Als de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn zal het snel gaan, lege ziekenhuizen = minder draagvlak.quote:Op maandag 7 december 2020 13:07 schreef capricia het volgende:
Dat vaccin is wel het licht aan het einde van deze tunnel.
Al zal 2021 ook nog grotendeels in het teken van corona staan.
Dat laatste is wat ze nu roepen in Nederland. Maar misschien gaat het allemaal wel veel sneller de goede kant op.quote:Op maandag 7 december 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet wel zeker omdat het gros van de mensen pas gevaccineerd gaat worden vanaf augustus.
Contacten die je niet hebt, heb je ook niet langquote:Op maandag 7 december 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat deurbeleid is een lachertje. De ene winkel doet A, ander doet B, weer een ander C en voor de variatie hebben we ook nog D, E, F en G.
Maar goed... De duur speelt dus dé grote rol. Ook wel grappig dat we het dan elke keer hebben over het aantal contacten verminderen, maar niet de duur van het aantal contacten. Dan gaat er in de communicatie vanuit de overheid wat mis, als dat niet duidelijk is.
Hmm... en dan gelden deze regels van 28 september nog?quote:Op maandag 7 december 2020 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Standaardregel is 30 zonder uitzonderingen![]()
https://www.eventbranche.(...)-maximaal-21921.html
Tenzij de gemeente een oogje dichtknijpt kennelijk. Dan worden het ineens 'doorstroomlocaties'![]()
Ben benieuwd of als door de kwetsbaren te vaccineren, dus de zorg ontlast is, we het maar gewoon allemaal moeten krijgen of zo. Augustus is nog zo ver weg, en voor al die miljoenen zijn ingeënt ben je nog zomaar een jaar verder.quote:Op maandag 7 december 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste is wat ze nu roepen in Nederland. Maar misschien gaat het allemaal wel veel sneller de goede kant op.
Ik ben er zelf ook niet zo happig op om het virus op te lopen. Ook al zit ik niet in een risicogroep.quote:Op maandag 7 december 2020 13:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Als de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn zal het snel gaan, lege ziekenhuizen = minder draagvlak.
Volgens mij is er een onderscheid tussen "doorlooplocaties" en plekken waar mensen zitten. In dat laatste geval mogen er maximaal 30 mensen in, ongeacht de grootte van de ruimte.quote:Op maandag 7 december 2020 12:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Is de standaardregel 30? Of heeft dat ook nog iets met de grootte van het pand te maken?
In een gemiddeld tuincentrum kan je natuurlijk aardig wat meer mensen veilig kwijt dan in het plaatselijke parfumwinkeltje.
Dat kan ik niet zo snel vinden, maar dit: https://www.nytimes.com/i(...)vaccine-tracker.htmlquote:Op maandag 7 december 2020 13:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Weet iemand hoeveel doses zij inmiddels al hebben?
Ik denk ook dat dat vooral een conservatieve inschatting is omdat de GGD niet weet wanneer de vaccins grootschalig leverbaar gaan zijn.quote:Op maandag 7 december 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat moet wel zeker omdat het gros van de mensen pas gevaccineerd gaat worden vanaf augustus.
Haha, ja ik was degene die die link had gepost in de topic reeks voor de vaccinsquote:Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zo snel vinden, maar dit: https://www.nytimes.com/i(...)vaccine-tracker.html
Is echt een goede pagina waar veel informatie te vinden over de vaccins en de uitrol.
Niet meer dan NL de eerste levering, iets van 800kquote:Op maandag 7 december 2020 13:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Weet iemand hoeveel doses zij inmiddels al hebben?
quote:Hancock told the BBC that an initial 800,000 doses would be delivered from Pfizer's facilities in Belgium to the UK next week, and "many millions" more before the end of the year.
Verschillende culturele instellingen hebben ook een uitzondering gekregen op die 30, met name grote theaters en bibliotheken.quote:Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is er een onderscheid tussen "doorlooplocaties" en plekken waar mensen zitten. In dat laatste geval mogen er maximaal 30 mensen in, ongeacht de grootte van de ruimte.
