abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:07:20 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196570501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is nog de optie om mensen gedwongen binnen te houden en een avondklok dat zou wel veel schelen denk ik.
We hebben niet de middelen om dat af te dwingen, en als mensen uit eigen beweging binnen wilden blijven zitten dan hadden ze dat inmiddels wel gedaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196570520
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:06 schreef Haags het volgende:

[..]

Haha wat gaan ze daar voor inzetten? Het leger? Succes.
Als je alleen met een geldige reden naar buiten mag is dat vrij simpel te handhaven.
blablablabla
pi_196570534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je alleen met een geldige reden naar buiten mag is dat vrij simpel te handhaven.
Gaan ze overdag naar elkaar en blijven slapen.

Nee, dit wordt een zooitje. We hebben de strijd verloren tegen het virus.
Zonder wrijving geen glans
pi_196570561
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We hebben niet de middelen om dat af te dwingen, en als mensen uit eigen beweging binnen wilden blijven zitten dan hadden ze dat inmiddels wel gedaan.
Zeggen dat je zonder goed verhaal niet naar buiten mag en vervolgens controle via steekrproef kan toch gewoon?

Je zal er niet iedereen mee binnenhouden maar daar is zo'n maatregel ook niet voor.
blablablabla
pi_196570577
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:09 schreef Haags het volgende:

[..]

Gaan ze overdag naar elkaar en blijven slapen.

Nee, dit wordt een zooitje. We hebben de strijd verloren tegen het virus.
Niet zo pessimistisch joh :D
It's the most... *O*
blablablabla
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:11:56 #81
346939 Janneke141
pi_196570586
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeggen dat je zonder goed verhaal niet naar buiten mag en vervolgens controle via steekrproef kan toch gewoon?

Je zal er niet iedereen mee binnenhouden maar daar is zo'n maatregel ook niet voor.
Als 9 van de 10 mensen zich eraan willen houden, en dat lijkt me al een optimistische schatting, dan heb je in Amsterdam alsnog 80.000 man op de been. Daar handhaaf je helemaal niks aan.
pi_196570597
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wij zitten van onze vriendengroep allemaal in ons eigen huis, zouden meer mensen moeten doen.

Dat mensen er klaar mee zijn klopt, maar er zijn ook nog mensen die zich er wel zoveel mogelijk aan houden.
(er is daarom wellicht in onze hele vriendenkring + aanhang nog geen enkel bewezen coronageval is geweest)
Jij ziet je vrienden al 9 maanden niet?
blablablabla
pi_196570621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij ziet je vrienden al 9 maanden niet?
Op 1,5 meter in zeer beperkte aantallen met een vaste groep.
En we voegen er zeer weinig onbekenden aan toe.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196570625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet zo pessimistisch joh :D
It's the most... *O*
Het is gewoon klaar. Merkte vandaag ook weer mega drukte op met name de weg. Het centrum was daarentegen dan wel weer rustig.

Ben er zelf ook helemaal klaar mee, ik probeer het nog maar ik begin er steeds meer de tering over te krijgen.
Zonder wrijving geen glans
pi_196570630
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als 9 van de 10 mensen zich eraan willen houden, en dat lijkt me al een optimistische schatting, dan heb je in Amsterdam alsnog 80.000 man op de been. Daar handhaaf je helemaal niks aan.
In Israël en Frankrijk werkt het ook, dus waarom hier niet? Waarin zijn wij dan wezenlijk anders?
blablablabla
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:15:02 #86
346939 Janneke141
pi_196570652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:13 schreef Elan het volgende:

[..]

In Israël en Frankrijk werkt het ook, dus waarom hier niet? Waarin zijn wij dan wezenlijk anders?
Ten eerste werkt het daar ook niet, en ten tweede zijn dat erkende politiestaten.
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:15:46 #87
346939 Janneke141
pi_196570675
Waar komt toch de bizarre gedachtekronkel vandaan dat als mensen zich niet aan regels houden, ze zich er wel aan gaan houden als je de regels nog strenger maakt?
pi_196570703
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op 1,5 meter in zeer beperkte aantallen met een vaste groep.
En we voegen er zeer weinig onbekenden aan toe.
Ah ja dat doe ik ook hoor, en veel mensen waarschijnlijk. Maar de vraag is of al die kleine bewegingen uiteindelijk niet hetzelfde effect hebben. Je hebt dan weliswaar geen mega-clusters, maar alsnog genoeg nieuwe besmettingsgevallen na bijvoorbeeld Sinterklaas.
blablablabla
pi_196570777
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:15 schreef Janneke141 het volgende:
Waar komt toch de bizarre gedachtekronkel vandaan dat als mensen zich niet aan regels houden, ze zich er wel aan gaan houden als je de regels nog strenger maakt?
Ja dat snap ik ook niet helemaal.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196570797
quote:

[..]

