abonnement Unibet Coolblue
pi_199499918
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:26 schreef YUR het volgende:

[..]

Hier is het soms 's morgens en soms 's avonds. Op woensdag gaat mijn vrouw graag 's avonds, dus dan blijf ik lekker thuis bij onze zoon. Uiteindelijk lukt het me soms (maar mag vaker...) om per week een keer of 3/4 naar Crossfit te gaan en een keer of 3 hard te lopen.
Vrouw sport ook lekker, we werken beide 36 uur en we hebben een mannetje van 7. No Excuses ;)
Prima toch. Met vrouw en kind kan ik me voorstellen dat het een beetje passen en meten is inderdaad.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199500470
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:12 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik weet er alles van, ik kan lactose niet goed verdragen en eet alleen kip. Ik kom vaak wel op minimaal 100, dus het is iig wat.
Shakes op basis van kikkererwten of soja dan maar.
pi_199501534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 22:43 schreef HansvanBemmel het volgende:
Een eiwitreepje wil wel helpen en verder gewoon gezond eten met verse producten en producten die veel eiwit bevatten.

Iemand hier ervaring met creatine? Beviel dat?
Iemand?
pi_199501556
Creatine is top. Je wordt er wel zwaarder van door watergewicht.
pi_199502369
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:26 schreef HansvanBemmel het volgende:

[..]

Iemand?
Creatine heeft een beetje effect, geen wondermiddel maar je kunt het zeker gebruiken.
Je gaat wat meer vocht vasthouden dus niet gek opkijken als je weegschaal wat meer weergeeft :)
pi_199503856
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Je ziet hier tig dingen staan, maar je eet alleen kip van deze lijst?

Als het om geld gaat, is tonijn ook nog goedkoop verkrijgbaar. Je moet er maar net van houden natuurlijk...
Dat zeg ik toch nergens? :)

Geld is geen probleem, ik word gewoon misselijk van veel eiwit. Heb jij dat niet?
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:13:16 #157
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_199504223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:26 schreef HansvanBemmel het volgende:

[..]

Iemand?
Ik neem al lang dagelijks creatine, maar durf inmiddels niet te zeggen of ik daar daadwerkelijk voordeel van merk. :') Maar gezien de andere, subtiele, cognitieve voordelen die het mogelijk in de toekomst kan hebben blijf ik het lekker suppleren.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_199504346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:50 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? :)

Geld is geen probleem, ik word gewoon misselijk van veel eiwit. Heb jij dat niet?
Wen je aan :P En het in zoet eten werkt voor mij gevoelsmatig ook.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 14:38:22 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199504583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:23 schreef Salina het volgende:

[..]

Ah, begin van de (werk)dag dus? Poeh, niets voor mij. Veel te vroeg. Ik sport liever na het werk/eind van de dag. Ook weer niet te laat 's avonds. Idealiter na het sporten en voor het avondeten.
Alleen als ik vrij ben wil ik wel eens in de middag gaan, dan is het sowieso minder druk en hoef je niet te reserveren.

Ieder zijn routine. :)
Topmoment om te sporten is 16u. Maar vanochtend ook om 7u de wod gedaan. Best een lekker moment hoor! Om 6:15 bed uit, banaan in de mik en gaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199506362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:13 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ik neem al lang dagelijks creatine, maar durf inmiddels niet te zeggen of ik daar daadwerkelijk voordeel van merk. :') Maar gezien de andere, subtiele, cognitieve voordelen die het mogelijk in de toekomst kan hebben blijf ik het lekker suppleren.
Wat zijn die voordelen dan? Ik las iets over geheugenverbetering?
pi_199506547
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:50 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? :)

Geld is geen probleem, ik word gewoon misselijk van veel eiwit. Heb jij dat niet?
Niet misselijk, maar voor de darmen niet altijd even fijn. Betwijfel dus ook of je lichaam al die eiwitten wel opneemt.
pi_199507114
quote:
7s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:38 schreef Rene het volgende:

[..]

Topmoment om te sporten is 16u. Maar vanochtend ook om 7u de wod gedaan. Best een lekker moment hoor! Om 6:15 bed uit, banaan in de mik en gaan.
Misschien ook eens proberen als het 's avonds niet meer kan (vol). Al is het in de ochtenden ook vaak vol.
Maar in principe zou het best soms kunnen qua werk (thuiswerk, zelf uren indelen).