Snap ik, maar ook een heel groot deel van Nederland is daar niet zo bang voor en dat gaat op een bepaald moment toch wrijving geven in de maatschappij.quote:Op maandag 7 december 2020 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben er zelf ook niet zo happig op om het virus op te lopen. Ook al zit ik niet in een risicogroep.
De langetermijn-gevolgen zijn mij te onduidelijk, van het virus.
Eerder dit jaar wel inderdaad, maar volgens mij zijn die uitzondering nu niet meer toegestaan?quote:Op maandag 7 december 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Verschillende culturele instellingen hebben ook een uitzondering gekregen op die 30, met name grote theaters en bibliotheken.
Huh, die uitzonderingen waren toch afgelopen meen ik mij te herinneren na de laatste persco?quote:Op maandag 7 december 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Verschillende culturele instellingen hebben ook een uitzondering gekregen op die 30, met name grote theaters en bibliotheken.
Hadden we het toen nog over hier dat een grote theaterzaal wel 200 man mag ontvangen maar een grote bioscoopzaal waar er 500 in kunnen vast zit aan die 30 manOver willekeur gesproken... .
Klopt, anders was het voor Youp van ‘t Hek geen probleem met Carré, want daar was eerst ook een uitzondering voor.quote:Op maandag 7 december 2020 13:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh, die uitzonderingen waren toch afgelopen meen ik mij te herinneren na de laatste persco?
and "many millions" more before the end of the year.quote:Op maandag 7 december 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
and "many millions" more before the end of the year.
Je hebt gelijk die zijn ingetrokken, het niet perse hoeven aanhouden van een maximum antaal bezoekers geldt nu alleen nog voor de doorstroomlocaties:quote:Op maandag 7 december 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerder dit jaar wel inderdaad, maar volgens mij zijn die uitzondering nu niet meer toegestaan?
quote:Maak afspraken met de lokale autoriteiten over het maximaal aantal personen dat u toelaat.
Klopt, volgens mij.quote:Op maandag 7 december 2020 13:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh, die uitzonderingen waren toch afgelopen meen ik mij te herinneren na de laatste persco?
Ik heb al de tip gegeven dat hij de voorstelling bij ons in het zwembad kan houden. Heeft hij tenminste nog 210 man in het publiek.quote:Op maandag 7 december 2020 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, anders was het voor Youp van ‘t Hek geen probleem met Carré, want daar was eerst ook een uitzondering voor.
Precies met honderd man tegelijk studeren in de bieb kan wel gewoon, want doorstroomlocatie.quote:Op maandag 7 december 2020 13:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij.
Maar nu wordt daar dus in sommige gemeenten een mouw aan gepast door van alles tot 'doorstroomlocatie' te bombarderen. En met een beetje fantasie is bijna alles een 'doorstroomlocatie' natuurlijk.
Toch kan ik dat soort creativiteit met regeltjes ook wel weer een klein beetje waarderen.quote:Op maandag 7 december 2020 13:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij.
Maar nu wordt daar dus in sommige gemeenten een mouw aan gepast door van alles tot 'doorstroomlocatie' te bombarderen. En met een beetje fantasie is bijna alles een 'doorstroomlocatie' natuurlijk.
Boefje!quote:Op maandag 7 december 2020 13:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch kan ik dat soort creativiteit met regeltjes ook wel weer een klein beetje waarderen.
Ja maar Pfizer heeft al aangegeven dat de productie wat tegenvalt, verder is het zo dat de vaccins uit België komen en ze gaan UK echt geen voorrang geven, ze mogen al blij zijn als het gelijkmatig verdeeld wordt.quote:Op maandag 7 december 2020 13:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
and "many millions" more before the end of the year.
Dat klinkt dan wel weer alsof ze veel meer krijgen in het begin, dan dat wij krijgen. Maar goed nieuws!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |