het de horeca sector zo dat tenminste de restaurants open mogen. Desnoods tijdelijk voor twee weken in een periode waarin je verder niks versoepeld of verzwaard. Twee weken later zie je dan vanzelf wat het effect daarvan zou zijn. Het stoort me dat de overheid dat soort experimenten gewoon niet uitvoert.
Nouja, één ding is boven alles wel duidelijk. Het is niet aan de overheid om op eigen bevolking te experimenteren. Dat krijg je niet verkocht indien het wél misloopt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196596553
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik denk met name de CA
pi_196596558
De ho lijkt toch niet het probleem te zijn?
Nou, leg uit, hoe verschilt dat met een restaurant? @Momo
Go hard or go home
pi_196596572
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk met name de CA
Dat denk ik dus ook.
Go hard or go home
  maandag 7 december 2020 @ 11:57:37 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196596580
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Uit dit onderzoek blijkt vooral de re:

bron
pi_196596653
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tot mid Juli hadden we zo'n 50 - 100 besmettingen per dag en toen ging het ineens hard met op 1 augustus al +300 besmettingen. Toen had er direct ingegrepen moeten worden, maar dat gebeurde pas een kleine 6-7 weken later, toen we inmiddels al op 1500-2000 besmettingen per dag zaten.
We hebben heel lang rond de 500-550 besmettingen gezeten, maar belangrijker er leek zich een trend te ontwikkelen waarin het vooral jongeren onderling waren die elkaar besmetten. Op een gegeven moment heeft Rutte begin augustus nog een persconferentie gegeven met wat slappe maatregelen, maar daarna is het pas goed misgegaan toen we over de 1000 gingen dat was 9 september. Toen had direct hard ingegrepen moeten worden.
Vervolgens kregen we op 18 september een persconferentie (we zaten toen inmiddels al bijna op 2000 besmettingen!) met dit pakket aan maatregelen:

quote:
Persconferentie 18 september: Nieuwe regionale maatregelen om het virus in te dammen
Bij gelegenheden met een horecavergunning stopt de inloop van gasten om middernacht. ...
Er komt een verbod om je op te houden in gezelschappen van meer dan 50 personen. ...
Voor samenkomsten met meer dan 50 personen geldt een meldplicht.
Wat natuurlijk een lachertje is, vooral die meldplicht :X
blablablabla
pi_196596779
quote:
Ja blijft lullig, loop je met je groepje vrienden tussen die honderden anderen lekker te shoppen, dikke aanbiedingen scoren die niet online beschikbaar waren, kan je niet even zo een hapje eten ergens tussendoor. Gelukkig was ik nog wel op tijd voor de kerkdienst, het was druk en we deelden met het gehele gezelschap een lepel. Heb me daarna thuis uiteraard wel netjes gehouden aan het maximale aantal gasten dat ik mag ontvangen. M'n oma die ik al maanden niet mag zien is ondertussen eenzaam gestorven maar ben toch blij met m'n sneakers en bluetooth speakers van de mediamarkt ondanks dat ik nergens mocht eten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196596813
quote:
Dit blijf ik ook niet begrijpen

Restauranthouders hadden het vaak dondersgoed voor elkaar. Je voelde je vaak daar veiliger dan in welke winkel/supermarkt dan ook
  maandag 7 december 2020 @ 12:12:42 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196596855
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef Benny het volgende:

[..]

Restauranthouders hadden het vaak dondersgoed voor elkaar. Je voelde je vaak daar veiliger dan in welke winkel/supermarkt dan ook
Ik ben wel benieuwd wat al die regels hebben gedaan met de de besmettingsgraad in restaurants. Daar is volgens nog geen duidelijk studie naar geweest. Er vanuit gaande dat mensen zich aan de regels houden van een restaurant.
pi_196596857
Het idiote is ook... Vele mensen beamen het, maar niemand kan je vertellen waarom dat onderscheid er wel/niet is
pi_196596882
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 12:09 schreef Benny het volgende:

[..]

Mee eens maar het blijft wel een potentiele risicosetting om in een binnenruimte met relatief veel onbekenden samen te komen ook al zet je de tafels op gepaste afstand.
blablablabla
pi_196596890
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2020 12:12 schreef Benny het volgende:
Het idiote is ook... Vele mensen beamen het, maar niemand kan je vertellen waarom dat onderscheid er wel/niet is
Kunnen wel, willen of doen niet. En juist dat reken ik ze zwaar aan.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 7 december 2020 @ 12:16:52 #143
12221 Tijn