Op vakantie 1,5 jaar terug trouwens wel in de ochtenden gesport. Even snel klein hapje van het buffet als ontbijt, dan sporten en daarna uitgebreid ontbijten. Ging best goed. Maar dat was niet om 7.00. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199507151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:22 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Wen je aan :P En het in zoet eten werkt voor mij gevoelsmatig ook.
Ik doe al 2 jaar aan KT, ik wen er maar niet aan 😆 Ik eet nu wel vaker van die lactose vrije yoghurt met 20 gram proteine per bakje. Dat is wel te doen en wederom, 120 gram ofzo is te doen, maar met 170 is het even zoeken en dwingen mijzelf door te eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Niet misselijk, maar voor de darmen niet altijd even fijn. Betwijfel dus ook of je lichaam al die eiwitten wel opneemt.
Zolang je het goed verdeelt wel heb ik altijd gelezen?
pi_199510002
Iemand die weet wat je moet eten om echte gains te maken qua buikspieren? Ik wil een beetje sixpack.

Ik begrijp eiwitten. Maar wat voor soort eiwitten dan iedere dag?
Ik wilde liever niet al teveel vlees en eieren eten vanwege het grote aandeel cholesterol..

En nu heb ik een mooie hobby gevonden, namelijk kickboksen nu 1 keer per week. En straks 2 keer per week. En daarnaast train ik 2/3 keer per week.
pi_199510170
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 20:11 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand die weet wat je moet eten om echte gains te maken qua buikspieren? Ik wil een beetje sixpack.

Ik begrijp eiwitten. Maar wat voor soort eiwitten dan iedere dag?
Ik wilde liever niet al teveel vlees en eieren eten vanwege het grote aandeel cholesterol..

En nu heb ik een mooie hobby gevonden, namelijk kickboksen nu 1 keer per week. En straks 2 keer per week. En daarnaast train ik 2/3 keer per week.
Eiwitten zijn eiwitten, dus het maakt niet uit of je kwark of kip eet (in de basis). Plantaardige eiwitten worden niet 100% opgenomen, dus daar moet je extra van eten als je het daar uit haalt. Ook maakt het niet uit welke eiwitten je eet voor welke spieren. Een sixpack krijg je vooral door vet te verliezen.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 21:36:55 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199511501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 20:23 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Eiwitten zijn eiwitten, dus het maakt niet uit of je kwark of kip eet (in de basis). Plantaardige eiwitten worden niet 100% opgenomen, dus daar moet je extra van eten als je het daar uit haalt. Ook maakt het niet uit welke eiwitten je eet voor welke spieren. Een sixpack krijg je vooral door vet te verliezen.
En niet door dat lokaal te proberen -alleen maar situps-.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 20 mei 2021 @ 08:13:00 #167
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_199514649
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef HansvanBemmel het volgende:

[..]

Wat zijn die voordelen dan? Ik las iets over geheugenverbetering?
Ja, er zijn in studies effecten gevonden m.b.t. geheugenverbetering (ook bij ouderen), het heeft enig effect op concentratie.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_199519973
Ik ga zo weer *O*
pi_199522266
Maandag weer beginnen :)
pi_199533706
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 17:28 schreef Cockwhale het volgende:
Maandag weer beginnen :)
Geen home gym hebben :')
pi_199577533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 00:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Geen home gym hebben :')
Ik kom wel bij jou trainen ;)
pi_199581438
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 11:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik kom wel bij jou trainen ;)
Ja, dm me. Xoxo
  maandag 24 mei 2021 @ 13:47:34 #173
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_199596190
Home gym O+

Trainen in echte gym O+ O+ O+
Fear is the path to the Dark Side.
pi_199597224
Was weer een lekker om ergens anders te sporten. Vanaf nu 3x thuis en 1x naar de sportschool.
pi_199604940
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 20:11 schreef Medusa666 het volgende:
Iemand die weet wat je moet eten om echte gains te maken qua buikspieren? Ik wil een beetje sixpack.

Ik begrijp eiwitten. Maar wat voor soort eiwitten dan iedere dag?
Ik wilde liever niet al teveel vlees en eieren eten vanwege het grote aandeel cholesterol..

