abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196692170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:09 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Het is niet onder controle. Alle kerstverloven worden voor zorgmedewerkers ingetrokken. Dat is toch vreselijk voor die mensen?

Positieve is dat het kabinet niet afwacht tot 22 december maar eerder maatregelen lijkt te gaan nemen.
Dit is het positiviteitstopic hè.........
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 12 december 2020 @ 17:42:15 #177
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196692441
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:25 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Dit is het positiviteitstopic hè.........
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar kort daarna starten vaccins. Dat zou de druk op de ziekenhuizen moeten minderen waardoor dit hopelijk de laatste hoge piek is.
pi_196692536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ja maar niet ook het naïeviteitstopic. De daling is helaas omgegaan naar een stijging in de ziekenhuizen. Dat betekent als komende week iets gebeurt een piek in de ziekenhuizen tijdens de feestdagen. Dat is gewoon zo als het is.

Maar kort daarna starten vaccins. Dat zou de druk op de ziekenhuizen moeten minderen waardoor dit hopelijk de laatste hoge piek is.
Ik ben allesbehalve naïef hoor, maar ik wil hier gewoon graag een beetje positiviteit lezen.......ik werk zelf in de zorg (ook al ben ik 'slechts de huishoudelijke hulp') dus ik maak letterlijk mee hoe eenzaam, verdrietig en bang de oudjes al zijn geweest en door dit soort paniekberichten dit weer worden......
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 12 december 2020 @ 17:49:39 #179
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196692588
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:46 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik ben allesbehalve naïef hoor, maar ik wil hier gewoon graag een beetje positiviteit lezen.......ik werk zelf in de zorg (ook al ben ik 'slechts de huishoudelijke hulp') dus ik maak letterlijk mee hoe eenzaam, verdrietig en bang de oudjes al zijn geweest en door dit soort paniekberichten dit weer worden......
Dat is vast en zeker heftig. Sterkte.

Heb het negatieve deel zoals hier gebruikelijk is inmiddels in spoilers gezet
pi_196692822
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 17:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat is vast en zeker heftig. Sterkte.

Heb het negatieve deel zoals hier gebruikelijk is inmiddels in spoilers gezet
Ja is ook heftig......nog een week werken en dan lekker even een week vrij

Dank voor je spoiler :)
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:05:53 #181
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196692875
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 16:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De DOO data en het aantal vastgestelde besmettingen begint nu toch wel erg uit elkaar te lopen. De DOO data laat een lichte daling zien in de eerste dagen van december, terwijl het aantal vastgestelde besmettingen juist een scherpe stijging laat zien. Dat sterkt mijn vermoeden dat de toename van het aantal vastgestelde besmettingen vooral toe te schrijven is aan het verruimde testbeleid. [...]
Hopelijk zien ook het OMT en vooral het kabinet het zo. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:13:12 #182
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196692972
Goedenavond, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers). LCPS rekent verdachte gevallen niet mee, NICE wel. Dat is een van de oorzaken van het feit dat de LCPS-cijfers lager zijn.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 12 december: 481 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,9%);
- vrijdag 11 december: 472 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- donderdag 10 december: 469 (absolute daling 4; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 9 december: 473 (absolute stijging: 9; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 8 december: 464 (absolute daling 7; relatieve daling 1,5%);
- maandag 7 december: 470 (absolute stijging: 1; relatieve stijging 0,2%);
- zondag 6 december: 469 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 12 december: 1.242 (absolute stijging 33; relatieve stijging 2,7%);
- vrijdag 11 december: 1.209 (absolute stijging 30; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 10 december: 1.179 (absolute daling 32; relatieve daling 2,6%);
- woensdag 9 december: 1.211 (absolute daling 25; relatieve daling 2,0%);
- dinsdag 8 december: 1.236 (absolute stijging 46; relatieve stijging 3,9%);
- maandag 7 december: 1.190 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,5%);
- zondag 6 december: 1.172 (absolute stijging 42; relatieve stijging 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196693226
Ook weer even mijn grafieken bijgewerkt, na een paar dagen te weinig tijd gehad te hebben.

Wat mij opvalt is dat het aantal meldingen voor vorige week (van 30 november t/m 6 december) heel stabiel op ongeveer 6000 zit.

Een paar zaken die mij opvallen in de meldingen uitgesplitst naar dag:
- De hoogste piek is wat breder geworden. Waar een tijdje geleden er een smalle piek was met meldingen op dag t-1 (gisteren) en bijna niets op dag t-2 (eergisteren), zijn en nu ook voor dag t-2 veel meldingen. Veel meldingen op beide dagen hebben status DPL (dag lab uitslag) in het RIVM overzicht, maar het valt mij op dat ook veel van de meldingen de status DON hebben (dag van notificatie), dus de dag waarop de melding bij de GGD binnenkomt. Ik weet niet waarom het deze status heeft, ik denk dat dit van externe testlocaties (bijv bedrijven) komt.
- In de "buik" van de rode curve is zichtbaar dat er twee dagen ongeveer hetzelfde aantal meldingen hebben, dat is 7 en 8 december (maandag en dinsdag). In voorgaande weken waren vooral de maandagen dagen waarop veel mensen de eerste klachten kregen, dus het is op zich niet afwijkend van het normale patroon dat een dag of 4-5 na de maandag (dus vrijdag of zaterdag) er een groot aantal meldingen is. Ook in eerdere weken was er vaak een hoger dagcijfer op van het RIVM op vrijdag en zaterdag, gevolgd door een daling de volgende drie dagen.
pi_196694860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 18:13 schreef Federer-fan het volgende:
Goedenavond, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen. Het betreft de LCPS-cijfers (en dus niet meer de NICE-cijfers). LCPS rekent verdachte gevallen niet mee, NICE wel. Dat is een van de oorzaken van het feit dat de LCPS-cijfers lager zijn.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 12 december: 481 (absolute stijging 3; relatieve stijging 1,9%);
- vrijdag 11 december: 472 (absolute stijging 3; relatieve stijging 0,6%);
- donderdag 10 december: 469 (absolute daling 4; relatieve daling 0,8%);
- woensdag 9 december: 473 (absolute stijging: 9; relatieve stijging 1,9%);
- dinsdag 8 december: 464 (absolute daling 7; relatieve daling 1,5%);
- maandag 7 december: 470 (absolute stijging: 1; relatieve stijging 0,2%);
- zondag 6 december: 469 (absolute daling 3; relatieve daling 0,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 12 december: 1.242 (absolute stijging 33; relatieve stijging 2,7%);
- vrijdag 11 december: 1.209 (absolute stijging 30; relatieve stijging 2,5%);
- donderdag 10 december: 1.179 (absolute daling 32; relatieve daling 2,6%);
- woensdag 9 december: 1.211 (absolute daling 25; relatieve daling 2,0%);
- dinsdag 8 december: 1.236 (absolute stijging 46; relatieve stijging 3,9%);
- maandag 7 december: 1.190 (absolute stijging 18; relatieve stijging 1,5%);
- zondag 6 december: 1.172 (absolute stijging 42; relatieve stijging 3,7%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Ook hier, als ik kijk over de afgelopen 4 dagen dan is de toename op de IC +5 (wat een reflectie is van het aantal gevallen ongeveer 2 weken geleden) en de toename op de afdeling van +6 (wat een reflectie is van het aantal nieuwe zieken ongeveer 7-10 dagen geleden). Dat is in ~1% toename op de IC, en <0.5% op de afdeling. Maar goed, het aantal vastgestelde besmettingen van 1-5 december was ook redelijk stabiel. Ik ga ff kijken of ik ziekenhuisopnames en IC opnames eventueel ook in de grafiek kan stoppen.
  zondag 13 december 2020 @ 12:04:37 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196703756
Gister niet geupdate, vandaag op een onorthodoxe tijd, ook voor mij is het weekend.

Laat je niet foppen door die enorme daling van de jongste dagen. Hoewel het inderdaad zo is dat de R's daar meer richting de 1 gaan, is die vrije val een gevolg van de rapportageachterstand. Zoals ik gister ook al schreef is het een beetje de vraag of we überhaupt structureel aan het stijgen zijn en ik neig ernaar te denken van wel, hoewel die stijging nog niet terug te zien is in de cijfers - echter, vooruitlopend op de rapportageachterstand die nog ingehaald moet worden, ga ik ervanuit dat, als ware het poststemmen bij de amerikaanse verkiezingen, uiteindelijk voor deze dagen blijkt dat er inderdaad sprake is van een structurele toename in de ziekenhuisopnames. Een hele kleine toename (paar procent per week), maar toch een toename.

Ik deel de week telkens in in zelfbedachte weekends (za t/m di) en midweeks (wo t/m vr). Gemiddeldes tussen de weekends en de midweeks volgen geen hele strakke lijn, zoals hier te zien is:

Schommelend in de daling. Splitsen we deze grafiek echter uit naar losse weekends en midweeks, dan zien we:

Zes weken aaneengesloten afname in beide grafieken. En dan opeens de weekendverhoging. van vorig weekend. Die verhoging, dat is de 'toename' waar het nu over gaat. De midweek volgend op dat weekend, staat nu nog lager dan de vorige midweek maar mijn verwachting is wel dat dat nog gaat omslaan komende dagen (hoewel de midweek al geweest is). En voor dit weekend is dus ook weer de vraag of we hoger uitgaan komen dan het vorige weekend, dat is alles behalve duidelijk - maar ik verwacht van wel als de stijging structureel is.

De R, daar waar het allemaal om gaat. Ik zou 'm zo schatten op iets van 1,03 - afgaande op de minieme stjiging (die nog moet komen zelfs) van de vorige midweek. Een toename van de dagelijkse opnames van zo'n 5-6% week op week zou dat zijn. Dat is nog altijd significant veel lager dan het was tijdens het pakket van 28 september - 14 oktober. Eigenlijk is er sowieso nog niet zo heel veel gebeurd, als je het zo bekijkt, de R lijkt gewoon een paar honderdsten hoger dan hij de vorige maand was, maar wel net genoeg hoger om boven de 1 uit te piepen.
Antifa
pi_196704411
De vooruitzichten zijn weinig positief, dinsdag kunnen we een ongekende hamer verwachten ben ik bang. En wat dan nog veel zorgelijker is, is dat het door deze verwachting vandaag en maandag/dinsdag ontzettend druk zal worden in de winkels :{

Maar laten we het positief bekijken, elke dag komen we dichter bij het nieuwe jaar. Dan hebben we december en al zijn sores gehad en is het vaccin nabij *O*
pi_196704604
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:04 schreef VoMy het volgende:
Gister niet geupdate, vandaag op een onorthodoxe tijd, ook voor mij is het weekend.

---

De R, daar waar het allemaal om gaat. Ik zou 'm zo schatten op iets van 1,03 - afgaande op de minieme stjiging (die nog moet komen zelfs) van de vorige midweek. Een toename van de dagelijkse opnames van zo'n 5-6% week op week zou dat zijn. Dat is nog altijd significant veel lager dan het was tijdens het pakket van 28 september - 14 oktober. Eigenlijk is er sowieso nog niet zo heel veel gebeurd, als je het zo bekijkt, de R lijkt gewoon een paar honderdsten hoger dan hij de vorige maand was, maar wel net genoeg hoger om boven de 1 uit te piepen.
Goede uiteenzetting weer, tof dat je dat op de zondag doet, thanx! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196704634
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
De vooruitzichten zijn weinig positief, dinsdag kunnen we een ongekende hamer verwachten ben ik bang. En wat dan nog veel zorgelijker is, is dat het door deze verwachting vandaag en maandag/dinsdag ontzettend druk zal worden in de winkels :{

Maar laten we het positief bekijken, elke dag komen we dichter bij het nieuwe jaar. Dan hebben we december en al zijn sores gehad en is het vaccin nabij *O*
Ja ben ik ook bang voor, het zal de komende dagen wel eens heel druk kunnen worden in de winkels. Gelukkig heb ik de weekboodschappen online al besteld.

Verder is het inderdaad nog even doorbijten en dan op naar het nieuwe jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen, met hopelijk snel het vaccin! ;)
pi_196704751
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:56 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja ben ik ook bang voor, het zal de komende dagen wel eens heel druk kunnen worden in de winkels. Gelukkig heb ik de weekboodschappen online al besteld.

Verder is het inderdaad nog even doorbijten en dan op naar het nieuwe jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen, met hopelijk snel het vaccin! ;)
De normale en Kerst boodschappen zullen wel goed komen, supermarkten en dergelijken hoeven nooit dicht.

Maar inderdaad, nog even doorbijten. Zuur maar waar. Na regen komt zonneschijn :)
  zondag 13 december 2020 @ 13:09:27 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196704803
In de VS beginnen ze vandaag meteen al met de distributie van de eerste vaccins. Die pakken lekker door, ook al is het gezien de beperkte aantallen vooralsnog niet meer dan een soort voorproefje. Maar het begin is er ook daar!
pi_196704976
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
In de VS beginnen ze vandaag meteen al met de distributie van de eerste vaccins. Die pakken lekker door, ook al is het gezien de beperkte aantallen vooralsnog niet meer dan een soort voorproefje. Maar het begin is er ook daar!
Die pakken goed door dan ja! Elk vaccin is er weer 1, ook al is het maar een voorproefje, voor het gevoel is het fijn, omdat je weet dat de oplossing nabij is en weet dat er wat aan gedaan wordt. Dit soort berichten zullen er steeds meer gaan komen en dat geeft weer moed en hoop. :)
pi_196704983
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou willen dat we hier zo voortvarend waren. Al dat gewacht, al 5 landen hebben goedkeuring gegeven en de UK is al bezig en de VS start nu ook. En wij moeten wachten tot einde deze maand voor er eindelijk duidelijkheid komt.

Ik zou zeggen, kom maar door met de prik.

Maar aan de andere kant, het is ook wel goed dat andere landen proeftuinen zijn.
pi_196705060
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 13:20 schreef Sangha het volgende:

[..]

