abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196563467
Waarop letten jullie bij de aankoop van een televisie?
Nieuwe technologieën, verbruik, ...?

Persoonlijk zou ik letten op de mogelijkheid tot 4K (Youtube heeft heel wat content in 4K), de klassieke televisiestation zenden nog niet uit in 4K (buiten China en Japan). 8K vind ik persoonlijk overdaad omdat zelfs Youtube geen content in 8K heeft.

Verbruik en refreshrate, weet ik niet waar ik op moet letten.

Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Zal daarna eens op Tweakers kijken.
Cindy De Vuyst
pi_196564788
Het liefst 65inch
pi_196564806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:18 schreef einzeinz het volgende:
omdat zelfs Youtube geen content in 8K heeft.
https://www.youtube.com/results?search_query=8k
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_196564820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:46 schreef hoechst het volgende:
Het liefst 65inch
Minimaal. Dit is eigenlijk al aan de kleine kant anno 2020, maar voor de slaapkamer zou het wel kunnen nog. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_196564850
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Minimaal. Dit is eigenlijk al aan de kleine kant anno 2020, maar voor de slaapkamer zou het wel kunnen nog. :)
Moet het wel zo'n kinderslaaphokje zijn.
pi_196565892
quote:
Wat je suggereert is 4K, geen 8K.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Minimaal. Dit is eigenlijk al aan de kleine kant anno 2020, maar voor de slaapkamer zou het wel kunnen nog. :)
Lol, meeste mensen kunnen nog niet eens een 55" aan hun muur hangen. Niemand zit te wachten op 70". Tenzij de happy few met een muur van 3m. lang en een lounge voor 7 personen.
Cindy De Vuyst
pi_196565963
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:03 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Wat je suggereert is 4K, geen 8K.
[..]

Lol, meeste mensen kunnen nog niet eens een 55" aan hun muur hangen. Niemand zit te wachten op 70". Tenzij de happy few met een muur van 3m. lang en een lounge voor 7 personen.
er is zeker weten 8K beschikbaar. Het is niet veel maar is er wel.

Voor mij moet het LED zijn met HDR1000, Ik heb nu 56", maar zou dit groter nemen volgende keer.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:19:52 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196567828
Of de TV aan de eisen van wat ik er mee wil en moet kunnen voldoet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:22:48 #9
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196567870
Merk. De Samsungs willen na een paar jaar nog wel eens vlekken.
Nooit meer Samsung.
Praat over de hel en je komt er.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:29:21 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196567927
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:22 schreef Scheepskok het volgende:
Merk. De Samsungs willen na een paar jaar nog wel eens vlekken.
Nooit meer Samsung.
Zelf heb ik die ervaring niet. Wat ik eerder een probleem is denk ik het snel verouderen van de software op hun producten in het algemeen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:41:14 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196568084
Sowieso ambilight natuurlijk.
pi_196572521
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2020 18:41 schreef Zwansen het volgende:
Sowieso ambilight natuurlijk.
Ambilight stoort mij dan weer.
Cindy De Vuyst
pi_196589849
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 22:53 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ambilight stoort mij dan weer.
Dan wil jij geen goede tv, dat kan.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 10:06:08 #14
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_196595054
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dan wil jij geen goede tv, dat kan.
Aha dus alleen als je een TV met een gimmick wil, wil je een goede tv?

Slaat nergens op.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_196595502
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Aha dus alleen als je een TV met een gimmick wil, wil je een goede tv?

Slaat nergens op.
Ambilight is geen gimmick.
  maandag 7 december 2020 @ 10:43:56 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196595571
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ambilight
Dat is het wel. Maar los van dit alles wat dit soort topics wel lastig maakt dat wij nooit kunnen weten wat de wensen van de TS precies zijn. Advies wat ik zou geven denk na over wat je wil. Google op de opties? Maak een lijst van wat je TV in elk geval moet kunnen? Ga na een paar winkels om de toestellen te bekijken. Kijk ook of de TV nog om kan gaan met je bestaande apparaten die er op aangesloten zijn? En zo kan je nog wel even doorgaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196595597
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2020 21:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dan wil jij geen goede tv, dat kan.
Ambilight is alleen op Philipls televisies te vinden, bij voorbaat al een rukmerk en niet alleen met hun televisies. Nog nooit iets fatsoenlijks van Philips meegemaakt dat langere tijd meeging.
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 10:49:32 #18
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_196595652
Genoeg over ambilight lijkt mij, TS vindt het storend, dus dat is voldoende.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 7 december 2020 @ 11:03:26 #19
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_196595795
Het OS van de Smart TV gaat echt wel een rol spelen. Dit is dus merk-gebonden. Sommige merken gebruiken Android, maar daar hoor je ook wisselende verhalen over. Dus daar moet je je wel in verdiepen. Welk merk heeft welk OS, wat kan je daarmee, en wat wil je er mee? Maar het is soms ook een kwestie van wat is prettiger werken voor iedereen. Ik heb een gezin met kinderen. Die zijn nu gewend aan WebOS van LG, dus blijf ik daar nog even op. En het werkt op zich best goed.

