abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196569340
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:42 schreef Collide het volgende:

[..]

Als zij hun zaakjes goed op orde hadden dan hadden wij er nooit 9 maanden mee bezig hoeven te zijn.
Precies. Merkwaardig fenomeen is dat, China als een soort gidsland zien. En dan niet alleen omdat ze dit probleem zelf veroorzaakt hebben, maar ook omdat a. China niet bepaald een goede track record heeft omtrent openheid en eerlijkheid qua cijfers en b. ze dit deels probeerden op te lossen door volkomen schijt te hebben aan tamelijk basale rechten. En ja, er zwerven mensen in deze topicreeks rond die ook graag alles zouden laten wijken voor de oorlog tegen corona, maar imo is dat niet heel verstandig.
  zaterdag 5 december 2020 @ 19:49:30 #52
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196569361
China als schuldige aanwijzen omdat daar de eerste positieve test heeft plaats gevonden is wel heel makkelijk.

Als je ziet hoe makkelijk dat virus van nerts op mens gaat dan lijkt mij de kans groot dat het virus hier ook was vóór de eerste positieve test. Maarja, wij in Nederland testten mensen niet op Corona, dat doen we pas een half jaar.

Wat je niet test zie je niet en wat je niet ziet, bestaat niet.
So we just called him Fred
pi_196569383
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:49 schreef Fred het volgende:
China als schuldige aanwijzen omdat daar de eerste positieve test heeft plaats gevonden is wel heel makkelijk.

Als je ziet hoe makkelijk dat virus van nerts op mens gaat dan lijkt mij de kans groot dat het virus hier ook was vóór de eerste positieve test. Maarja, wij in Nederland testten mensen niet op Corona, dat doen we pas een half jaar.

Wat je niet test zie je niet en wat je niet ziet, bestaat niet.
dat was in Feb al bekend, ja
pi_196569405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

En als via die andere mogelijke transmissieroutes corona toch weer het land binnenkomt is het al te laat, en kun je weer opnieuw beginnen met twee weken het leven van iedereen lam te leggen.
Ik bedoelde met andere transmissie routes bv een natuurlijk reservoir. Het is eerste prioriteit of op zijn minst tweede daar duidelijkheid over te hebben.
pi_196569436
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:53 schreef Za het volgende:

[..]

Ik bedoelde met andere transmissie routes bv een natuurlijk reservoir. Het is eerste prioriteit of op zijn minst tweede daar duidelijkheid over te hebben.
Ach so. Niettemin, Nederland is geen hermetisch afgesloten land. Tenzij je van plan bent dat ook voor lange tijd te doen kunnen buitenlandse bezoekers corona weer het land binnenbrengen, of dmv Nederlanders die het oppikken in het buitenland.
pi_196569515
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 19:28 schreef Za het volgende:

[..]

Het moet niet nodig zijn om te handhaven.
We zijn geen beesten. Niemand wil zijn ouders/grootouders om zeep helpen of zijn eigen leven qua highlights terugbrengen tot dat van een bejaarde.
Mensen zijn wel beesten. Ze hebben het geheugen van een goudvis. Als de MP op TV zegt dat het heel erg is, dammen ze hun contacten wat in, maar twee weken later zijn ze alles weer vergeten. Mensen denken vooral op korte termijn en voor 99 of misschien 100% aan zichzelf. Het om zeep helpen van ouderen is voor de meeste mensen niet eens te voorzien.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_196570244
Overal om me heen overal Sinterklaasfeesten niemand die nog aan social distancing doet ook. Herkennen jullie dit beeld ook? :X

Mensen zijn er echt helemaal klaar mee, kerst zou wel eens die strenge lockdown kunnen worden.
blablablabla
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:53:01 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196570260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:52 schreef Elan het volgende:
Overal om me heen overal Sinterklaasfeesten niemand die nog aan social distancing doet ook. Herkennen jullie dit beeld ook? :X
Nee hoor, net Sinterklaas gevierd via een videoverbinding.
pi_196570282
quote:

Mensen zijn er echt helemaal klaar mee, kerst zou wel eens die strenge lockdown kunnen worden.
Nee, herken ik niet. Vier het zelf met alleen mijn gezin en ken er veel die dat doen. Een aantal viert het in beperkte kring. Weinig mensen die ik ken vieren het heel uitgebreid met grote groepen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:55:44 #60
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196570293
quote:

En daar gaan mensen die klaar zijn met social distancing dan wél aan houden :?
So we just called him Fred
pi_196570303
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vraag het me iedere keer af, dus bij deze: welke lijn? :D
De total ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196570306
quote:

Ik heb het vorige week al gevierd, en inderdaad, niet volgens de maatregelen.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 5 december 2020 @ 20:58:26 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196570332
quote:
kerst zou wel eens die strenge lockdown kunnen worden.
Jij denkt dat dat zin heeft?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196570341
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Avondklok tijdens oud en nieuw zou ook nog wel eens kunnen.
pi_196570354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De total ;)
De dikke gele (oranje?) lijn, dus?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:00:23 #66
346939 Janneke141
pi_196570357
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:58 schreef Haags het volgende:

[..]

Avondklok tijdens oud en nieuw zou ook nog wel eens kunnen.
pi_196570363
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, totaal niet.
pi_196570366
Concert- en evenementenzalen vragen extra overheidssteun

Schrijnend wel, dat deze branche zo "vergeten" wordt, jarenlang doen ze het zonder subsidies (hebben velen ook nooit gevraagd) - en nu gaat het steungeld naar de bekende cultuurpotjes.

Ook de Festivalzomer wordt in dit artikel al feitelijk gecanceld, wat natuurlijk de enige mogelijke conclusie kan zijn als we vast blijven houden aan maatregelen zonder dat het grote gedeelte van de bevolking is gevaccineerd, en het beleid ineens weer van opnames naar aantal besmettingen is geschoven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196570398
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 20:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja hoor.
Jij denkt van niet? :P
blablablabla
  zaterdag 5 december 2020 @ 21:02:38 #70
346939 Janneke141
pi_196570402
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja hoor.
Jij denkt van niet? :P
Correct.
pi_196570424
quote:

Alsof een lockdown een Nederlander thuis gaat houden.
pi_196570460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct.
Er is nog de optie om mensen gedwongen binnen te houden en een avondklok dat zou wel veel schelen denk ik.
blablablabla
pi_196570472
quote:

Wij zitten van onze vriendengroep allemaal in ons eigen huis, zouden meer mensen moeten doen.

Dat mensen er klaar mee zijn klopt, maar er zijn ook nog mensen die zich er wel zoveel mogelijk aan houden.
(er is daarom wellicht in onze hele vriendenkring + aanhang nog geen enkel bewezen coronageval is geweest)
pi_196570480
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is nog de optie om mensen gedwongen binnen te houden en een avondklok dat zou wel veel schelen denk ik.
Haha wat gaan ze daar voor inzetten? Het leger? Succes.
pi_196570492
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 21:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alsof een lockdown een Nederlander thuis gaat houden.
Geen idee het is nog niet geprobeerd. In andere landen werkt het wel, dus waarschijnlijk hier ook zo'n bijzonder rebels volkje zijn we niet.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')