Die pakken goed door dan ja! Elk vaccin is er weer 1, ook al is het maar een voorproefje, voor het gevoel is het fijn, omdat je weet dat de oplossing nabij is en weet dat er wat aan gedaan wordt. Dit soort berichten zullen er steeds meer gaan komen en dat geeft weer moed en hoop. :)
Zeker!

Wat vooral erg fijn is dat je uit de UK geen grote problemen hoort. Wel iets met allergieën, maar dat is bij elk vaccin het geval en tot op heden 2 gevallen die eenvoudig te behandelen waren. Al met al een prima situatie, er zijn al vele mensen gevaccineerd daar.

Jammer dat het nog niet voldoende is voor immuniteit en te kort geleden om de effecten te zien in de zorg. Al verwacht ik daar binnen enkele weken wel duidelijke signalen van. Ik verwacht dat zo rond eerste week januari de druk op de zorg in de UK snel af gaat nemen.
pi_196705193
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 13:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zeker!

Wat vooral erg fijn is dat je uit de UK geen grote problemen hoort. Wel iets met allergieën, maar dat is bij elk vaccin het geval en tot op heden 2 gevallen die eenvoudig te behandelen waren. Al met al een prima situatie, er zijn al vele mensen gevaccineerd daar.

Jammer dat het nog niet voldoende is voor immuniteit en te kort geleden om de effecten te zien in de zorg. Al verwacht ik daar binnen enkele weken wel duidelijke signalen van. Ik verwacht dat zo rond eerste week januari de druk op de zorg in de UK snel af gaat nemen.
Allergieën zie je inderdaad vaker bij vaccins en medicijnen, zo lang het geen anafylactische reactie is, is dat goed te doen meestal.

Ik verheug me nu al op dergelijke berichten die je aangeeft, dat de druk op de zorg significant daalt e.d. Wat dat betreft is het fijn dat een paar landen eerder zijn begonnen met vaccineren, zo weet je wat we hier mogelijk ook kunnen verwachten. Kom maar op ja, ben der klaar veur! ;)
pi_196705740
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 13:31 schreef Sangha het volgende:

[..]

Allergieën zie je inderdaad vaker bij vaccins en medicijnen, zo lang het geen anafylactische reactie is, is dat goed te doen meestal.

Ik verheug me nu al op dergelijke berichten die je aangeeft, dat de druk op de zorg significant daalt e.d. Wat dat betreft is het fijn dat een paar landen eerder zijn begonnen met vaccineren, zo weet je wat we hier mogelijk ook kunnen verwachten. Kom maar op ja, ben der klaar veur! ;)
Allergieën zijn niet makkelijk hoor....zeker omdat je niet altijd van te voren weet of en hoe je ergens op gaat reageren :)

Ben wel oprecht benieuwd hoe Nederland het gaat starten straks en in wat voor tempo het geregeld kan worden.
pi_196706219
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2020 13:31 schreef Sangha het volgende:

[..]

Hier ook, liefst zwem ik naar Engeland :)

Hoewel het mij irriteert dat het zo lang duurt voor wij aan de beurt zijn, voor de Kerst had het niets uitgemaakt. De laatste loodjes zijn altijd zwaar.
pi_196706267
Het Positiviteitstopic (met cijfers) #20 - Graag verder gestaag omlaag.

Waar zit die daling dan in, niet in deze cijfers in ieder geval.

RIVM meldt bijna 10.000 nieuwe coronabesmettingen.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-coronabesmettingen
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_196706316
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 14:27 schreef -Hakuna- het volgende:
Het Positiviteitstopic (met cijfers) #20 - Graag verder gestaag omlaag.

Waar zit die daling dan in, niet in deze cijfers in ieder geval.

RIVM meldt bijna 10.000 nieuwe coronabesmettingen.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-coronabesmettingen
Toen die TT werd aangemaakt was alweer een aantal dagen terug... ;)
pi_196706395
quote:
17s.gif Op zondag 13 december 2020 14:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Allergieën zijn niet makkelijk hoor....zeker omdat je niet altijd van te voren weet of en hoe je ergens op gaat reageren :)
Ik weet het, ik heb zelf vaak last van allergische reacties. Maar daarom probeerde ik het ook wat te nuanceren met het woordje 'meestal'. De meeste allergische reacties, als die er al zijn, zijn jeuk, zwellingen, warmte e.d. Maar helemaal mee eens dat het soms heel lastig kan uitpakken. :)
pi_196706514
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 14:32 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb zelf vaak last van allergische reacties. Maar daarom probeerde ik het ook wat te nuanceren met het woordje 'meestal'. De meeste allergische reacties, als die er al zijn, zijn jeuk, zwellingen, warmte e.d. Maar helemaal mee eens dat het soms heel lastig kan uitpakken. :)
Ja precies :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')