Kijk ook naar de processor die erachter zit, zeker als je nu of later denkt te gaan gamen via de TV. En is goed geluid van belang of niet, want niet elke platte TV produceert even goed geluid. Voor mij dan weer niet belangrijk want soundbar. Dus voor mij belangrijk, ARC (heeft eigenlijk elke TV nu wel) of nog liever nu al eARC ondersteuning.

Lees reviews is mijn tip. Hoe meer je weet van te voren hoe eerder je weet welke merken wel en niet etc.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_196606339
Waar blijkbaar niemand op let is de 'aanwijscursor' op de tv.
Zoon heeft een Samsung en ik heb een LG.
De cursor van mijn LG werkt hartstikke fijn. Zoonlief zit nou te balen, want die Sumsung cursor werkt voor geen meter.
Als hij nu zou kunnen kiezen, had hij ook een LG genomen.
Zelfs de naam speelt mee: LG Life's Good :)

Begin een beetje veel de rambam te krijgen van Fok; steeds minder dingen werken naar behoren. Heb ik na 'zoon heeft een' Samsung ingevuld, bij preview valt de eerste keer sumsung weg :?
pi_196606587
Wij hebben al jaren Samsung met tisen besturings systeem maar ik wou nu eens een android tv van 65 inch dus dat werd de sony bravia full aray. 6 dagen later omgeruild voor een philips ambilight 55oled.
Teletekst deed het niet bij de sony en die doen er niets aan en was ook wel erg groot dus voor de philips gekozen zuiver vanwege android en oled.

Ik zou kijken wat je wilt: beeld, 4k of 8k, aantal hertz, geluid, grootte, besturings-systeem
Hoe meer je wilt hoe duurder ze worden ;)

Hm merken doen het niet

[ Bericht 1% gewijzigd door Sorella op 07-12-2020 21:52:14 ]
pi_196608574
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 20:14 schreef gepromoveerT het volgende:
Waar blijkbaar niemand op let is de 'aanwijscursor' op de tv.
Ik wel.
quote:
Zoon heeft een Samsung en ik heb een LG.
De cursor van mijn LG werkt hartstikke fijn. Zoonlief zit nou te balen, want die Samsung cursor werkt voor geen meter.
Ik heb een een poosje bij familie kunnen spelen met een moderne LG OLED TV en die cursor, en ik vond het niet fijn werken. Zo zie je maar hoe smaken en ervaringen uiteen kunnen lopen. Overigens heb ik ook bij Samsung geen behoefte aan een cursor. De traditionele menuvoering vind ik veel prettiger werken. Maar: bij recente high end Samsung toestellen wordt een wel heel minimalistisch uitgevoerde afstandsbediening meegeleverd, en die is om het eufemistisch uit te drukken nogal gewönungsbedürftig. Ook niet prettig.
quote:
Als hij nu zou kunnen kiezen, had hij ook een LG genomen.
Zelfs de naam speelt mee: LG Life's Good :)
Dat is maar net wat je zoekt en waar je zelf het meeste belang aan hecht. Samsung is flexibeler dan LG in het afspelen van allerlei bestandsformaten en de support voor (embedded en externe) subtitles is ook wat uitgebreider dan bij LG. Daar staat tegenover dat Samsung het in zijn hoofd heeft gehaald om in recente modellen DTS ondersteuning te verwijderen. Dan download je wat films van Usenet (die vaak DTS audio hebben) en dan kun je de audio eerst met FFmpeg gaan converteren omdat je anders niets hoort. Tja... En dan hebben we nog de systemenstrijd die nog altijd woedt tussen HDR10+ (let op de +) en Dolby Vision. Het zou fijn zijn als Samsung en LG elk beide systemen zouden ondersteunen, maar dat is niet zo. En vergeet niet de verschillende displaytechnieken die elk zo hun eigen voor- en nadelen hebben. Het wachten is nog steeds op de doorbraak van de microled techniek. Dat wordt de grote killer voor zowel OLED als traditionele LED panelen (inclusief de QLED variant van Samsung).
quote:
Begin een beetje veel de rambam te krijgen van Fok; steeds minder dingen werken naar behoren. Heb ik na 'zoon heeft een' Samsung ingevuld, bij preview valt de eerste keer Samsung weg :?
Dat kan ermee te maken hebben dat Danny het nodig vindt om steeds meer woorden in berichten automatisch in reclame linkjes te veranderen. Dat gebeurt tegenwoordig ook met het woord Samsung en zelfs met een banaal woord als koelkast. Maar niet in mijn berichten zoals je ziet. Ik moet niets van die fratsen hebben.
pi_196608610
Oled + HDMI 2.1 + 55inch max anders beeldbak in je kamer
  maandag 7 december 2020 @ 21:59:33 #24
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_196608754
Hier hebben we een Philips 4k 42 inch met ambilight. Als ik nu een nieuwe zou kopen zou t geen Philips worden. Binnen een jaar was de voeding kapot. Heeft uiteindelijk 6 weken geduurd, dus 6 weken zonder gezeten. Philips neemt m niet terug onder het mom dat de tv te klein is. Kom je heel veel over tegen op internet. Hebben boven net een 2e hands lg gekocht waar nieuwe ledstrips in gezet zijn, ook 4k. Eigenlijk een mooiere tv dan beneden, maar goed denk dat m'n zoontje m niet kwijt wil _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door IkEetSlakken op 07-12-2020 22:00:28 (Typo) ]
Wakadoodle!
  maandag 7 december 2020 @ 21:59:45 #25
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_196608759