En nu heb ik een mooie hobby gevonden, namelijk kickboksen nu 1 keer per week. En straks 2 keer per week. En daarnaast train ik 2/3 keer per week.
𝕛𝕖 krijgt geen hoger cholesterol van eieren eten. Zolang je de hoeveelheid verzadigd vet beperkt houdt is het geen probleem om extra eieren en vlees te eten. Maar dus geen speklapjes maar kipfilet. Geen half-om-half gehakt maar tartaar.

https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/ziekte/hoog-cholesterol

Sowieso kun je door voldoende en veel vezels te eten ook je cholesterol verlagen (beta glucanen).

Ikzelf eet wat extra mager vlees, voornamelijk kip, kabeljauw, zalm (jaja, kwik). Daarnaast magere kwark (optimel, skyr, Lindahls) en af en toe een whey shake met veel fruit.

voor spiergroei moet je denken aan 2g/ kilo lichaamsgewicht per dag. En 1grsm vet /kilo, liefst olie. De rest carbs.

Overigens zie je pas buikspieren als je vetpercentage laag genoeg is. Afhankelijk van je bouw is dat vanaf ongeveer 15% vet. Dus voor buikspieren- afvallen. Daarnaast voldoende eiwit eten en hard trainen.
Whatever...
pi_199629258
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

𝕛𝕖 krijgt geen hoger cholesterol van eieren eten. Zolang je de hoeveelheid verzadigd vet beperkt houdt is het geen probleem om extra eieren en vlees te eten. Maar dus geen speklapjes maar kipfilet. Geen half-om-half gehakt maar tartaar.

https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/ziekte/hoog-cholesterol

Sowieso kun je door voldoende en veel vezels te eten ook je cholesterol verlagen (beta glucanen).

Ikzelf eet wat extra mager vlees, voornamelijk kip, kabeljauw, zalm (jaja, kwik). Daarnaast magere kwark (optimel, skyr, Lindahls) en af en toe een whey shake met veel fruit.

voor spiergroei moet je denken aan 2g/ kilo lichaamsgewicht per dag. En 1grsm vet /kilo, liefst olie. De rest carbs.

Overigens zie je pas buikspieren als je vetpercentage laag genoeg is. Afhankelijk van je bouw is dat vanaf ongeveer 15% vet. Dus voor buikspieren- afvallen. Daarnaast voldoende eiwit eten en hard trainen.
Ik ben wel een vrouw, dus dan mag ik ietsjes meer vet hebben toch? En je ziet wel vrij snel buikspieren bij mij volgens mij.. ondanks ik een vetpercentage van 30 procent heb. Ben nu deze 3 weken gemiddeld twee keer in de week naar de sportschool gegaan en 1 keer in de week kickboksen.

Ik drink nu eiwitshakes en eet veel vis. Mijn gewicht is nu 59 kilo en ben 1,58.
pi_199632727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:30 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik ben wel een vrouw, dus dan mag ik ietsjes meer vet hebben toch? En je ziet wel vrij snel buikspieren bij mij volgens mij.. ondanks ik een vetpercentage van 30 procent heb. Ben nu deze 3 weken gemiddeld twee keer in de week naar de sportschool gegaan en 1 keer in de week kickboksen.

Ik drink nu eiwitshakes en eet veel vis. Mijn gewicht is nu 59 kilo en ben 1,58.
Oh ja zeker! Vrouwen moeten zelfs meer vet hebben, zowel voor de gezondheid als voor een prettig uiterlijk. 15% vet aan een vrouw is echt extreem dun. Richting de tien procent wordt het zelfs gevaarlijk.

20-35% ongeveer is de gezonde range voor vrouwen. Alles daarin is dus gewoon goed. 25% is wat er door velen als mooi slank wordt gezien. Onder de 20% wordt het echt catwalkmodellen-dun ( ongezond dun!). Maar 25% dat is dus niet perse veel gezonder dan 30%. Niets mis mee dus. Daarnaast is meten van vetpercentage notoir lastig en met grote foutmarge.

Als je buikspieren ziet mag je er van uitgaan dat je in de goede range zit. Zou eerder wijzen op iets onder de 25%. Maar dan heb je wel aardig wat spieren met 1.58.