Ten eerste werkt het daar ook niet, en ten tweede zijn dat erkende politiestaten.
Ik kan niet eens wat vinden van de actuele situatie in Frankrijk,. Israël heeft het wel degelijk geholpen hoor.
blablablabla
pi_196570892
quote:
Het gaat niet om de huidige regels strenger maken maar indien noodzakelijk nieuwe regels toevoegen. Zoals Rutte dat ook heeft gezegd over bijvoorbeeld de slaven die nog steeds op kantoor moeten verschijnen van hun werkgever.
blablablabla
pi_196570929
Ik denk eigenlijk dat we wel op de rand zitten van wat mensen nog accepteren.
Weer nieuwe maatregelen zie ik niet meer gebeuren eigenlijk.

De volgende fase zou een begin moeten zijn van afbouwen en nooit meer opbouwen van maatregelen.
pi_196570996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:27 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk eigenlijk dat we wel op de rand zitten van wat mensen nog accepteren.
Weer nieuwe maatregelen zie ik niet meer gebeuren eigenlijk.

De volgende fase zou een begin moeten zijn van afbouwen en nooit meer opbouwen van maatregelen.
Maar de besmettingsgevallen blijven oplopen en vaccinatie duurt nog lang dus hoe gaan we dat doen dan?
blablablabla
pi_196571003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Het gaat niet om de huidige regels strenger maken maar indien noodzakelijk nieuwe regels toevoegen. Zoals Rutte dat ook heeft gezegd over bijvoorbeeld de slaven die nog steeds op kantoor moeten verschijnen van hun werkgever.
Dit wordt een beetje semantisch, maar goed, exact hetzelfde lijkt me te gelden dan voor 'nieuwe regels'. Die worden ongetwijfeld beroerd nageleefd als dat met bestaande al niet het geval is.
I'll give you something to do
pi_196571061
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar de besmettingsgevallen blijven oplopen en vaccinatie duurt nog lang dus hoe gaan we dat doen dan?
Doorgaan zoals nu, en accepteren dat de besmettingen (die nu oplopen door zeer verruimd testbeleid) zo blijven tot het voorjaar, is denk ik een betere weg, dan weer halve maatregelen(die mensen niet meer serieus nemen) die geen toch geen zoden aan de dijk zetten.

Draagvlak is belangrijk, en dat brokkelt langzaam af, niet zo heel gek na 9 maanden beperkingen.
pi_196571099
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit wordt een beetje semantisch, maar goed, exact hetzelfde lijkt me te gelden dan voor 'nieuwe regels'. Die worden ongetwijfeld beroerd nageleefd als dat met bestaande al niet het geval is.
Nouja even heel simpel je kunt beginnen met winkels dicht gooien, en Rutte heeft aangegeven indien noodzakelijk de tools paraat te hebben om binnen het bedrijfsleven ook gedwongen thuis te laten werken.

Men doet nu net alsof alles al geprobeerd is en alle kaarten op tafel liggen.
blablablabla
pi_196571195
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Doorgaan zoals nu, en accepteren dat de besmettingen (die nu oplopen door zeer verruimd testbeleid) zo blijven tot het voorjaar, is denk ik een betere weg, dan weer halve maatregelen(die mensen niet meer serieus nemen) die geen toch geen zoden aan de dijk zetten.

Draagvlak is belangrijk, en dat brokkelt langzaam af, niet zo heel gek na 9 maanden beperkingen.
Mee eens dat er nu geen harde maatregelen hoeven te komen, slaat nergens op. Echter, het huidige beleid voortzetten kan alleen zolang de ziekenhuizen niet weer overbelast raken.

Zover is het gelukkig nog niet maar de situatie is nog altijd kritiek. Wat als het huidige pakket toch te kort schiet? Bijvoorbeeld omdat mensen toch elkaar overal volop blijven opzoeken..

Dan is draagvlak gewoon (weer) ondergeschikt en zal er toch nog een keer keihard aan de noodrem moeten worden getrokken.
blablablabla
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:46:49 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196571358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:40 schreef Elan het volgende:
Zover is het gelukkig nog niet maar de situatie is nog altijd kritiek. Wat als het huidige pakket toch te kort schiet? Bijvoorbeeld omdat mensen toch elkaar overal volop blijven opzoeken..
Dan maar accepteren dat Nederlanders maling hebben aan het welzijn van anderen?
So we just called him Fred
pi_196571368
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens dat er nu geen harde maatregelen hoeven te komen, slaat nergens op. Echter, het huidige beleid voortzetten kan alleen zolang de ziekenhuizen niet weer overbelast raken.

Dan is draagvlak gewoon (weer) ondergeschikt en zal er toch nog een keer keihard aan de noodrem moeten worden getrokken.
Wat is er veranderd in een week?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:20 schreef Elan het volgende:
Pfff, tijd voor een serieuze lockdown hoor.
pi_196571439
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:46 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan maar accepteren dat Nederlanders maling hebben aan het welzijn van anderen?
Het is niet mijn mening hoor, snap helemaal dat mensen er klaar mee zijn. Ben dat zelf ook... Maar we kunnen niet doen alsof het virus weg is, inmiddels zijn we van een schepte daling alweer een week of twee redelijk stabiel qua cijfers maar er is eigenlijk geen ruimte voor verslechtering. Terwijl die kans natuurlijk wel reëel is. De feestdagen krijgen we nog en ook het griepseizoen moet nog goed en wel op gang komen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')