[ Bericht 100% gewijzigd door IkEetSlakken op 07-12-2020 22:00:08 (Dubbel) ]
Wakadoodle!
pi_196611402
Mijn harde eisen:

• 65" (nu 50" en liever groter dan kleiner, want thuisbioscoop :P)
• OLED dat niet teveel last heeft van image retention / burn in
• HDMI 2.1 (en dan echt, i.p.v. 2.0 met een paar 2.1 features i.c.m. chips die het allemaal maar matig kunnen verwerken, zoals we in dit 'net niet' jaar vooral zagen). Uiteraard de diverse HDR standaarden, en 4K@120 voor de games.
• ISFccc ondersteuning voor kalibratiesoftware
• Zo min mogelijk input lag in game mode
• - ...en als het even kan geen trage en onoverzichtelijke menu's, ik kijk naar jou LGmet je poep interface, nooit aan kunnen wennen. Dan koop ik nog liever voor een meerprijs een vergelijkbarePanasonic als ik er ruim 5 jaar mee moet doen.

Geluid en aantal HDMI poorten zal me een worst wezen, want AV receiver met geluidsinstallatie.

Als volgend jaar de wat interessantere PS5 games uitkomen (en het e.e.a. überhaupt een beetje voorradig is) kan het weleens een ideaal jaar worden om mijn dan 8 jaar oude 1080p tv van een upgrade te voorzien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fleischmeister op 08-12-2020 03:16:36 ]
pi_196641148
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:49 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik wel.
[..]

Ik heb een een poosje bij familie kunnen spelen met een moderne LG OLED TV en die cursor, en ik vond het niet fijn werken. Zo zie je maar hoe smaken en ervaringen uiteen kunnen lopen. Overigens heb ik ook bij Samsung geen behoefte aan een cursor. De traditionele menuvoering vind ik veel prettiger werken. Maar: bij recente high end Samsung toestellen wordt een wel heel minimalistisch uitgevoerde afstandsbediening meegeleverd, en die is om het eufemistisch uit te drukken nogal gewönungsbedürftig. Ook niet prettig.
[..]

Dat is maar net wat je zoekt en waar je zelf het meeste belang aan hecht. Samsung is flexibeler dan LG in het afspelen van allerlei bestandsformaten en de support voor (embedded en externe) subtitles is ook wat uitgebreider dan bij LG. Daar staat tegenover dat Samsung het in zijn hoofd heeft gehaald om in recente modellen DTS ondersteuning te verwijderen. Dan download je wat films van Usenet (die vaak DTS audio hebben) en dan kun je de audio eerst met FFmpeg gaan converteren omdat je anders niets hoort. Tja... En dan hebben we nog de systemenstrijd die nog altijd woedt tussen HDR10+ (let op de +) en Dolby Vision. Het zou fijn zijn als Samsung en LG elk beide systemen zouden ondersteunen, maar dat is niet zo. En vergeet niet de verschillende displaytechnieken die elk zo hun eigen voor- en nadelen hebben. Het wachten is nog steeds op de doorbraak van de microled techniek. Dat wordt de grote killer voor zowel OLED als traditionele LED panelen (inclusief de QLED variant van Samsung).
[..]