Ikzelf neem zomin mogelijk vloeibare kcals, dan kan ik meer eten en heb ik minder snel honger/ overeet ik minder snel. Ik neem alleen een Shake als ik echt wat extra nodig heb. Bijvoorbeeld na een eind hardlopen, banaantje erin, lepeltje pindakaas… wat cacao. Maar dan nog maak ik het zo dik dat je het ook zou kunnen lepelen.
Whatever...
pi_199733097
En ik had nog een vraag. Ik wil meer groenten eten iedere dag, maar ik kom totaal niet verder dan gegrilde groenten uit de pan of oven, groentesoep en los wat rauwkost eten.

Hebben jullie nog creatieve manieren om meer groenten (250 gram per dag te eten?
pi_199733265
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:46 schreef Medusa666 het volgende:
En ik had nog een vraag. Ik wil meer groenten eten iedere dag, maar ik kom totaal niet verder dan gegrilde groenten uit de pan of oven, groentesoep en los wat rauwkost eten.

Hebben jullie nog creatieve manieren om meer groenten (250 gram per dag te eten?
Zakje wortels mee voor tijdens de lunch. Snoeptomaatjes. Paprika snijden en opeten voor het avondeten. Komkommer met (light)kruidenkaas. Allemaal makkelijk te doen.

Wat meer moeite: ei en avocado op brood met een beetje Mayo.

Gerookte kipfilet, wat roomkaas en tomaat op brood

Komkommer, pindakaas en wat sriracha op brood


Veel meer moeite: lunch met salade thuis of op je werk.

Op bijna alles kun je we wat voorgesneden rauwkost of sla uit een zakje mikken. Die kleine beetjes helpen. Zeker als je dat allemaal optelt.

Wat ik ook graag doe is als ik bijvoorbeeld noodles maak of curry, dat ik vrij veel kipfilet of vis neem. Per persoon 4-500g groente. En dan dus maar weinig rijst of pasta, noedels neem. Zeker als je de rijst, noedels, pasta of couscous toevoegt aan je gerecht neemt het nog wat meer saus op en eet je voor je gevoel net zo veel koolhydraten. Maar stiekem vee meer groenten.

Daarnaast: schep eerst groenten op bij je avondmaaltijd. Eet je daarmee vol. Neem daarna voldoende eiwitten. En maak maar weinig rijst/aardappelen/ brood/ koolhydraten.
Whatever...
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:13:44 #180
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199734155
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:46 schreef Medusa666 het volgende:
En ik had nog een vraag. Ik wil meer groenten eten iedere dag, maar ik kom totaal niet verder dan gegrilde groenten uit de pan of oven, groentesoep en los wat rauwkost eten.

Hebben jullie nog creatieve manieren om meer groenten (250 gram per dag te eten?
Ik ben niet écht dol op koken, dus ik zet in op effectief, relatief gezond en geen uren voorbereiding. M'n eten is daardoor vaak wat saaier, maar hey, het werkt voor me. :P

Het wat en hoe: een paar keer per week suf Hollands aardappel/groente/vega, hierbij vooraf de hoeveelheden afwegen, dus da's makkelijk bepalen hoeveel groente je binnenkrijgt. Op andere dagen gooi ik groente in de wok (met pasta/rijst/couscous/verzin een carb) en ook daarvoor geldt: vooraf afwegen. Als je een minder luie vlerk bent dan ik, is zelf pastasaus maken ook een goeie manier om héél veel groente in je eten te krijgen. :9

Maar de voornaamste tip is inderdaad je eiwitbron en je groente de grootste rol te laten spelen, de rest van je koolhydraten is opvulling, want de meeste mensen krijgen daar makkelijk genoeg van binnen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199734287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:46 schreef Medusa666 het volgende:
En ik had nog een vraag. Ik wil meer groenten eten iedere dag, maar ik kom totaal niet verder dan gegrilde groenten uit de pan of oven, groentesoep en los wat rauwkost eten.

Hebben jullie nog creatieve manieren om meer groenten (250 gram per dag te eten?
Ik verwerk vaak al zo'n 150 - 250 g aan groenten in mijn lunch op o.a. de manieren die jij noemt.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199734298
Je groenten hoef je niet af te wegen. Daar mag je een kilo van eten als je dat wilt. Daarvan kun je je echt nauwelijks overeten. Sterker nog: als je na je eten nog honger hebt: volgende keer 100g mee groenten. :)

Daarnaast heeft eigenlijk elke sporter wel 1,5G eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig en 1 gram vet (liefst olie, belangrijk voor je hormoonproductie) nodig. De rest van je kcal behoefte vul je op Met carbs. Iets minder als je wilt afvallen, iets meer als je in een intensieve periode van trainen zit.
Whatever...
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:32:48 #183
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199734371
Noot: ik weeg m'n groente af om zeker te zijn dat ik op m'n minimumhoeveelheid zit, niet omdat ik maximaal x hoeveelheid groente beoog. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199736952
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zakje wortels mee voor tijdens de lunch. Snoeptomaatjes. Paprika snijden en opeten voor het avondeten. Komkommer met (light)kruidenkaas. Allemaal makkelijk te doen.

Wat meer moeite: ei en avocado op brood met een beetje Mayo.

Gerookte kipfilet, wat roomkaas en tomaat op brood

Komkommer, pindakaas en wat sriracha op brood


Veel meer moeite: lunch met salade thuis of op je werk.

Op bijna alles kun je we wat voorgesneden rauwkost of sla uit een zakje mikken. Die kleine beetjes helpen. Zeker als je dat allemaal optelt.

Wat ik ook graag doe is als ik bijvoorbeeld noodles maak of curry, dat ik vrij veel kipfilet of vis neem. Per persoon 4-500g groente. En dan dus maar weinig rijst of pasta, noedels neem. Zeker als je de rijst, noedels, pasta of couscous toevoegt aan je gerecht neemt het nog wat meer saus op en eet je voor je gevoel net zo veel koolhydraten. Maar stiekem vee meer groenten.

Daarnaast: schep eerst groenten op bij je avondmaaltijd. Eet je daarmee vol. Neem daarna voldoende eiwitten. En maak maar weinig rijst/aardappelen/ brood/ koolhydraten.
Hmm goede tips! Zeker met die noodles en rijst. Ik had een tijdje heel veel groenten gegeten dat het mijn keel uitkwam. Vandaar dat ik even wat nieuwe manieren probeer te vinden om het lekker te eten.
pi_199736983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:13 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik ben niet écht dol op koken, dus ik zet in op effectief, relatief gezond en geen uren voorbereiding. M'n eten is daardoor vaak wat saaier, maar hey, het werkt voor me. :P

Het wat en hoe: een paar keer per week suf Hollands aardappel/groente/vega, hierbij vooraf de hoeveelheden afwegen, dus da's makkelijk bepalen hoeveel groente je binnenkrijgt. Op andere dagen gooi ik groente in de wok (met pasta/rijst/couscous/verzin een carb) en ook daarvoor geldt: vooraf afwegen. Als je een minder luie vlerk bent dan ik, is zelf pastasaus maken ook een goeie manier om héél veel groente in je eten te krijgen. :9

Maar de voornaamste tip is inderdaad je eiwitbron en je groente de grootste rol te laten spelen, de rest van je koolhydraten is opvulling, want de meeste mensen krijgen daar makkelijk genoeg van binnen.
Ja ik hou echt zoveel van carbs.. pfft. Maar ik kan er nu al minder tegen, wanneer ik al wat meer carbs eet. Zo’n opgezette buik krijg ik iig dan.

Ik ben niet super lui als het gaat om koken. Mits het een beetje goedkoop is allemaal.
pi_199737046
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:34 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Hmm goede tips! Zeker met die noodles en rijst. Ik had een tijdje heel veel groenten gegeten dat het mijn keel uitkwam. Vandaar dat ik even wat nieuwe manieren probeer te vinden om het lekker te eten.
Het verwerken in je maaltijd helpt supergoed. Dus inderdaad bij curry, pasta, couscous, noodles. Rijstnoedels zijn ook fijn, weinig kcals per volume (per gram droog is het gelijk). En neemt ook vrij veel vocht uit saus op.
Whatever...
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:34:41 #187
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199737953
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:36 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ja ik hou echt zoveel van carbs.. pfft. Maar ik kan er nu al minder tegen, wanneer ik al wat meer carbs eet. Zo’n opgezette buik krijg ik iig dan.