Dat kan ermee te maken hebben dat Danny het nodig vindt om steeds meer woorden in berichten automatisch in reclame linkjes te veranderen. Dat gebeurt tegenwoordig ook met het woord Samsung en zelfs met een banaal woord als koelkast. Maar niet in mijn berichten zoals je ziet. Ik moet niets van die fratsen hebben.
Oké!
Maar wat die cursor betreft ben ik het niet met je eens; de te verrichten handelingen gaan een stuk soepeler.
Overigens doet het er voor mij niet zoveel aan toe (wat een zin), omdat ik mij met de tv niet online bezig hou.
De tv is voor mij een tweede beeldscherm én tv; meer niet.

Jammer voor al die uitgebreide functies, zoals pip, maar de gebruiksvoorwaarden van het online zijn met de tv doen mij gruwen en de tv heeft niet de mogelijkheid om het systeem schoon te maken, handmatig of met Ccleaner.

Zo doe ik alles dat ik online wil doen met mijn pc en is het als tweede beeldscherm heel mooi om die film op dat mooie grote beeldscherm (43") te bekijken, alsmede games te spelen, online krantje te lezen en op Fok te zitten.
Daarnaast heb ik Fox Sport ook niet nodig, want ik stream alles naar dat tweede beeldscherm via m'n pc.
43" Is het grootste formaat dat nog een beetje fatsoenlijk op mijn bureau past en niet het gevoel geeft dat je er met je neus bovenop zit.

En wil ik iets op tv zien, zoals nu het journaal, dan sleep ik Firefox gewoon naar het eerste beeldscherm of ik wacht tot het journaal online staat.

Dat brengt mij op de tv-programma's; wat een ontieglijke hoeveelheid reclames zie je daar tussendoor, vooral op de commerciëlen. Zodat ik veel programma's opneem en de reclames doorspoel; iets wat bij veel commerciëlen dan ook weer 'verboten' word, waardoor ik eraan denk om wederom een tvkaart op m'n pc te zetten, zodat ik compleet onafhankelijk word van welke omroep dan ook en ik helemaal kan doen wat ik zelf wil.
Ik heb eens een tvkaart gehad (t/m win xp), maar updates voor win7 waren er helaas niet + dat de kwaliteit niet super was.
Wellicht is die technologie tegenwoordig sterk verbeterd. Moet ik eens gaan uitvogelen.

Zo probeer ik een hoop irritatie (reclames) te omzeilen en klooi ik lekker aan.
  Eindredactie Games woensdag 9 december 2020 @ 18:46:57 #28
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_196641244
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 16:03 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Niemand zit te wachten op 70". Tenzij de happy few met een muur van 3m. lang en een lounge voor 7 personen.
Wat een onzin. En een muur van 3 meter is extreem uniek ofzo? Afgelopen weekend hier een 77" opgehangen en ben nu al gewend. Wat een genot :9~

Overigens wordt uit de OP niet echt duidelijk waar je de TV voor gaat gebruiken, dat helpt wel bij het beantwoorden van je vraag.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_196641290
Of die er mooi uit ziet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196681451
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:46 schreef 2dope het volgende:

[..]
Overigens wordt uit de OP niet echt duidelijk waar je de TV voor gaat gebruiken, dat helpt wel bij het beantwoorden van je vraag.
Gewoon op een werkdag 's avonds een goeie 5u. tv doorgaans (van 18u30 tot 23u00). In het weekend speelt ie wat vaker omdat de kinderen dan animatiefilms enz. bekijken.
Verder dus niet zo bijzonder.
Cindy De Vuyst
pi_196695251
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 23:05 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Gewoon op een werkdag 's avonds een goeie 5u. tv doorgaans (van 18u30 tot 23u00). In het weekend speelt ie wat vaker omdat de kinderen dan animatiefilms enz. bekijken.
Verder dus niet zo bijzonder.
Games ook? Let dan op aanwezigheid van game mode en bijbehorende input lag, en mogelijke image retention/burn in gevoeligheid.

Gaan er externe speakers gebruikt worden (soundbar, geluidsinstallatie)? Afhankelijk van je antwoord wordt de kwaliteit van de ingebouwde speakers relevant.
pi_196699970
Mijn zoon is een gamer, dus ja.

We hebben een soundbar.
Cindy De Vuyst
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')