Ik ben niet super lui als het gaat om koken. Mits het een beetje goedkoop is allemaal.
Hmm, misschien eens door wat kookboeken van Ottolenghi bladeren? Die doet ook altijd veel met groente!

En meer tegelijk maken en deels invriezen helpt enorm met de prijs per maaltijd naar beneden krijgen.

Of, als je er van houdt: groene smoothies. Gepureerde groente is ook groente. :+

Nog een die me te binnen schiet: courgette in plaats van spaghetti. Kan je lekker los met je vetten en eiwitten ook, als je een calorieëndoel hebt. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199737976
Ottolenghi is wel vaak heel lekker, wel veel werk, soms ook om de ingrediënten te vinden.
Whatever...
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:39:52 #189
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199737985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:37 schreef Spanky78 het volgende:
Ottolenghi is wel vaak heel lekker, wel veel werk, soms ook om de ingrediënten te vinden.
Is niet perse voor iedere dag nee, maar wellicht geeft het wat nieuwe ideeën. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199738282
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:46 schreef Medusa666 het volgende:
En ik had nog een vraag. Ik wil meer groenten eten iedere dag, maar ik kom totaal niet verder dan gegrilde groenten uit de pan of oven, groentesoep en los wat rauwkost eten.

Hebben jullie nog creatieve manieren om meer groenten (250 gram per dag te eten?
Goed marineren met kruiden en olijf olie en dan de oven in. Of al je rijst en pasta's vervangen door groente alternatieven, zoals bloemkool, flespompoen, brocolli, spitskool, koolraap, courgette, rettich, zoete aardappel, pastinaak, etc.
pi_199739200
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 00:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Goed marineren met kruiden en olijf olie en dan de oven in. Of al je rijst en pasta's vervangen door groente alternatieven, zoals bloemkool, flespompoen, brocolli, spitskool, koolraap, courgette, rettich, zoete aardappel, pastinaak, etc.
Als je echt je best wilt doen: koop een spiraalsnijder en maak pasta van wortels, courgette, etc.
Whatever...
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:00:22 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199795027
Hoi! Ik kom even binnen vallen met een vraag. Sinds afgelopen kerst houd ik calorieën bij mbv MyFitnessPal en probeer ik mijn maaltijden en eetmomenten beter te plannen en in te vullen. Nou komt het regelmatig voor dat ik aan het eind van de dag nog best wat ruimte heb in mijn calorieën. En waar ik eerder dan dacht: yes, ruimte voor chocola, chips, wijn! wil ik toch eens kijken naar betere alternatieven ;).
Ik eet grotendeels vegetarisch en neem bij het ontbijt kwark, dus dat vind ik eigenlijk niet ķķk een optie voor in de avond. Of is het beter om in de avond niet meer te eten, en een extra of extra "gevuld" eetmoment overdag te nemen? (Extra boterham ofzo).
KuikenGuppy
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:08:41 #193
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199795120
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 14:00 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Ik kom even binnen vallen met een vraag. Sinds afgelopen kerst houd ik calorieën bij mbv MyFitnessPal en probeer ik mijn maaltijden en eetmomenten beter te plannen en in te vullen. Nou komt het regelmatig voor dat ik aan het eind van de dag nog best wat ruimte heb in mijn calorieën. En waar ik eerder dan dacht: yes, ruimte voor chocola, chips, wijn! wil ik toch eens kijken naar betere alternatieven ;).
Ik eet grotendeels vegetarisch en neem bij het ontbijt kwark, dus dat vind ik eigenlijk niet ķķk een optie voor in de avond. Of is het beter om in de avond niet meer te eten, en een extra of extra "gevuld" eetmoment overdag te nemen? (Extra boterham ofzo).
Het tijdstip van eten is vooral een voorkeur, dat maakt voor je totaal niet uit verder. Het kan wel zijn dat later eten je om andere redenen niet bevalt, lastiger in slaap vallen bijvoorbeeld.

Maar ik zou zeggen: probeer wat uit en zie wat je bevalt! :D Het kan ook interessant zijn om te kijken naar je eiwit/koolhydraat/vetten-verdeling, ik vind het zelf met een vegetarisch dieet altijd wel wat lastig om aan voldoende eiwitten te komen (en er zijn ook wel andere bronnen voor dan kwark. :P )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 8 juni 2021 @ 14:11:37 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199795165
Macro's heb ik me vooralsnog niet in verdiept, maar misschien is dit een goed moment om dat wel te gaan doen :+.

Bedankt voor het meedenken.
KuikenGuppy
pi_200021130
Zijn we nog een beetje aan het sporten?

Vraagje: hebben jullie wel eens een hele lichte blessure gehad en zo ja, hoe ga je daar dan mee om met sporten? Minder belasten, niet belasten, etcetera.

Afgelopen weekend (weer) mijn linkerpols overbelast of verdraaid ofzo, beetje last met buigen en strekken.
Gister wel naar de sportschool geweest maar ik heb me maar beperkt tot benen en buik. Echt zware dumbbell/barbelloefeningen doe ik maar even niet.

Iemand wel eens gesport met kleine blessures? Ik neem aan dat het wordt afgeraden, maar ben wel benieuwd naar ervaringen. Even rust nemen, of sport je er "door heen".

Eigenlijk zou ik morgen en overmorgen ook naar de sportschool gaan, we zien wel hoe het er dan voorstaat.

Overigens is het de tweede keer in zes weken dat ik last heb van mijn linkerpols. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:18:02 #196
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_200021152
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:16 schreef Salina het volgende:
Overigens is het de tweede keer in zes weken dat ik last heb van mijn linkerpols
Dan zou ik even een fysio opzoeken. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200021479
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dan zou ik even een fysio opzoeken. :+
Ja, dat is ook een optie inderdaad. Gelukkig zitten die in de sportschool waar ik sport.

Maar het is eigenlijk maar een hele lichte, suffige blessure. Ik denk thuis ontstaan door repetitieve handelingen of te snelle bewegingen ofzo (kraan dicht draaien bv). Maar het kan geen kwaad eens een fysio aan te spreken in de sportschool, als ik er toch ben (ze lopen daar gewoon rond).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:47:06 #198
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_200021541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:42 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, dat is ook een optie inderdaad. Gelukkig zitten die in de sportschool waar ik sport.

Maar het is eigenlijk maar een hele lichte, suffige blessure. Ik denk thuis ontstaan door repetitieve handelingen of te snelle bewegingen ofzo (kraan dicht draaien bv). Maar het kan geen kwaad eens een fysio aan te spreken in de sportschool, als ik er toch ben (ze lopen daar gewoon rond).
Eh, als je genoeg last hebt om dingen even te willen vermijden, is dat reden genoeg om even wat advies te vragen aan een professional. Beter de boel aanpakken als het nog relatief klein is dan ermee doorlopen en mogelijk complexe klachten krijgen. :P

Als dingen terugkomen, is het sowieso een goed idee om er iemand naar te laten kijken. Zou jammer zijn als je het bijvoorbeeld steeds irriteert met een bepaalde beweging waardoor het niet overgaat. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200021551
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eh, als je genoeg last hebt om dingen even te willen vermijden, is dat reden genoeg om even wat advies te vragen aan een professional. Beter de boel aanpakken als het nog relatief klein is dan ermee doorlopen en mogelijk complexe klachten krijgen. :P

Als dingen terugkomen, is het sowieso een goed idee om er iemand naar te laten kijken. Zou jammer zijn als je het bijvoorbeeld steeds irriteert met een bepaalde beweging waardoor het niet overgaat. :Y
Dit. Duizend dit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200021617
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eh, als je genoeg last hebt om dingen even te willen vermijden, is dat reden genoeg om even wat advies te vragen aan een professional. Beter de boel aanpakken als het nog relatief klein is dan ermee doorlopen en mogelijk complexe klachten krijgen. :P

Als dingen terugkomen, is het sowieso een goed idee om er iemand naar te laten kijken. Zou jammer zijn als je het bijvoorbeeld steeds irriteert met een bepaalde beweging waardoor het niet overgaat. :Y
Denk dat je gelijk hebt. Morgen toch maar naar de sportschool, gewoon mijn buik- en benenoefeningen doen en even een fysio aanspreken voor advies en voorlichting. Of misschien even een afspraak maken inderdaad.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')